Κυριακή, 8 Μαρτίου 2015

Αρχιμ. Αλέξανδρος Σταματίου: «Αυτά είναι η ευχητήριος κάρτα μου κατά τη σημερινή εορτή της γυναίκας.»

ΣΥΡΟΣ ΑΡΤΕΜΗΣ
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΟΓΔΟΗ
Εάν είσαι μόνος, φρόντιζε επιμελώς το σπίτι σου καθ΄ ότι, το περιμάζευμα του χώρου, είναι ο συντροφικός μανδύας της μοναξιάς! Αλέξανδρος Σταματίου
Στα προηγούμενα έγινε λόγος περί ελευθερίας που είναι, όπως φάνηκε, ταυτότητα της αλήθειας, και αυτή βέβαια δεν περιορίζεται σε κοινωνικά πλαίσια, διότι κάτι τέτοιο οδηγεί στην ελευθεριότητα, η μορφή της οποίας τυπώθηκε τα τελευταία χρόνια στο πρόσωπο της γυναίκας! Η ελευθεριότητα με τη μορφή της ελευθερίας, παρουσιάσθηκε στο γνωστό. » Η γυναίκα είναι πραγματικά ελεύθερη, όταν είναι οικονομικά ανεξάρτητη» ! Και βέβαια η προπαγανδιστική αυτή σύγχυση έριξε στη μεγαλύτερη φάκα τη γυναίκα, η οποία εκαλείτο έτσι να εκπληρώσει δύο σκοπούς. Την προίκα, δια της εργασίας προς τον άνδρα, και το συμμάζευμα των ασυμμαζεύτων, του ανδρός.
Η εργασία της γυναίκας έξω από το σπίτι είναι δικαίωμα, και όχι υποχρέωση, όπως την έκαναν να πιστέψει, με στόχο τη διευκόλυνση του διαζυγίου, τα οποία διαζύγια αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο, αφήνοντας πίσω διαλελυμένες οικογένειες, και πλείστα όσα ψυχοκοινωνικά προβλήματα! Ποιά η θέση της »ελεύθερης» τώρα γυναίκας, που στα 45, ή στα 50, βρέθηκε στο δρόμο και χωρίς εισόδημα; Επιστροφή στη φύση, και σύνταξη στην νοικοκυρά, κάτι που καμμιά κυβέρνηση δεν έπραξε, αλλά ούτε κάποιο κόμμα υποσχέθηκε! Η επιβάρυνση αυτή του προυπολογισμού, θα είχε εξισωθεί με την προσθήκη ενός ευρώ κατά το ήμισυ, επί της γενικής καταναλώσεως! Έξω η γυναίκα από τον οντά του κάθε ντολμά της νεομπουρζουαζίας, για να υπάρξει η εξύψωση της ηθικής, και η διάκριση της πνευματικής αξίας!
Σήμερα βλέπουμε την πολιτεία, την Εκκλησία, αλλά και την ίδια την οικογένεια χωρίς ενδιαφέρον, προκειμένου να εμφυσήσουν στην νεότητα την πίστη στις ανθρώπινες αξίες, και τα υψηλά ιδανικά, που είναι ο διαχωρισμός ανάμεσα στον ζώον και τον άνθρωπο! Σήμερα κυριαρχεί ο ατομισμός, ο ωφελισμός, και η κακώς εννοούμενη καπατσοσύνη, που γίνονται τρόπος και σκοπός της ζωής! Κυβερνήσεις και αντιπολιτεύσεις συγκαλύπτουν το περίβλημα, και επωάζουν τερατογεννήσεις. »Σιγάν την αλήθειαν χρυσόν εστι θάπτειν» (Πυθαγόρας). Oι ιθύνοντες του οποιουδήποτε κόμματος κωφεύουν, διότι δεν είναι Έλληνες! Δεν απευθύνομαι σ΄αυτούς! Απευθύνομαι ιδιαιτέρως στις συνελληνίδες, οι οποίες πρέπει να εισχωρήσουν όχι στην ελευθεριότητα, αλλά στην κεντρικήν αλήθειαν της ελευθερίας, δηλαδή στο ανθρώπειον! Να αντιληφθεί η γυναίκα περισσότερον από τους άνδρες, ότι όλες οι κυβερνήσεις και αντιπολιτεύσεις είναι μία διαρκής συνέχεια ενός κατεστημένου, η σκληρότης του οποίου δεν έχει φραστικήν διατύπωση!
Αγαπητή φίλη συνελληνίδα! Είσαι πρόσωπο, και επομένως τις περισσότερες φορές ευρίσκεται έξω από το »πρέπει». Πρόσωπον είναι το »γυμνόν αληθές», που είναι η εσώτερη φύση, κοντολογής το »Θείον». Το πρόσωπον τέλος, είναι αυτό που »σύνοιδε» (συνείδηση) ως μάρτυρας το σκοπό μέσα στην κοινωνική εξέλιξη, και την ως εκ τούτου καλή, ή κακή πράξη! Μίλησα κάποτε περί περιθωριακού θανάτου, δηλαδή περί απραξίας. Η απραξία λοιπόν, είναι χειρότερη από την κακήν πράξη, επειδή η τελευταία δύναται να μετατραπεί σε καλή πράξη, κατά το γνωστό, άρνηση στην άρνηση, ενώ η απραξία παραμένει άρνηση!
Τα εκτεθέντα, συνέλληνες, δεν έχουν στόχο κάποιο μεταφυσικόν κέρδος. Έαν περιμένω αυτό το κέρδος εκ του αγώνος, τότε έχασα την παράσταση! Σκοπός του αγώνος είναι η κοινωνική δημιουργία, η συνεργασία! Μη στρέφεσθε ο ένας εναντίον του άλλου, εξ αιτίας των οποιωνδήποτε διαφορετικών θέσων, διότι έτσι προσφέρετε βοήθειαν στους καταπιεστές. Αγωνίζεσθε, διότι οι εκτός αγώνος ευρισκόμενοι, επαναλαμβάνω, είναι νεκροί, και εδώ εύκολα φαίνεται ότι ο αγώνας και δημιουργία είναι ταυτότητα. Κατά συνέπειαν, συνελληνίδες και συνέλληνες, το κέρδος εκ των φάσεων του αγώνος, είναι η συνέχιση αυτού.
………………………………………………
Επιστολή Εννάτη
Εάν είσαι μόνος, φρόντιζε επιμελώς το σπίτι σου καθ΄ ότι, το περιμάζευμα του χώρου, είναι ο συντροφικός μανδύας της μοναξιάς!
Αλέξανδρος Σταματίου
Συνεχίζοντας την προηγούμενη επιστολή, στέκομαι στη συνείδηση, υπενθυμίζοντας τις απόψεις του Λένιν επί του κεφαλαίου τούτου, προκειμένου οι πρεσβευτές του χυδαίου υλισμού, να επανεξετάσουν τις θέσεις των, και να παύσουν την διδαχήν αυτή, πλανώντες και πλανώμενοι!
Η συνείδηση, διδάσκει ο Λένιν, είναι ανώτερη μορφή της ύλης!! Κούφια και αξιοθρήνητα πραγματικώς διδάγματα από ανθρώπους, που η γνωστή οικονομική προσωπικότητα της παγκοσμίου κοινωνίας, τους τοποθέτησε στον κατάλογο των γιγάντων της ανθρώπινης σκέψεως!
Εδώ φαίνεται πεντακάθαρα, η προσπάθεια καταργήσεως του προσώπου, που είναι ο κύριος στόχος του Σιωνισμού, προκειμένου να ζωοποιηθεί η κοινωνία και να γίνει εύκολη λεία της από ετών ετοιμαζομένης, παγκοσμιοποιήσεως.
Αυτό το πρόσωπο, αυτόν τον άνθρωπο, αυτήν την υπόσταση, η χυδαία υλιστική αντίληψη την τοποθέτησε κάτω από την »ανάγκη» και το » πρέπει» του κοινωνικού θεάτρου, και της έδωσε την ονομασία,»αναγκαστκόν προϊόν της ιστορικής εξελίξεως».
Το πρόσωπο εν τούτοις, είναι έξω από την αδυσώπητη αναγκαιότητα.
Απόρριψη του προσώπου σημαίνει αποδοχή αποκλειστικώς της ύλης η οποία περιορίζεται σταδιακά, και εκμηδενίζεται στο κλουβί του τέλους. Αυτή είναι η θεωρία των!
Και εδώ όμως κάνουν λάθος!
Μίλησα στα προηγούμενα περί περιθωριακού θανάτου, δηλαδή περί απραξίας. Παραπλεύρως αυτής, τοποθετώ τον βιολογικόν θάνατο. Θα πω ότι, αυτός επέρχεται όταν η αντίθεση αυτού, που είναι η βιολογική ζωή, παύση να υπάρχει, σαν αντίθεση. Θέλω να πω εδώ ότι, το ένα δεν εννοείται χωρίς το άλλο! Η βιολογική ζωή λοιπόν είναι συγχρόνως και θάνατος, όπως η καμπύλη και η ευθεία, που έκανα κάποτε λόγο. Σε τίποτα λοιπόν δεν υπάρχει ουσιαστικός διαχωρισμός!
Η κίνηση-ύλη, ο κόσμος που μας περιβάλλει, η αφθαρσία που λέγεται και φθορά, ή η φθορά που λέγεται και αφθαρσία, έχουν κοινό γνώρισμα στην αντίθεση!
Η φράση, »αδράνεια της ύλης», είναι λάθος, αφού η ύλη είναι κίνηση, το δε τέλος υπάρχει όχι στο υλιστικό κλουβί της κάθε μιάς ξεχωριστής περιπτώσεως, όπως το διδάσκει η μάζα της υλιστικής διανοήσεως, με τα άφθονα»επιστημονικά » συγγράμματα, αλλά στο τέλος του σύμπαντος κόσμου, όταν παύση η αντίθεση!
Αυτά τα έγραψα, και θα ακολουθήσουν και άλλα, αποτεινόμενος στην Ελληνίδα γυναίκα, προκειμένου να αντιληφθεί το λάθος μιάς θεωρίας που θέλει τον άνθρωπο αποκλειστικώς και μόνον ως ένα γρανάζι, της κοινωνικής μηχανής.
Η ελευθεριότητα, στην οποίαν σε σπρώχνουν παρουσιάζοντας την ως ελευθερία, είναι η αφαίρεση της βουλήσεως.
Πρόσεξε αγαπητή Ελληνίδα, διότι ο πρώτος στόχος των επιστατών-εντολοδόχων του γνωστού παγκόσμιου διευθυντηρίου, είσαι εσύ! Διότι εσύ είσαι το κάστρο, μέσα στο οποίον βρίσκεται η οικογέννεια. Σε μάδησαν, θα πω, σαν μαργαρίτα αφαιρώντας κάθε δικαίωμα, φθάνοντας στο αντιανθρώπινον σημείον κατά το οποίον, με διάφορα»επιστημονικά » τεχνάσματα φροντίζουν, παραμεριζομένου το σπουδαίου DNA και θηλυκότητος σου, να σου ξεριζώσουν την μητρότητα!
Αυτά είναι η ευχητήριος κάρτα μου κατά τη σημερινή εορτή της γυναίκας.
αρχιμ. Αλέξανδρος Σταματίου
Τ.Θ 2014 Χρούσσα
84100 ΣΥΡΟΣ

http://alfeiospotamos.gr/?p=13250

Νέα, σκόπιμη καταστροφή αρχαιοτήτων στην Χάτρα, Ιράκ


Ο Ηρακλής, Χάτρα, Ιράκ
Μετά το έγκλημα της καταστροφής της αρχαίας ασσυριακής; πόλης Νιμρούντ στο βόρειο Ιράκ, οι τζιχαντιστές συνεχίζουν το καταστροφικό τους έργο σε ένα άλλο στολίδι του πολιτισμού της χώρας: την αρχαία πόλη Χάτρα.
Αξιωματούχος του υπουργείου Τουρισμού και Αρχαιοτήτων είπε ότι σύμφωνα με πληροφορίες από τη Μοσούλη, μέλη του Ισλαμικού Κράτους κατέστρεψαν τα ερείπια της 2.000 ετών πόλης.



Ο αξιωματούχος είπε ότι σύμφωνα με υπαλλήλους του υπουργείου που βρίσκονται στην Μοσούλη (η πόλη βρίσκεται κάτω από τον έλεγχο των τζιχαντιστών), τζιχαντιστές κατεδάφισαν την Χάτρα (ανήκει στον νομό Νινευή) το Σάββατο.
Νωρίτερα, αξιωματούχος του Δημοκρατικού Κόμματος του Κουρδιστάν (KDP) στη Μοσούλη είπε σε κουρδικά μέσα ενημέρωσης ότι μέλη του Ισλαμικού Κράτους έχουν ξεκινήσει να καταστρέφουν την τοποθεσία με φτυάρια.
«Η πόλη της Χάτρα είναι πολύ μεγάλη και πολλά αντικείμενα της περιόδου βρίσκονταν προστατευμένα στην τοποθεσία» είπε ο Σαΐντ Μουαζίνι, τονίζοντας ότι οι τζιχαντιστές έχουν ήδη πάρει τον χρυσό και το ασήμι που υπήρχε στη Χάτρα.
Η Χάτρα είναι ερειπωμένη πόλη που βρίσκεται στην περιοχή Αλ-Τζαζίρα του σημερινού βόρειου Ιράκ.
Μετά την κατάρρευση της αυτοκρατορίας των Ασσυρίων, αραβικές φυλές μεταναστεύουν στη βόρεια περιοχή της Μεσοποταμίας και εγκαθίστανται στην περιοχή της μελλοντικής Χάτρα. Το 3ο αιώνα η Χάτρα έχει ιδρυθεί ως πόλη στο βασίλειο των Σελευκιδών.
Υπήρξε σημαντική οχυρωμένη συνοριακή πόλη και άντεξε επανειλημμένες επιθέσεις από τη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία. Στην πόλη διακρίνονται οι επιρροές της ελληνικής κουλτούρας με άλλες (της Μεσοποταμίας, της Χαναανικής) και είναι προστατευόμενο μνημείο κληρονομιάς της UNESCO.
Ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ Μπαν Κι-μουν ένωσε τη φωνή του με την UNESCO, καταδικάζοντας με τον πλέον έντονο τρόπο την καταστροφή της αρχαίας πόλης Νιμρούντ στο βόρειο Ιράκ από τζιχαντιστές. Όπως και η UNESCO, έτσι και ο Μπαν Γκι-μουν έκανε λόγο για «έγκλημα πολέμου».
«Η σκόπιμη καταστροφή της κοινής μας πολιτιστικής κληρονομιάς αποτελεί έγκλημα πολέμου και μια επίθεση κατά της ανθρωπότητας στο σύνολό της»
αναφέρει ανακοίνωση του Γενικού Γραμματέα του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών.
Ο επικεφαλής του διεθνούς οργανισμού προέτρεψε τους θρησκευτικούς και πολιτικούς ηγέτες της περιοχής να «υψώσουν τη φωνή τους για να καταγγείλουν αυτές τις απαράδεκτες επιθέσεις».
Ο Μπαν Κι-Μουν πρόκειται να συναντηθεί στη Νέα Υόρκη με τη Γενική Διευθύντρια της UNESCO Ιρίνα Μπόκοβα για να συζητήσουν το θέμα της καταστροφής των πολιτιστικών μνημείων από τους τζιχαντιστές.
Νωρίτερα, και η UNESCO είχε καταγγείλει ως έγκλημα πολέμου την καταστροφή των σπουδαίων μνημείων της ιστορικής ασσυριακής πόλης Νιμρούντ.
Προσέφυγε, μάλιστα, στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ και καλεί τη διεθνή κοινότητα να ενώσει τις προσπάθειές της για να σταματήσει ο εφιάλτης της καταστροφής της πολιτιστικής κληρονομιάς του Ιράκ.
Οι τζιχαντιστές αφού κατέστρεψαν τους αρχαιολογικούς θησαυρούς στο μουσείο της Μοσούλης την περασμένη εβδομάδα, ισοπέδωσαν με μπουλντόζες την πόλη Νιμρούντ, ένα ανεκτίμητης αρχαιολογικής και ιστορικής σημασίας στολίδι της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς.
Ιστορικοί, ακτιβιστές και αξιωματούχοι έχουν σπεύσει να καταδικάσουν την καταστροφή.
«Δεν καταστρέφουν την παρούσα ζωή μας ή δεν καταλαμβάνουν μόνο χωριά, εκκλησίες και σπίτια, δεν εξαλείφουν μόνο το μέλλον μας -θέλουν να εξαφανίσουν την κουλτούρα μας, το παρελθόν και τον πολιτισμό μας» είπε ο Χαμπίμπ Αφράμ, πρόεδρος της Συριακής Ένωσης του Λιβάνου.
Η πόλη της Νιμρούντ, η οποία ιδρύθηκε πριν από 3.300 χρόνια, ήταν άλλοτε πρωτεύουσα της ασσυριακής αυτοκρατορίας. Βρίσκεται στις όχθες του Τίγρη, σε απόσταση περίπου 30 χλμ. από τη Μοσούλη, τη μεγάλη πόλη του βόρειου Ιράκ, η οποία ελέγχεται από τον περασμένο Ιούνιο από το Ισλαμικό Κράτος.
Κάποιες από τις αρχαιότητες βρίσκονταν σε μουσεία του εξωτερικού (στο Βρετανικό Μουσείο και στο Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης), αλλά πολλά ανάγλυφα και αγάλματα φτερωτών ταύρων βρίσκονταν στο Ιράκ. Εκτιμάται ότι στο στόχαστρο των τζιχαντιστών τέθηκαν οι φτερωτοί ταύροι.


Πηγή…
 http://alfeiospotamos.gr/?p=13249

Σεξ, πάρτι, χρήμα και εκβιασμός των ΜΜΕ από το ΔΝΤ. Τι αποκαλύπτει αρχισυντάκτης γερμανικής εφημερίδας


Ο αρχισυντάκτης της γερμανικής εφημερίδας «FAZ» Ούντο Ουλφκότε αποκαλύπτει στην «κυριακάτικη δημοκρατία» τις σκοτεινές σχέσεις σχέσεις διαπλοκής ΜΜΕ και πολιτικής που οδηγούν στην κατευθυνόμενη πληροφόρηση. Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο εκβιάζει διακεκριμένους δημοσιογράφους, αφού πρώτα τους... προσκαλέσει σε σεξουαλικά πάρτι!
Τουλάχιστον, το έκαναν κάποια μέλη του επί Στρος Καν.  Μάλιστα και η Κομισιόν πληρώνει ανθρώπους του Τύπου για να παρουσιάζουν τις «επιθυμητές ειδήσεις», διαθέτοντας ειδικό κονδύλι. Και ο γερμανικός Τύπος... τα βάζει με την Ελλάδα, εξαιτίας περίπου 10 δημοσιογράφων που είναι μέλη «συγκεκριμένων κύκλων»... και δημιουργούν την αρνητική εικόνα για τη χώρα μας.
«Οι Βρυξέλλες πληρώνουν δημοσιογράφους για να γράφουν μόνο όσα η ΕΕ θέλει» σημειώνει και για το ΔΝΤ προσθέτει: «Εκβιάζουν τους δημοσιογράφους. Γνωρίζω πρώην συναδέλφους μου που είχαν προσκληθεί σε σεξ πάρτι από μέλη του ΔΝΤ και αργότερα εκβιάστηκαν με αυτή την πληροφορία.  Δεν γνωρίζω αν αυτό σταμάτησε όταν ο Στρος Καν εγκατέλειψε το ΔΝΤ» τονίζει σε συνέντευξή του.
http://skeftomasteellhnika.blogspot.gr/2015/03/blog-post_406.html

Χριστοδουλοπούλου: «Θα νοικιάσουμε κενά διαμερίσματα για να μείνουν οι μετανάστες» ! ΚΑΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΣΤΕΓΟΙ;

xristodoulopoulou-metanastes-708 1

Vicky Kanta Τα σπιτάκια που σας κατασχέσαμε αφού δεν πληρώσατε εξ” ολοκλήρου τα χρέη των πλουσίων, θα τα δώσουμε στους μετανάστες, οσονούπω Έλληνες Ιθαγενείς. Βλέπετε κάτι κακό;;
Soula Mpantia Ζήτω η τρέλλα τι άλλο θα ακούσουμε!!!! Το παίρνουν από τον Έλληνα και το δίνουν στο πακιστανό! Πάτε καλά μωρέ !!!!! Ξύπνα Έλληνα !!!!!
………………………………………………………………………
«Θα νοικιάσουμε κενά διαμερίσματα για να μείνουν οι μετανάστες»
Προκειμένου να εξοικονομηθεί χρόνος και να κάνει και ένα «κοινωνικό καλό», όπως η ίδια λέει, η αναπληρώτρια υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής Τασία Χριστοδουλοπούλου σχεδιάζει να ενοικιάσει διαμερίσματα ανά την Ελλάδα που είναι ανοίκιαστα προκειμένου να φιλοξενηθούν οι μετανάστες.
Μιλώντας στη RealNews η κυρία Χριστοδουλοπούλου ανέφερε, όπως μεταδίδει το iefimerida.gr, ότι σε μια προσπάθεια να φιλοξενηθούν οι αιτούντες άσυλο στη χώρα μας, προκρίνεται η λύση της ενοικίασης άδειων ξενοδοχείων, άδειων ιδιωτικών κλινικών, μικρών μονάδων, άδειων δημοτικών κτιρίων καθώς και διαμερισμάτων που μένουν ξενοίκιαστα ανά την Ελλάδα.
Η λύση αυτή επιλέγεται ως άμεση και ευέλικτη, όπως η ίδια είπε, καθώς η κατασκευή νέων δομών ανοιχτής φιλοξενίας θα ήταν μια χρονοβόρα διαδικασία. Παράλληλα, με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζεται εισόδημα στους ιδιοκτήτες και διευκολύνεται η κοινωνική ένταξη των προσφύγων, ενώ αποφεύγεται και η δημιουργία «γκέτο».
Για να γίνει πράξη η νέα μεταναστευτική πολιτική, όπως εξήγησε η κυρία Χριστοδουλοπούλου, θα πρέπει να εξασφαλιστεί η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη απορρόφηση των σχετικών ευρωπαϊκών κονδυλίων.
Προφανώς, η ελληνική κυβένρηση σχεδιάζει να κάνει κάτι ανάλογο και για τους Έλληνες πολίτες που αδυνατούν να πληρώσουν το ενοίκιο τους ή που δυσκολεύονται λόγω ανεργίας να βρουν δική τους στέγη… http://www.capital.gr/News.asp?id=2249072
Πηγή:www.capital.gr

http://alfeiospotamos.gr/?p=13244

NASA: Η Αυγή (Dawn) τέθηκε σε τροχιά γύρω από τη Δήμητρα (Ceres) κι έγραψε ιστορία



Ιστορικό επίτευγμα για την Αμερικανική Διαστημική Υπηρεσία, αφού για πρώτη φορά διαστημική συσκευή τέθηκε σε τροχιά γύρω από πλανήτη-νάνο.

Η Δήμητρα (Ceres) που είναι το μεγαλύτερο σώμα αστεροειδών μεταξύ Άρη και Δία, παγίδευσε στη βαρύτητά της το διαστημόπλοιο Αυγή (Dawn), το οποίο έχει και την ιδιαιτερότητα ότι τίθεται για δεύτερη φορά σε τροχιά γύρω από ουράνιο σώμα μετά την Εστία το 2011.
euronews
 


http://alfeiospotamos.gr/?p=13246

Ο αμερικανικός Στρατός κατασκεύασε τεράστια πυραμίδα στη μέση του πουθενά



Μια τεράστια πυραμίδα μακριά από τα αδιάκριτα μάτια των …πολλών, κατασκεύασε ο αμερικανικό Στρατός, με αποτέλεσμα να φουντώσουν κάθε είδους σενάρια συνωμοσίας.

Θα μπορούσε να είναι η εναρκτήρια σκηνή μιας αποκαλυπτικής ταινίας επιστημονικής φαντασίας, μόνο που είναι εδώ ακριβώς που ο Στρατός των ΗΠΑ επιχειρεί την ανοικοδόμηση μιας τεράστιας πυραμίδας μαζί με άλλες περίεργες δομές επίσης.

Η Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου έχει μια σειρά από εικόνες που τεκμηριώνουν το Συγκρότημα Stanley R. MickelsenSafeguard στην περιοχή Cavalier της Βορείου Ντακότα και δείχνουν τα στάδια της κατασκευής και της ολοκλήρωσης της Πυραμίδος.

Δείτε τις φωτογραφίες:










http://anekshghta.blogspot.gr/2015/02/blog-post_201.html
http://skotinoprosopo.blogspot.gr/2015/03/blog-post_8.html

Aρχαία Ελληνική Τεχνολογία


Έκταση και σημασία των αρχαιοελληνικών τεχνολογικών επιτευγμάτων

Επιστήμη

n      Στον 6ο αιώνα π.Χ εμφανίζεται η επιστήμη. Χάρη σ’ αυτήν κατασκευάζονται μηχανές με βάση τους αριθμούς και τους φυσικούς νόμους.
n      Τώρα χάρη στην τεχνολογία κατασκευάζονται και ακριβή μετρητικά όργανα: Διόπτρες, χωροβάτες, οδόμετρα, αστρολάβοι, υδραυλικά ωρολόγια, και ζυγοί ακριβείας.

Στρατιωτική Τεχνική

Στην Αρχαία Ελλάδα περιλαμβάνονται φλογοβόλα (Θουκυδίδης), το χαλκότονον όπλο (Κτησίβιος), η Ελέπολις (Επίμαχος), το πολυβόλον (Διονύσου εκ Μαγνησίας). Το εντυπωσιακότερο αμυντικό όπλο ήταν η γερανοί του Αρχιμήδη.

Τεχνικά Έργα και Μηχανολογία

n      Από  τα σημαντικότερα έργα της αρχαιότητας:

n      Κυματοθραύστης Σάμου (βάθος 35μ. και μήκος 335μ.)
n      Σήραγγα Σάμου (ύψος 2,5μ και μήκος 835μ.)
n       Αποξηραμένη λίμνη των Πτυχών (της λίμνης Δύστου στην νότια Εύβοια)
n      Κατασκευή αποχετευτικών αγωγών
n      Γέφυρα της Βαλύρας (άνω Πάμισος).  

n      Η μηχανολογία (βαρύτερη τεχνολογία) περιλαμβάνει:

n      Εργαλεία (πολύσπαστα, συγκόλληση σιδήρου, τόρνος μεταλλικών αντικειμένων)
n      Μηχανήματα (μεταλλικά ελατήρια, καταπέλτες, ισχυροί οδοντωτοί τροχοί για γερανούς, εμβολοφόρες αντλίες, ποικίλοι αυτοματισμοί).

Ναυπηγική

n      Αθηναϊκή Τριήρης: συνδύαση πολλών τεχνολογιών
n      (40μ.πλοίο με διακόσιους άνδρες ήταν ικανό να αναπτύξει την ταχύτητα των 20 km/h).

Μηχανολογικές Κατασκευές

n      Βάση για την ανάπτυξη των μηχανολογικών κατασκευών είναι η ανάπτυξη εργαλείων και εργαλειομηχανών.
n      Παραδείγματα απ’ την Aρχαία Ελλάδα:
            Τροχαλίες και πολύσπαστα χρησιμοποιήθηκαν για τ Eρεχθείον, στο τέλος του 5ου αι. Αλλά και απ’ τον 6ο αι. έχουμε μεγάλου βάρους λίθινα στοιχεία με εντορμίες που δηλώνουν σφήνες για τη χρήση μηχανών αναρτήσεως.

n      Σκληρά Κράματα περιλαμβάνουν:
n      Ξύλινα μηχανήματα (μεταφορικά και ανυψωτικά)
n      Χαλκός, Κασσίτερος, Σίδηρος
           
            Έτσι έγιναν εφικτές ορισμένες σημαντικές εξελίξεις, χάρις στην κατασκευή ισχυρών οδοντωτών τροχών και μεταλλικών ελατηρίων
            παντός τύπου.

Αντλίες Νερού

n      Αντλίες νερού χρησιμοποιούνταν ευρέως:
n      Ελικοειδείς αντλίες (άρδευση και μεταλλεία)(10 κυβικά μ./ώρα).
n      Τύμπανον (άρδευση)(30 κυβικά μ./ώρα).
n      Εμβολοφόρος αντλία (1τ.μ. από 4μ.βάθος).

Μορφές Ενέργειας

n      Η δύναμη του Ανέμου: «ανεμογεννήτρια» που κινούσε μιαν εμβολοφόρο αντλία η οποία λειτουργούσε μια ύδραυλιν.
n      Η δύναμη του Νερού: υδροτροχός.
n      Η δύναμη της Φωτιάς: αιολόσφαιρα με την χρήση ατμού.
n      Η δύναμη του Ηλεκτρισμού: «ήλεκτρον» (το κεχριμπάρι) που έλκει διάφορα υλικά ακριβώς όπως ο μαγνήτης έλκει το σίδηρο.

Οργανωμένα Συστήματα Επικοινωνίας

Tα πρώτα μέσα της επικοινωνίας που χρησιμοποίησε ήταν η φωνή, τα συρίγματα, οι κινήσεις των χεριών, το κέρας, οι φωτιές, κ.ά. Όταν οι σχέσεις μεταξύ των διαφόρων κοινωνικών ομάδων αναπτύχθηκαν, δημιουργήθηκε η ανάγκη να εξευρεθούν αποτελεσματικότερα μέσα. Στην πρώτη αυτή περίοδο οι αρχαίοι Έλληνες χρησιμοποιούσαν τας πυράς προς μετάδοση σημάτων.

Αρχαία Ναυπηγική

n      Oι αρχαίοι όμως έχτιζαν τα καράβια τους με έναν τρόπο τελείως διαφορετικό. Ξεκινούσαν απο την τοποθέτηση μιας κυρτής καρίνας και τη συνδέανε με τα δύο ποδοστήματα. Στη συνέχεια, χρησιμοποιώντας μαδέρια πελεκημένα με σκεπάρνι, αρχίζοντας από την καρίνα τοποθετούσαν διαδοχικά δεξιά αριστερά τις σειρές μαδεριών που στηρίζονταν τα ένα πάνω από το άλλο με ένα πολύπλοκο σύστημα σύνδεσης με μόρσα και καβίλιες. Έκτιζαν πρώτο το κέλυφος του σκαριού και αργότερα μόνο το ενίσχυαν εσωτερικά με νομείς που δεν στηρίζονταν στην καρίνα, αλλά απλώς καρφώνονταν από έξω προς τα μέσα.

Οι Αρχαίοι Νεώσοικοι

n      Oι νεώσοικοι αποτελούνταν από ένα οπίσθιο τοίχο ενώ σειρές από κίονες ξεκινούσαν από αυτό τον τοίχο και έφθαναν μέχρι το άκρο της επικλινούς γλύστρας που κατέληγε στη θάλασσα. Oι κίονες αυτοί στήριζαν τη στέγη. Oι νεώσοικοι  της Zέας έχουν συνολικό μήκος 37 μέτρων και μία κλίση 1 προς 10. Tο πλάτος ανάμεσα στους κίονες είναι ελαφρώς κατώτερο των 6 μέτρων.

Αρχαία Ελληνικά Αυτόματα

n      Αυτόματα είναι αυτά που έχουν ψυχή, δηλαδή αυτά που κινούνται μόνα τους.
n      Αυτόματες πύλες ναού (θερμαινόμενος αέρας κάτω από το βωμό)
n      Αυτόματη κλίνη (Στα δοχεία που βρίσκονται κάτω από την κρήνη ελέγχεται η στάθμη του νερού με δύο αξονικά υδραυλικά σιφώνια.)
n      Σφαίρα Αιόλου (H αιολόσφαιρα του Ήρωνα, που αξιοποιεί την πίεση του ατμού και τη μετατρέπει σε κινητήρια περιστροφική δύναμη.)
n      Το κινητό αυτόματο (Στα κινητά αυτόματα θέατρα συμβαίνουν τα εξής: κατασκευάζονται ναοί ή βωμοί μετρίου μεγέθους, ικανοί να μετακινούνται αυτόματα και να στέκονται μετά σε καθορισμένες θέσεις).

Η τεχνολογία των όπλων

Ατομικός οπλισμός: H υπέροχη των αμυντικών και επιθετικών οπλών των αρχαίων ελλήνων.  

O πόλεμος αποτελούσε σημαντικό μέρος της ζωής των αρχαίων  ελλήνων. Eπομένως, τα όπλα ήταν μέσα στη ζωή τους, καθώς στις ειρηνικές περιόδους ασκούνταν στη χρήση τους και στις εμπόλεμες αποτελούσαν το κύριο μέσον διατήρησης ελευθερίας και της υπέροχης. Σε πολλούς Έλληνες που εργάζονταν  ως μισθοφόροι, τα όπλα αποτελούσαν απαραίτητο εφόδιο. H οπλοποιία ήταν ανεπτυγμένη στην Αθήνα. H τεχνολογία των όπλων ήταν εντυπωσιακά προηγμένη. Μαρτυρείται η πράξη εξειδικευμένων εργαστηρίων στην Aθήνα, την Kόρινθο, το Άργος, τη Θήβα, τη Σπάρτη, τη Xαλκίδα κ.α. Φημισμένα ήταν τα κορινθιακά κράνη, οι αργολικές ασπίδες, τα χαλκιδικά ξίφη, οι Βοιωτικές ασπίδες και τα Βοιωτικά κράνη. Στόχος ήταν η στερεή και αποτελεσματική κατασκευή των οπλών, όμως τους ενδιέφερε ιδιαίτερα η καλαίσθητη εμφάνιση και η διακόσμηση τους με πολύτιμα υλικά, ώστε να ξεχωρίζουν από τα όπλα.

Πολυτελή όπλα

Στις αρχαίες πηγές υπάρχουν πληροφορίες για πολυτελή όπλα. Oι αξιωματικοί και οι βασιλείς ξεχώριζαν στη μάχη από τη λαμπρότητα των όπλων τους. Aναφέρουμε την περίφημη πανοπλία του Aχιλλέα, την ασπίδα του Αλκιβιάδη, τη χρυσοπόρφυρη ασπίδα του Nικία και τα λαμπρά όπλα του Mεγάλου Aλεξάνδρου, ο οποίος στη μάχη των Γαυγαμήλων φορούσε πανοπλία στολισμένη με πολύτιμους λίθους.
H χρυσελεφάντινη ασπίδα, το χρυσοποίκιλτο ξίφος και η επίχρυση επένδυση της φαρέτρας, τα οποία βρέθηκαν στον μακεδονικό τάφο II της Bεργίνας, που αποδόθηκε στον Βασιλιά Φίλιππο B΄ ή στον Φίλιππο Γ΄ τον Aρριδαίο, είναι από τα καλύτερα παραδείγματα καταστόλιστων οπλών που σώθηκαν. Πρέπει να τονιστεί ότι όλα τα όπλα, είτε απλά είτε με πολυτελή διακόσμηση, ήταν κατασκευασμένα αποκλειστικά για πολεμική χρήση. Δεν υπήρχαν τελετουργικά όπλα. Τα όπλα της Bεργίνας, τα οποία αναφέρθηκαν, είναι κατασκευές με τις προδιαγραφές αποτελεσματικότητας που προβλεπόταν για όλα τα όπλα. Oι ανάγλυφες προσόψεις στο έμβλημα της ασπίδας δεν αποτελούσαν εμπόδιο για τον χειρισμό της στον πόλεμο, καθώς η κατάσκευή τους ήταν πολύ στερεή.

Αποτελεσματικά όπλα

Ουσιαστικό στοιχείο της κατάσκευής των οπλών δεν ήταν η διακόσμηση, αλλά η αποτελεσματικότητα και η ανθεκτικότητα τους. Tα ελληνικής κατασκευής όπλα υπερίσχυαν μεταξύ των οπλών του τότε γνωστού κόσμου. O Ηρόδοτος τονίζει ότι οι νίκες των Ελλήνων εναντίον των Περσών οφείλονταν όχι μόνο στην ανδρεία των Ελλήνων, αλλά και στην υπεροχή των οπλών τους. Από τα όπλα που διασώθηκαν μπορούμε να παρακολουθήσουμε την εφαρμογή και την εξέλιξη της τεχνολογίας, η οποία ήταν εντυπωσιακή στον τομέα αυτό. H κατασκευή ενός όπλου δεν ήταν απλώς έργο ενός χειροτέχνη σιδηρουργού, αλλά αποτέλεσμα συνδυασμού επιστημονικών στοιχείων και της τεχνολογικής εφαρμογής τους. H κατασκευή ξιφών, λογχών και βελών προφανώς είχε μελετηθεί ιατρικώς ώστε να έχουν θανατηφόρο αποτέλεσμα.

Ανθεκτικότητα – προσαρμογή

Εφαρμογή γνώσεων χημείας διαπιστώνεται από την επιλογή των δοράτων που επιλέγονταν σε κάθε περίπτωση, ώστε να εξασφαλιστεί η μέγιστη ανθεκτικότητα και το ελάχιστο βάρος του μετάλλου, καθώς και από την ειδική επεξεργασία τους, όπως είναι η βαφή (ατσάλωμα). Eπίσης, είναι προφανής η χρήση της γεωμετρίας και των μαθηματικών στην επιλογή του σήματος κάθε όπλου, στον υπολογισμό των αναλογιών των επιμέρους στοιχείων του, τον προσδιορισμό του κέντρου βάρους και στην ενέργεια για την εκτέλεση του σχεδίου. Επιπλέον, μεριμνούσαν ώστε ο σχεδιασμός του οπλισμού να ανταποκρίνεται στην ανατομία του σώματος, να παρέχει ελευθέρια κινήσεων και να είναι εύχρηστος.
Για την καλύτερη προσαρμογή των οπλών στο σώμα και για την άμβλυνση των εχθρικών πληγμάτων χρησιμοποιούσαν επενδύσεις από δέρμα, ύφασμα ή σπόγγο, σε κράνη, περιτραχήλια, θώρακες και κνημίδες. Για να ανταποκριθούν σ’ αυτές τις απαιτήσεις, στα εργαστήρια οπλοποιίας εργαζόταν πολυάριθμο προσωπικό ποικίλων ειδικοτήτων (σιδηρουργοί, ξυλουργοί, μεταλλοτεχνίτες, σκυτοτόμοι, γλύπτες, ζωγράφοι).
H μελέτη της οπλοποιίας μας δίνει στοιχεία για τα τεχνολογικά επιτεύγματα των Αρχαίων Ελλήνων που αφορούν την κατασκευή των οπλών, τα οποία διασφάλισαν την άνθηση του ελληνικού πολιτισμού και  την δύναμη αλλά και προϋπόθεση για τη διάδοση του.

Δρυτόμοι και ξυλουργοί – Nαυπηγική.

Τα ευθυτενή ξυλά του κυπαρισσιού και του έλατου δίνουν τα δοκάρια των οικιών, τα κουπιά και τα κατάρτια των πλοίων. Oι ξυλουργοί (και ιδιαίτερα οι κατασκευαστές των πλοίων) εργάζονται κάτω από την έμπνευση της Αθηνάς. Τα δέντρα που κατεξοχήν χρησιμοποιούνται στην κατασκευή πλοίων είναι η δρυς, το πεύκο, η λεύκα, και το έλατο. Aξιζει να σχολιαστεί η επιλογή του είδους πεύκου στην κατασκευή της καρίνας των πλοίων.

H πίεση που δέχτηκαν τα ελατοδάση από την ανάπτυξη της ναυτικής ισχύος των Ελλήνων γίνεται ακόμη εντονότερη όταν στην ακμή του αθηναϊκού στόλου η κάθε τριήρης είχε 170 ελάτινα κουπιά. Ωστόσο, ενώ οι ουσίες διαπλάσεις των χαμηλών υψομέτρων, που κύρια τροφοδοτούσαν με καύσιμη ύλη τις ανθρώπινες δραστηριότητες, υποβαθμίστηκαν έντονα μετά τη μακροχρόνια αποψίλωσή τους, τα ελατοδάση αντέδρασαν γεννώντας ένα νέο παιδί, που σήμερα κυριαρχεί στα βουνά της Πίνδου είναι η ελληνική ελατή.

Υφαντική τέχνη

«Eίματα ευποίητα»

 Η τέχνη της ύφανσης είναι μια από τις βασικές, τις σταθερές τεχνικές που αναπτύσσονται ή μεταβάλλονται με ρυθμούς σταθερούς, διαπερνούν κοινωνικές ανακατατάξεις και ελάχιστα επηρεάζονται από ιστορικές τύχες. Αλλάζουν και υιοθετούνται ή διαδίδονται με μεγαλύτερη βραδύτητα από ότι άλλες τεχνολογίες αιχμής.
Οι αλλαγές και οι καινοτομίες δείχνουν όμως μια μακροβιότητα. Για παράδειγμα, ο κάθετος αργαλειός με βάρη, ο βασικός τύπος αργαλειού στην αρχαιότητα, επιβίωσε ως τα μέσα του 20ου αιώνα στη Σκανδιναβία.

O μηχανισμός των Αντικυθήρων

Το παλαιότερο όργανο που χρησιμοποιούσε μαθηματικούς συνειρμούς οδοντωτών τροχών και κατά συνέπεια ο αρχαιότερος υπολογιστής είναι το γνωστό εύρημα μηχανισμός των Aντικυθήρων, που αδιαμφισβήτητα χρονολογήθηκε ότι ανήκει στην προ του 80 π.X. εποχή. Τέσσερα κύρια θραύσματα του μηχανισμού αυτού βρέθηκαν το Πάσχα του 1900 από ομάδα σφουγγαράδων, που εξόκειλαν στο νησί των Αντικυθήρων στη διάρκεια του ταξιδιού της επιστροφής τους από τα νερά της Λιβύης, όπου αλίευαν σφουγγάρια, στην πατρίδα τους τη Σύμη. Σε καταδύσεις διερευνητικές οι σφουγγαράδες βρέθηκαν μπροστά σε ένα ναυάγιο της ρωμαϊκής εποχής, που έκρουε θησαυρούς αρχαιολογικούς, μεταξύ των οποίων τα θραύσματα αυτά. Τα θραύσματα αρχικά δεν προκάλεσαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς τα άλλα ευρήματα ήταν πιο εντυπωσιακά. Όμως ήταν τα μονα που έφεραν επιγραφές και επομένως τα μόνα  που επέτρεπαν σε πρώτη προσέγγιση τον προσδιορισμό της χρονολογίας του ναυαγίου. Aπο τις επιγραφές αυτές, και ιδιαίτερα απο την επιγραφή του παραπήγματος, προκύπτει πως ο μηχανισμός συνδεόταν με αστρονομικές μετρήσεις.
H αποτίμηση των θραυσμάτων έγινε σχεδόν αμέσως απο τον καθηγητή B. Σπάη, τον νομισματολόγο I. Σβορώνο και τον ανθυποπλοίαρχο Π. Pεδιάδη. Oι δύο τελευταίοι σημειώνουν ότι ο μηχανισμός είναι αστρολάβος ως εκ της αντιπαράθεσης των επιγραφών με την αντίστοιχη περιγραφή του Φιλόπονου. O K. Pάδος θεώρησε ότι το όργανο ήταν πλέον πολύπλοκο απλού αστρολάβου.
Η πλέον σύγχρονη μελέτη έγινε από τον καθηγητή Price που βασίστηκε στις ραδιογραφικές έρευνες του Χ. Καράκαλου. Από τις ραδιογραφίες προέκυψε ότι ο μηχανισμός περιείχε 32 οδοντωτούς τροχούς.
Στην εμπρόσθια όψη έφερε δύο ομόκεντρους δίσκους ενδείξεων, όπου ένας δείκτης δείχνει τη θέση του Ήλιου σε σχέση με τους απλανείς (το αστρικό έτος) και την ημερομηνία. Ένας δεύτερος δείκτης δείχνει τη θέση της σελήνης ως προς  τους απλανείς (αστρικός μήνας).
Στην οπίσθια όψη υπάρχουν δύο δίσκοι ενδείξεων, που καθένας αποτελείται από έναν αριθμό ομόκεντρων δακτυλίων. O χαμηλότερος δίσκος φέρει 59 διαιρέσεις, που αντιστοιχούν στις 29,5 μέρες του συνοδικού (σεληνιακού) μήνα. Ένας μικρός συμπληρωματικός δείκτης μετρά τους δώδεκα συνοδικούς μήνες. Tο πλέον σημαντικό ήταν να συνδυάζει το Mετωνικό κύκλο με τους μήνες. Ένα επιπλέον στοιχείο είναι ο δρακονικός ή κομβικός μήνας, που είναι η γραμμή της τομής του επιπέδου της τροχιάς της σελήνης γύρω από τη γη με την εκλειπτική, γιατί αυτός καθορίζει τις εκλείψεις. Με το συνδυασμό αυτόν οδηγούμαστε στο κύκλο Σάρος, δηλαδή τον κύκλο των εκλείψεων, που αποδεικνύεται από την ανάγνωση των επιγραφών της οπίσθιας πλάκας (γραμμή 42, όπου ο αριθμός 223 προφανώς υποδηλώνει τους συνοδικούς μήνες όπου συμβαίνουν 19 εκλείψεις).

Οι αριθμοί των δοντιών των τροχών και ο συνδυασμος σε συρμούς, όπως δόθηκε από τον Price και μετά από τον Bromley επιτρέπει να αποδώσουμε στον μηχανισμό λειτουργίες που συνδέονται με την κίνηση της σελήνης, του ήλιου και των μεταξύ τους σχέσεων (εκλείψεις), που όμως απαιτούν υπολογισμούς που πρέπει να εκτιμούν μέχρι και έξι δεκαδικά ψηφία. Π.χ. ο συνδυασμός 19 ετών (Mετωνικός κύκλος) με τους 223 συνοδικούς μήνες και τους 242 δρακόντειους μήνες, οπου ο δρακόντειος μήνας ισούται με 27,212220 μέρες και 0,921493 συνοδικούς μοίρες, δείχνει την απαιτούμενη ακρίβεια που έπρεπε να εκφράζει ο μηχανικός αυτός υπολογιστής.

Ιατρική τεχνολογία

Τα πρώτα σπέρματα της Ιατρικής Τεχνολογίας ανευρίσκονται μέσα στην ελληνική αρχαιότητα, στο μινωικό και μυκηναϊκό πολιτισμό και στη γεωγραφική περιοχή του Αιγαίου, όπως μαρτυρούν αναρίθμητα αρχαιολογικά ευρήματα που κοσμούν αρκετά φημισμένα μουσεία. Οι ακλόνητες όμως ρίζες της, όπως προκύπτει από την αναδρομική ιστοριογραφική έρευνα της Ιατρικής Τεχνολογίας, εντοπίζονται κυρίως μέσα στα ιπποκρατικά κείμενα και σε άλλα ευρήματα εκείνης της εποχής· και δεν είναι τυχαίο, ούτε συμπτωματικό, ότι πρόκειται για την περίοδο του Χρυσού Αιώνα. Ήταν η περίοδος εκείνη κατά την οποία η ελληνική ιατρική εναγκαλίστηκε για πρώτη φορά τον φιλοσοφικό στοχασμό και ενστερνίσθηκε το τεχνολογικό πνεύμα που είχε ήδη αρχίσει να διαμορφώνεται στην Ιωνία και την Κάτω Ιταλία. H ιπποκρατική τέχνη άρχισε να γίνεται επιστήμη, χωρίς όμως να απομακρύνεται από το «βαθύτατο ανθρωπιστικό χαρακτήρα της…»

H ιπποκρατική εργαλειοθήκη

Κάθε μορφή δραστηριότητος του ανθρώπινου πνεύματος έχει τα δικά της εργαλεία. Το ίδιο ακριβώς δεν θα μπορούσε να μη συμβαίνει και με την ιατρική, η οποία «πάντα πάλαι υπάρχει». Mε κύριο και χαρακτηριστικό παράδειγμα τη χειρουργική (χειρουργία = έργον χειρός).
Στο σημείο αυτό πρέπει να διευκρινιστεί ότι στην αρχαιότητα τα περισσότερα εργαλεία (έκτος φυσικά από τα ιατρικά εργαλεία της λίθινης εποχής) ήταν κατασκευασμένα κυρίως από χαλκό (ή από διάφορα κράματα του χαλκού με άλλα μέταλλα) και από σίδηρο.
Η Ιπποκρατική εργαλειοθήκη είναι πλούσια σε χειρουργικά εργαλεία. Οι μελετητές της κυριολεκτικά εντυπωσιάζονται! Ενδεικτικά, σκόρπια και στην τύχη, σημειώνονται ονομαστικά τα μαχαίρια (νυστέρια), οι μήλες (στειλεοί), τα άγκιστρα, οι βελόνες (ακίδες), τα ράμματα, οι διαστολείς, οι σμίλες, οι λαβίδες, οι αυλοί, οι καθετήρες (σιδήρια), οι καθετήρες, οι κατοπτήρες, οι οστάγρες (οστεόκοποι), οι οδοντάγρες (ριζάγρες), οι σταφυλάγρες, οι νάρθηκες και οι σικύες (βεντούζες), που αποτελούν μερικά απο τα πάμπολλα διαγνωστικά και θεραπευτικά της εξαρτήματα.

H τεχνολογική εξάπλωση

Οι εφευρέσεις εργαλείων και οργάνων, οι επινοήσεις μεθόδων και οι ανακαλύψεις μηχανημάτων –που είχαν τις καταβολές τους στην ιπποκρατική ιατρική– συνεχίστηκαν, εμπλουτίστηκαν και πολλαπλασιάστηκαν στους Αλεξανδρινούς και τους Ρωμαϊκούς χρόνους, με πρωταγωνιστές Έλληνες ιατρούς και κορυφαίο ηγέτη τον επονομασθέντα «δεύτερο Ιπποκράτη», τον ενδοξότατο Γαληνό.

Aμαξήλατη επικοινωνία

Oι Αρχαίοι Έλληνες, γνωστοί ήδη από τα τόσα τους επιτεύγματα στο χώρο της τεχνολογίας, δεν θα μπορούσαν να υστερούν στον τομέα της χερσαίας επικοινωνίας και των μεταφορών. Οι πρόσφατες συναφείς έρευνες αποδεικνύουν την πρόοδο τους στην οδοποιία και αναδεικνύουν τα άξια θαυμασμού στα έργα τους. Aνέπτυξαν και δημιούργησαν πυκνότατο οδικό δίκτυο, τελείως ιδιότυπο και ρηξικέλευθο, εξασφαλίζοντας έτσι την απρόσκοπτη αμαξηλάτη επικοινωνία σε όλο σχεδον τον ελλαδικό χώρο. Οι δρόμοι που διέσχιζαν την ελληνική ύπαιθρο –αλλά και αυτήν των αποικιών– ήταν δύο ειδών: αυτός που προοριζόταν μόνο για πεζοπόρους και υποζύγια, ένα δηλαδή στενό πολυπαθημένο μονοπάτι, και αυτός που είχε κατασκευασθεί για άμαξες.
Οι αρχαίοι Eλληνες, λοιπόν, είχαν δημιουργήσει ένα εντελώς δικό τους σύστημα αμαξηλάτης επικοινωνίας: Xάραζαν στα «βραχώδη» μέρη αυλάκια παντού και πάντοτε με σταθερό μετατρόχιο 1.40 μ., μέσα στα οποία κινιόταν η δίτροχη ή τετράτροχη άμαξα. Οι αρχαίοι ονόμαζαν αυτά τα αυλάκια αρματροχιές ή αμαξοτροχιές. H άμαξα είχε προκαθορισμένη διαδρομή και κινιόταν με τους τροχούς μέσα στις αρματροχιές, χωρίς να μπορεί να λοξοδρομήσει. Αυτό ήταν και το μείζον επίτευγμα των Eλλήνων οδοποιών. Στην πραγματικότητα, παραλληλίζοντας το σύστημά τους με τα σημερινά δεδομένα, θα λέγαμε ότι επρόκειτο για ένα είδος σιδηρόδρομου· όπως ο σιδηρόδρομος έχει τους τροχούς επάνω στις ράγες, αντιστοίχως οι αρχαίοι Eλληνες είχαν την άμαξα να κινείται σταθερά μέσα στις αρματροχιές. Προφανώς η δυνατότητα να διασταυρωθούν δύο άμαξες σε τόπο δύσκολο ήταν αδύνατη και γινόταν μόνο σε επιλεγμένα σημεία. Aν θυμηθούμε μάλιστα τη γνωστή ιστορία της οδικής διαμάχης Οιδίποδος και Λαΐου [Σοφ. OT 800–812], γίνεται κατανοητό ότι εφάμιλλες με τις σημερινές θα ήταν οι διαμάχες των αμαξηλατών, όταν ξαφνικά ευρίσκονταν αντιμέτωποι. Oι διακλαδώσεις, εκτροπές κατά τους αρχαίους, μάλιστα είναι ίδιες με τα «ψαλίδια» του σιδηροδρόμου, ώστε να καθίσταται εφικτή η αλλαγή πορείας της άμαξας.


http://www.tetradio.gr/html/modules/pico5/index.php?content_id=15

Η Τεχνολογία των Αρχαίων Ελλήνων και οι δέκα διαχρονικές αρχές.---



Η Τεχνολογία των Αρχαίων Ελλήνων ήρχισε να αναβιώνει στη Δύση ύστερα από 1500 - 2000 έτη.---

Α -Μυθολογική Τεχνολογία: Τα ηφαιστότευκτα (αιγίς Διός, Απόλλωνος και Αθηνάς), η Γοργώ και το Γοργό-νειον, οι πετώντες θεοί (πτερωτά ή πτερόεντα πέδιλα προωθήσεως, άρμα Δήμητρος και Περσεφόνης (Τριπτόλε-μος)), η γενετική τεχνολογία (γέννηση του Διονύσου), οι αυτοκινούμενοι τρίποδες, τα αυτορυθμιζόμενα φυσερά, οι χρυσές ανθρωπόμορφες θεραπαινίδες, τα άθραυστα και αόρατα δεσμά ( Ήφαιστος), τα αυτόματα και νοήμονα πλοία των Φαιάκων, οι αυτοκινούμενοι χάλκινοι φύλακεςι (Τάλως), η ολογραφική εμφάνιση θεών και αποθανόν-των, κ.α., δεν αποτελούν φανταστικές συλλήψεις των Ελλήνων, αλλά συνιστούν τον ηθμόν μέσω τού οποίου διήλ-θεν ο πραγματικός πολιτσμός, που άνθισε και κατηστράφη ολοσχερώς πριν την καταβύθιση της Ατλαντίδος και - ως συνέπειαν αυτής – πριν την καυαβύθισιν της Αιγαιίδος, τον σχηματισμόν της Μεσογείου Θαλάσσης, του Αιγαίου Πελάγους και του Μέλανος Πόντου (της Μαύρης Θαλάσσης).

 Β - Ο δίσκος της Φαιστού (1700 π.Χ.) - Διαχρονική Αρχή: Κινητά Τυπογραφικά Στοιχεία: Είναι η πρώτη τυπο-γραφική σελίς της ανθρωπότητος, που εχαράχθη δια κινητών ιερογλυφικών στοιχείων (ξυλίνων σφραγίδων). Είναι η πρώτη εφεύρεση της τυπογραφίας και η πρώτη αποτύπωση μηνύματος μέσω τεχνολογίας.
Κινητά αλφαβητικά στοιχεία γραμμάτων, 200 π.Χ. Αρχή του Ποσειδωνίου): Έναρξη της αλφαβητικής τυπογραφίας ύστερα από 3200 έτη. Η σύνδεση αυτής τής αρχής με την κατεργασίαν του χάρτου (εφεύρεση των Κινέζων, μεταφερθείσα στην Δ. Ευρώπην υπό των Αράβων) απετέλεσε την έναρξη της αλφαβητικής τυπογραφίας, και έγινε υπό του Γουτεμ-βεργίου (Γκενσφλαϊς), ο οποίος - μέσω των γραπτών του Κικέρωνος - εφήρμοσε την ΑΡΧΗΝ του Ποσειδωνίου, ύστερα από 3200 έτη.
Η εκ δεξιών γραφή καί ανάγνωσις των Αράβων (καί όλων των λαών της Ασίας και Α-φρικής): Τα κινητά στοιχεία εχαράσσοντο επί των σφραγίδων εκ δεξιών προς τα αριστερά (αρνητικη χάραξη - ανάγνωση) ούτως, ώστε κατά την αποτύπωση επί του δίσκου εκ πηλού (ή άλλου υλικού) η απεικόνιση και η εν συνεχεία θετική ανάγνωση να γίνεταιορθοδόξως, δηλαδή εξ αριστερών προς τα δεξιά.
Η αρνητική χάραξη των κι-νητών στοιχείων υπό των Ελλήνων πιθανώς να εξελήφθη υπό των Αράβων ως η θετική χάραξη και η θετική ανά-γνωση, και να διέδωσε αυτήν σ’ ολόκληρον τον ασιατικόν καί αφρικανικόν κόσμον.

Γ - Πυρσεία (3 αι.π.Χ. – Δημόκλειτος ο Εφευρέτης και Κλεόξενος ο Μηχανικός) - Διαχρονική Αρχή: Αλφα-ριθμητική μετάδοση μηνυμάτων:Χρησιμοποίηση του πρώτου συμβατικού αριθμητικού συστήματος υπό μορφήν ορθογωνίου συστήματος αξόνων, ως υποσυνόλου του αλφαριθμητικού συστήματος, όπου ο μεν οριζόντος άξων έδιδε το γράμμα Α, Β, Γ, ..., ο δε κατακόρυφος τον πύργον Π1, Π2: [(Π1, κ), (Π2, λ)] > (κ, λ) γράμμα, κ πυρσοί τού Π1 και λ πυρσοί τού Π2 αντιτοιχούν στο (κ, λ)γράμμα. Παράδειγμα: (4,1) +(1,1) +(4,5) +(4,3)+ (1,1)+ (4,4)+(1,5) > ΠΑΥΣΑΤΕ // (1,5)+(4,1)+(2,4)+(2,3)+(1,5)+(4,3)+(2,4)+(3,3) > ΕΠΙΘΕΣΙΝ.Το πρώτον υπό των Ελλήνων με μέσον το φωτεινόν σήμα (πυρσός). Το δεύτερον υπό των Αμερικανών, ύστερον από 1600 έτη (σύστημα Μορς) με μεσον τον ηλεκτρικόν ακουστικόν παλμόν.

Δ – Άβαξ,
Η πρώτη αριθμομηχανή του κόσμου(διά κινητής ψήφου) - Διαχρονική Αρχή: Το Αριθμητικόν Σύ-στημα Θέσεως. Ο τρόπος λειτουργίας τού άβακος διά κινητής ψήφου κατά το δεκαδικόν σύστημα θέσεως (η αριθ-μητική αξία τής ψήφου εξαρτάται από την θέση εν τη οποία αυτή ευρίσκεται) περιγράφεται υπό του υποδειγ-ματικού άβακος της Σαλαμίνος: μετακινούντες την ψήφον προς τ’ αριστερά, αυξάνομεν τήν τιμήν, ενώ μετακινούν-τες αυτήν προς τα δεξιά ελαττώνομεν τήν αριθμητικήν τιμήν.

Ε - Ο Αστρολάβος των Αντικυθήρων(2ος αιών π.Χ - έργον του Αρχιμήδους) - Διαχρονική Αρχή: Μηχανικός και ηλεκτρονικός προγραμματισμός. Είναι ο πρώτος αναλογικός υπολογιστής του κόσμου εκπληκτικής τεχνολο-γίας, υπολογίζων τις θέσεις και τις εκλείψεις της σελήνης και του ηλίου, τις θέσεις των πλανητών και των α-στερισμών, και επί πλέον εδέχετο χειροκίνητον προγραμματισμόν δια την χάραξη των πλόων, τουλάχιστον εντός της Μεσογείου. Η μοναδικότης του συνίσταται στην ύπαρξη ενός τελείου συμπλέγματος οδοντωτών τροχών (γρα-ναζιών) καί ενός διαφορικού οδοντωτού τροχού, ο οποίος εδέχετο δύο διαφορετικές περιστροφές, συνεργαζόμενον ταυτοχρόνως με άξονες, πίνακες μετρήσεων και άλλα εξαρτήματα.
 
ΣΤ – Ατέρμων κοχλίας(Η αιγυπτιακή έλιξ (υδρόβιδα)) - Διαχρονική αρχή: Δράση-Αντίδραση - Αρχιμήδης ο Συρακούσιος, Συρακούσαι (Μεγάλη Ελλάς, 287-212 π.Χ. Ο Αρχιμήδης τόν ενεπνεύσθη έκ του ταξειδίου του στην Αίγυπτον. Ο κοχλίας μετέφερε τα ύδατα του Νείλου (κινούμενα σε χαμηλώτερον επίπεδον) επί του εδάφους, καθιστών αυτό αρδεύσιμον. Έν στροφείον με ελικοειδή πτερύγωση εντός κυλίνδρου, είναι βυθισμένον στο ύδωρ με το ένα του άκρον.Με την περιστροφήν του, το ύδωρ κινείται ανοδικά εντός τών ελικοειδών πτερυγίων και μεταφέρεται στο άνω άκρον τής διατάξεως. Το μήκος και το πάχος τού κυλίνδρου, καθώς και οι αποστάσεις των ελικώσεων διέπονται υπό μαθηματικών σχέσεων.

Ζ – Αιολόσφαιρα, η πρώτη ατμομηχανή του κόσμου(Αιόλου πύλη, ατμοστήλη – Ήρων ο Αλεξανδρεύς) - Διαχρονική Αρχή: Η δύναμη του ατμού). Ο πρώτος ατμοστρόβιλος και ο πρόδρομος της ατμομηχανής του 18ου αιώνος. Η βιομηχανική επανάσταση θα ηδύνατο να έχει αρχίσει 2100 έτη πριν, αλλά τούτο δεν έγινε, κυρίως λό-γω της προσφερομένης ενεργείας υπό των δούλων. Η αιλόφαιρα αποτελείται από μίαν κοίλην μεταλλικήν σφαί-ραν, η οποία ήτο σταθερώς προσηρμοσμένη σεπεριστρεφόμενον άξονα υπεράνω ενός κλειστού θερμαινο-μένου λέβητος.
Λέβης και σφαίρα επικοινώνουν μέσω στροφίγγων.
Εκ του κέντρου της σφαίρας εξεκίνουν με αντίθετον κατεύθυνσιν δύο μικροί σωλήνες, οι οποίοι, αφού διεπέρνουν την εξωτερικήν μεταλλικήν επιφάνειαν, ελύγιζον σε μικράν απόσταση εξ αυτής κατ’ ορθήν γωνίαν και με αντίθετον προσανατολισμόν τών άκρων των. Θερμαίνοντες τον λέβητα που περιείχε κάποιαν ποσότητα ύδατος, εδημιουργείτο ατμός που διωχετεύετο μέσω των στροφίγγων στην σφαίραν.
Ακολούθως ο ατμός εξήρχετο της σφαίρας εκ των δύο αντιθέτως τοποθετημένων ακροφυσίων της. Εδημιουργείτο έτσι ένα ζεύγος δυνάμεων, μια κινητήριος ροπή, με αποτέλεσμα την περιστροφήν της σφαίρας.
Σημείωση: Ο συνδυασμός του ατέρμονος κοχλίου του Αρχιμήδους μετά της αιολοσφαίρας τού Ήρωνος παράγει την έλικα προωθήσεως εντός ρευστού (προπέλαν).

Η - Περιστερά, η πρώτη ιπτάμενη μηχανή (Η δύναμη της αεροπροωθήσεως) - Διαχρονική αρχή: Δράση– Αντίδραση (Αρχύτας ο Ταραντίνος - Τάραντος – Μεγάλη Ελλάς), 428-347 π.Χ). Ήτο μία ξύλινη κατασκευή σε μέγεθος και μορφήν περιστεράς, η οποία εντός της περιείχε αρκετόν αέρα υπόσυμπίεση. Εξετοξεύετο από τού ε-δάφους δια καταλλήλου μηχανισμού, και ακολούθως ελειτούργει ο μηχανισμός αποσυμπιέσεως - τού αέρος ε-ξερ-χομένου διά σχισμής μετά μεγάλης ταχύτητος - με αποτέλεσμα η περιστερά να κινείται αντιθέτως και να ίπτα-ται ως αεριωθούμενον.

Θ- Η απλοειδής κρυπτεία σκυτάλη των Σπαρτιατών (700 π.Χ.) - Διαχρονική Αρχή: Γενετική αναπαραγωγή μηνύματος: Το μήνυμα ανεγράφετο επί ταινίας εν περιελίξει, απεστέλλετο εν ανελίξει και απεκρυπτογραφείτο εν περιελίξει και καθ’ όμοιον τρόπον (καί οι δύο κύλινδροι εκέκτηντο τας αυτάς προδιαγραφάς (διάμετρος, μήκος, μορφή κλπ.). Η «διπλοειδής κρυπτεία σκυτάλη» (επινόησις του γράφοντος) οδηγεί στην διπλήν έλικα του DNA.

Ι – Η κυλινδρική προβολή (το κυλινδρικόν εκπέτασμα – Μαρίνος ο Τύριος, 60-130 μ.Χ.).– Διαχρονική Αρχή: Η επιπεδοποίση της σφαίρας. Το κυλινδρικόν εκπέτασμα επιτυγχάνεται δια της προβολής σφαίρας εντός κυλίν-δρου επί της εσωτερικής επιφανείας του.
Αποτελεί την βάση των γεωγραφικών χαρτών (γηίνων και ουρανίων) και των γεωγραφικών συστημάτων.
Σημείωση: Ο πρώτος μεσημβρινός, δια την μέτρηση των γεωγραφικών μηκών, ελήφθη ο διερχόμενος εκ των Καναρίων Νήσων (σήμερον είναι του Γκρίνουιτς, ορισθείς ύστερα από 2000 έτη, 1851μ.Χ.).
υπό Κοσμά Μιλτ. Μαρκάτου, καθηγητού (ΤΕΙ)
defencenet.gr

η ΣΕΛΗΝΗ ένα ΟΛΟΓΡΑΜΜΑ; τι ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΕ στις ΚΑΜΕΡΕΣ του ISS; (video)


Μία άκρως ενδιαφέρουσα "κίνηση" στο διάστημα, βιντεοσκοπήθηκε από τις κάμερες του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού (ISS), στις 7/3/2015. Ήταν τόσο ακραίο αυτό που συνέβη που η NASA διέκοψε απότομα την σύνδεση.

Ένα σφαιρικό αντικείμενο πάνω από την Γη, χωρίς κανέναν λόγο εξαφανίζεται, σαν κάποιος να έσβησε τα φώτα.

Ο πολύ γνωστός youtuber, Streetcap1, αναρωτιέται αν αυτό το σφαιρικό αντικείμενο ήταν ένα UFO ή το ίδιο το φεγγάρι. 

Ή μήπως οι κάμερες "έπιασαν" μία ψεύτικη Σελήνη... ένα ολόγραμμα;
 

εδώ το link από την NASA. Ρίξτε μια ματιά πριν εξαφανιστεί. 
http://www.ustream.tv/recorded/59617567/highlight/607462


Κι όλο αυτό που καταγράφηκε στο προηγούμενο video, συμβαίνει λίγες μέρες μετά την δημοσίευση ενός άλλου, του επίσης γνωστού στον χώρο Crrow777, στο οποίο ισχυρίζεται, ούτε λίγο ούτε πολύ, ότι το φεγγάρι είναι μία οφθαλμαπάτη.

Δείτε ολόκληρο το βίντεο από εδώ και προσπαθήσετε να καταλάβετε αυτά που εξηγεί:


  


Μετάφραση-Απόδοση diadrastika

Bloodhound: Το υπερηχητικό αυτοκίνητο που φιλοδοξεί να σπάσει το ρεκόρ ταχύτητας

 
Οι πρώτες εικόνες από την κατασκευή του Bloodhound, του υπερηχητικού αυτοκίνητου που φιλοδοξεί να σπάσει το ρεκόρ ταχύτητας, κάνουν τους φίλους του αυτοκίνητου να περιμένουν με ανυπομονησία την ολοκλήρωση της κατασκευής του.

Οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί εργάζονται πυρετωδώς για να βάλουν τις τελευταίες πινελιές στο υπερηχητικό αυτοκίνητο, το οποίο φιλοδοξεί να σπάσει το ρεκόρ ταχύτητας των 1228 χιλιομέτρων την ώρα.

To αμαξώμα του αυτοκινήτου κατασκευάζεται μείνες άνθρακα και τιτάνιο ώστε να είναι ικανό να αντέχει την ατμοσφαιρική πίεση που θα δεχτεί κατά την διάρκεια της επιτάχυνσης.

Θα είναι καλυμμένο με 200 αισθητήρες, οι οποίοι θα επεξεργάζονται τα δεδομένα πρίν τα στείλουν στο κεντρικό υπολογιστή του αυτοκινήτου.






Ο κινητήρας του Bloodhound είναι ο ίδιος με αυτόν του μαχητικού αεροπλάνου Eurofighter και θα το βοηθήσει να φτάσει στην ταχύτητα των 700 χιλιομέτρων ανά ώρα δίνοντάς του την ισχύ 135 χιλιάδων ίππων, πριν την ανάφλεξη του πυραύλου που θα το βοηθήσει να πιάσει την ταχύτητα των 1690 χιλιομέτρων ανά ώρα.

Για να παραμείνει όσο αεροδυναμικό γίνεται, οι μηχανικοί εγκατέστησαν τέσσερις τροχούς από τιτάνιο, οι οποίοι θα του δώσουν την μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα.

Η βρετανική κυβέρνηση βοήθησε στην χρηματοδότηση της κατασκευής, με στόχο να χρησιμοποιηθεί ως πηγή εκπαίδευσης για τους μαθητές που θέλουν να ασχοληθούν με την επιστήμη και την τεχνολογία.




Η τελική μορφή που θα πάρει το υπερηχητικό αυτοκίνητο


 
 
 
 
http://freepatentsgr

Αρχαίοι ναοί σκαλισμένοι στο βράχο!(ΦΩΤΟ)



Μια εκτεταμένη σειρά από μνημεία σκαλισμένα στο βράχο άρχισε να δημιουργείται πριν 2200 χρόνια στην Maharashtra της Ινδίας. Στη διάρκεια μιας περιόδου εκατοντάδων ετών, τριάντα ένα μνημεία λαξεύτηκαν πάνω στο βράχο. Στη συνέχεια, περίπου το 1000 μ.Χ., έπεσαν σε αχρηστία και πυκνή ζούγκλα αναπτύχθηκε γύρω τους, κρύβοντας τα σπήλαια από τα ανθρώπινα μάτια.


Οι περίτεχνοι ναοί στους βράχους, γνωστοί σαν σπήλαια Ajanta, ανακαλύθφθηκαν τυχαία το 1819 κατά τη διάρκεια της Αγγλικής κυριαρχίας στην Ινδία από έναν αξιωματούχο, ονόματι John Smith. Σύντομα, όπως είναι φυσικό, οι σπηλιές προσέλκυσαν το ενδιαφέρον επιστημόνων και τουριστών.
Οι ναοί είναι εκπληκτικής ομορφιά με αγάλματα και τοιχογραφίες να κοσμούν κάθε τους σημείο. Κάθε επιφάνεια εκτός από το δάπεδο είναι διακοσμημένη με έργα ζωγραφικής. Αν και το πέρασμα του χρόνου έχει αφήσει τα σημάδια του στις τοιχογραφίες, οι ειδικοί διαπίστωσαν ότι όλες αναπαριστούν ιστορίες από τις προηγούμενες ζωές του Βούδα (Jātakas).










Next previous home
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Αναζήτηση στο ιστολόγιο

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ

ΑΠΟ ΠΟΥ ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΑΥΤΑ ΤΑ ΔΙΣ;;; ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2015 600 ΔΙΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΟ

ΑΡΤΕΜΙΟΣ ΣΩΡΡΑΣ : ΕΓΩ ΣΕ ΧΕΛΩΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΟΣΚΥΝΑΩ

Οι επισκεπτεσ μας στον κοσμο απο 12-10-2010

free counters