Η Ελλάδα φέρεται να διεκδικεί αποζημίωση από τους Γερμανούς και τους Άραβες με προσφυγή προς το Διεθνές Δικαστήριο Διαιτησίας ύψους 7 δις ευρώ.
Η αποκάλυψη αυτή έρχεται τη στιγμή που τα υποβρύχια έχουν περάσει στην κυριότητα του Πολεμικού Ναυτικού μετά από πρωτοβουλία του υπουργού Εθνικής Άμυνας Δ. Αβραμόπουλου και συμφωνία με τον ιδιοκτήτη των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά Ι. Σάφα και ενώ ήδη έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση της ναυπήγησης των υποβρυχίων από εργαζόμενους του Π.Ν. και των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.
Χθες μάλιστα επισκέφθηκε τα Ναυπηγεία ο αρχηγός ΓΕΝ αντιναύαρχος Ευ. Αποστολάκης και όπως προκύπτει και από ανακοίνωση που εκδόθηκε από το Π.Ν οι εργασίες προχωρούν κανονικά, ιδίως όσον αφορά στην φόρτιση των μπαταριών που είναι και το μείζον θέμα, και το πρώτο υποβρύχιο, μετά το «Παπανικολής», θα «πέσει» στο νερό για δοκιμές εντός του Σεπτεμβρίου έτσι ώστε να παραληφθεί εντός του έτους.
Και ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη αυτή η διαδικασία «σκάει» η είδηση της προσφυγής της Ελλάδας στο Διεθνές Δικαστήριο Διαιτησίας κατά των Γερμανών και των Αράβων που διαχειρίζονται σήμερα τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Μάλιστα, η ThyssenKrupp συμμετέχει στην ολοκλήρωση της ναυπήγησης των υποβρυχίων και αυτό ίσως σημαίνει, σε περίπτωση που επιβεβαιωθεί το "αποκλειστικό" ρεπορτάζ της Telegraph και νέα δεδομένα.
Όπως αποκαλύπτει η Βρετανική εφημερίδα Telegraph η ελληνική κυβέρνηση διεκδικεί με αγωγή αποζημιώσεις ύψους 7 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Στο δικαστήριο έφτασε χθες ένας φάκελος 200 σελίδων και όπως αναφέρει η εφημερίδα «μπορεί τώρα να αποκαλυφθεί ότι η ελληνική κυβέρνηση έχει καταθέσει αγωγή αποζημίωσης 7 δισ. ευρώ εναντίον της ThyssenKrupp Marine Systems και της Abu Dhabi Mar».
«Το 200 σελίδων έγγραφο που εστάλη στο Διεθνές Δικαστήριο Διαιτησίας αναφέρει ότι διακυβεύτηκε η διεθνής θέση της Ελλάδας από την αποτυχία προμήθειας των υποβρυχίων και υπονομεύτηκε η θέση της στο ΝΑΤΟ» προσθέτει το ρεπορτάζ.
Έγκυρη πηγή δήλωσε στη βρετανική εφημερίδα ότι «το θέμα είναι τόσο ευαίσθητο που θα δικαιολογούσε ακόμη μεγαλύτερη οικονομική αποζημίωση από τους Άραβες και τους Γερμανούς, γιατί τα υποβρύχια είναι συνδεδεμένα με τη γεωστρατηγική θέση της χώρας, τη θέση της εντός του ΝΑΤΟ, και το γεγονός ότι η χώρα αναμένει την οριοθέτηση της ΑΟΖ που έχει φέρει πολλούς επενδυτές οι οποίοι επιθυμούν να επενδύσουν στους φυσικούς της πόρους».
Η «αμφιλεγόμενη συμφωνία» για τα υποβρύχια, συμπληρώνει η Telegraph, οδήγησε στην ποινική δίωξη ενός υπουργού Άμυνας και στην παραίτηση ενός ανώτερου αξιωματούχου του Πολεμικού Ναυτικού. Το Διεθνές Δικαστήριο Διαιτησίας επιλύει διεθνείς εμπορικές διαφορές. Η ThyssenKrupp Marine αρνήθηκε να σχολιάσει, λέγοντας ότι η εταιρεία δεν έχει δει λεπτομέρειες της προσφυγής.
Η αποκάλυψη αυτή, μένει να αποδειχθεί και σίγουρα δημιουργεί νέα δεδομένα στην υπόθεση των υποβρυχίων, κυρίως ως πρός τις ευθύνες αυτών που υπέγραψαν τις συμβάσεις, μεταξύ των οποίων και ο Ε.Βενιζέλος, τις οποίες έχει πληρώσει ο Ελληνικός λαός πάνω απο 2,3 δισ. ευρώ με το Π.Ν. να στερείται χρόνα τώρα οπλικά συστήματα που κρίνουν τη "μάχη" στο Αιγαίο.
http://ksipnistere.blogspot.gr/2014/06/telegraph-7.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου