Της Άννης Καρολίδου
Επιβεβαιώθηκε το αμερικανικό επενδυτικό ενδιαφέρον για ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια, όπως είχε αποκαλύψει πρώτη η Voria.gr καθώς στα μέσα Ιουλίου επισκέφθηκαν την Αθήνα εκπρόσωποι μεγάλου αμερικανικού οίκου που διαχειρίζεται 74 αερολιμένες σε διάφορα σημεία όλου του κόσμου. Οι Αμερικανοί, που συνομιλούν σε αυτή τη φάση με ελληνική εταιρεία που δραστηριοποιείται στην προσέλκυση ξένων επενδυτικών κεφαλαίων, ενδιαφέρονται, αξιοποιώντας τις ευκαιρίες που δημιουργούνται με τα ΣΔΙΤ ( συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα), να πάρουν έγκαιρα θέση διεκδικητή στο «πρόγραμμα λειτουργικής αξιοποίησης» των 39 τοπικών αεροδρομίων της χώρας, στα οποία περιλαμβάνεται και το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης.
Μάλιστα, σχεδιάζουν επόμενη επίσκεψη, προς τα τέλη του Ιουλίου – αρχές Αυγούστου, στην οποία πιθανώς θα επιδιώξουν να συναντήσουν κυβερνητικούς των αρμοδίων υπουργείων, κάτι που μέχρι σήμερα δεν έγινε καθώς δεν έχουν ακόμη κατηγοριοποιηθεί σε ομάδες τα προς αποκρατικοποίηση αεροδρόμια. Η ατζέντα των αποκρατικοποιήσεων προβλέπει ότι τα περιφερειακά αεροδρόμια θα βγούνε στην αγορά το β΄εξάμηνο του 2013, καλώς εχόντων των πραγμάτων, αν κανείς κρίνει από τους ρυθμούς χελώνας με τους οποίους μέχρι και σήμερα ...εξελίσσεται ο σχεδιασμός.
Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, οι Αμερικανοί γενικότερα ενδιαφέρονται για αεροδρόμια με υψηλή κίνηση – επισκεψιμότητα, όπως είναι του Ηρακλείου Κρήτης, της Ρόδου, αλλά και της Θεσσαλονίκης στη Bόρεια Ελλάδα, ενώ ακόμη ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα αεροδρόμια Καβάλας και Αλεξανδρούπολης.
Όμως, ο αμερικανικός οίκος, δεν ενδιαφέρεται αποκλειστικά για τη διαχείριση των αεροδρομίων. Βλέπει τα αεροδρόμια σαν χώρους υποδομών που μπορούν να υποδεχτούν και άλλες δραστηριότητες που είναι δύσκολο να γίνουν εντός ή πλησίον αστικών συγκροτημάτων. Πιο συγκεκριμένα, τους ενδιαφέρουν αεροδρόμια με μεγάλες εκτάσεις που μπορούν να δεχθούν επενδύσεις στην ενέργεια, στην ανακύκλωση με προχωρημένες περιβαλλοντικές τεχνολογίες κ.α.
Μια τέτοια προσέγγιση, όπως είναι κατανοητό, συνδέεται άμεσα με τις προβλεπόμενες χρήσεις γης και πιθανό να απαιτούνται πράξεις νομοθετικού περιεχομένου για να επιτραπούν, αφού βεβαίως εξασφαλιστούν οι απαιτούμενοι όροι για την ασφάλεια των πτήσεων, όπως και για τις πιθανά μεγαλύτερες λειτουργικές ανάγκες των αεροδρομίων. Ο αμερικανικός τρόπος που αντιμετωπίζονται, επενδυτικά, τα περιφερειακά αεροδρόμια, οπωσδήποτε παρουσιάζει ενδιαφέρον καθώς ενδεχόμενα μπορούν να αξιοποιηθούν και για άλλες χρήσεις μεγάλες εκτάσεις του δημοσίου που μένουν ανεκμετάλλευτες, εφ’ όσον βέβαια δεν εμπίπτουν σε τυχόν περιορισμούς.
voriagr
http://eleftheriskepsii.blogspot.gr/2012/07/blog-post_4237.html
Επιβεβαιώθηκε το αμερικανικό επενδυτικό ενδιαφέρον για ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια, όπως είχε αποκαλύψει πρώτη η Voria.gr καθώς στα μέσα Ιουλίου επισκέφθηκαν την Αθήνα εκπρόσωποι μεγάλου αμερικανικού οίκου που διαχειρίζεται 74 αερολιμένες σε διάφορα σημεία όλου του κόσμου. Οι Αμερικανοί, που συνομιλούν σε αυτή τη φάση με ελληνική εταιρεία που δραστηριοποιείται στην προσέλκυση ξένων επενδυτικών κεφαλαίων, ενδιαφέρονται, αξιοποιώντας τις ευκαιρίες που δημιουργούνται με τα ΣΔΙΤ ( συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα), να πάρουν έγκαιρα θέση διεκδικητή στο «πρόγραμμα λειτουργικής αξιοποίησης» των 39 τοπικών αεροδρομίων της χώρας, στα οποία περιλαμβάνεται και το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης.
Μάλιστα, σχεδιάζουν επόμενη επίσκεψη, προς τα τέλη του Ιουλίου – αρχές Αυγούστου, στην οποία πιθανώς θα επιδιώξουν να συναντήσουν κυβερνητικούς των αρμοδίων υπουργείων, κάτι που μέχρι σήμερα δεν έγινε καθώς δεν έχουν ακόμη κατηγοριοποιηθεί σε ομάδες τα προς αποκρατικοποίηση αεροδρόμια. Η ατζέντα των αποκρατικοποιήσεων προβλέπει ότι τα περιφερειακά αεροδρόμια θα βγούνε στην αγορά το β΄εξάμηνο του 2013, καλώς εχόντων των πραγμάτων, αν κανείς κρίνει από τους ρυθμούς χελώνας με τους οποίους μέχρι και σήμερα ...εξελίσσεται ο σχεδιασμός.
Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, οι Αμερικανοί γενικότερα ενδιαφέρονται για αεροδρόμια με υψηλή κίνηση – επισκεψιμότητα, όπως είναι του Ηρακλείου Κρήτης, της Ρόδου, αλλά και της Θεσσαλονίκης στη Bόρεια Ελλάδα, ενώ ακόμη ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα αεροδρόμια Καβάλας και Αλεξανδρούπολης.
Όμως, ο αμερικανικός οίκος, δεν ενδιαφέρεται αποκλειστικά για τη διαχείριση των αεροδρομίων. Βλέπει τα αεροδρόμια σαν χώρους υποδομών που μπορούν να υποδεχτούν και άλλες δραστηριότητες που είναι δύσκολο να γίνουν εντός ή πλησίον αστικών συγκροτημάτων. Πιο συγκεκριμένα, τους ενδιαφέρουν αεροδρόμια με μεγάλες εκτάσεις που μπορούν να δεχθούν επενδύσεις στην ενέργεια, στην ανακύκλωση με προχωρημένες περιβαλλοντικές τεχνολογίες κ.α.
Μια τέτοια προσέγγιση, όπως είναι κατανοητό, συνδέεται άμεσα με τις προβλεπόμενες χρήσεις γης και πιθανό να απαιτούνται πράξεις νομοθετικού περιεχομένου για να επιτραπούν, αφού βεβαίως εξασφαλιστούν οι απαιτούμενοι όροι για την ασφάλεια των πτήσεων, όπως και για τις πιθανά μεγαλύτερες λειτουργικές ανάγκες των αεροδρομίων. Ο αμερικανικός τρόπος που αντιμετωπίζονται, επενδυτικά, τα περιφερειακά αεροδρόμια, οπωσδήποτε παρουσιάζει ενδιαφέρον καθώς ενδεχόμενα μπορούν να αξιοποιηθούν και για άλλες χρήσεις μεγάλες εκτάσεις του δημοσίου που μένουν ανεκμετάλλευτες, εφ’ όσον βέβαια δεν εμπίπτουν σε τυχόν περιορισμούς.
voriagr
http://eleftheriskepsii.blogspot.gr/2012/07/blog-post_4237.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου