Δευτέρα, 23 Αυγούστου 2010

Μια αναδρομή στην έναρξη του ραδιοτηλεοπτικού βίου στην Ελλάδα

Γράφει ο admin του Ramnousia

Μια και το θέμα των ΜΜΕ είναι πάντα επίκαιρο και τις τελευταίες μέρες δημοφιλέστατο και στο blog μας, κάνω εδώ μια επανάληψη των όσων ανέφερα σε προηγούμενο σχόλιο (βλ. Ο ρόλος των Ελληνικών ΜΜΕ στη διαφθορά και τη διαπλοκή και το πρώτο σχόλιο) προσθέτοντας κάποια ακόμη στοιχεία.

Ξεκινάμε λοιπόν κάνοντας...


...μια αναδρομή στην έναρξη του ραδιοτηλεοπτικού βίου.

Η τηλεόραση ξεκίνησε, όπως προαναφέρθηκε, ως δημόσια υπηρεσία.

Το κράτος έχοντας το μονοπώλιο στις συχνότητες ξεκίνησε τη ραδιοτηλεοπτική μετάδοση ειδήσεων και εκπομπών μέσω κρατικών συχνοτήτων. Επόμενο ήταν λοιπόν ότι η τηλεόραση αλλά και η ραδιοφωνία βρίσκονταν υπό τον έλεγχο του.

Την εικόνα αυτή είχε κατά νου και ο συνταγματικός νομοθέτης του 1976 γι αυτό και το άρθρο για τη ραδιοτηλεόραση (άρθρο 15 παρ.2 Σ) διαμορφώθηκε ως εξής: «Η ραδιοφωνία και η τηλεόραση υπάγονται στον άμεσο έλεγχο του Κράτους».

Ο κρατικός αυτός έλεγχος δικαιολογείται σε 2 επίπεδα α) διότι οι συχνότητες είναι δημόσια περιουσία, οπότε ο κάτοχος τους δικαιούται σε έλεγχο της χρήσης τους και β) η μετάδοση πληροφοριών και απόψεων μέσω της τηλεόρασης πέρα από ατομικό δικαίωμα του καθενός αποτελεί και θεσμική εγγύηση για τη δημοκρατία μας με αποτέλεσμα να πρέπει να υπάρχει κάποιος υπεύθυνος για την τήρηση των όρων ισότητας και ελεύθερης πρόσβασης όλων στην ενημέρωση.

Όσο λοιπόν η τηλεόραση αποτελούσε κρατική καθαρά υπόθεση, ο κρατικός έλεγχος ήταν αυτονόητος (μάλιστα ως ένα βαθμό κατέληγε και στη λογοκρισία της τότε τηλεόρασης, καθώς η ίδια δεν αποτελούσε τίποτα περισσότερο από προπαγάνδα υπέρ του εκάστοτε κυβερνητικού έργου).

Γρήγορα, όμως, ισχυρά πρόσωπα αντιλήφθηκαν τη δύναμη της τηλεόρασης και επεξεργάστηκαν την ιδέα των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών.

Πώς όμως θα μπορούσε να συμβιβαστεί η μεσολάβηση ιδιωτικών παραγόντων στην παροχή μιας κατά βάση δημόσιας υπηρεσίας;

Η λύση που δόθηκε ήταν το καθεστώς προηγούμενης αδειοδότησης. Καθένας έχει το δικαίωμα να ανοίξει ιδιωτική τηλεοπτική επιχείρηση, αφού προηγουμένως λάβει την έγκριση (υπό μορφή άδειας) από το κράτος.

Η άδεια αυτή έχει για το κράτος διπλή σημασία: αφενός αποτελεί σημαντική πηγή εσόδων καθώς μια άδεια θα μπορούσε να κοστίζει τουλάχιστον 3-4 εκατομμύρια ευρώ και καθώς η άδεια ανανεώνεται περιοδικά το ποσό αυτό θα εισπράττονταν σε κάθε ανανέωση της, αφετέρου αποτελεί εχέγγυο της δημοκρατικότητας της τηλεόρασης.

Κι αυτό γιατί το καθεστώς κρατικής εποπτείας επιτρέπει σε κρατικούς παράγοντες να ελέγχουν την αντικειμενικότητα και την υπό ίσους όρους πληροφόρηση, την ποιότητα του τηλεοπτικού προγράμματος, την τήρηση των όρων ανταγωνισμού και διαφήμισης…

Δεν ξέρω πόσα ακριβώς ιδιωτικά κανάλια μετρά η ελληνική τηλεόραση, ξέρω, ωστόσο ότι ούτε ένα από αυτά δεν έχει υπαχθεί σε καθεστώς αδειοδότησης.

Κανένα από αυτά δεν έχει διοικητική άδεια, παρά μόνο προσωρινή άδεια λειτουργίας από τους ΟΤΑ προκειμένου να εκπέμπει χωρίς οι συχνότητες του να μπερδεύονται με άλλες.

Αντί για την άδεια, οι ιδιωτικοί σταθμοί, εξασφάλισαν παρασκηνιακές συμφωνίες που επέτρεψαν την παράνομη στην ουσία λειτουργία τους και μάλιστα την εδραίωση της για τα καλά.

Από το 1990 ως σήμερα κανείς δεν έχει ανακινήσει τα θέμα, ενώ τα κανάλια συγκαλύπτουν ή πολλές φορές εμπλέκονται σε υποθέσεις διαπλοκής και διαφθοράς.

Ο κρατικός έλεγχος, λοιπόν, που ορίζει το 15 παρ.2 φαντάζει σήμερα πέρα για πέρα ουτοπικός.

Μόνη υπόνοια ελέγχου, αποτελεί αυτή που ανατέθηκε με τα επόμενα εδάφια του άρθρου 15 του Συντάγματος (όπως διαμορφώθηκε και μετά την αναθεώρηση του 2001) στο Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ): «Ο έλεγχος και η επιβολή των διοικητικών κυρώσεων υπάγονται στην αποκλειστική αρμοδιότητα του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης που είναι ανεξάρτητη αρχή, όπως νόμος ορίζει.

Ο άμεσος έλεγχος του Κράτους, που λαμβάνει και τη μορφή του καθεστώτος της προηγούμενης άδειας, έχει ως σκοπό την αντικειμενική και με ίσους όρους μετάδοση πληροφοριών και ειδήσεων, καθώς και προϊόντων του λόγου και της τέχνης την εξασφάλιση της ποιοτικής στάθμης των προγραμμάτων που επιβάλλει η κοινωνική αποστολή της ραδιοφωνίας και της τηλεόρασης και η πολιτιστική ανάπτυξη της Χώρας, καθώς και το σεβασμό της αξίας του ανθρώπου και την προστασία της παιδικής ηλικίας και της νεότητας».

To ΕΣΡ ως ανεξάρτητη διοικητική αρχή ανέλαβε τη διαμεσολάβηση ανάμεσα στο κράτος και τους ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς προκειμένου να είναι πιο αποτελεσματική και αντικειμενική η άσκηση ελέγχου. Στόχος όσα αναφέρονται στο τέλος του άρθρου, δηλαδή η αντικειμενική ενημέρωση, η ισότητα στην πληροφόρηση, η προστασία του σεβασμού της αξίας του ανθρώπου κ.λ.π.

Ότι τα κατάφερε στο ρόλο του αυτό δε θα το λέγαμε και με τόση σιγουριά… αρχικά γιατί εν τέλει τα μέλη του επηρεάζονται από τα εκάστοτε πολιτικά συμφέροντα με αποτέλεσμα οι αποφάσεις να μην είναι απόλυτα δίκαιες.

Δεν υπάρχουν σαφή κριτήρια στη ρύθμιση των υποθέσεων, ενώ αποφασιστικό ρόλο παίζει μάλλον το κύρος και η δύναμη των προσώπων που καταγγέλλονται. Επιπλέον τα αυξημένα καθήκοντα των μελών του δεν επιτρέπουν την εύρυθμη λειτουργία του συμβουλίου.

Τελευταίο και κυριότερο πρόβλημα βέβαια αποτελεί η διαδικασία με την επιβολή, όποτε επιβάλλονται, και την είσπραξη των προστίμων. Δεν είναι ξεκαθαρισμένο ποιος φορέας εισπράττει τα έσοδα, σε τι αξιοποιούνται και αν σε τελική ανάλυση εισπράττονται κιόλας!

Εδώ ενδεικτικά αναφέρω ένα παράδειγμα: στα πλαίσια μιας εργασίας για το ΕΣΡ αναρωτηθήκαμε ποιος εν τέλει εισπράττει τα πρόστιμα, οπότε πήραμε τηλέφωνο στο ίδιο το συμβούλιο και ρωτήσαμε. Έντρομη η γραμματέας μας διαβεβαίωνε με ένα άκρως απολογητικό ύφος ότι όντως εισπράττονται αλλά η ίδια αγνοούσε περαιτέρω στοιχεία!

Κάπως έτσι διαμορφώθηκε η ασυδοσία των ιδιωτικών ΜΜΕ η οποία συνδυάστηκε σαφώς και με την παρακμή της κρατικής τηλεόρασης.

Οι πολιτικοί παράγοντες από τότε που βρήκαν χώρο έκφρασης και επιβολής στα ιδιωτικά κανάλια αδιαφόρησαν πλήρως για την κρατική τηλεόραση.

Είμαστε η μόνη χώρα που το ποσοστό τηλεθέασης των κρατικών σταθμών δεν φθάνει ούτε καν το μισό των υπόλοιπων καναλιών τη στιγμή που τα κρατικά κανάλια άλλων χωρών, όπως π.χ το BBC στην Αγγλία είναι συνήθως πρώτα σε τηλεθέαση.

Ο μόνος λόγος διατήρησης της κρατικής τηλεόρασης σήμερα είναι η απορρόφηση εκατοντάδων δημοσίων υπαλλήλων (χωρίς ουσιαστικό αντικείμενο), προκειμένου να ικανοποιούνται οι κάθε λογής πολιτικές υποσχέσεις.

Αν, λοιπόν, υπάρχει καμιά αμφιβολία για την ύπαρξη αναξιοποίητων πηγών εσόδων, μπορούμε να ενημερώσουμε το κυβερνητικό επιτελείο, ότι εκπέμπουν παράνομοι σταθμοί, ότι υπάρχουν ανείσπραχτα έσοδα από πρόστιμα και ότι επιπλέον υπάρχουν δεκάδες υψηλά στελέχη κρατικών σταθμών που πληρώνονται αδρά χωρίς να κάνουν κάποια εργασία..

Αν μετά από αυτά είναι δίκαιο να στερούνται οι συνταξιούχοι τα επιδόματα τους, το αφήνω στην κρίση σας!

Το παρόν εστάλη στον ΤΕΙΡΕΣΙΑ από : Ramnousia

Διαβάστε επίσης:

Ελληνικά ΜΜΕ : Ελεγκτής και Συνεργός


Μνημόνιο στήριξης σε εκδότες, καναλάρχες....


Με αυτά τα κίνητρα διαμορφώνουν την κοινή γνώμη οι εργολάβοι της ενημέρωσης

Aπο το φαγοπότι στο δημόσιο , μόνο τα "μεζεδάκια" ανακαλύπτει το ...
Έτσι στηρίζει η κυβέρνηση τους διαμορφωτές της κοινής γνώμης

Φυλάξτε μας μισό κιλό από τη ελευθεροτυπία σας κύριε manifesto


H Απόλυτη Τηλεοπτική ΧΟΥΝΤΑ - Δείτε πως τα δελτία ειδήσεων διαμορφώνουν συνειδήσεις


Αλήθεια, γιατί αυτή η συνέντευξη δεν έπαιξε ποτέ στα κανάλια ;

Υπέγραψαν και νέο μνημόνιο μέσα στο κατακαλόκαιρο - Δείτε τι περιλαμβάνει...

Yπέγραψαν να εκτελέσουν 10 νέες εντολές κι αν χρειαστεί κάθε φορά και νέα μέτρα!

Δέκα νέοι έμμεσοι και άμεσοι φόροι που θα τσακίσουν κόκκαλα, προκειμένου να εισπράξουν ζεστό χρήμα οι δανειστές !

Όταν δημοσιεύσαμε το θέμα (δείτε εδώ) κάποιοι κακόβουλοι βιάστηκαν να μιλήσουν για φήμες , τώρα που πλέον το υπόγραψαν το έδωσαν και στη δημοσιότητα...


Το... "εμένα δεν με πιάνει"... ΞΕΧΑΣΤΕ ΤΟ !!!

Για αρχή το νέο «μενού» περιλαμβάνει:

1) Μεταφορά βασικών αγαθών απο το 11% ΦΠΑ στο 23% ΦΠΑ


2) Νέα τεκμήρια φορολόγησης των ελευθέρων επαγγελματιών

3) Νέες αντικειμενικές αξίες ακινήτων

4) Τεκμήρια στη φορολόγηση των επαγγελματιών

5) Χαράτσι για ρύθμιση των αυθαιρέτων και φόρο για τους ημιυπαίθριους

6) Νέα "έκτακτη εισφορά" στις επιχειρήσεις

7) Την προσθήκη νέου «πράσινο φόρου»

8) Αδειοδότηση για "φρουτάκια" σε κάθε γειτονιά και ετήσια δικαιώματα τυχερών παιχνιδιών

9) Νέος φόρο πολυτελείας

10) Φορολόγηση του leasing για την αγορά αυτοκινήτων.

Αυτά προκύπτουν από το επικαιροποιημένο Μνημόνιο Οικονομικής και Χρηματοπιστωτικής Πολιτικής, που υπογράφεται από τον υπουργό Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου και τον διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος Γ. Προβόπουλο, το οποίο δόθηκε πλέον στη δημοσιότητα.

Επίσης προβλέπεται η καθιέρωση εισιτηρίου 3 ευρώ για κάθε επίσκεψη στα εξωτερικά ιατρεία των νοσοκομείων και σταδιακή αύξηση των τιμολογίων της ΔΕΗ η οποία θα παίρνει στο εξής πολύ τακτικά αυξήσεις.

Η κυβέρνηση στην απόγνωσή της να μαζέψει ζεστό χρήμα για τους δανειστές εντολείς της αναζητεί πρόσθετους πόρους από περικοπές δαπανών του κράτους που αφορούν τους πολίτες και την προσθήκη νέων φόρων συνολικού ύψους 9,775 δισ. ευρώ για την ερχόμενη διετία (2011-2012) στο πλαίσιο των νέων δεσμεύσεων έναντι της τρόικας.

Από το ποσό των 9.775 δισ. ευρώ τα 6,350 δισ. ευρώ θα αντληθούν το 2011 και τα 3,425 δισ. ευρώ το 2012.

Η κατοχική κυβέρνηση αυστηρής τήρησης του μνημονίου και στενής παρακολούθησης (μήνα-μήνα) από την τρόικα αποδεικνύεται από το γεγονός ότι στο επικαιροποιημένο μνημόνιο αναφέρεται ότι ο Παπακωνσταντίνου θα έχει το δικαίωμα βέτο σε αποφάσεις άλλων υπουργών στα θέματα προϋπολογισμού των υπουργείων τους.

Ειδικότερα, ενδυναμώνεται ακόμη περισσότερο η θέση του υπουργού Οικονομικών (φρουρού του τροικανικού προτεκτοράτου) σε σχέση με τα υπόλοιπα υπουργεία τόσο κατά τη φάση προετοιμασίας όσο και της εκτέλεσης του προϋπολογισμού, δίνοντας στον υπουργό Οικονομικών «δικαίωμα αρνησικυρίας στις αποφάσεις για δαπάνες και στην εκτέλεσή τους».

Αν δεν βγαίνει χρήμα... Νέα μέτρα ανά πάσα στιγμή !

Παπακωνσταντίνου και Προβόπουλος υπέγραψαν να βρίσκουν χρήμα ακόμη κι αν χρειαστεί να βγάλουν κι απο τη "μύγα ξίγκι".

Στο νέο μνημόνιο αναφέρονται ρητά τα μέτρα, οι ενέργειες και οι δράσεις σχετικά με την εξοικονόμηση πόρων, την είσπραξη περισσότερων φόρων, το συνταξιοδοτικό και τα επικουρικά ταμεία, τις παρεμβάσεις στις συλλογικές διαπραγματεύσεις, τα εργασιακά δικαιώματα (υπερωρίες, αμοιβές κ.λπ.), τα κλειστά επαγγέλματα και την απελευθέρωση των υπηρεσιών, τις αποκρατικοποιήσεις, τη δημιουργία κεντρικής αρχής προμηθειών του Δημοσίου, τον εκσυγχρονισμό του συστήματος Υγείας και τις πολιτικές στον χρηματοπιστωτικό τομέα.

Κύκλοι του υπουργείου Οικονομικών ανέφεραν ότι οι επόμενοι μήνες ως το τέλος του 2010 θα καθορίσουν και τον βαθμό επίτευξης των στόχων της τρόικας και απέδιδαν ιδιαίτερη σημασία στην κατάρτιση του προϋπολογισμού για το 2011.Το προσχέδιο του προϋπολογισμού αυτού θα παρουσιαστεί στις αρχές Οκτωβρίου.

Αυτό βέβαια είναι το "καλό" σενάριο...

Διότι όπως σημειώνεται με έμφαση, «ανά πάσα στιγμή, αν η απόδοση απομακρυνθεί από αυτούς τους στόχους, ή τα έσοδα πέσουν κάτω από το προγραμματισμένο, η κυβέρνηση θα πρέπει να βρίσκει τρόπους για επιβολή νέων μέτρων κάθε φορά.

Προετοιμάζουν και νέες ρυθμίσεις για τις συντάξεις ως τον Ιούνιο του 2011

Η κυβέρνηση δια τον Παπακωνσταντίνου - Προβόπουλο δεσμεύεται με το νέο επικαιροποιημένο μνημόνιο για την προώθηση «τυχόν αναγκαίων προσαρμογών των παραμέτρων στις κύριες συντάξεις» ως το τέλος Ιουνίου 2011 και την πλήρη αξιολόγηση των επικουρικών ταμείων και των ταμείων πρόνοιας ως το τέλος Δεκεμβρίου 2011.

Νέα "σφαγή" σε Εργασιακό και συλλογικές διαπραγματεύσεις

Για το Εργασιακό αναφέρεται πως για αρχή θα ληφθούν μέτρα για τη μεταρρύθμιση των συλλογικών διαπραγματεύσεων και αναλόγως τις αντιδράσεις η κυβέρνηση θα αναλάβει να μεθοδεύσει σταδιακά τις εντολές της τρόικας.

Ειδικότερα σημειώνεται ότι οι νομοθετικές αλλαγές του Ιουλίου οι οποίες αλλάζουν τη νομοθεσία προστασίας της απασχόλησης και το καθεστώς που διέπει τις απολύσεις, οδηγούν «στην αλλαγή του πλαισίου εφαρμογής των κατώτατων μισθών, στη μείωση της αποζημίωσης των υπερωριών, και επιτρέπουν στις συμφωνίες σε επίπεδο επιχειρήσεων να υπερέχουν των άλλων επιπέδων.

Ταυτόχρονα η κυβέρνηση θα επεκτείνει τη δοκιμαστική περίοδος για τους νεοπροσληφθέντες στο ένα έτος έτσι ώστε να καθυστερεί ακόμη περισσότερο η κατοχύρωση των εργαζομένων στα εργασιακά τους δικαιώματα με την επέκταση της χρήσης συμβάσεων προσωρινής εργασίας και μερικής απασχόλησης.

Διαβάστε επίσης:


Ποιοί δίνουν εντολές στον ανθυποκυβερνήτη πρωθυπουργό της Ελλάδος


Η τροίκα ζήτησε και νέο συμπληρωματικό μνημόνιο, ετοιμάζονται να το υπογράψουν

Καλές διακοπές με "δείκτη προστασίας" 25 δισ. ευχήθηκε στις τράπεζες ο Παπακωνσταντίνου!

H νέα κυβέρνηση της Σλοβακίας δεν δανείζει στην Ελλάδα - Δείτε όμως τι λέει το μνημόνιο που υπέγραψε η Ελληνική κυβέρνηση.


Απολύουν εργαζόμενους και προσλάβουν συμβούλους - Θα βρέξει αποκρατικοποιήσεις το χειμώνα

Μια χαρά χάλια! Το δημόσιο χρέος πάει φεγγάρι

Αποκλειστικό : Ποίος είναι πραγματικά ο Ιταλός λομπίστας που προσέλαβαν για να σώσει την Ελληνική Οικονομία ;

Όταν η ΚΡΑΤΟΣ Ε.Π.Ε. συνεργάζεται με τους Βαρόνους του Τζόγου (Αποκαλυπτικό)

Όλοι στοιχηματίζουν πλέον για τη (τεχνητή) πτώχευση της χώρας - Στα ύψη πάλι το spread

Πολύ άσχημα νέα έρχονται σε ότι αφορά τις προβλέψεις ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας, παρά το πακέτο των 110 δισ. ευρώ που έχει δεσμευτεί για να αποληρωθούν οι δανειστές της χώρας και την συμφωνία κυβέρνησης-τρόϊκας (ΔΝΤ-ΕΚΤ-ΕΕ) με τα εξοντωτικά οικονομικά μέτρα σε βάρος των Ελλήνων πολιτών που συνόδευσε αυτή η συμφωνία: Στα υψηλότερα επίπεδα από τις 10 Μαΐου διευρύνθηκε το spread του ελληνικού δεκαετούς ομολόγου έναντι του γερμανικού Bund εξαιτίας των κακών προβλέψεων για την ελληνική οικονομία (βέβαιη την αίτηση αναδιάρθρωσης του χρέους-τεχνητή πτώχευση, θεωρεί το σύνολο σχεδόν των ξένων οικονομικών αναλυτών), αλλά και της περαιτέρω πτώσης των γερμανικών κρατικών ομολόγων. Στις 16:02 (ώρα Ελλάδος), το spread ενισχυόταν στις 871,6 μονάδες βάσης!

Τι σημαίνει αυτό; Ότι αν χρειαζόταν αυτή την στιγμή να δανειστεί η Ελλάδα από τις δυτικές αγορές θα δανειζόταν με επιτόκιο ακριβώς 10%!
Η απόδοση του δεκαετούς γερμανικού ομολόγου υποχωρούσε νωρίτερα σε επίπεδα ρεκόρ στο 2,24%, λόγω τους υπερενδιαφέροντος που καταγράφεται για τα γερμανικά ομόλογα μετά το ράλι της γερμανικής οικονομίας του α' εξαμήνου.
Βασικά το πρόβλημα όμως είναι ελληνικό και κανείς δεν πιστεύει ότι η αθλιότητα που επιτελέστηκε τον περασμένο Μάϊο με την εκχώρηση εθνικής κυριαρχίας προκειμένου να εξασφαλιστεί η είσπραξη των δανείων των ξένων τραπεζών, μπορεί να γλιτώσει την χώρα από το αναπόφευκτο, αλλά και το απολύτως λογικό για να ξεκινήσει πάλι από την αρχή η οικονομική πορεία της χώρας: Την αίτηση αναδιάρθρωσης του χρέους. Σε ότι αφορά την συμμετοχή της χώρας στην ευρωζώνη μετά από αυτή την σχεδόν βέβαιη εξέλιξη, κανείς δεν μπορεί να μιλήσει με σιγουριά, γιατί κανείς δεν μπορεί να μιλήσει με βεβαιότητα για το μέλλον του ευρώ ως κοινού νομίσματος.
Πότε θα μπορούσε να κατατεθεί αίτηση αναδιάρθρωσης του χρέους; Από τον ερχόμενο Δεκέμβριο οπότε τίθεται υπό αίρεση η τρίτη δόση του δανείου (αν και πολύ δύσκολα δεν θα δοθεί αφού οι ξένοι οίκοι που περιμένουν να την εισπράξουν έχουν τις κατάλληλες επαφές για να "σπρώξουν" την χρηματοδότηση) μέχρι τον ερχόμενο Μάϊο, οπότε και θα φανεί το αδιέξοδο της κατάστασης.
Το περίεργο είναι ότι οι αρνητικές εξελίξεις, βάσει των μέτρων που έχει λάβει η κυβέρνηση και οι οποίες ωθούν σε αίτηση αναδιάρθρωσης του χρέους, ήτανι απολύτως αναμενόμενες: Τα έσοδα έχουν καταρρεύσει, οι εταιρείες δεν πληρώνουν ΦΠΑ γιατί απλώς δεν έχουν ρευστότητα για να πληρώσουν και όσες πληρώσουν αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο να κλείσουν λόγω έλλειψης ρευστότητας Οι τιμες στα είδη πρώτης ανάγκης είναι στα ύψη, ο τουρισμός έχει καταρρεύσει, η οικοδομή έχει καταρρεύσει αλλά περιέργως το ευεργετικο, δηλαδή η μείωση της τίμής των ακινήτων δεν έχει κάνει την εμφάνισή της τουλάχιστον σε επίπεδα που να είναι ουσιαστικά. Και όλα αυτά με τον μεγαλύτερο πληθωρισμό στην ευρωζώνη.
Το θέμα είναι ότι υπάρχουν ορισμένες κρατικές δραστηριότητες που απλώς δεν μπορεί να περιμένουν, όπως η ασφάλεια της χώρας. Οι αμυντικές επενδύσεις έχουν πρακτικά πάψει εδώ και πέντε χρόνια. Τι σημαίνει αυτό; Ότι συμβαίνει όταν σε έναν τομέα, όπως η ασφάλεια, παύουν οι επενδύσεις: Τεχνολογική υστέρηση, επιχειρησιακή αδυναμία και πολιτική απαξίωση... Αλλά εδώ οι ευθύνες αν κάτι πάει στραβά, είναι πολύ σημαντικότερες και πιο κρίσιμες από "απλές" περικοπές μισθών...
Άνοδο 7 μονάδων βάσης σημείωνε και το πορτογαλικό δεκαετές ομόλογο, φτάνοντας στις 302 μονάδες βάσης. Ήδη τα στοιχήματα των ξένων οίκων δίνουν από ολύ πιθανή μέχρι βέβαη την πτώχευση Ελλάδας-Πορτογαλίας και Ισπανίας.

defencenet

Πιόνι του Ισραήλ η Ελλάδα

Όποιος θεωρεί ότι η επίσκεψη του Ισραηλινού πρωθυπουργού Μπέντζαμιν Νετανιάχου στην Αθήνα είχε στόχο τη σύσφιγξη των σχέσεων των δύο λαών, ας το ξανασκεφτεί. Η μετατροπή της Ελλάδας σε πιόνι στον διπλωματικό πόλεμο που έχει ξεσπάσει εδώ και δύο μήνες μεταξύ ΗΠΑ – Ισραήλ – Τουρκίας είναι κάτι παραπάνω από εμφανής:

● Το Ισραήλ επιθυμεί να χρησιμοποιήσει τον εναέριο χώρο της Ελλάδας επειδή έκλεισε τον δικό της η Τουρκία.
● Το ισχυρό εβραϊκό λόμπι στην Ουάσιγκτον άσκησε ασφυκτικές πιέσεις στον Λευκό Οίκο να σκληρύνει τη στάση του προς την Τουρκία και το έκανε. Όμως ας μην ξεχνάει κανείς ότι η Τουρκία ήταν, είναι και θα είναι ο αναγκαίος – αν και όχι πάντα αγαπημένος – σύμμαχος τόσο του Ισραήλ όσο και των ΗΠΑ: συνορεύει με τον μισό αραβικό κόσμο και οι βάσεις του Ιντσιρλίκ παραμένουν πολύτιμο εργαλείο ανεφοδιασμού και αντικατασκοπίας.

Όπως ανέφεραν χαρακτηριστικά Δυτικοί διπλωμάτες με τους οποίους επικοινώνησε το «Π», «μόλις οι τρεις τους τα βρουν – και θα τα βρουν, είτε με την πτώση του Ερντογάν είτε όχι –, η Ελλάδα θα μείνει με τις συμφωνίες στα χέρια». Και με τη ρετσινιά ότι άλλαξε διπλωματικό προσανατολισμό και έριξε γέφυρες προς το Ισραήλ σε μια χρονικά έκρυθμη περίοδο, δυσαρεστώντας έντονα τον αραβικό κόσμο, τον οποίο παρεμπιπτόντως εδώ και μήνες… εκλιπαρούμε να ρίξει χρήμα στην ελληνική οικονομία για να μας «σώσει».

Πολλές «συμπτώσεις»
Όσο κι αν προσπάθησε το Μαξίμου να υποβαθμίσει την άφιξη του Νετανιάχου, δεν το κατάφερε. Μπορεί να την όρισε για τις 16 Αυγούστου, όταν παραδοσιακά οι Έλληνες δεν βλέπουν, δεν διαβάζουν και δεν ακούνε ειδήσεις, όμως λογάριαζε χωρίς τον ξενοδόχο. Διότι το Ισραήλ, τρεις ημέρες πριν από την άφιξη του Νετανιάχου, οργάνωσε τέτοια ενημέρωση, ώστε η είδηση «έπαιζε» πρώτη σε όλα τα διεθνή μέσα, με εκτενείς αναφορές και αναλύσεις για τη «σημασία της επίσκεψης».
Ο στόχος των Ισραηλινών ήταν να πετάξουν το μπαλάκι στην Τουρκία. Και το πέτυχαν. Οι ίδιοι διπλωμάτες που μίλησαν στο «Π» ανέφεραν τρία κρίσιμα γεγονότα που εξελίχθηκαν παράλληλα με την επίσκεψη Νετανιάχου, είναι αλληλένδετα μεταξύ τους και δείχνουν την κρισιμότητα της κατάστασης:
1. Τρεις μέρες πριν από την άφιξη του πρωθυπουργού του Ισραήλ, όταν το Τελ Αβίβ αναβάθμισε το ταξίδι στην Ελλάδα σε μια από τις σημαντικότερες πολιτικές εξελίξεις διεθνώς, η τουρκική κυβέρνηση:
● Διέρρευσε την πρόθεσή της να επανεξετάσει το άνοιγμα της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης. Πάγιο ελληνικό αίτημα.
● Ανήγαγε τη θεία λειτουργία στην Τραπεζούντα σε σημαντική υποχώρηση και δείγμα καλής θέλησης προς τη χώρα μας και την Ε.Ε. Ζήτησε ωστόσο ως αντάλλαγμα την όσο πιο σύντομη λειτουργία μουσουλμανικού τεμένους στην Αθήνα.
● Την ίδια στιγμή, όμως, έδωσε εντολή στον ηγέτη των Τουρκοκυπρίων Ντερβίς Έρογλου να σκληρύνει τη στάση του στις συνομιλίες με την κυπριακή κυβέρνηση αποσύροντας όλες τις προτάσεις από το τραπέζι και αφήνοντας εμβρόντητο όχι μόνο τον Χριστόφια, αλλά και τον ειδικό διαμεσολαβητή του ΟΗΕ.
Μαστίγιο, καρότο και διαχείριση των ελληνοκυπριακών συμφερόντων. Η Τουρκία επιχείρησε να μας δείξει ότι έχουμε μεγαλύτερο συμφέρον να τα βρούμε με αυτήν παρά με το Ισραήλ.
2. Την ημέρα της άφιξης Νετανιάχου η εφημερίδα «Financial Times» δημοσίευσε την «προειδοποίηση» που απηύθυνε ο Αμερικανός πρόεδρος Μπάρακ Ομπάμα στον Ερντογάν, ότι αν δεν αλλάξει στάση προς το Ισραήλ και το Ιράν, θα παγώσουν οι αγορές όπλων. Η διαρροή ήρθε από τον Λευκό Οίκο, ωστόσο τα πράγματα δεν αποτιμήθηκαν σωστά από τα ελληνικά ΜΜΕ, τα οποία έδωσαν έμφαση κυρίως σε κουτοπόνηρες ατάκες περί Τουρκίας ως «πρώην συμμάχου» των ΗΠΑ. Η κατάσταση ήταν λίγο διαφορετική:
● Η διαρροή από τους «Financial Times» αφορούσε συνομιλία Ομπάμα – Ερντογάν που έγινε στις… 20 Ιουνίου, στο πλαίσιο της συνόδου των G20. Πριν από δύο μήνες δηλαδή.
● Ο χρόνος της διαρροής δεν είναι καθόλου τυχαίος, καθώς έστελνε διπλό και ταυτόχρονο μήνυμα από Ισραήλ και ΗΠΑ προς την Τουρκία. Η Ελλάδα έπαιξε τον ρόλο του δολώματος – αν όχι του πρόθυμου ατζέντη.
● Η… «απειλή» προς την Τουρκία δεν αφορούσε τους θηριώδεις εξοπλισμούς της που απειλούν να τινάξουν στον αέρα κάθε είδους ισορροπία στο Αιγαίο (το ρεπορτάζ στη Σελ. 3), αλλά κάτι μη επανδρωμένα αεροπλανάκια, χρήσιμα στον πόλεμο κατά των Κούρδων ανταρτών.
3. Την ημέρα της επίσκεψης Νετανιάχου (Δευτέρα) το Ιράν, λίγες μέρες μετά την απόπειρα δολοφονίας του Μαχμούντ Αχμαντινετζάντ στις 4 Αυγούστου, ανακοίνωσε ότι θα ανοίξει και τρίτο εργοστάσιο εμπλουτισμού ουρανίου.


Ελάχιστες ώρες μετά ο πρώην πρεσβευτής των ΗΠΑ στον ΟΗΕ Τζον Μπόλτον δήλωσε ότι το Ισραήλ έχει ελάχιστες μέρες (21 Αυγούστου) μέχρι να βομβαρδίσει το Ιράν. Παραδόξως η συνέντευξη του πρώην αξιωματούχου μαγνητοσκοπήθηκε από τις 13 Αυγούστου, αλλά βγήκε στον αέρα… τη Δευτέρα.
Επίσης βγήκε στον αέρα – στην Ελλάδα τη Δευτέρα από «Τα Νέα» – ως προδημοσίευση από το τεύχος Σεπτεμβρίου του περιοδικού «Αtlantic Μonthly», το κείμενο ενός αναλυτή ονόματι Τζέφρι Γκόλντμπεργκ, ο οποίος, εν όψει του ότι το Ιράν ετοιμάζεται να λειτουργήσει τον πρώτο πυρηνικό σταθμό παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με ρωσικό καύσιμο, πιθανολογεί ότι εντός μηνών είναι πολύ πιθανό «να δεχθεί και αυτός, όπως και όλες οι ιρανικές πυρηνικές εγκαταστάσεις, αιφνίδιο ισραηλινό βομβαρδισμό».
Λίγες μέρες νωρίτερα γινόταν γνωστό από τον πρώτο αντιπρόεδρο της ιρανικής κυβέρνησης Μοχαμάντ – Ρεζά Ραχίμι η πρόθεση του Ιράν, εξ αιτίας των διεθνών κυρώσεων προς τη χώρα του, την προσεχή περίοδο να πάψει να συναλλάσσεται σε δολάρια και ευρώ (δύο «βρόμικα νομίσματα»). Αντί των δύο αυτών νομισμάτων, θα χρησιμοποιεί το ιρανικό ριάλ και άλλα νομίσματα χωρών που θα συναλλάσσονται με τη χώρα αυτή.
Μεσοπρόθεσμα δε σκοπεύει να περιορίσει μέχρι εξαλείψεως τις εισαγωγές του από την Ε.Ε., από την οποία το Ιράν εισάγει το 27% των προϊόντων του. Κλίμα από κάθε άποψη ψυχροπολεμικό, το οποίο κανείς δεν μπορεί να προβλέψει αν και πότε θα υπερθερμανθεί. Σε κάθε περίπτωση όμως είναι προφανές ότι οι ελληνικοί τυχοδιωκτισμοί στο… τετράγωνο ΗΠΑ – Ισραήλ – Ιράν – Τουρκία είναι κάτι περισσότερο από επικίνδυνοι!

Ο… «ρόλος» της Ελλάδας
Και η Ελλάδα; Πού βρίσκεται σε αυτή τη διπλωματική εξίσωση; Τι ρόλο θα παίξει σε περίπτωση βομβαρδισμού του Ιράν από το Ισραήλ; Σε ποιον άξονα ανήκουμε, αφού αποξενώσαμε τη Ρωσία (με ακύρωση παραγγελίας στρατιωτικού εξοπλισμού), όλο τον αραβικό κόσμο και προκαλούμε άνευ οφέλους την Τουρκία; Αναγκαστικά μένει ο άξονας ΗΠΑ – Ισραήλ – Βρετανίας, που ουδέποτε έδειξε την παραμικρή διάθεση να προασπίσει τα ελληνικά συμφέροντα. Το αντίθετο μάλιστα. Και, ακόμη χειρότερα, έχει παράδοση να μας εγκαταλείπει στα χέρια της… Τουρκίας, της οποίας τα συμφέροντα παγίως εξυπηρετεί!
● Αυτή τη στιγμή μόνο το πιόνι καλούμαστε να παίξουμε σε μια παρτίδα σκάκι με απρόβλεπτες συνέπειες. Και εάν – κατά το ακραίο σενάριο – αρχίσουν οι καμικάζι αυτοκτονίας να βαράνε την πόρτα μας, λόγω των επιλογών μας, ποιος θα μας «προστατεύσει»;
● Αυτή τη στιγμή είμαστε μια χώρα που αιμορραγεί οικονομικά. Που βασιζόμαστε εξ ολοκλήρου στην ξένη βοήθεια. Εάν παραδώσουμε και το σκέλος άσκησης της εξωτερικής μας πολιτικής, τότε δεν θα μας μείνει τίποτα…
Κωφεύει το Μαξίμου, που γέμισε από ξένους συμβούλους παντός καιρού. Κωφεύει και το ΠΑΣΟΚ; Τα κόμματα της αντιπολίτευσης, πλην Αριστεράς, τι κάνουν;


Ισραηλινό μάτι στο Αιγαίο
Και ερχόμαστε στο ζουμί. Δηλαδή στις συμφωνίες που υπογράφτηκαν υπό τον γενικό τίτλο «ασφάλεια». Κάτι οι κοινές στρατιωτικές ασκήσεις Ελλάδας – Ισραήλ που ανακοινώθηκαν (γίνονταν και παλιά, αλλά τουλάχιστον τις καμουφλάραμε), κάτι η τεχνολογική και ηλεκτρονική «αναβάθμιση» της αστυνομίας μας και άλλων μονάδων παρακολούθησης από τους εξπέρ Ισραηλινούς, που δεν ανακοινώθηκε, δημιουργούν νέα δεδομένα, τα οποία προκαλούν σύγχυση ακόμα και στους πιο έμπειρους διπλωμάτες.
● Διότι πάμε να ανοίξουμε το κουτί της Πανδώρας και φαίνεται ότι οι κυβερνώντες το αντιμετωπίζουν με αβάστακτη ελαφρότητα που τείνει να γίνει επικίνδυνη.
● Διότι δεν είναι δυνατόν να λέμε ότι όλοι είναι φίλοι μας. Και οι Ισραηλινοί και οι Τούρκοι και οι Άραβες. Με τα σημερινά δεδομένα είναι αδύνατον.
● Δεν γίνεται, για παράδειγμα, ο πρωθυπουργός, κάνοντας χρήση των προσωπικών σχέσεων του ιδρυτή του ΠΑΣΟΚ, να μεταβαίνει στη Λιβύη (και στις πλείστες πλούσιες αραβικές χώρες) και με την ιδιότητα «γιος του Ανδρέα Παπανδρέου» να ζητάει από τον Καντάφι χρηματική βοήθεια για να σώσει την Ελλάδα από την πτώχευση.
● Δεν γίνεται πριν από δύο μήνες να κάνει επίθεση φιλίας στην Τουρκία και να φέρνει τον Ερντογάν στην Αθήνα.
● Δεν γίνεται τον Ιούνιο να εξαγγέλλει μαζί με τον Κύπριο πρόεδρο Δημήτρη Χριστόφια κοινή πρωτοβουλία για επίλυση του Παλαιστινιακού υπό μορφή Camp David (που αγνοήθηκε επιδεικτικά από τους Ισραηλινούς) και τώρα να καλεί τον Νετανιάχου – που στηρίζεται από τα κόμματα της Δεξιάς και της Ακροδεξιάς και έχει παγιωμένες θέσεις περί εξαφάνισης των Παλαιστινίων – να έρθει στην Αθήνα ως ο πρώτος Ισραηλινός πρωθυπουργός.
Να πει κανείς ότι ήταν ο μακαρίτης ο Γιτζάκ Ράμπιν, άντε. Ή να ερχόταν ο κάπως πιο μετριοπαθής Σιμόν Πέρες, και αυτό χωνεύεται. Αλλά ο… Νετανιάχου; Που πριν από χρόνια έχασε την εξουσία καθώς κατηγορήθηκε επισήμως για σκάνδαλα διαφθοράς και για υπόγειες συμφωνίες με τα ακροδεξιά κόμματα για να απωθηθούν οι Παλαιστίνιοι προς Ιορδανία και Συρία, ώστε να απορροφηθούν εκεί και να «καθαρίσουν» τα κατεχόμενα εδάφη; Που έχτισε το τείχος της ντροπής; Που ήγειρε οικισμούς Εβραίων εποίκων με ταχύτατους ρυθμούς;
Όλα αυτά στέλνουν αντιφατικά μηνύματα στο εξωτερικό και δείχνουν ότι η κυβέρνηση βρίσκεται σε σύγχυση. Όχι μόνο στο θέμα της οικονομίας, την οποία παραδώσαμε άνευ όρων στο ΔΝΤ. Αλλά και στο θέμα της εξωτερικής πολιτικής, την οποία ο πρωθυπουργός υπηρέτησε για χρόνια και θα έπρεπε μέχρι τώρα να κατέχει… ντοκτορά. Είμαστε έτοιμοι να ανοίξουμε το κουτί της Πανδώρας; Ο Θεός να βάλει το χέρι του…
Συμφωνίες και πράσινα άλογα
Τι μπορεί η Ελλάδα να κερδίσει από το Ισραήλ, μια χώρα η οποία συντηρείται κατά το 80% από τον αμερικανικό προϋπολογισμό και δαπανά σχεδόν όλα της τα έσοδα για τον στρατό της και την τεχνολογία που τον περιβάλλει; Τα ελληνικά μέσα παπαγάλισαν με μεγάλη ευκολία τη γραμμή του Μαξίμου και μας βομβάρδισαν με μια σειρά από τομείς στους οποίους οι δύο χώρες θα συνεργαστούν.


Να σημειωθεί ότι:
● Η οικονομία του Ισραήλ – κατά τον ΟΟΣΑ η πραγματική οικονομία της χώρας θα βρίσκεται σε ύφεση μέχρι το 2011 – βασίζεται κατά 40% σε εξαγωγές κυρίως στρατιωτικού εξοπλισμού, άρα μάλλον θα αγοράσουμε παρά θα πουλήσουμε…
● Το δημόσιο χρέος ανέρχεται στο 78,8% και σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της CIA (!) το μισό αντιστοιχεί σε οφειλές προς τις ΗΠΑ.
● Το 23,6% των Ισραηλινών ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας αλλά παραδόξως τα συναλλαγματικά αποθέματα του Ισραήλ σε ξένα νομίσματα και χρυσό ανήλθαν στο τέλος του 2009 στα 60,2 δισ. δολάρια από 42 δισ. έναν χρόνο πριν! Δυσθεώρητο ποσό για μια τόσο μικρή χώρα και παράλογο για το ύψος του δημοσίου χρέους της.


To σύνδρομο της «στυμμένης λεμονόκουπας»
Στις αρχές Ιουλίου δημοσιεύθηκε μια έκθεση του αμερικάνικου ινστιτούτου αναλύσεων και «προβλέψεων» Stratfor, το οποίο απηχεί μια από τις πολλές «φράξιες» του Πενταγώνου, η οποία συχνά ασχολείται με τη χώρα μας και μάλιστα με εξαιρετικά δυσμενή για τα συμφέροντά μας τρόπο.
Η έκθεση εκείνη, αφού προεξοφλούσε τη χρεοκοπία της Ελλάδας και την έξοδό της από το ευρώ, τόνιζε ότι είμαστε διπλωματικά πιο μόνοι και από την τελευταία προεπαναστατική περίοδο (1820) και μας προέτρεπε να αναζητήσουμε «προστάτη» για να επιβιώσουμε. Τότε (8.7) το «Π», σε αντίθεση με πολλούς άλλους που «έβλεπαν» προτροπή για υπαγωγή στη σκέπη της Τουρκίας, βασιζόμενο σε έγκυρη πληροφόρηση, είχε γράψει ότι το Stratfor μας προέτρεπε σε σφιχτό εναγκαλισμό με το Ισραήλ.
Λίγες μέρες αργότερα (22.7) ο Γ. Παπανδρέου βρισκόταν στο Ισραήλ – πρώτη επίσημη επίσκεψη πρωθυπουργού της Ελλάδας ύστερα από την αναγνώριση της χώρας αυτής από τον… Μητσοτάκη.
Τώρα όλοι, θέλοντας και μη, αντιλαμβάνονται ότι η οικονομική και πολιτική αδυναμία της Ελλάδας τη μετατρέπει, εξ αιτίας μιας παραζαλισμένης ηγεσίας, η οποία συνεχώς εκχωρεί δυνατότητες άσκησης πολιτικής χάριν των μεγάλων αφεντικών του πλανήτη, σε άθυρμα και πιόνι σε μια σκακιέρα στην οποία παίζονται όλο και πιο μεγάλα παιχνίδια.
● Χθες κουβαλούσε τον Ερντογάν και το ασκέρι των 100 και βάλε επιχειρηματιών, οι οποίοι θα «επενδύσουν» και θα βοηθήσουν τη χώρα στη δύσκολη οικονομική κατάσταση που βρίσκεται.
● Σήμερα μας καθιστά πρόθυμο πιόνι για την άσκηση πίεσης, ώστε η Τουρκία να σταματήσει ή να περιορίσει το φλερτ με τον «άξονα του κακού» (Ιράν και Ρωσία πρωτίστως). Το αντάλλαγμα είναι μια (αδύνατον να δοθεί) οικονομική βοήθεια και μια απραγματοποίητη διαμόρφωση ελληνοϊσραηλινού «άξονα», στον οποίο, ακόμη κι αν βρεθούμε, δεν θα είμαστε παρά η πρόθυμη θεραπαινίδα που θα προσφέρει έναντι πινακίου φακής τις πολύτιμες υπηρεσίες της εκτιθέμενη σε ασύμμετρους κινδύνους.
● Παράλληλα μας κάνει πιθανό στόχο της διεθνούς τρομοκρατίας, η οποία μπορεί μόνο να μας οδηγήσει ακόμη πιο βαθιά στην υποτέλεια και τον ασφυκτικότερο κοινωνικό έλεγχο – και μάλιστα από δυνάμεις εκτός της χώρας.
Για το… φιλότιμο και την παραδοσιακή στήριξη του ελληνικού λαού στους μονίμως σφαγιαζόμενους Παλαιστινίους να κάνουμε άραγε λόγο ή είναι περιττή… πολυτέλεια;
Δυστυχώς τίποτε δεν δείχνει ότι η Ελλάδα ασκεί εξωτερική πολιτική βασισμένη σε κάποια – έστω στρεβλή – αντίληψη περί εθνικού συμφέροντος. Συμπεριφερόμενη ως υπηρέτρια, το πιθανότερο είναι να καταλήξει στυμμένη λεμονόκουπα. Το αντέχει (και) αυτό ο λαός της; Ο καιρός θα δείξει…

TOPONTIKI.GR

Σφαγή στα εργασιακά


  • Μπαράζ αλλαγών προκειμένου να εκπληρωθούν οι στόχοι που έχουν τεθεί για την ελληνική οικονομία, μεταξύ των οποίων αλλαγές στο εργασιακό καθεστώς, απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων και της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς και παρεμβάσεις για τις αμοιβές στις ΔΕΚΟ φέρνει το επικαιροποιημένο μνημόνιο
Το πρώτο τσουνάμι αλλαγών αναμένεται να δοκιμάσει τις αντοχές των εργαζομένων με τον Σεπτέμβρη να αναμένεται ιδιαίτερα καυτός και τη κυβέρνηση να δηλώνει έτοιμη για νέα μέτρα εφόσον χρειασθούν για να εξοικονομηθούν περί τα 1 δις. ευρώ.
Έτσι, το επικαιροποιημένο μνημόνιο φέρνει νέες παρεμβάσεις σε μισθούς, μείωση επιδομάτων και υπερωριών αλλά και την υπερίσχυση των επιχειρησιακών συμβάσεων βάζοντας τέλος στις κλαδικές.
Ειδικότερα, όσον αφορά τον εργασιακό τομέα, πέραν την απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων, το μνημόνιο περιλαμβάνει αλλαγές στη νομοθεσία για την αναμόρφωση του συστήματος συλλογικών διαπραγματεύσεων στον ιδιωτικό τομέα, το οποίο θα προβλέπει μείωση των υπερωριακών αποδοχών και ενισχυμένη ευελιξία στην διαχείριση των ωρών εργασίας.
Προβλέπεται ακόμη η τροποποίηση της νομοθεσίας για την προστασία της εργασίας ώστε να επεκταθεί η δοκιμαστική περίοδος για τους νεοπροσληφθέντες στον ένα χρόνο και να διευκολυνθεί η μεγαλύτερη χρήση συμβάσεων προσωρινής εργασίας και μερικής απασχόλησης.
Μεταξύ άλλων, κύμα ανακατατάξεων έρχεται και στις ΔΕΚΟ με σημείο αναφοράς τον ΟΣΕ και τις αστικές συγκοινωνίες. Η κυβέρνηση ετοιμάζει σχετικό νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση του τομέα των σιδηροδρόμων που θα συζητηθεί στη Βουλή έως το τέλος Σεπτεμβρίου που θα προβλέπει τη μείωση του προσωπικού κατά 25% στον ΟΣΕ και 50% στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά αύξηση των εισιτηρίων στα δημόσια μέσα μεταφοράς με σκοπό την αύξηση των εσόδων κατά 55%.
Επιπλέον, προβλέπεται μείωση του βασικού μισθού κατά 20% και μείωση των επιδομάτων και υπερωριών κατά 10%.
Παράλληλα, προβλέπεται πώληση του 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μείωση του προσωπικού 35% για εξοικονόμηση δαπανών 50% και μείωση στο μισό του προσωπικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να μειωθούν οι δαπάνες κατά 58%.
Όπως αναφέρει το μνημόνιο διαπιστώνονται αποκλίσεις από τους στόχους μείωσης των δαπανών σε φορείς του δημοσίου, όπως τα νοσοκομεία και οι οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης οι οποίες υπερκαλύπτονται από τη μεγαλύτερη μείωση δαπανών σε άλλους τομείς που έχουν επιτευχθεί έως τώρα, με αποτέλεσμα στο εξάμηνο Ιανουάριος - Ιούνιος 2010 οι πρωτογενείς δαπάνες του προυπολογισμού να είναι μειωμένες κατά 5,6 δις ευρώ επιπλέον από τον στόχο που έχει τεθεί. Σύμφωνα με το μνημόνιο στο τέλος του έτους η επιπλέον των στόχων μείωση των πρωτογενών δαπανών υπολογίζεται ότι θα ανέλθει σε 4 δισ. ευρώ.
Σε ότι αφορά την ανάπτυξη στο μνημόνιο προβλέπεται μείωση κατά 4% το 2010 και 2,5% το 2011. Η εκτίμηση για τον εναρμονισμένο πληθωρισμό είναι ότι θα προσεγγίσει το 4,75% για το έτος.
Στα μέτρα, που η εφαρμογή τους εξειδικεύεται στο μνημόνιο περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων:
* Η δημιουργία αποθεματικού εκτάκτων αναγκών στον προυπολογισμό του 2011 για τη διευκόλυνση της απορρόφησης κραδασμών και κινδύνων. Επίσης θα δημιουργηθεί μητρώο δεσμεύσεων στα αρμόδια υπουργεία (διαρθρωτικός στόχος για το τέλος Σεπτεμβρίου) για την καλύτερη διαχείριση των δαπανών σε δημοσιονομική βάση - πέρα από τις χρηματικές εκταμιεύσεις
* Η δημιουργία ενιαίας αρχής πληρωμών μέσω της οποίας θα καταβάλλονται οι μισθοί των δημοσίων υπαλλήλων της κεντρικής διοίκησης από τα τέλη του 2010 και της γενικής κυβέρνησης από τον Μάρτιο του 2011.
* Η περαιτέρω μείωση του κόστους των φαρμάκων (όπου υπάρχει χώρος για την επέκταση της λίστας φαρμάκων, τη χρήση των γενόσημων φαρμάκων, καθώς και με την καθιέρωση της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης).
* Η εφαρμογή της συμμετοχής 3 ευρώ για τις τακτικές υπηρεσίες εξωτερικών ιατρείων στα δημόσια νοσοκομεία και η επέκταση της ολοήμερης λειτουργίας των νοσοκομείων (απογευματινή βάρδια), προκειμένου να αναπτυχθούν και να βελτιωθούν οι υπηρεσίες υγειονομικής περίθαλψης και να αυξηθούν τα έσοδα των νοσοκομείων, συμπεριλαμβανομένου της αύξησης της συμμετοχής των ασφαλιζόμενων στα εξωτερικά ιατρεία και στις διαγνωστικές υπηρεσίες .
* Ουσιαστική απελευθέρωση της χονδρικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και αυξήσεις τιμολογίων για τον εξορθολογισμό τους με παράλληλη εξασφάλιση της προστασίας για τις πιο ευάλωτες οικονομικά ομάδες του πληθυσμού.
* Επιτάχυνση των αποκρατικοποιήσεων. Πλήρες σχέδιο και αναλυτικός κατάλογος με επιχειρήσεις θα είναι έτοιμο πριν από τα τέλη Δεκεμβρίου.
* Απελευθέρωση κλειστών επαγγελμάτων. Πρώτο βήμα θα είναι η άρση περιορισμών στα επαγγέλματα των νομικών, φαρμακοποιών, συμβολαιογράφων, αρχιτεκτόνων, μηχανικών, και ορκωτών λογιστών. Αυτό θα περιλαμβάνει τη μείωση των απαιτήσεων αδειοδότησης, των γεωγραφικών περιορισμών και των ρυθμιζόμενων τιμολογίων. Επίσης θα υιοθετηθεί νομοθεσία σχετικά με την είσοδο στο επάγγελμα των οδικών μεταφορών εμπορευμάτων και τις ελάχιστες σταθερές τιμές.
* Η ολοκλήρωση από την Εθνική Αναλογιστική Αρχή των επιπτώσεων της μεταρρύθμισης όσον αφορά τα κύρια συνταξιοδοτικά ταμεία μέχρι το τέλος του Δεκεμβρίου 2010, και όσον αφορά τα μεγαλύτερα επικουρικά ταμεία συντάξεων μέχρι τα τέλη Μαρτίου 2011. Αυτές οι αξιολογήσεις θα καθορίσουν κατά πόσον απαιτούνται περαιτέρω προσαρμογές των παραμέτρων του συνταξιοδοτικού συστήματος για τη συγκράτηση της αύξησης των συνταξιοδοτικών δαπανών στο 2,5% του ΑΕΠ μεταξύ 2009-2060. Οποιεσδήποτε περαιτέρω προσαρμογές, αν χρειαστεί, θα ολοκληρωθούν μέχρι τα τέλη Ιουνίου του 2011.
Φαγωμάρα για το μνημόνιο
"Το μνημόνιο υπάρχει γιατί πέρασε από τη χώρα η καταστροφική λαίλαπα της ΝΔ", δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιώργος Πεταλωτής. Απαντώντας η αναπληρώτρια εκπρόσωπος της ΝΔ Βασιλική Τζότζολα, είπε ότι η κυβέρνηση του μνημονίου αντί να απολογείται στο λαό δηλώνει ανεύθυνη και τώρα ψάχνει ποιος θα πληρώσει το λογαριασμό.
Το ΚΚΕ σχολίασε πως η νέα μείωση των κρατικών εσόδων έχει ως αποτέλεσμα να μετατραπεί η ήδη τραγική κατάσταση σε άκρως επικίνδυνη για τη ζωή του λαού. Ο ΛΑΟΣ ανέφερε πως όσο η τρόικα, λόγω αδυναμίας συνεννόησης στο εσωτερικό έχει το πάνω χέρι, τόσο θα μας αιφνιδιάζει με αντιλαϊκά μέτρα και προτάσεις.
Τέλος, ο ΣΥΡΙΖΑ σχολίασε πως η κυβέρνηση έχει χάσει πλήρως κάθε έλεγχο στις οικονομικοκοινωνικές εξελίξεις, οι οποίες ακολουθούν έναν απίστευτα τραγικό κατήφορο.
Πηγή

Αποχαιρετώντας τα εργασιακά δικαιώματα στο όνομα της ανταγωνιστικότητας


Νέες αλλαγές στην αγορά εργασίας προμηνύουν τα μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν προκειμένου να εκπληρωθούν οι στόχοι που έχουν τεθεί για την ελληνική οικονομία και εξειδικεύονται στο επικαιροποιημένο μνημόνιο της Ελλάδας με ΕΕ και Διεθνές Νομισματικό Ταμείο που δόθηκε στη δημοσιότητα.
Συγκεκριμένα: Μέχρι το τέλος του 2010 προβλέπει το άνοιγμα του διαλόγου για το μισθολόγιο του δημοσίου, την αναθεώρηση των κοινωνικών προγραμμάτων, αναλογιστική μελέτη για το ασφαλιστικό, η οποία μπορεί να οδηγήσει μέσα στο 2011 σε νέα μέτρα για το σύστημα συντάξεων, αλλά και επώδυνες αλλαγές για το εργασιακό καθεστώς του ιδιωτικού τομέα.
Ειδικότερα, στο επικαιροποιημένο κείμενο σημειώνεται μεταξύ άλλων: «Η κυβέρνηση θα υιοθετήσει και θα υλοποιήσει νομοθεσία για την αναμόρφωση του συστήματος συλλογικών διαπραγματεύσεων στον ιδιωτικό τομέα, το οποίο θα προβλέπει μείωση των υπερωριακών αποδοχών και ενισχυμένη ευελιξία στην διαχείριση των ωρών εργασίας. Η κυβέρνηση πρέπει να διασφαλίσει ότι οι συμβάσεις σε επίπεδο επιχείρησης υπερισχύουν των κλαδικών συμβάσεων, που με τη σειρά τους υπερισχύουν έναντι των συμβάσεων σε επίπεδο επαγγελματικών ενώσεων. Η κυβέρνηση θα αποσύρει τη διάταξη που επιτρέπει στο υπουργείο Εργασίας να επεκτείνει όλες τις κλαδικές συμβάσεις και σε αυτούς που δεν εκπροσωπουνται στις διαπραγματεύσεις.
Η κυβέρνηση θα τροποποιήσει τη νομοθεσία για την προστασία της εργασίας ώστε να επεκταθεί η δοκιμαστική περίοδος για τους νεοπροσληφθέντες στον ένα χρόνο και να διευκολύνει τη μεγαλύτερη χρήση συμβάσεων προσωρινής εργασίας και μερικής απασχόλησης.
Η κυβέρνηση θα τροποποιήσει τη νομοθεσία για τη διαιτησία (Νόμος 1876/1990) έτσι ώστε το καθένα από τα δύο μερη να μπορεί να προσφύγει στη διαιτησία εάν συμφωνεί με τις προτάσεις του διαμεσολαβητή, χωρίς εξαιρέσεις στο αντικείμενο ή την κάλυψη, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 3863/2010. Θα πρέπει να παράσχει μία διαδικασία διαιτησίας, η οποία να λειτουργεί με διαφανή και αντικειμενικά κριτήρια και με μια ανεξάρτητη επιτροπή από διαιτητές, των οποίων η δυνατότητα αποφάσεων θα είναι απαλλαγμένη από κυβερνητική επιρροή. Οι στόχοι της διαιτησίας θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι αποδίδεται προσήκουσα σημασία στην ανταγωνιστικότητα με όρους κόστους και συνεπώς υποστηρίζεται η δημιουργία θέσεων εργασίας».
πηγη

Ερχεται νωρίτερα η Φ(α)ΠΑ 23%

Επίσπευση της μετάταξης στον συντελεστή ΦΠΑ 23% δεκάδων προϊόντων καθημερινής ανάγκης, μελετά η κυβέρνηση. Σύμφωνα με πληροφορίες, το μέτρο αναμένεται να έλθει νωρίτερα, ίσως και μέσα στον Σεπτέμβριο και η αύξηση του φόρου θα επιβαρύνει πιο σύντομα απ’ ότι σχεδιαζόταν αρχικά.
Δεν είναι άλλωστε τυχαίοι και οι υψηλοί τόνοι της Νέας Δημοκρατίας στο θέμα της οικονομίας και ειδικά του ΦΠΑ.
“Όσα συμβαίνουν αυτές τις μέρες του Αυγούστου, δείχνουν ότι η κυβέρνηση αποφάσισε νέα επιδρομή εναντίον νοικοκυριών και επιχειρήσεων”, δήλωσε μεταξύ άλλων ο εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας, Πάνος Παναγιωτόπουλος.Στόχος της αξιωματικής αντιπολίτευσης είναι να μην αφήσει μόνη της την κυβέρνηση να “αλωνίσει” σε ένα τόσο κρίσιμο θέμα όπως η επιβολή ΦΠΑ 23%, ένα γεγονός που από μόνο του θα κάνει πολύ βαρύ το χειμώνα για χιλιάδες Ελληνες.
Στο μεταξύ, ο Γ. Παπακωνσταντίνου διαβεβαιώνει σε συνέντευξή του ότι δεν θα υπάρξουν νέοι άμεσοι φόροι, άρα θα υπάρξουν έμμεσοι όπως είναι ο ΦΠΑ.
Η Φ(α)ΠΑ που σας λέγαμε έρχεται και θα είναι δυνατότερη απ’ αυτή που έφαγε ο Βέγγος από τον Χατζηχρήστο.
Επικοινωνιακά, ωστόσο, στόχος της κυβέρνησης είναι να δείξει ότι μάχεται ώστε να μην αυξηθεί ο ΦΠΑ. Ετσι, τις επόμενες ημέρες θα “σηκώσει” το δίλημμα επιβολή ΦΠΑ 23% για δεκάδες προϊόντα ή είσπραξη φόρων από χιλιάδες επιχειρήσεις και φυσικά πρόσωπα που φοροδιαφεύγουν. Ωστόσο, αν και η δεύτερη λύση είναι και η πιο ενδεδειγμένη, η διάλυση των ελεγκτικών μηχανισμών αφενός και το κίνημα “δεν πληρώνω γιατί δεν έχω” από την πλευρά των πολιτών, οδηγεί στην αύξηση των έμμεσων φόρων. Με λίγα λόγια, επειδή η κυβέρνηση αδυνατεί να εισπράξει αυτά που πρέπει θα εμφανιστεί στην κοινή γνώμη ως αναγκασμένη να πάρει έκτακτα μέτρα με την αύξηση του ΦΠΑ.
Αυτό δε σημαίνει ότι δεν θα υπάρξουν κι άλλα μέτρα. Ηδη μελετάται αύξηση των φόρων για τα υψηλά εισοδήματα, η επιβολή νέας έκτακτης εισφοράς καθώς και η ενίσχυση του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων ώστε να υπάρξει ανάπτυξη.
Οι εναλλακτικές λύσεις είναι αρκετές και σίγουρα μπορεί να απαλλάξουν τον κόσμο από ένα ακόμη βάρος. Ωστόσο, ακόμη κι αν οι προτάσεις είναι μπροστά τους, φαίνεται να προκρίνεται η εύκολη λύση του ΦΠΑ.

Η σύγκρουση που έρχεται θα αφορά την υπεράσπιση της λαϊκής κυριαρχίας και του πολιτεύματος

Ο «Τέταρτος Δρόμος» είναι η Ιδεολογία του «Ύπατου Αρμοστή»
Μέσα στην αυγουστιάτικη αποχαύνωση πέρασε μάλλον απαρατήρητη η δήλωση του Γιώργου Παπανδρέου ότι: ο τέταρτος δρόμος είναι η παγκόσμια διακυβέρνηση, η οποία είναιισχυρότερη κι από το εθνικό συμφέρον!
Καταρχάς, ο πρωθυπουργός μας προτείνει κάτι που είναι αντίθετο προς τις βασικές αρχές του Οργανισμών Ηνωμένων Εθνών. Και κυρίως προς την αρχή της «Αυτοδιάθεσης». Όλοι αγώνες των λαών για Ελευθερία τις τελευταίες δεκαετίες αυτήν ακριβώς την αρχή της Αυτοδιάθεσηςεπικαλέστηκαν.
Τώρα ο κ. Παπανδρέου διακηρύσσει το ακριβώς αντίθετο: όπου τα εθνικά συμφέροντα προσκρούουν στις αρχές της «παγκόσμιας διακυβέρνησης» θα πρέπει να υποτάσσονται τα εθνικά συμφέροντα!
Να υποτάσσονται σε ποιόν; Ποια είναι η νομιμοποιητική Αρχή της Παγκόσμιας διακυβέρνησης;Δεν υπάρχει!
Ούτε μπορεί να υπάρξει! Οι ισχυροί δεν θέλουν να υπαχθούν κάτω από πιθανούς συνασπισμούς άλλων ισχυρών. Και οι αδύναμοι, δεν θέλουν να χάσουν την ελευθερία τους να ελίσσονται ανάμεσα στους ισχυρούς και να επιβιώνουν ως ελεύθερες κοινωνίες.
Το σημαντικότρο, ο Έλληνας Πρωθυπουργός προτείνει κάτι αντίθετο και με Ελληνικό Σύνταγμα, το οποίο ορίζει ρητά ότι: «Θεμέλιο του πολιτεύματος είναι η λαϊκή κυριαρχία. Όλες οι εξουσίες πηγάζουν από το Λαό, υπάρχουν υπέρ αυτού και του Έθνους και ασκούνται όπως ορίζει το Σύνταγμα» [άρθρο 1, παράγραφος 2 και 3].
Στο τελευταίο άρθρο του ορίζει ακόμα, ότι: «η τήρησή του επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων, που δικαιούνται και υποχρεούνται να αντιστέκονται με κάθε μέσο σε όποιον προσπαθεί να το καταλύσει…»[άρθρο 120, παράγραφος 4].
Αυτά που λέει ο κ. Παπανδρέου για «παγκόσμια διακυβέρνηση» έρχονται σε ευθεία αντιπαράθεση μετο πρώτο άρθρο του Συντάγματος και παραπέμπουν κατευθείαν στο τελευταίο.
Η πολιτική ουσία της σύγκρουσης που εγκαινιάζει ο κ. Παπανδρέου είναι ακριβώς αυτή: Η υπεράσπιση της λαϊκής κυριαρχίας και του πολιτεύματος.
«Παγκόσμια διακυβέρνηση» και λαϊκή κυριαρχία δεν συμβιβάζονται. Είναι άκρα αντίθετα.
Εδώ δεν πρόκειται απλώς για τους καταναγκασμούς που επιβάλλει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο.Πολλές χώρες βρέθηκαν υπό τον έλεγχο του ΔΝΤ…
Καμιά δεν έγινε εθελοντικά προτεκτοράτο!
Ο κ. Παπανδρέου επιλέγει οικειοθελώς να κάνει την Ελλάδα προτεκτοράτο της «διεθνούς διακυβέρνησης».
Αυτό ακριβώς αποκαλύπτουν οι διακηρύξεις περί «παγκόσμιας διακυβέρνησης»: την Ιδεολογία του Προτεκτοράτου.
Δια στόματος εκκολαπτόμενου «Ύπατου Αρμοστή»!
Ο κ. Παπανδρέου μπορεί να πιστεύει ό,τι θέλει.
Δικαίωμά του…
Αλλά εκλέχθηκε Πρωθυπουργός κυρίαρχης χώρας.
Αν αποφάσισε να γίνει… Ύπατος Αρμοστής προτεκτοράτου, στα πλαίσια μιας «παγκόσμιας διακυβέρνησης» που δεν υπάρχει, που κανείς δεν τη θέλει, που ακυρώνει τις θεμελιώδεις αρχές των Ηνωμένων Εθνών και παραβιάζει το Ελληνικό Σύνταγμα, αυτό δεν είναι δικαίωμά του.
Είναι δικαίωμα και υποχρέωση των πολιτών της χώρας αυτής να τον εμποδίσουν!
ΝΖ
Next previous home
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Αναζήτηση στο ιστολόγιο

ΑΝΟΙΓΟΥΜΕ ΓΡΑΦΕΙΑ Ε.ΣΥ. – ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ

ΑΠΟ ΠΟΥ ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΑΥΤΑ ΤΑ ΔΙΣ;;; ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2015 600 ΔΙΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΟ

ΑΡΤΕΜΙΟΣ ΣΩΡΡΑΣ : ΕΓΩ ΣΕ ΧΕΛΩΝΕΣ ΔΕΝ ΠΡΟΣΚΥΝΑΩ

Οι επισκεπτεσ μας στον κοσμο απο 12-10-2010

free counters