Την υπογραφή για τη χρηματοδότηση του έργου εκ μέρους των Βρυξελλών είχε βάλει η τότε αρμόδια επίτροπος, κ. Βουλφ Ματίες, επικεφαλής του γραφείου της οποίας ήταν τότε ο άτυπος -σήμερα- «πρωθυπουργός της χώρας μας», κ. Χόρστ Ράιχενμπαχ (!). Ως όλα δείχνουν, ο «σοσιαλιστής» υπερυπουργός είναι παλιός γνώριμος της Ελλάδας, ιδιαίτερα μάλιστα στο μεγάλο έργο που έφερε τη γερμανική σφραγίδα.
Μόλις την περασμένη εβδομάδα, από την απάντηση που έδωσε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών στη Βουλή, κ. Παντελής Οικονόμου, έγινε γνωστό ότι η εταιρία Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ), που ελέγχεται από τη γερμανική Hochtief, αρνείται ότι είναι υπόχρεη έναντι του Ελληνικού Δημοσίου να καταβάλει ΦΠΑ. Κι αυτό παρότι εισπράττει τεράστια κέρδη από τη χρήση του αεροδρομίου, αφού, εκτός των άλλων, ο αερολιμένας είναι -ίσως- από τους ακριβότερους στον κόσμο. Βεβαίως, δεν είναι η πρώτη φορά που η εταιρία γίνεται θέμα συζήτησης. Από την αρχή της δεκαετίας του 1990, οπότε άρχισαν οι σχεδιασμοί για τη μετεγκατάσταση του Αερολιμένος Αθηνών, από το Ελληνικό στα Σπάτα, το έργο αποτέλεσε αντικείμενο μεγάλων επικοινωνιακών πυροτεχνημάτων, ιδιαίτερα από τις κυβερνήσεις Σημίτη. Συγκέντρωσε, όμως, και πολλά πυρά επικρίσεων ως προς δυσθεόρατο κόστος του. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο Ευρωκοινοβούλιο έχει υποβληθεί βροχή ερωτήσεων, ενώ έχει αναφερθεί ότι το κόστος του ήταν αρκετά πιο μεγάλο από άλλα αντίστοιχα αεροδρόμια που κατασκευάστηκαν στην Ευρώπη. Το έργο κατακυρώθηκε στους Γερμανούς, αντίπαλοι των οποίων ήταν οι Γάλλοι. Στις Βρυξέλλες κοινό μυστικό είναι ότι τη Hochtief υποστήριξαν τότε οι Γερμανοί επίτροποι, αλλά και ο σημερινός «εγκάθετος» πρωθυπουργός της Ιταλίας και τότε επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής, κ. Μάριο Μόντι.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥjgeorgiou@e-typos.comΔημοσιεύεται στον Τύπο της Κυριακής
http://skeftomasteellhnika.blogspot.gr/2014/03/blog-post_9603.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου