Τετάρτη 23 Μαρτίου 2011

Στις στοές του ΗΣΑΠ... η απάντηση

Καλησπέρα κύριοι,


Στις στοές του ΗΣΑΠ... η απάντηση
Στις 21/3/11 δημοσιεύθηκε το άρθρο "Στις στοές του ΗΣΑΠ" του Άλκη Γαλδάδα. Σας επισυνάπτω το άρθρο και παραθέτω την ηλεκρονική διεύθυνση (http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.article&id=5882). Διαβάζοντας σχετικά με αυτό το θέμα στο διαδίκτυο έπεσα πάνω σε ένα κείμενο που δείχνει σαν απάντηση στο άρθρο του κύριου Γαλδάδα. Σας το επισυνάπτω με τίτλο "Στις στοές του ΗΣΑΠ... η απάντηση" και το αφήνω στην κρίση σας για τυχόν διμοσίευση του.

Σας ευχαριστώ για τον χρόνο σας.

Γλιστράω πάνω στα σάλια που έχει αφήσει κάποιος δημοσιογράφος από το υπερβολικό το γλείψιμο σε έναν μεγαλοεργολάβο. Κατεβαίνω στην Αδριανού, παράλληλα στις γραμμές του τρένου, ντυμένος σαν κρεμμύδι, καλά κουκουλωμένος κι είναι ξημερώματα και κάνει φοβερό κρύο- « «άγριο ψοφόκρυο» που λέει ο λαός». Δεξιά μου κοντά σε έναν τοίχο στην εκκλησία του Αγίου Φιλίππου βλέπω ένα σύνθημα γραμμένο από αναρχικούς: «Αλήτες, ρουφιάνοι δημοσιογράφοι». Αναρωτιέμαι. Λες να έχουν δίκιο τα ανάρχια; Όλοι μα όλοι οι δημοσιογράφοι; Δεν είναι δυνατόν! Οι περισσότεροι όμως; μπορεί. Ίσως.

Αριστερά μου βλέπω γύρω στα δέκα άτομα μπροστά στην είσοδο της αρχαίας αγοράς να κάθονται σχεδόν κοκαλωμένα και να συζητούν μεταξύ τους. Τους καλημερίζω και τους ρωτάω : «Τι κάνετε ρε παιδιά εδώ μέσα σε αυτό το ψοφόκρυο;» «Κάνουμε βάρδιες  και έχουμε τα μάτια μας δεκατέσσερα για το βωμό του Eλέους και των δώδεκα θεών που υπάρχει εδώ δίπλα.» «Και πως έτσι; Παίρνετε χρήματα από κάποιον;» «Όχι δεν παίρνουμε χρήματα από κανέναν. Μάλιστα μερικοί από εμάς χάσαμε και τις δουλειές μας εξαιτίας αυτών των κινητοποιήσεων. Αυτό που κάνουμε το κάνουμε για τις ιδέες μας και επειδή το πιστεύουμε.» «Παιδιά θα σας πω κάτι που ίσως ακουστεί χοντρό αστείο. Υπάρχουν τέτοιοι μαλάκες ακόμα στην Ελλάδα;» Γελούν πίκρα και κάποιος απαντά. «Εσύ δες το όπως θες. Εμείς πάντως το κάνουμε αυτό επειδή το πιστεύουμε. Για τις ιδέες μας.» Στο νου μου έρχεται ο Πλάτων και ο Σωκράτης. Όμως συνεχίζω με μια άλλη ερώτηση «Και αυτός ο Βωμός του Ελέους και των Δώδεκα Θεών τι είναι; Ένας βωμός που κάνανε θυσίες και σφάζανε ζώα;» «Όχι φίλε»,  μου απαντά  ένας άλλος. «Στην αρχαία γραμματεία, εκδόσεις Κάκτος, που ένας άλλος ''μαλάκας'' την έχει εκδώσει σχεδόν όλη, στην ιστορία του Θουκυδίδη έχουμε διαβάσει ότι :

«Τον θεό του Ελέους εορτάζει στην πόλη μας ο λαός όχι με θυσίες και σφάγια, αλλά με εγχώρια αγαθά που δεν έχουν αίμα».

Κι αν διαβάσεις φίλε και στον Φιλόστρατο θα δεις και εκεί να αναφέρεται ότι :

«Τα περιπλανώμενα παιδιά του Ηρακλέους έστησαν το βωμό του Ελέους που τον ανεγνώρισαν ως δέκατο τρίτο θεό και δεν του έκαναν σπονδές με κρασί αλλά με δάκρια».

Στη φράση δέκατος τρίτος θεός στο μυαλό μου ήρθε αχνά ο Χριστός, αλλά και η Παναγιά η Ελεούσα και η Δωρική ορθοδοξία του Άγγελου Σικελιανού με τον δέκατο τρίτο θεό τον Χριστό του Ελέους. Έναν προαβραμικό Χριστό.
Επανήλθα όμως μετά από αυτές τις σκέψεις μου στα βλέμματα των παιδιών, τους κοιτώ έναν - έναν και τους λέω όσα σκεφτόμουν. Μου απαντάει ένας από αυτούς με μεστό βλέμμα και μια έκφραση περηφάνιας :

«Αυτό ακριβώς κύριε μου θέλουν να κάνουν εδώ. Θέλουν να θάψουν την έννοια του Ελέους και των 12 θεών που είναι η ουσία του ελληνικού πολιτισμού από τον Όμηρο και τα έπη του και τις σκέψεις του γύρω από το έλεος, έως την Παναγιά την Ελεούσα και τον Άγιο Παντελεήμονα της σύγχρονης Ελλάδας».

-Καλά και αυτά που είχα διαβάσει τώρα τελευταία στο διαδίκτυο από έναν δημοσιογράφο που είχε γράψει ότι σε αυτόν εδώ τον βωμό γινόντουσαν θυσίες, τι είναι άσχετα;

Μου απαντάει ένα παιδί με αλογοουρά και ροκ ντύσιμο :

«Φίλε, φυσικά και είναι άσχετα. Πάρα πολλοί από τους δημοσιογράφους είναι στην ουσία αμόρφωτοι και εντελώς επιφανειακά πληροφορημένοι. Όμως ταυτόχρονα είναι και φοβερά νάρκισσοι,  νομίζοντας ότι είναι πολύ σπουδαίοι αυτοί οι σφουγγοκολάριοι των μεγαλοεκδοτών και μεγαλοεργολάβων. Προφανώς θα εννοείς  φίλε τον ίδιο τύπο που έχει ανεβάσει στο διαδίκτυο  ένα όρθρο με πολλά 'φρου- φρου' και 'δήθεν ρομαντισμούς' για να μας περιγράψει σαν ένας άλλος Χέμινγκγουέϊ, ακόμα και Παπαδιαμάντης, ίσως και Καβάφης θα μπορούσα να πω, βλέπεις περνάει μέχρι και στον ποιητικό λόγο για να μας περιγράψει το εκπληκτικό κάλλος των τούνελ του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου κάποιου μεγαλοεργολάβου».

-Όχι, δεν έχω κάποιον συγκεκριμένο στο μυαλό μου, έτσι γενικά μιλάω.

«Καλά», μου λέει ο ροκάς, «Γιατί έχει βγει κάποιος στο διαδίκτυο όπου μέσα στα πολλά σάλια ξεφυτρώνει και μία δυνατή κοτσάνα που μας έσπασε τα τύμπανα. Μας κούφανε!»

-Με τί ρε παιδιά; ρώτησα εγώ. Μου απαντά ο ροκάς :

«Την συγκεκριμένη κοτσάνα που φυτρώνει όπως φυτρώνουν και τα προβλήματα στις γραμμές του τρένου, την έχω γραμμένη εδώ σε ένα μπλοκάκι μου και θα στην διαβάσω. Λέει ο τύπος στο διαδίκτυο  ΄΄.....τα προβλήματα φυτρώνουν το ένα μετά το άλλο, με πιο τελευταίο 'τα αρχαία' που βρέθηκαν στις γραμμές του τρένου στο Θησείο και αντί κάθε φορά που βρίσκουμε σημάδια των προγόνων μας να χαιρόμαστε καθώς άλλο ένα νήμα εμφανίζεται για να μας συνδέσει με παρελθόν αξιοζήλευτο, εμείς δημιουργούμε μείζον θέμα εξαιτίας του...΄΄.  Και κοίτα τι γράφει παρακάτω φίλε μου, αφού προηγουμένως με ύψιστη αισθητική ο δημοσιογραφούλης έχει μιλήσει για κάτι κομμένα αρχαία μαρμάρινα κεφάλια που βρέθηκαν μέσα σε πηγάδια, τολμά να τα συγκρίνει με τον βωμό. Θα σου διαβάσω τι γράφει : ΄΄...εκπληκτικό εύρημα (τα κεφάλια!!!) και κάτι που επιτέλους δεν δημιουργεί προβλήματα.  Ενώ ένας βωμός...΄΄.

« Άκουσον - άκουσον. Εάν δεν έχεις εντελώς κουφαθεί. Ο τύπος,  ο δημοσιογράφος, βάζει σαν κριτήριο για το τι είναι 'εκπληκτικό σαν αρχαιολογικό εύρημα', τι είδους προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει αυτό το εύρημα στον μεγαλοεργολάβο. Αλλά και το άλλο; Σου εμφανίζει η αρχαιολογία εκπληκτικά ευρήματα, βωμό του Ελέους, ναό των δώδεκα θεών με 12 κίονες όπου ο κάθε κίονας συμβολίζει και μια θεότητα κι έναν ακόμη ναό πιο δίπλα. Και ενώ όλα αυτά υπάρχουν εκεί και περίμεναν να βγουν στο φως να λάμψουν, και αφού η αρχαιολογία στα παρουσιάζει και στα δείχνει εκεί στην Ελληνική Γη, σου λέει απότομα και κοφτά, τώρα τα ξανασκεπάζω. Και για όλα αυτά ο κύριος ποιητής-δημοσιογράφος μας λέει ότι πρέπει να χαιρόμαστε που μας έκαναν οι αρχαιολόγοι την τιμή στους Έλληνες πολίτες, που πληρώνουμε με τους φόρους μας τους μισθούς τους, να μας  δείξουν τα ευρήματα, να ρίξαμε μια αστραπιαία ματιά και μετά να τα ξαναθάψουν. Πολύ χαρά, τι να σου πω. Τα βγάλαμε, τα είδατε, τα θάψαμε, βουλώστε το. Αυτοί που δικαιούνται να ομιλούν είναι μόνο όσοι κωλογλύφουν μεγαλοεκδότες και μεγαλοεργολάβους».

Ευρωπαϊκή χώρα η Ελλάδα και μάλιστα η μάνα του πολιτισμού της Ευρώπης !  Κι έχει ένα τρένο να περνάει απ' την καρδιά του πιο σπουδαίου και σημαντικού αρχαιολογικού θησαυρού της χώρας!  Φανταστείτε ένα τρένο στην Ρώμη να περνά ξυστά από το Κολοσσαίο, να κάνει δεξιά προς τον Παλλατίνο Λόφο, πατώντας πάνω σε μνημεία, κόβοντάς τα στην μέση και πετώντας τα δεξιά και αριστερά!  Φανταστείτε ένα τρένο να διασχίζει το Άουσβιτς!  Ωραία μάνα της Ευρώπης η Ελλάδα!  Πολύ ωραία η ιδέα σου ρε φίλε Βαγγέλη, να σκεφτείς να φτιάξουμε κίνηση για αιώνια παραμονή των Ελγινείων στην Βρετανία!  Εάν επιστρέψουν εδώ τα Ελγίνεια μπορεί να τα δούμε για διακοσμητικά σε τίποτε μπαράκια στην Μύκονο.

Ένα από τα παιδιά πήγε να μου πει κάτι ακόμη.
Φώναξα : «Παιδιά σταματήστε, μου έρχεται αναγούλα» και έφυγα. Βρήκα μία καρέκλα εκεί στην Αδριανού, κάθισα και θλιμμένος κοίταξα πάνω στις γραμμές κρυμμένα κάτω από τα τούνελ τις μπουλντόζες που ετοιμάζονται για την κατάχωση του βωμού. Κοιτάζω και τα ήδη μπαζωμένα αρχαία μόλις λίγα μέτρα πριν το βωμό και σκέφτηκα πως έχουν γίνει όλα αυτά χωρίς την απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (Κ.Α.Σ.). Είχαν καταχωθεί και μπαζωθεί εν ριπή οφθαλμού πάμπολλα αρχαιολογικά ευρήματα χωρίς την απόφαση του Κ.Α.Σ.  Ελλάς το μεγαλείο σου !  Άραγε υπήρχε αρχαιολόγος εκεί;  Ποιοί τα μπάζωσαν; Κάποιοι είπαν ότι καταχώθηκαν από τον ΗΣΑΠ με επίβλεψη αρχαιολόγου του ΗΣΑΠ.  Από που πήραν εντολή για κατάχωση χωρίς να έχει αποφασίσει το Κ.Α.Σ.;  Άνθρωποι από τις βάρδιες τηλεφώνησαν για σωλήνες όπου θα περάσουν ηλεκτρικά καλώδια να μεταφέρονται από εργάτες του υπεύθυνου μεγαλοεργολάβου δίπλα στις ράγες, ενώ είχαν γίνει μηνύσεις και είχε αποφασισθεί από την αστυνομία η παύση οποιασδήποτε εργασίας.  Λίγα μέτρα ακόμη και θα είχαν μπαζώσει και τον βωμό αν κάποιοι άθλιοι, ρυπαροί, λεπροί, λυσσαλέοι , δωδεκαθεϊστές, ειδωλολάτρες, σκατόφατσες, κωλόπαιδα δεν είχαν παρέμβει να σταματήσουν την απολύτως παράνομη κατάχωση.

Και τότε αναρωτήθηκα. Γιατί τέτοια κωλοπιλάλα ρε παιδιά;  Τόσα χρόνια μας ταλαιπωρούν ο ΗΣΑΠ και οι γραμμές του και λίγες εβδομάδες παραπάνω αναμονής μέχρι να αποφασίσει το Κ.Α.Σ  μας πείραξε;  Δεκάδες χρόνια δεν ακούσαμε να εκτροχιαστεί κανένα  βαγόνι του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, τώρα αρχίσανε να τρίζουν και να στενάζουν οι γραμμές; Μήπως τρίζει η καρέκλα κανενός δημοσιογράφου και θέλει να κάνει τον καλό παιδί στο αφεντικό του;  Άλλωστε αυτή η μονή γραμμή ανόδου και καθόδου, σε επίπεδα πολύ κοντά στο φυσιολογικό, εξυπηρετεί αυτήν την απόσταση 200 μέτρων- επαναλαμβάνω μόνο 200 μέτρων- !  Τί πιο απλό από το να μείνει όπως είναι ;  Και αν τελικά στενάζουν οι γραμμές, να τις κάνουν να μην στενάζουν και να γίνουν δυνατές και στέρεες. Στην τεχνολογία του 2011 βρισκόμαστε. Αλλά τελικά, μήπως όλα αυτά γίνονται επειδή μπορούν να συμβούν κάποια πράγματα που είχα δει σε ένα όνειρό μου τις προάλλες;  Ότι ένας μεγαλοεργολάβος βιάζεται να τελειώσει και να καταχώσει τα πάντα γιατί πρόκειται να επέλθει ενοποίηση των οργανισμών όλων των μέσων μεταφοράς και στην συνέχεια να προχωρήσουν σε ιδιωτικοποιήσεις στα πλαίσια εύρεσης των 50 δις για το ΔΝΤ. Και αυτός ο υπερεργολάβος μου έλεγε κάποιος στο όνειρο μου θα έπαιρνε στα χεριά του όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς και θα άρχιζε ένας φοβερός χορός  με μίζες  και παραμίζες και κόντρα μίζες. Αναρωτήθηκα λες να είναι το όνειρο προφητικό;  Όμως έδιωξα τη σκέψη για το όνειρο από το νου μου και επανήλθα στην πραγματικότητα. Όχι είπα γεμάτος σιγουριά, στην Ελλάδα δεν γίνονται τέτοια πράγματα.

Γύρισα το βλέμμα μου προς τον Παρθενώνα και τον παρατήρησα καλά και τότε μου ήρθε μια σκέψη στο νου : Ρε τι ωραίος που θα ήταν ο Παρθενώνας για ντισκοτέκ!

Κνούφιος



Στις στοές του ΗΣΑΠ

του Άλκη Γαλδαδά  21/03/2011

Γλιστράω μέσα στη σήραγγα του Ηλεκτρικού για να κάνω μέσα στο μισοσκόταδο, ανάμεσα σε μπετόβεργες, στρωτήρες, σιδηροτροχιές τη διαδρομή από Αττική μέχρι Θησείο. Με τα πόδια βέβαια, ενώ έξω η σαββατιάτικη Αθήνα γίνεται μούσκεμα. Εκεί μέσα όμως παρά την ακαταστασία, η λίγο υγρή ατμόσφαιρα είναι μια χαρά. Άνθρωποι γύρω μου κάνουν διάφορες δουλειές χωρίς να μου δίνουν σημασία. Άλλοι πλένουν καλά το τσιμεντένιο δάπεδο εκεί που ακόμη δεν έχουν αρχίσει καν οι εργασίες για το στρώσιμο της μιας γραμμής, άλλοι βάζουν πολύ προσεκτικά, με ακρίβεια χιλιοστού, τις σιδερένιες διασταυρώσεις κοντά στην Ομόνοια όπου συναντιούνται οι δυο στοές, η παλιά και η καινούρια. Τι έχει φτιαχτεί εκεί μέσα από τις 24 Ιουλίου 2010, όταν έκλεισε δηλαδή η διαδρομή Αττική-Μοναστηράκι, που οι επιβάτες του τρένου δεν μπορούν να δουν ακόμη και σήμερα; Έχει στρωθεί όλη η γραμμή προς τη μια κατεύθυνση, αυτή προς Κηφισιά από Αττική έως λίγες εκατοντάδες μέτρα πριν το Θησείο. Η άλλη δίπλα, στα περισσότερα σημεία της όχι.  Έχω ξαναβρεθεί πριν δυο χρόνια μέσα στις στοές του Ηλεκτρικού και τώρα μου φαίνονται αγνώριστες. Ντύθηκαν με καινούρια επιχρίσματα, απέκτησαν τριπλό κέλυφος, τσιμέντο, μονωτικό και πάλι τσιμέντο, μπήκαν σωλήνες πυρόσβεσης, ανεμιστήρες για εξαερισμό, έγιναν αντλιοστάσια, έχουν σκαφτεί αυλάκια στο πλάι για να τρέχουν εκεί μέσα  τα νερά. Αλλά, μια στιγμή,  ποιά νερά; Μπαίνει η βροχή και μέσα στις στοές, θα απορήσει κάποιος. Πού να ξέρει ότι υπάρχει ένας αγωγός νερού κατά μήκος της οδού Αθηνάς χιλιοτρυπημένος. Άλλωστε εκεί στο ύψος της Ψαραγοράς από παλιά βρισκόταν ένα από τα πιο αηδιαστικά σημεία της πόλης αφού, σε ημέρες με ιδιαίτερη κίνηση, όπως την παραμονή της Καθαράς Δευτέρας, πλημμύριζε η γραμμή από τα βρωμόνερα  των... επάνω. Επίσης έρχονται νερά από πηγάδια που βρίσκονται στην Ομόνοια και συναντιούνται με τα νερά του Ηριδανού (ναι, η Αθήνα κάποτε ήταν μικρός παράδεισος), αλλά από εκεί και πέρα πάνε προς το παρόν χαμένα. «Ο Δήμος», μου είχε πει κάποιος μηχανικός παλαιότερα, «ενδιαφέρεται γι αυτά αν του τα πας έτοιμα, εκείνοι δεν θέλουν να κάνουν κάποιο έργο για να τα αξιοποιήσουν»

Αυτοί που έφτιαξαν πάντως τις στοές, αν είσαι άνθρωπος της δουλειάς, καταλαβαίνεις ότι έχουν προσέξει τρομερές λεπτομέρειες. Σε κάποια σημεία με αυξημένη ευαισθησία στους κραδασμούς κοντά στην Αττική έχουν βάλει, παρ' όλες τις κατασκευαστικές δυσκολίες, υπόστρωμα από μαλακό ελαστομερές υλικό, κάτι σαν πάπλωμα κάτω από την τσιμεντένια υποδομή της γραμμής για να φιλτράρονται οι ταλαντώσεις που προκαλούν οι συρμοί και να μη φθάνουν από εκεί μέχρι τις κρεβατοκάμαρες των ανθρώπων στις πολυκατοικιές που είναι από πάνω! Σε άλλα σημεία, όπου φαίνεται ότι δεν μπορούσαν να ενισχύσουν αλλιώς το δάπεδο, έχουν κολληθεί λωρίδες από ανθρακονήματα ενώ στους τοίχους της στοάς υπάρχουν πακτωμένα γερά ειδικά στηρίγματα για την τοποθέτηση καθρεφτών ώστε με ακτίνες λέιζερ να παρακολουθείται αν υπάρχουν μετακινήσεις στις στοές. Διότι όσο διαρκούσε η εκσκαφή και ενώ εμείς περπατούσαμε αμέριμνοι επάνω, στην άσφαλτο του οδού Αθηνάς, οι τοίχοι κάποιων οικοδομών με τις μετατοπίσεις τους, που μετριόταν με ειδικά μηχανήματα στο χιλιοστό, έκαναν τους από κάτω να ψάχνονται για λύσεις. Τώρα, το επόμενο θρίλερ είναι τα σκαμπανεβάσματα της γραμμής καθώς οι συρμοί μπαίνουν και βγαίνουν στο σταθμό στο Μοναστηράκι. Πόσο θα αντέξει ακόμη; Και η αποκατάσταση της διπλής γραμμής φαίνεται να αργεί όλο και περισσότερο παρόλο που οι άνθρωποι δουλεύουν και Σάββατα και Κυριακές. Αλλά τα προβλήματα φυτρώνουν το ένα μετά το άλλο.

Με πιο τελευταίο τα «αρχαία», που βρέθηκαν στις γραμμές του τρένου στο Θησείο. Και αντί κάθε φορά που βρίσκουμε σημάδια των προγόνων μας να χαιρόμαστε καθώς άλλο ένα νήμα εμφανίζεται για να μας συνδέσει με παρελθόν αξιοζήλευτο, εμείς δημιουργούμε μείζον θέμα εξαιτίας του. Έτσι, στην περίπτωση  της εκσκαφής για τη γραμμή, βρέθηκαν καινούρια πράγματα εντελώς απροσδόκητα. Οι αρχαιολόγοι διαπίστωσαν για παράδειγμα ότι τα σπίτια των Αθηναίων προγόνων μας είχαν το καθένα και από ένα πηγάδι. Και εκεί σε μερικά πηγάδια βρέθηκαν κεφάλια αγαλμάτων(!!!). Ναι, στα πηγάδια αυτά έμειναν για αιώνες τα κεφάλια από αγάλματα ανθρώπων που έχαναν κάποτε τη δύναμη και την αναγνώριση του κοινού και αυτό είχε σαν συνέπεια οι Αθηναίοι να πετούν τα κεφάλια από τα αγάλματα των αποδυναμωμένων πλέον ισχυρών στα πηγάδια.  Εκπληκτικό εύρημα και κάτι που επιτέλους δεν δημιουργεί προβλήματα. Ενώ ένας βωμός...

Αν πιστέψουμε τα όσα αναφέρουν οι κκ Σπυρίδων- Άδωνις Γεωργιάδης και  Μαυρουδής Βορίδης σε ερώτηση τους προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και τον Υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού (Αρ. Πρωτ. 13069/15.3.2011): «βρέθηκε ο μοναδικής και συναισθηματικής αξίας Βωμός των Δώδεκα Θεών» και λίγο παρακάτω αναφέρουν ότι: «κατ' ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες ο εν λόγω ναός έχει βρεθεί σχεδόν άθικτος και περιλαμβάνει μια εντυπωσιακότατη μεγάλη αίθουσα με 12 στύλους που αντιπροσωπεύουν τους 12 Θεούς». Και ρωτούν όλο ενδιαφέρον αν «υφίσταται πρόθεση κατάχωσης των ευρημάτων». Πρόκειται βέβαια για ερώτηση που φωνάζει ότι φτιάχτηκε κυριολεκτικά στο γόνατο αφού μπερδεύει βωμούς, ναούς φήμες και πραγματικότητα.

Με την εκσκαφή της μιας γραμμής, αυτής στην άνοδο από τον Πειραιά, εκεί στο ύψος της Αρχαίας Αγοράς, αποκαλύφθηκε η συνέχεια από τον περίβολο του λεγόμενου Βωμού του Ελέους, ενός σημαντικού για τη ζωή της Αρχαίας Αθήνας κέντρου λατρείας. Προσοχή, δεν εμφανίστηκε κάτι καινούριο. Βγήκε στο φως η συνέχεια από τον περίβολο, που η αρχή του ήταν ήδη στην επιφάνεια ακριβώς δίπλα, μέσα στην Αγορά. Και στο κέντρο  του περιβόλου, ό,τι απέμεινε από τη θεμελίωση της πέτρας που χρησίμευε σαν βωμός και εκεί γινόταν οι θυσίες. Κανένας ναός και μάλιστα «σχεδόν άθικτος» δεν βρέθηκε όπως ρωτούν όλο αφέλεια αυτοί που έχουν μπερδέψει μέσα στη βιασύνη και την ευρυμάθειά τους ακόμη και το ναό με το βωμό. Όμως αυτός ο περίβολος προκάλεσε την κινητοποίηση κάποιων ανθρώπων που θέλουν να μη συνεχιστούν οι εργασίες στη γραμμή αν δεν δοθεί μια άλλη λύση από αυτή της κατάχωσης του ευρήματος. Δηλαδή οι αρχαιολόγοι έχουν προτείνει να καλυφθεί με μολυβδόφυλλα το δάπεδο του βωμού (δεν έχει βρεθεί κάτι άλλο), να πέσουν από επάνω άμμος, σκύρα  και οι στρωτήρες που πατούν επάνω τους οι ράγες. Έτσι θα περιμένει το εύρημα αυτό καλύτερους και πιο πλούσιους καιρούς για να έλθει ξανά στο φως όπως του αρμόζει. Αυτοί που δεν δέχονται μια τέτοια λύση μετά από διαδοχικές συγκεντρώσεις κατέληξαν να μένουν με βάρδιες στη γέφυρα ανάμεσα σε Θησείο και Μοναστηράκι, πάνω από τη γραμμή ώστε να εμποδίζουν κάθε απόπειρα κατάχωσης. Οι αρχαιολόγοι εγκατέλειψαν τις θέσεις τους διότι όπως είπαν πέρα από τις καθημερινές βρισιές αισθάνονται να απειλούνται και όλα έχουν σταματήσει εκεί περιμένοντας τη συνεδρίαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου την Τρίτη 22.3. για το τι θα γίνει στη συνέχεια.

Το να περιμένεις από τους ανθρώπους του Καρατζαφέρη τη λύση είναι φυσικά αφέλεια. Καταλαβαίνεις και από την ερώτηση, ότι στο μυαλό τους υπάρχει ένα σύννεφο γύρω από το θέμα και όσο για λύσεις δεν αναφέρουν λέξη. Αλλά και τα όσα είπαν άλλοι, δήθεν σοβαροί μελετητές για «λύσεις», έτσι πολύ εύκολα και ελαφριά, είναι πανηγυριώτικες ιστορίες για τα ΜΜΕ. Ούτε να περνάει από επάνω το τρένο με γέφυρα γίνεται ούτε υπογειοποίηση της γραμμής είναι εφικτή αφού  από κάτω, υπάρχουν οι στοές του Μετρό ενώ η μια γραμμή προς το παρόν στενάζει και καθημερινά θα γίνεται όλο και πιο επισφαλής. Εντωμεταξύ οι καθημερινοί επιβάτες αλλά και οι κάτοικοι της Βικτώριας πιέζουν όλο και περισσότερο για να τελειώσουν τα έργα που τώρα, μετά και την αργοπορία των αρχαιολόγων (άρχισαν τη μελέτη των ευρημάτων από το Σεπτέμβριο του 2010 και τώρα, έξι μήνες μετά, ζητούν κι άλλο χρόνο) θα πάνε τουλάχιστον πέρα και από τον Ιούνιο (η καλή είδηση της ημέρας)!

«Ο βωμός έχει τριπλή σημασία για εμάς:
• Είναι ένα σημαντικό αρχαιολογικό εύρημα το κέντρο της λατρείας της αρχαίας αθηναϊκής πολιτείας
· Έχει μεγάλη θρησκευτική αξία για τους σύγχρονους Εθνικούς

• Έχει επίσης μεγάλη ανθρωπιστική αξία. Ήταν  Βωμός του Ελέους. Αυτό σήμαινε ότι μπορούσε να καταφύγει εκεί οποιοσδήποτε είτε δούλος είτε ελεύθερος και να παραμένει σώος».

Αυτά μου είπε ο Κώστας Κεχαγιάς μέλος του Υπάτου Συμβουλίου των Ελλήνων Εθνικών και σε ερώτησή μου για τις πιθανές λύσεις που βλέπει απαντά: «Ο βωμός πρέπει να αναδειχθεί και να ενταχθεί στον αρχαιολογικό χώρο της Αγοράς ενώ οι γραμμές θα πρέπει να μεταφερθούν πιο δεξιά όπου φαίνεται να υπάρχει χώρος και μέχρι τότε το τρένο να λειτουργεί με μονή γραμμή».

Μέσα οι στοές είναι σαλόνι, έχει γίνει πολλή δουλειά  αλλά εκεί έξω στα τελευταία εκατό μέτρα σκόνταψε το έργο. Οι Υπουργοί είναι απασχολημένοι με άλλα σοβαρά θέματα και δεν μένει σε κατοίκους, ακροδεξιούς, Εθνικούς και απλούς επιβάτες άλλο από το κοντράρονται με τους μηχανικούς και τους αρχαιολόγους. Έτσι, προς το παρόν, βγαίνοντας από τις φωτισμένες στοές του ΗΣΑΠ έχεις την αίσθηση ότι σε περιμένει το... σκοτάδι.


Πηγή: email

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Next previous home

Αναζήτηση στο ιστολόγιο

-------\ KRYON IN HELLENIC /-------

-------\ KRYON  IN  HELLENIC /-------
Ο Κρύων της Μαγνητικής Υπηρεσίας... Συστήνεται απλώς σαν βοηθός από την άλλη πλευρά του «πέπλου της δυαδικότητας», χωρίς υλική μορφή ή γένος. Διαμέσου του Λη Κάρολ, αναφέρεται στις ριζικές αλλαγές που συμβαίνουν στη Γη και τους Ανθρώπους αυτή την εποχή.

------------\Αλκυόν Πλειάδες/-------------

------------\Αλκυόν Πλειάδες/-------------
Σκοπός μας είναι να επιστήσουμε την προσοχή γύρω από την ανάγκη να προετοιμαστούμε γι' αυτό το μεγάλο αστρικό γεγονός, του οποίου η ενέργεια ήδη έχει αρχίσει να γίνεται αντιληπτή στον πλανήτη μας μέσα από φωτεινά φαινόμενα, όμορφες λάμψεις, την παράξενη παθητική συμπεριφορά του ήλιου, αύξηση των εμφανίσεων μετεωριτών, διακοπών ρεύματος.. όλα αυτά είναι ενδείξεις της επικείμενης άφιξης της τεράστιας ηλεκτρομαγνητικής του ζώνης η οποία είναι φορτισμένη με φωτονικά σωματίδια, και κάθε ημέρα που περνάει αυξάνονται όλο και περισσότερο.

Οι επισκεπτεσ μας στον κοσμο απο 12-10-2010

free counters