Στην διάλυση της εκπαίδευσης όπως την γνωρίζαμε μέχρι σήμερα και στη δημιουργία ενός συστήματος που αντί για γνώση θα παρέχει στους νέους χρηστικές για τους εργοδότες δεξιότητες, οδηγεί το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για την «Διά Βίου Μάθηση» που ψηφίστηκε χθες από την κυβερνητική πλειοψηφία στο Β' Θερινό Τμήμα της Βουλής.
Καταγγέλλοντας τις διατάξεις του νομοσχεδίου ο εισηγητής του ΚΚΕ Γ. Ζιώγας, τόνισε ότι επιχειρείται μέσω ....
της «Διά Βίου Μάθησης» η καθιέρωση μιας ληξιπρόθεσμης ψευτοκατάρτισης σεμιναριακού τύπου που θα αντικαταστήσει την παροχή της γνώσης η οποία όπως είπαν και οι κλασικοί του Μαρξισμού αποτελεί «κοινωνική δύναμη». Η «Διά Βίου Μάθηση», είπε, θα αποκτήσει το πραγματικό της νόημα μόνο σε μια κοινωνία που θα έχει στο επίκεντρό της τις πραγματικές ανάγκες των εργαζομένων. Αντίθετα, συνέχισε, με το νομοσχέδιο οδηγούμαστε στην δημιουργία ενός εργατικού δυναμικού με ελάχιστη κατάρτιση και χωρίς δικαιώματα που θα είναι βορά στις ορέξεις των εργοδοτών. Ο Γ. Ζιώγας είπε ότι με βάση τις προβλέψεις του νομοσχεδίου το κάθε «μαγαζί» που θα δραστηριοποιείται στην κατάρτιση θα χορηγεί βεβαιώσεις κατάρτισης τις οποίες θα αξιοποιούν οι εργοδότες ενώ επιδιώκεται η αρμονικότερη σύνδεση με τις επιχειρήσεις προκειμένου αυτές να αποκομίζουν ολοένα και περισσότερα κέρδη. Στην ουσία, τόνισε, νομιμοποιείται ο κάθε έμπορος της γνώσης να πιστοποιεί «προσόντα» για την «διά βίου» εκμετάλλευση των νέων ανθρώπων.
Καταλήγοντας τόνισε ότι αυτό που χρειάζεται στον συγκεκριμένο τομέα είναι η δημιουργία δημόσιων αναβαθμισμένων επαγγελματικών σχολών μετά το ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο.
Διαστρέφοντας πλήρως τις πραγματικές επιδιώξεις της κυβέρνησης ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ Σ. Κεδίκογλου ισχυρίστηκε ότι το νομοσχέδιο «θέλει πολίτες με γνώσεις και επαγγελματίες με προσόντα» λέγοντας ότι καταργούνται τα αδιέξοδα, ενισχύεται η ισότητα των ευκαιριών και αμβλύνονται οι κοινωνικές ανισότητες! Ο εισηγητής της ΝΔ Σ. Αναστασιάδης διαφήμισε το έργο των κυβερνήσεων της ΝΔ για τη «Διά Βίου Εκπαίδευση» και διαφώνησε με το νομοσχέδιο απλώς γιατί έχει «ασαφή στοιχεία και είναι γενικόλογο». Ο ΛΑ.Ο.Σ. στην συζήτηση στην κοινοβουλευτική επιτροπή είχε ταχθεί υπέρ του νομοσχεδίου αλλά χθες ο εισηγητής του Α. Γεωργιάδης τάχθηκε κατά, γιατί είναι γραφειοκρατικό έχοντας «άπειρες επιτροπές και υποεπιτροπές». Εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ ο Τ. Κουράκης καταψήφισε το νομοσχέδιο και επανέφερε την πρόταση για δήθεν «ελεύθερη πρόσβαση» όλων στην ανώτατη εκπαίδευση.
rizospastis
Καταγγέλλοντας τις διατάξεις του νομοσχεδίου ο εισηγητής του ΚΚΕ Γ. Ζιώγας, τόνισε ότι επιχειρείται μέσω ....
της «Διά Βίου Μάθησης» η καθιέρωση μιας ληξιπρόθεσμης ψευτοκατάρτισης σεμιναριακού τύπου που θα αντικαταστήσει την παροχή της γνώσης η οποία όπως είπαν και οι κλασικοί του Μαρξισμού αποτελεί «κοινωνική δύναμη». Η «Διά Βίου Μάθηση», είπε, θα αποκτήσει το πραγματικό της νόημα μόνο σε μια κοινωνία που θα έχει στο επίκεντρό της τις πραγματικές ανάγκες των εργαζομένων. Αντίθετα, συνέχισε, με το νομοσχέδιο οδηγούμαστε στην δημιουργία ενός εργατικού δυναμικού με ελάχιστη κατάρτιση και χωρίς δικαιώματα που θα είναι βορά στις ορέξεις των εργοδοτών. Ο Γ. Ζιώγας είπε ότι με βάση τις προβλέψεις του νομοσχεδίου το κάθε «μαγαζί» που θα δραστηριοποιείται στην κατάρτιση θα χορηγεί βεβαιώσεις κατάρτισης τις οποίες θα αξιοποιούν οι εργοδότες ενώ επιδιώκεται η αρμονικότερη σύνδεση με τις επιχειρήσεις προκειμένου αυτές να αποκομίζουν ολοένα και περισσότερα κέρδη. Στην ουσία, τόνισε, νομιμοποιείται ο κάθε έμπορος της γνώσης να πιστοποιεί «προσόντα» για την «διά βίου» εκμετάλλευση των νέων ανθρώπων.
Καταλήγοντας τόνισε ότι αυτό που χρειάζεται στον συγκεκριμένο τομέα είναι η δημιουργία δημόσιων αναβαθμισμένων επαγγελματικών σχολών μετά το ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο.
Διαστρέφοντας πλήρως τις πραγματικές επιδιώξεις της κυβέρνησης ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ Σ. Κεδίκογλου ισχυρίστηκε ότι το νομοσχέδιο «θέλει πολίτες με γνώσεις και επαγγελματίες με προσόντα» λέγοντας ότι καταργούνται τα αδιέξοδα, ενισχύεται η ισότητα των ευκαιριών και αμβλύνονται οι κοινωνικές ανισότητες! Ο εισηγητής της ΝΔ Σ. Αναστασιάδης διαφήμισε το έργο των κυβερνήσεων της ΝΔ για τη «Διά Βίου Εκπαίδευση» και διαφώνησε με το νομοσχέδιο απλώς γιατί έχει «ασαφή στοιχεία και είναι γενικόλογο». Ο ΛΑ.Ο.Σ. στην συζήτηση στην κοινοβουλευτική επιτροπή είχε ταχθεί υπέρ του νομοσχεδίου αλλά χθες ο εισηγητής του Α. Γεωργιάδης τάχθηκε κατά, γιατί είναι γραφειοκρατικό έχοντας «άπειρες επιτροπές και υποεπιτροπές». Εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ ο Τ. Κουράκης καταψήφισε το νομοσχέδιο και επανέφερε την πρόταση για δήθεν «ελεύθερη πρόσβαση» όλων στην ανώτατη εκπαίδευση.
rizospastis