Την
ώρα που το μεταναστευτικό φιγουράρει ψηλά σε όλα τα προγράμματα των
κομμάτων ως το θέμα που, μαζί με την οικονομία, «καίει» περισσότερο τους
Έλληνες, η εικόνα που κατέγραψε κλιμάκιο συνδικαλιστών αστυνομικών στα
ελληνοτουρκικά σύνορα στον Έβρο είναι αποκαρδιωτική.
Η δύναμη των συνοριοφυλάκων δεν επαρκεί ούτε για τη στοιχειώδη φύλαξη με συνέπεια οι αστυνομικοί να εξαντλούνται στη διαχείριση της λαθρομετανάστευσης (καταγραφή, σίτιση, χορήγηση εγγράφων) χωρίς να υπεισέρχονται στην αντιμετώπισή της.
Η δύναμη των συνοριοφυλάκων δεν επαρκεί ούτε για τη στοιχειώδη φύλαξη με συνέπεια οι αστυνομικοί να εξαντλούνται στη διαχείριση της λαθρομετανάστευσης (καταγραφή, σίτιση, χορήγηση εγγράφων) χωρίς να υπεισέρχονται στην αντιμετώπισή της.
Στα
κέντρα κράτησης σχεδόν κάθε εβδομάδα γίνονται εξεγέρσεις από
κρατουμένους που στοιβάζονται κατά εκατοντάδες σε μερικές δεκάδες
τετραγωνικά. Στο Τυχερό του Έβρου ένας από τους παράνομους μετανάστες
δάγκωσε την περασμένη Κυριακή έναν αστυνομικό, ο οποίος μαζί με μόλις
τρεις ακόμα συναδέλφους του φύλαγε περίπου 300 άτομα που ξεσηκώθηκαν.
Τα
οχήματα με τα οποία γίνονται οι μεταγωγές έχουν σαπίσει, ενώ πολλά από
τα υπηρεσιακά τζιπ βρίσκονται ακινητοποιημένα για εβδομάδες σε
συνεργεία. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η κατασκευή του
πολυδιαφημισμένου φράχτη του πρώην υπουργού Προστασίας του Πολίτη,
Χρήστου Παπουτσή, προχωρά με ρυθμούς χελώνας. Πληροφορίες αναφέρουν,
μάλιστα, ότι το τελικό αποτέλεσμα δεν θα έχει καμία σχέση με τη μακέτα
που είχε δώσει προ μηνών στη δημοσιότητα ο κ. Παπουτσής, καθώς τελικά θα
κατασκευαστεί ένας πολύ πιο απλός και διάτρητος φράχτης.
Τέσσερις αστυνομικοί για τη φύλαξη 400 κρατουμένων
Πριν
από 12 χρόνια, το έτος 2000, έγιναν για τελευταία φορά προσλήψεις
συνοριοφυλάκων στον Έβρο. Έκτοτε οι εκκλήσεις για ενίσχυση των δυνάμεων
πέφτουν στο κενό. Σήμερα υπηρετούν στην «κερκόπορτα» του Έβρου
λιγότεροι από 400 μόνιμοι αστυνομικοί, οι οποίοι καλούνται να καλύψουν
τις τεράστιες ανάγκες για περιπολίες στα σύνορα, επιτήρηση των κέντρων
κράτησης και γραφειοκρατική δουλειά.
Οι
κενές οργανικές θέσεις με τα δεδομένα του 2000 -όταν η
λαθρομετανάστευση δεν είχε γιγαντωθεί- είναι 60. Οι ηγεσίες της
Αστυνομίας τη δεκαετία που μας πέρασε δεν επέτρεπαν ούτε τις μεταθέσεις
ανδρών στα σύνορα, στο πλαίσιο της συγκέντρωσης δυνάμεων στην Αθήνα υπό
το πρίσμα της έξαρσης της εγκληματικότητας.
Το
αποτέλεσμα είναι τα κέντρα κράτησης στο νομό, τα οποία φιλοξενούν από
200-400 αλλοδαπούς, να φυλάσσονται από μόλις τέσσερις αστυνομικούς το
καθένα.
Οι
υγειονομικές συνθήκες είναι άθλιες και για το λόγο αυτό ξεσπούν κάθε
λίγο εξεγέρσεις. Στην τελευταία από αυτές πριν μία εβδομάδα λίγο έλειψε
να δραπετεύσουν από το κέντρο του Τυχερού εκατοντάδες λαθρομετανάστες.
«Κινδυνεύουν και οι αστυνομικοί από μεταδοτικές ασθένειες, και οι ίδιοι
οι κρατούμενοι. Σε χώρο στον οποίο αναλογούν 200 άτομα στοιβάζονται
400», λέει στέλεχος της ΕΛ.ΑΣ.
Έχουν
καταγραφεί, σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες, αρκετές περιπτώσεις
μεταναστών που μεταφέρθηκαν μέσα στο 2012 στο νοσοκομείο εσπευσμένα
από βαριές ασθένειες που προκλήθηκαν από τις κακές συνθήκες διαβίωσης.
ΦΡΑΧΤΗΣ: Κατασκευάζονται 250 μέτρα από τα 10 χιλιόμετρα
Τουρκικές
εταιρίες έχουν αναλάβει την προμήθεια σχεδόν του συνόλου των υλικών
για την κατασκευή του φράχτη που διαφημίστηκε από τον πρώην υπουργό
ΠροΠο, Χρήστο Παπουτσή, όσο κανένα άλλο μέτρο για την αντιμετώπιση του
μεταναστευτικού.
Σε
τουρκικά χέρια θα καταλήξουν, σύμφωνα με πληροφορίες, περίπου
1.000.000 ευρώ για την αγορά τσιμέντου, σύρματος και άλλων απαραίτητων
προμηθειών.
Οι
εργασίες για την ανέγερσή του προχωρούν με ρυθμούς χελώνας, καθώς
μέχρι στιγμής το μόνο που έχουν κάνει τα συνεργεία είναι να ρίξουν
πέλματα σε μήκος 250 μέτρων από τα συνολικά 10 χιλιόμετρα του φράχτη.
Χαρακτηριστική είναι η δήλωση υπαλλήλου που συντονίζει τις εργασίες σε
συνδικαλιστές αστυνομικούς, σύμφωνα με την οποία «αν συνεχιστεί η
κατασκευή με αυτούς τους ρυθμούς, το έργο θα τελειώσει σε πέντε χρόνια».
Ο
φράχτης θα ανεγερθεί σε ελληνικό έδαφος και όχι στη «νεκρή ζώνη»
ανάμεσα στην Τουρκία και την Ελλάδα και δεν θα θυμίζει σε τίποτα τη
μακέτα που είχε ανακοινώσει ο κ. Παπουτσής και απεικόνιζε ένα
υπερσύγχρονο, αποτρεπτικό για την είσοδο στη χώρα σύστημα.
Δηλαδή,
δεν θα υπάρχουν διπλά συρματοπλέγματα και στη μέση κενό, όπως στα
σύνορα ΗΠΑ- Μεξικού, αλλά θα πρόκειται για έναν ενιαίο εμπόδιο πλάτους
ενός μέτρου με αγκαθωτά σύρματα στις εξωτερικές πλευρές.
Ένα
ομοίωμα του φράχτη μήκους δύο μέτρων μεταφέρθηκε με γερανό στον Έβρο
στα εγκαίνια των εργασιών από τον κ. Παπουτσή και χρησιμοποιήθηκε για
τις ανάγκες των τηλεοπτικών συνεργείων και των φωτογράφων.
”Όσοι θέλουν μπαίνουν”
Σοκ
προκάλεσε στους συνδικαλιστικούς αντιπροσώπους της Πανελλήνιας
Ομοσπονδίας Συνοριοφυλάκων και του Σωματείου Ειδικών Φρουρών Αττικής η
ομολογία του αστυνομικού διευθυντή Ορεστιάδας, Γιώργου Σαλαμάγκα, ότι
«αν χίλιοι μετανάστες προσπαθήσουν να μπουν στη χώρα μας από τον Έβρο θα
τα καταφέρουν και οι χίλιοι». Και για αυτό δεν ευθύνεται ο κ.
Σαλαμάγκας και οι αστυνομικοί που υπηρετούν στα σύνορα, οι οποίοι
εργάζονται σκληρά ακόμα και εκτός ωραρίου.
Η
εικόνα του ξέφραγου αμπελιού αποτυπώνεται και στα στατιστικά στοιχεία
που ανακοίνωσε το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη για το 2012. Μόνο τους
πέντε πρώτους μήνες του έτους έγιναν 15.878 συλλήψεις λαθρομεταναστών
στα χερσαία ελληνοτουρκικά σύνορα σε σχέση με τις 12.507 συλλήψεις που
είχαν γίνει το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Δεκάδες
ήταν και οι μετανάστες που δεν κατάφεραν να περάσουν το ποτάμι και
πνίγηκαν. Τους περισσότερους από αυτούς τους περισυνέλεξαν οι ελληνικές
αρχές και ανέλαβαν την ταφή τους που κοστίζει, σύμφωνα με πληροφορίες,
μαζί με την τελετή της θρησκείας τους, περίπου 1.000 ευρώ για το κάθε
άτομο.
Από
τον Έβρο το μεγαλύτερο μέρος των παράνομων μεταναστών καταλήγει στην
πρωτεύουσα. Τα κυκλώματα τους δίνουν οδηγίες να κατευθυνθούν στο κέντρο
της Αθήνας, όπου συνήθως τους περιμένουν ομοεθνείς τους.
Ακινητοποιημένα λόγω βλαβών τα υπηρεσιακά οχήματα
«Στο
όνομα του Έβρου εκτελούνται μελέτες και προγράμματα για την απορρόφηση
κονδυλίων αλλά δυστυχώς δεν έχουμε δει κανένα αποτέλεσμα αυτών των
μελετών. Ντρέπονται οι συνάδελφοι που το 2012 παλεύουν με απαρχαιωμένα
οχήματα που θέτουν σε κίνδυνο τη σωματική τους ακεραιότητα», λέει στον
«ΤτΚ» ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συνοριακών Φυλάκων,
Παναγιώτης Χαρέλας.
Ο
κ. Χαρέλας έχει ζητήσει καινούργια μεταγωγικά οχήματα εδώ και τρία
χρόνια, αλλά οι εκκλήσεις του πέφτουν στο κενό. Στην επίσκεψή του στα
σύνορα την περασμένη Κυριακή ένα τζιπ ακινητοποιήθηκε μπροστά του από
μηχανική βλάβη και προστέθηκε στη μακρά λίστα των παροπλισμένων οχημάτων
που βρίσκονται στα συνεργεία.
Σε
δυσμενή θέση έρχονται οι αστυνομικοί όταν τα υπηρεσιακά αυτοκίνητα
μένουν στη μέση του δρόμου όταν μεταφέρουν μετανάστες, καθώς υπάρχει
πιθανότητα απόδρασης ή συμπλοκής μαζί τους. Το ίδιο επικίνδυνη είναι η
κατάσταση όταν η βλάβη τους βρει βράδυ στη συνοριογραμμή.
«Τελικά,
ο Έβρος, η Αττική, η Ελλάδα ολόκληρη δεν πλήττονται από τους
μετανάστες των φτωχών χωρών του πλανήτη, πλήττονται και καταστρέφονται
καθημερινά από τις συνέπειες ενός εθνικού εγκλήματος με πρωταγωνιστές
τους υπεύθυνους να κρύβονται πίσω από πολλά “θα” αδυνατώντας να λάβουν
τις αποφάσεις που όλη η κοινωνία απαιτεί», δηλώνει ο κ. Χαρέλας.
Αλέξανδρος Καλαφάτης, στον Ελεύθερο Τύπο
http://www.antinews.gr/2012/06/16/166609/
http://eleftheriskepsii.blogspot.gr/2012/06/blog-post_6597.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου