ΠΩΣ ΕΓΙΝΕ Η ΑΠΟΚΕΦΑΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Κύριοι της μεταπολίτευσης , πολιτικοί, δημοσιογράφοι, συνδικαλιστές,
γραφειοκράτες και δάσκαλοι με την ευρεία έννοια της επιρροής, δυστυχώς
αποτύχατε!!!
γραφειοκράτες και δάσκαλοι με την ευρεία έννοια της επιρροής, δυστυχώς
αποτύχατε!!!
Ενώ όλοι σας ταχτήκατε να υπηρετείτε τον άνθρωπο ,τον απαξιώσατε. Το
καταφέρατε γιατί ήταν λάθος η βάση της ηθικής σας , το καταφέρατε
γιατί ήταν εσφαλμένο το σύστημα των αξίων σας, δεν δυσκολευτήκατε να
διαλύσετε τα πάντα γιατί πρωτίστως είχατε διαστρεβλώσει την θεώρηση
περί ανθρώπου.
καταφέρατε γιατί ήταν λάθος η βάση της ηθικής σας , το καταφέρατε
γιατί ήταν εσφαλμένο το σύστημα των αξίων σας, δεν δυσκολευτήκατε να
διαλύσετε τα πάντα γιατί πρωτίστως είχατε διαστρεβλώσει την θεώρηση
περί ανθρώπου.
Ο άνθρωπος δεν είναι μια μονάδα παραγωγής, δεν είναι ένα ον που μόνο
καταναλώνει, δεν είναι ένας απλός ψηφοφόρος, δεν είναι ένα κομμάτι
μιας διαδήλωσης που θα καλύψει ένα τετραγωνικό σε μια πλατεία, δεν
είναι μια φωνή που θα επαναλάβει και θα υπερκαλύψει τα κούφια
συνθήματα μιας ντουντούκας ενός δόλιου καθοδηγητή της κομματικής
νομενκλατούρας, ο άνθρωπος δεν είναι ένας οπαδός μιας «υπερτιμημένης
ιδέας»που χρησιμοποιείτε σε μια κερκίδα χειροκροτητών για να καμφθει ο
«εχθρός-αντιπαλος».
καταναλώνει, δεν είναι ένας απλός ψηφοφόρος, δεν είναι ένα κομμάτι
μιας διαδήλωσης που θα καλύψει ένα τετραγωνικό σε μια πλατεία, δεν
είναι μια φωνή που θα επαναλάβει και θα υπερκαλύψει τα κούφια
συνθήματα μιας ντουντούκας ενός δόλιου καθοδηγητή της κομματικής
νομενκλατούρας, ο άνθρωπος δεν είναι ένας οπαδός μιας «υπερτιμημένης
ιδέας»που χρησιμοποιείτε σε μια κερκίδα χειροκροτητών για να καμφθει ο
«εχθρός-αντιπαλος».
Ο άνθρωπος δε γεννήθηκε να υπηρετεί και να ακολουθεί. Δεν είναι
προκαθορισμένος ο στόχος του από καμιά κομματική ηγεσία ή σύστημα.
προκαθορισμένος ο στόχος του από καμιά κομματική ηγεσία ή σύστημα.
Ο Εμμανουήλ Καντ έλεγε«Ο κάθε άνθρωπος δεν είναι μέσο για κάποιο
σκοπό, αλλά είναι φορέας του δικού του σκοπού»
Γεννήθηκε ελεύθερος να σκέπτεται και να αποφασίζει. Γεννήθηκε
ανεξάρτητος να στοχοποιεί τη ζωή του μόνος του. Ήρθε σ’αυτό τον κόσμο
να πολλαπλασιάσει τις δικές του δυνατότητες και όχι να ευνουχιστεί
σ’ένα «κοινό σκοπό» με μια δοτή και καταναγκαστική αλληλεγγύη προς
τους άλλους. Κανείς δεν μπορεί να του αντικαταστήσει την επιθυμία του
με την ανάγκη των άλλων. Μόνος του επιλέγει τι είναι αυτό που τον
κάνει ευτυχισμένο.
σκοπό, αλλά είναι φορέας του δικού του σκοπού»
Γεννήθηκε ελεύθερος να σκέπτεται και να αποφασίζει. Γεννήθηκε
ανεξάρτητος να στοχοποιεί τη ζωή του μόνος του. Ήρθε σ’αυτό τον κόσμο
να πολλαπλασιάσει τις δικές του δυνατότητες και όχι να ευνουχιστεί
σ’ένα «κοινό σκοπό» με μια δοτή και καταναγκαστική αλληλεγγύη προς
τους άλλους. Κανείς δεν μπορεί να του αντικαταστήσει την επιθυμία του
με την ανάγκη των άλλων. Μόνος του επιλέγει τι είναι αυτό που τον
κάνει ευτυχισμένο.
Δεν του εξήγησε κανείς γιατί πρέπει να θυσιάσει το «εγώ» για κάποιο
ετεροπροσδιορισμένο «εμείς»;
ετεροπροσδιορισμένο «εμείς»;
Δε του εξήγησε κανείς γιατί πρέπει να ψαλιδίσει τις δεξιότητες του για
χάρη της κοινωνικής συνοχής;
χάρη της κοινωνικής συνοχής;
Δε του εξήγησε κανείς γιατί είναι ανήθικο να διαφοροποιείτε από τους άλλους;
Δε του διευκρίνισε κανείς ότι η ελεύθερη έκφραση της αξίας του
ανθρώπου ,εξ ορισμού δημιουργεί διαβαθμίσεις στην κοινωνία.
Δε του διευκρίνισε κανείς ότι η ελεύθερη έκφραση της αξίας του
ανθρώπου ,εξ ορισμού δημιουργεί διαβαθμίσεις στην κοινωνία.
Δεν του εξήγησε κανένας ότι από το άθροισμα της ατομικής προσπάθειας
του καθενός μας, αποκομίζει οφέλη ολόκληρη η κοινωνία.( Για να μπορεί
να υπάρχει στη πράξη κοινωνική συνοχή)
του καθενός μας, αποκομίζει οφέλη ολόκληρη η κοινωνία.( Για να μπορεί
να υπάρχει στη πράξη κοινωνική συνοχή)
Γιατί αυτοί που είχαν την ευθύνη να του το εξηγήσουν τον ενοχοποίησαν
ότι δημιουργεί ανισότητες και ότι αυτό είναι ανήθικο.
ότι δημιουργεί ανισότητες και ότι αυτό είναι ανήθικο.
Γιατί είναι αυτοί που όρισαν την ηθική, σαν εντολή και όχι σαν επιλογή.
Οι ασκούντες εξουσία στο τόπο μας όρισαν σαν επίκεντρο της αξίας του
ανθρώπου την ανάγκη και όχι την ικανότητα. Αυτή την ανάγκη
μισθοδοτούσαν . Την ικανότητα την ενοχοποίησαν, τους άξιους τους
απαξίωσαν , τους ξεχωριστούς τους λοιδόρησαν, τους επιτυχημένους τους
φθόνησαν.
ανθρώπου την ανάγκη και όχι την ικανότητα. Αυτή την ανάγκη
μισθοδοτούσαν . Την ικανότητα την ενοχοποίησαν, τους άξιους τους
απαξίωσαν , τους ξεχωριστούς τους λοιδόρησαν, τους επιτυχημένους τους
φθόνησαν.
Δεν είναι δυνατόν σε μια χώρα να δοξάζονται οι καλλιτέχνες και να
ενοχοποιούνται οι άξιοι επιχειρηματίες που παράγουν πλούτο.
ενοχοποιούνται οι άξιοι επιχειρηματίες που παράγουν πλούτο.
Δεν είναι δυνατόν στην Ελλάδα να έχει μεγαλύτερη αξία ο Μιμης,ο Μάκης
,και ο Λάκης από τον αφανή ήρωα της επιστήμης και της καινοτομίας.
,και ο Λάκης από τον αφανή ήρωα της επιστήμης και της καινοτομίας.
Σκότωναν επί δεκαετίες τους αετούς για να τρων οι κότες. Αλλά οι
αετοί έφυγαν και οι κότες δεν πετάνε.
αετοί έφυγαν και οι κότες δεν πετάνε.
Δημιούργησαν μια κοινωνία χωρίς αρίστους. Και μια κοινωνία που δεν
παράγει αρίστους είναι νεκρή, όπως μια εκκλησία που δεν παράγει
Αγίους.
παράγει αρίστους είναι νεκρή, όπως μια εκκλησία που δεν παράγει
Αγίους.
Οι άνθρωποι στην Ελλάδα σε πολλούς τους χαρίστηκε η εργασία, στο
όνομα της ρήσης ,όλοι έχουμε «δικαίωμα στην εργασία» χωρίς να
ακουστούν οι φωνές που έλεγαν ότι «θέλω να έχω το δικαίωμα, με την
εργασία μου να πετυχω τους προσωπικούς μου στόχους».
όνομα της ρήσης ,όλοι έχουμε «δικαίωμα στην εργασία» χωρίς να
ακουστούν οι φωνές που έλεγαν ότι «θέλω να έχω το δικαίωμα, με την
εργασία μου να πετυχω τους προσωπικούς μου στόχους».
Δε θέλω να μου δώσετε δουλειά, δεν θέλω να μου χορηγήσετε σπίτι, δε
θέλω να μου εξασφαλίσετε σύνταξη, φάρμακα, τροφή, θέλω να με αφήσετε
ελεύθερο να τα αποκτήσω μόνος μου. Γιατί είμαι σίγουρος ότι την ώρα
της αναδιανομής ο χαμένος θα είμαι γω. Σας θεωρώ άδικους εξ ορισμού.
θέλω να μου εξασφαλίσετε σύνταξη, φάρμακα, τροφή, θέλω να με αφήσετε
ελεύθερο να τα αποκτήσω μόνος μου. Γιατί είμαι σίγουρος ότι την ώρα
της αναδιανομής ο χαμένος θα είμαι γω. Σας θεωρώ άδικους εξ ορισμού.
Κύριοι γι’αυτόν ακριβώς το λόγο αποτύχατε.
Γιατί η θεωρία σας δεν επιβραβεύει την ικανότητα ,αλλά επιδοτεί την ανάγκη.
Γιατί η θεωρία σας δεν επιβραβεύει την ικανότητα ,αλλά επιδοτεί την ανάγκη.
Έτσι αυτοί που δραστηριοποιόντουσαν στην ιδιωτική ,αλλά όχι ελεύθερη
αγορά, υπερπροσπαθωντας μέσα στο ασφυκτικό πλαίσιο που όρισαν οι
γραφειοκράτες της , κατέληξαν να αφομοιωθούν σε ένα σύστημα, όχι
παραγωγής αρίστων, αλλά σφουγγοκωλάριων της κρατικοδίαιτης μεροληψίας
.
Και οι υπόλοιποι έλληνες που το στρεβλό απόφθεγμα « δικαίωμα στη
εργασία» τους έφερε στα ήρεμα λιμάνια του Δημοσίου, τους έκανε να
ξεχάσουν το άλλο ρητό που έλεγε για την «υποχρέωση στην εργασία».
αγορά, υπερπροσπαθωντας μέσα στο ασφυκτικό πλαίσιο που όρισαν οι
γραφειοκράτες της , κατέληξαν να αφομοιωθούν σε ένα σύστημα, όχι
παραγωγής αρίστων, αλλά σφουγγοκωλάριων της κρατικοδίαιτης μεροληψίας
.
Και οι υπόλοιποι έλληνες που το στρεβλό απόφθεγμα « δικαίωμα στη
εργασία» τους έφερε στα ήρεμα λιμάνια του Δημοσίου, τους έκανε να
ξεχάσουν το άλλο ρητό που έλεγε για την «υποχρέωση στην εργασία».
Ποιος όμως να το διδάξει; τα συνδικάτα που επενδύουν στην αδυναμία των
ανθρώπων για να μπορούν να τους διαφεντεύουν;
ανθρώπων για να μπορούν να τους διαφεντεύουν;
Οι πολιτικοί που εμπορεύονται την αδυναμία του καθενός μας
αυτοπροσδιοριζομενοι σα σωτήρες επί της γης ;
αυτοπροσδιοριζομενοι σα σωτήρες επί της γης ;
Ή τα ΜΜΕ που αντί να προβάλουν τον αφρό μιας κοινωνίας , αναδεικνύουν
την «ευωδία» από τα σκατά της;
την «ευωδία» από τα σκατά της;
Η τακτική αυτή , να χορηγείς σε κάποιον μια εργασία υποδεέστερη των
δυνατοτήτων του , (βλέπε Δημόσιο) ακρωτηριάζεις την κινητήρια δύναμη
του και τον καταδικάζεις σε αδράνεια και μοιραία σε παρακμή.
δυνατοτήτων του , (βλέπε Δημόσιο) ακρωτηριάζεις την κινητήρια δύναμη
του και τον καταδικάζεις σε αδράνεια και μοιραία σε παρακμή.
Αντίθετα αν ωθήσεις έναν άνθρωπο να κάνει πράγματα που είναι πάνω από
τις δυνατότητες του τον πειθαναγκάζεις να κάνει κινήσεις πιθήκου που
δεν είναι δικές του. Η κόπωση είναι το αποτέλεσμα που θα φέρει
αρνητικούς συλλογισμούς και αυτοί με τη σειρά τους τις διεφθαρμένες
πρακτικές. (αναξιοκρατία και κρατικοδίαιτοι επιχειρηματίες)
τις δυνατότητες του τον πειθαναγκάζεις να κάνει κινήσεις πιθήκου που
δεν είναι δικές του. Η κόπωση είναι το αποτέλεσμα που θα φέρει
αρνητικούς συλλογισμούς και αυτοί με τη σειρά τους τις διεφθαρμένες
πρακτικές. (αναξιοκρατία και κρατικοδίαιτοι επιχειρηματίες)
Αυτή την κοινωνία φτιάξατε κύριοι της εξουσίας . Και εξουσία δεν
ασκούν μόνο αυτοί που κυβερνούν.
ασκούν μόνο αυτοί που κυβερνούν.
Αυτά κάνατε κύριοι και υποτιμήσατε το μεγαλύτερο κεφάλαιο που μπορεί
να έχει μια κοινωνία. Τον άνθρωπο.
να έχει μια κοινωνία. Τον άνθρωπο.
Μόνο αν απελευθερωθεί η κοινωνία από σας θα μπορέσει να παράγει άξιους
ανθρώπους.
ανθρώπους.
Απελευθερώστε την οικονομία για να μπορέσει να απελευθερωθεί και η κοινωνία.
Όταν η κοινωνία απελευθερωθεί από τους τάφρους των συμφερόντων που
έχετε σκάψει γυρω από αυτα, μόνο τότε η ικανότητα, η δικαιοσύνη και η
εντιμότητα θα πάρουν τη θέση που τους αξίζει.
έχετε σκάψει γυρω από αυτα, μόνο τότε η ικανότητα, η δικαιοσύνη και η
εντιμότητα θα πάρουν τη θέση που τους αξίζει.
Δεν σας χρειαζόμαστε για να κατευθύνετε τις ζωές μας ,αλλά να τις προστατεύετε.
Κλείνοντας αγανακτισμένος ,παραθέτω μια ρήση του φιλοσόφου Karl Popper
που με εκφράζει απολυτα:
«Μπορεί να γίνουμε οι δημιουργοί της μοίρας μας ,αφού πρώτα έχετεΚλείνοντας αγανακτισμένος ,παραθέτω μια ρήση του φιλοσόφου Karl Popper
που με εκφράζει απολυτα:
σταματήσει να είσαστε οι προφήτες της»
Και για όσους δεν κατάλαβαν , «αφήστε μας ήσυχους» δηλ. ελεύθερους.
Αντώνης Kρούστης
Fileleftheros1966.blogspot.com
http://eleftheriskepsii.blogspot.com/2012/03/blog-post_8826.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου