Το 1975, με την συνεργασία των
τότε υπουργών Συντονισμού Παναγή Παπαληγούρα και Οικονομικών Ευάγγελου
Δεβλέτογλου, ψηφίστηκε ο Νόμος 128 ο οποίος επέβαλε μια ποσοστιαία
επιβάρυνση στα πάσης φύσεως επιτόκια καταναλωτικών, επιχειρηματικών και
στεγαστικών δανείων. Σκοπός της περίφημης εισφοράς του Ν. 128/75 ήταν να
δημιουργηθεί ένας «κουμπαράς» ο οποίος θα πριμοδοτούσε τον δανεισμό των
εξαγωγικών επιχειρήσεων ώστε να γίνουν πιο ανταγωνιστικές οι εξαγωγές
της χώρας.
Σήμερα ο σκοπός αυτός δεν
υφίσταται πλέον, αφού η Ευρωπαϊκή Ένωση απαγορεύει την πάσης φύσεως
πριμοδότηση οποιασδήποτε επιχειρήσεως, στα πλαίσια της ίσης
μεταχείρισης. Όμως, η εισφορά του Ν. 128/75 ζει και βασιλεύει! Η
επιβάρυνση που φέρνει σήμερα στα επιτόκια των καταναλωτικών και των
επιχειρησιακών δανείων είναι 0,60% ενώ στα στεγαστικά δάνεια 0,12%. Το
οξύμωρο είναι ότι, εφ’ όσον η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν επιτρέπει τις
επιδοτήσεις των εξαγωγικών επιχειρήσεων, τα έσοδα από την συγκεκριμένη
εισφορά δεν μπορούν να καταγραφούν στον προϋπολογισμό! Πού πάνε τότε;
Τηρούνται σε ειδικό λογαριασμό «εκτάκτων εσόδων» του Δημοσίου στην
Τράπεζα της Ελλάδος μέχρι να διοχετευθούν όπου αποφασίσει η Κυβέρνηση;
Άποψή μου είναι ότι τα όρια της
συνταγματικής νομιμότητας δέχονται ισχυρές πιέσεις από τέτοια
«χαράτσια». Άποψή μου είναι, επίσης, ότι τέτοιοι νόμοι αποτελούν κύριο
χαρακτηριστικό ενός κράτους-νταβατζή, ενός κράτους-απατεώνα, ενός
κράτους-ψεύτη. Επειδή, όμως, ίσως δεν έχει μεγάλη σημασία η άποψή μου,
ας πάω λίγο παραπέρα. Τι σημαίνει αυτό το «έκτακτο έσοδο»;
Πρώτο στοιχείο: το
κράτος μαζεύει περισσότερα λεφτά με τούτη την εισφορά από όσα του
προσπορίζει ο φόρος 10% που επιβάλλεται στους τόκους των καταθέσεων, των
ομολόγων και των ρέπος! Το στατιστικό δελτίο της Τραπέζης της Ελλάδος
αναφέρει ότι στο ενδεκάμηνο Ιανουάριος-Νοέμβριος 2006 τα έσοδα από την εισφορά του Ν. 128/75 ανήλθαν σε 672 εκατομμύρια ευρώ. Παράλληλα, τα στοιχεία του προϋπολογισμού αναφέρουν ότι οι φόροι από τόκους ανήλθαν καθ’ όλο το 2006 σε σκάρτα 400 εκατομμύρια ευρώκαι, μάλιστα, προβλέπεται μείωση για το 2007!
Δεύτερο στοιχείο: όλα
τα τραπεζικά δανειακά προϊόντα που διατηρούν χαμηλές τοκοχρεωλυτικές
δόσεις παρατείνουν ουσιαστικά τον χρόνο αποπληρωμής του δανείου και,
συνεπώς, αυξάνουν το ποσό που εν τέλει θα καταβάλει ο δανειολήπτης ως
εισφορά. Συνεπώς, το κράτος-νταβατζής έχει συμφέρον να διατηρούνται
υψηλά τα επίπεδα δανεισμού των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων.
Μετριοπαθείς υπολογισμοί προσδιορίζουν την συνολική επιβάρυνση των
δανειοληπτών λόγω του Ν. 128/75 σε 2,7 δισεκατομμύρια ευρώ κατά την
τελευταία πενταετία. Είναι πολλά τα λεφτά, Άρη!
Τρίτο στοιχείο: η επιβολή φόρου ή εισφοράς άνευ λόγου (εκτός αν αποτελεί λόγο το «δώστα μου και θα δω τι θα τα κάνω»)
αποτελεί, παγκόσμια πρωτοτυπία, ευθεία αντίθεση στις διεθνώς παραδεκτές
-θεσμοθετημένες ή μη- αρχές δικαίου. Αισιοδοξώ ότι μια προσφυγή στα
ευρωπαϊκά δικαστήρια θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα αϋπνίας σ’ αυτούς
που διαχειρίζονται δίκην τσιφλικάδων τα οικονομικά της χώρας.
Συμπέρασμα: η
εισφορά του Ν. 128/75 αποτελεί καθαρό χαράτσι το οποίο επιβαρύνει άνευ
λόγου και αιτίας το κόστος δανεισμού και το οποίο -κατά πάσα πιθανότητα-
συνιστά παράνομη πράξη επενδεδυμένη με τον μανδύα της νομιμότητας. Πάμε
όμως να δούμε με στοιχεία και ντοκουμέντα το μέγεθος της πολιτικής και
τραπεζικής απάτης, σύμφωνα με το δελτίο τύπου που εξέδωσε η ΤτΕ πριν
λίγες μέρες μας ενημέρωσε πως το σύνολο των χορηγήσεων δανείων σε
ιδιώτες τον Μάιο του 2017 ανέρχονταν στο ποσό των 192 δις ένα μέγεθος
εγκληματικό και αντισυνταγματικό μια και η ΤτΕ παραβιάζει κάθε έννοια
λειτουργίας της κεντρικής τράπεζας αφού έχει μειώσει το σύνολο αυτό από
το 2010 έως και σήμερα περί των 100 δις.
Εάν υπολογίσουμε μια μέση εισφορά
του Ν128/75 που επιβάλλεται στα δάνεια περί του 0,3% σύμφωνα με τα
στοιχεία περί της εισφοράς που απαιτεί η ΤτΕ και μας ενημερώνει εδώ: http://www.bankofgreece.gr/Pages/el/transactionsinfo/rates.aspx
το μέγεθος των εισπραχθέντων
κεφαλαίων ανέρχονται στο ποσό των 600.000.000 ευρώ.. Ενα μέγεθος
απίστευτο για τα δεδομένα της Ελληνικής οικονομίας και του υποτιθέμενου
δημοσιονομικού προγράμματος που επιβάλλουν οι τροϊκανοί
Ομως το Γενικό λογιστήριο του κράτους με την εν λόγω επιστολή βόμβα
αποκαλύπτει το μέγεθος της τραπεζικής απάτης μια και σύμφωνα με αυτό τα
έσοδα από την εισφορά του Ν128/75 δεν αποδίδονται στο Ελληνικό δημόσιο
και δεν εγγράφονται στον κρατικό προϋπολογισμό.
ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΠΟΥ ΤΙΘΕΤΑΙ ΠΟΥ ΠΑΝΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΚΥΡΙΕ ΣΤΟΥΡΝΑΡΑ ΣΕ
ΠΟΙΑ ΜΑΥΡΑ ΤΑΜΕΙΑ ΤΗΣ ΤτΕ ΕΓΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΠΟΣΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΒΑΛΕΙ ΟΙ
ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΚΑΙ ΠΟΣΑ ΟΧΙ...ΑΝ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΔΟΘΕΙ ΣΕ ΠΟΙΑ ΜΑΥΡΑ
ΤΑΜΕΙΑ ΤΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ ΕΓΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ
ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΟΥΣ ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ;;;
ΚΑΙ ΕΝ ΤΕΛΕΙ ΠΟΙΟ ΔΑΝΕΙΟ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΜΟ ΟΤΑΝ Ο ΕΝ ΛΟΓΩ ΝΟΜΟΣ ΠΑΡΑΒΙΑΖΕΙ ΤΟ ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ;;;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου