Χτες συνάντησα στον δρόμο τα παιδιά που πήγαιναν σχολείο. Πραγματικά τα λυπήθηκα. Τα καημένα σαν ¨κατάδικοι στην εκπαίδευση¨ στα χρόνια που θα έπρεπε να είναι τα πιο όμορφα και πιο χαρούμενα, παραδίδονται στον ¨τόρνο¨ που παράγει άτομα ενός τύπου, υπόκεινται μια πλύση εγκεφάλου και μαθαίνουν ένα σωρό ανοησίες που θα τις ξεχάσουν αργότερα.
Ο πρώτος στόχος του σχολείου που θα πάνε είναι να τα κάνει να απομνημονεύσουν και να χαράξει στην μνήμη τους το πόσο υπέροχος και τρανός ηγέτης ήταν ο Ατατούρκ, πως δεν έκανε κανένα λάθος, και πως η Τουρκία σώζεται μόνο αν κάνουμε ξανά αυτά που έκανε ο Ατατούρκ. Κατά μήκος της περιόδου της δημοκρατίας, πάντα αυτό έκαναν τα σχολεία.
Χτες στην σύνοδο συνταχτών στην εφημερίδα η Τουγμπά εξηγούσε πως όταν ήταν παιδί ο πιο μεγάλος φόβος της ήταν μήπως την ρωτούσαν ¨Ποιος είναι πιο μεγάλος ο Ατατούρκ, ή ο Θεός ;¨, γιατί όπως περιέγραψε σαν παιδί δεν μπορούσε να αποφασίσει ποιος ήταν πιο μεγάλος.
Αυτού του είδους την εκπαίδευση που ωθεί σε φοβίες πέρασαν και περνάνε ακόμη οι άνθρωποι αυτής της χώρας.
Ο νέος υπουργός Εθνικής Παιδείας προσπαθεί να κάνει κάποιες αλλαγές, αλλά όπως ανέφερε χτες στο άρθρο του ο Κουρσάτ Μπουμίν, στην αρχή του κανονισμού του ΥΟΚ (Συμβούλιο Ανώτατης Εκπαίδευσης), αναφέρεται ότι το πρώτο άρθρο που περιγράφει τους στόχους της ανώτατης εκπαίδευσης είναι το :
1 – Η δέσμευση προς τον εθνικισμό του Ατατούρκ μέσω των κατευθύνσεων προς τις αρχές και τις μεταρρυθμίσεις του Ατατούρκ.
Τα υπόλοιπα δεν υπάρχει λόγος να τα γράψω, ένα πανεπιστήμιο που πρώτο του στόχο έχει κάτι τέτοιο, είναι δυνατόν να βγάλει ανθρώπου με ελεύθερη σκέψη ;
Άλλωστε στόχος της εκπαίδευσης σε εμάς δεν είναι να βγάζει άτομα που σκέπτονται ελεύθερα, αλλά ένα υπάκουο κοπάδι από πρόβατα που επαναλαμβάνουν αυτά που αποστήθισαν.
Αυτή υπήρξε η νοοτροπία και ο στόχος της εκπαίδευσης της εποχής της Δημοκρατίας.
Η αναπηρία αρχίζει ακόμη και από την ονομασία, τι θα πει ¨εθνική¨ παιδεία ; Η φυσική, η γεωγραφία, η βιολογία και η χημεία πως μπορεί να είναι ¨εθνική¨ ;
Φυσικά και δεν γίνεται αλλά το ντέρτι δεν είναι η διδασκαλία της φυσικής στα παιδιά , αλλά το να κρύψουν ότι ο Ατατούρκ ήταν ένας ¨δικτάτορας¨ και να κάνουν τα παιδιά να αποστηθίσουν πως η δικτατορία του ήταν ¨η μόνη ιερή και σωστή παγκοσμίως¨.
Ξέρω ότι υπάρχουν κάποιοι που λένε πως ¨Ο Ατατούρκ ήταν υποχρεωμένος να γίνει δικτάτορας, διαφορετικά δεν θα μπορούσε να ιδρύσει την δημοκρατία¨. Για το αν ήταν υποχρεωμένος ή όχι δεν χρειάζεται συζήτηση αλλά πρέπει όμως να απαντηθεί το εξής :
Ας πούμε ότι ο Ατατούρκ ήταν υποχρεωμένος να γίνει δικτάτορας, Μα καλά εμείς είμαστε ακόμη υποχρεωμένοι να ιεροποιούμε εκείνη τη δικτατορία και να βάζουμε τα παιδιά να αποστηθίζουν πως εκείνος ο τρόπος διοίκησης ήταν ο καλύτερος ;
Φυσικά αν θέλουμε να βγάζουμε ανθρώπους που θα υποκύπτουν σε οτιδήποτε κάνει το κράτος και ο στρατός, που δεν θα ερευνούνε, δεν θα κάνουν ερωτήσεις και δεν θα συζητάνε τίποτε, τότε ναι φυσικά και είμαστε υποχρεωμένοι.
Εφ. Ταράφ 20-9-2011
Αρθρογράφος Αχμέτ Αλτάν
Ο πρώτος στόχος του σχολείου που θα πάνε είναι να τα κάνει να απομνημονεύσουν και να χαράξει στην μνήμη τους το πόσο υπέροχος και τρανός ηγέτης ήταν ο Ατατούρκ, πως δεν έκανε κανένα λάθος, και πως η Τουρκία σώζεται μόνο αν κάνουμε ξανά αυτά που έκανε ο Ατατούρκ. Κατά μήκος της περιόδου της δημοκρατίας, πάντα αυτό έκαναν τα σχολεία.
Χτες στην σύνοδο συνταχτών στην εφημερίδα η Τουγμπά εξηγούσε πως όταν ήταν παιδί ο πιο μεγάλος φόβος της ήταν μήπως την ρωτούσαν ¨Ποιος είναι πιο μεγάλος ο Ατατούρκ, ή ο Θεός ;¨, γιατί όπως περιέγραψε σαν παιδί δεν μπορούσε να αποφασίσει ποιος ήταν πιο μεγάλος.
Αυτού του είδους την εκπαίδευση που ωθεί σε φοβίες πέρασαν και περνάνε ακόμη οι άνθρωποι αυτής της χώρας.
Ο νέος υπουργός Εθνικής Παιδείας προσπαθεί να κάνει κάποιες αλλαγές, αλλά όπως ανέφερε χτες στο άρθρο του ο Κουρσάτ Μπουμίν, στην αρχή του κανονισμού του ΥΟΚ (Συμβούλιο Ανώτατης Εκπαίδευσης), αναφέρεται ότι το πρώτο άρθρο που περιγράφει τους στόχους της ανώτατης εκπαίδευσης είναι το :
1 – Η δέσμευση προς τον εθνικισμό του Ατατούρκ μέσω των κατευθύνσεων προς τις αρχές και τις μεταρρυθμίσεις του Ατατούρκ.
Τα υπόλοιπα δεν υπάρχει λόγος να τα γράψω, ένα πανεπιστήμιο που πρώτο του στόχο έχει κάτι τέτοιο, είναι δυνατόν να βγάλει ανθρώπου με ελεύθερη σκέψη ;
Άλλωστε στόχος της εκπαίδευσης σε εμάς δεν είναι να βγάζει άτομα που σκέπτονται ελεύθερα, αλλά ένα υπάκουο κοπάδι από πρόβατα που επαναλαμβάνουν αυτά που αποστήθισαν.
Αυτή υπήρξε η νοοτροπία και ο στόχος της εκπαίδευσης της εποχής της Δημοκρατίας.
Η αναπηρία αρχίζει ακόμη και από την ονομασία, τι θα πει ¨εθνική¨ παιδεία ; Η φυσική, η γεωγραφία, η βιολογία και η χημεία πως μπορεί να είναι ¨εθνική¨ ;
Φυσικά και δεν γίνεται αλλά το ντέρτι δεν είναι η διδασκαλία της φυσικής στα παιδιά , αλλά το να κρύψουν ότι ο Ατατούρκ ήταν ένας ¨δικτάτορας¨ και να κάνουν τα παιδιά να αποστηθίσουν πως η δικτατορία του ήταν ¨η μόνη ιερή και σωστή παγκοσμίως¨.
Ξέρω ότι υπάρχουν κάποιοι που λένε πως ¨Ο Ατατούρκ ήταν υποχρεωμένος να γίνει δικτάτορας, διαφορετικά δεν θα μπορούσε να ιδρύσει την δημοκρατία¨. Για το αν ήταν υποχρεωμένος ή όχι δεν χρειάζεται συζήτηση αλλά πρέπει όμως να απαντηθεί το εξής :
Ας πούμε ότι ο Ατατούρκ ήταν υποχρεωμένος να γίνει δικτάτορας, Μα καλά εμείς είμαστε ακόμη υποχρεωμένοι να ιεροποιούμε εκείνη τη δικτατορία και να βάζουμε τα παιδιά να αποστηθίζουν πως εκείνος ο τρόπος διοίκησης ήταν ο καλύτερος ;
Φυσικά αν θέλουμε να βγάζουμε ανθρώπους που θα υποκύπτουν σε οτιδήποτε κάνει το κράτος και ο στρατός, που δεν θα ερευνούνε, δεν θα κάνουν ερωτήσεις και δεν θα συζητάνε τίποτε, τότε ναι φυσικά και είμαστε υποχρεωμένοι.
Εφ. Ταράφ 20-9-2011
Αρθρογράφος Αχμέτ Αλτάν
ΠΗΓΗ: tourkikanea.gr
http://www.tsantiri.gr/diethni/i-tourki-amfisvitoun-pleon-to-dogma-atatourk.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου