Οι 4ΤΡΟΧΟΙ μπαίνουν πρώτοι στο χώρο όπου ο Σπύρος Πανόπουλος εξελίσσει το Chaos, το ελληνικό υπεραυτοκίνητο των 3.000 ίππων.
Η είδηση ξεκίνησε από μια ανάρτηση του ίδιου του Σπύρου Πανόπουλου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που όπως ήταν φυσικό διαδόθηκε αστραπιαία, προκαλώντας τον ενθουσιασμό με τον οποίο υποδέχεται το κοινό κάθε ελληνική προσπάθεια στο χώρο της τεχνολογίας.
Καταξιωμένος ο ίδιος στο χώρο των βελτιώσεων με την Extreme Tuners και με τα παγκόσμια ρεκόρ που έχει κατακτήσει σε αγώνες dragster, διαθέτει αποδεδειγμένα την τεχνογνωσία για τη δημιουργία κινητήρων με εξωπραγματικές τιμές απόδοσης, ωστόσο εύλογα θα αναρωτηθεί κανείς πόσο μακρύς είναι ο δρόμος από αυτό το σημείο μέχρι τη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης κατασκευής, η οποία φιλοδοξεί να ανταγωνιστεί μύθους της αυτοκίνησης, αλλά και εξειδικευμένων κατασκευαστών, όπως είναι οι Bugatti, Pagani, Koenigsegg κ.ά.
Η γέννηση του hypercar
Το 2018 μπήκε στον Σπύρο Πανόπουλο η ιδέα να κατασκευάσει από την αρχή το δικό του αυτοκίνητο. Αυτό άλλωστε κατά κάποιον τρόπο είχε ήδη συμβεί με το EVO, που στο μεγαλύτερο βαθμό αποτελούσε δική του υλοποίηση. «Μόνο το αμάξωμα προερχόταν από το EVO, και αυτό όχι εξ ολοκλήρου. Επιπλέον, θα μπορούσαμε να κάνουμε τη διαφορά, με δεδομένο πως τα ανταλλακτικά τα δικά μας είναι καλύτερα τόσο σε σχέση με ό,τι προσφέρει σήμερα η αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά και σε σύγκριση με ό,τι είναι διαθέσιμο σήμερα στο χώρο του motorsport και του tuning».
Στόχος του είναι πλέον να απομακρυνθεί από το κομμάτι των μετατροπών και να αφιερωθεί στο νέο του πρότζεκτ, τη Spyros Panopoulos Automotive. Η αρχική ιδέα ήταν να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο δικό του για να κυκλοφορεί ο ίδιος, όμως σταδιακά αποφάσισε να μπει στο χώρο των hypercar, καθώς θεωρεί πως ό,τι προσφέρεται σήμερα δε διαθέτει ουσία σε επίπεδο τεχνολογικό, έτσι που το κάθε εξάρτημα να συμβαδίζει με τον extreme χαρακτήρα των εν λόγω κατασκευών. Είδε, δηλαδή, ότι στην αγορά υπάρχει ένα μεγάλο κενό, καθώς η λέξη «hypercar» είναι παρεξηγημένη. Αντί η κατηγορία αυτή να αντιπροσωπεύει κάτι πιο ειδικό και ανώτερο από τα supercar, στην ουσία συγκεντρώνει απλά supercar με πολύ μεγαλύτερη τιμή.
Φυσικά, μια τέτοια βουτιά στα βαθιά απαιτεί μια σημαντική διεύρυνση ως προς τα τμήματα του αυτοκινήτου που απαιτούν εξέλιξη, πέρα από τα μηχανικά μέρη· από το αμάξωμα μέχρι τα επιμέρους εξαρτήματα, όπως τον πίνακα οργάνων και το σύστημα infotainment ή τα φώτα του αυτοκινήτου.
«Έχω μια νοοτροπία: δεν παίρνω τίποτα έτοιμο, η παραμικρή βίδα, το παρμπρίζ τα φώτα, τα μηχανικά είναι όλα δικά μας. Η σχεδιαστική μας ομάδα αποτελείται πλέον από εννέα σχεδιαστές και μηχανολόγους - όλοι τους Έλληνες, που πραγματοποιούν εδώ το όνειρό τους.
»Με τα σημερινά δεδομένα, μπορώ να κατασκευάζω δύο αυτοκίνητα το χρόνο. Για να ανέβουμε, όμως, στα πέντε κομμάτια, που είναι ένας ρεαλιστικός στόχος, θα πρέπει να γίνει μία μεγάλη επένδυση, την οποία δεν μπορώ να κάνω αυτήν τη στιγμή. Έχω κάνει μια επαφή με το Υπουργείο Ανάπτυξης, όπου οι άνθρωποι είναι πάρα πολύ θετικοί, και θέλω να δω εάν μπορώ να στήσω μια μικρή γραμμή παραγωγής στην Ελλάδα. Ένα τέτοιο εργοστάσιο χρειάζεται μια επένδυση της τάξης των 6,3 εκατ. ευρώ, όμως στην Ελλάδα δεν υπάρχει κάποιος φορέας που να μπορεί να εξασφαλίσει ένα τέτοιο budget. Το δίλημμα το οποίο υπάρχει αυτήν τη στιγμή είναι ότι μπορώ να πάρω αυτά τα χρήματα από κάποιο fund του εξωτερικού, αλλά θα πρέπει να ξενιτευτώ... Υπάρχει ακόμη πρόταση από την Αμερική για ολική απορρόφηση και χρηματοδότηση της παραγωγής. Όμως δε θέλω να φύγω από την Ελλάδα, διαφορετικά αύριο κιόλας το πρωί μπορούσα να το φτιάξω. Μια σοβαρή οικονομική βοήθεια θα επιτάχυνε τα πράγματα και, από τη στιγμή που θα βρεθούν τα χρήματα, το αυτοκίνητο θα μπορεί να αρχίσει να κατασκευάζεται μέσα σε έξι μήνες. Δε χρειάζεται πολύς εξοπλισμός, όσο μηχανήματα ακριβείας μεγάλων διαστάσεων και αρκετά εργατικά χέρια».
Chaos theory...
Προκειμένου να διαφοροποιηθεί από οτιδήποτε άλλο προσφέρεται σήμερα, η βασική φιλοσοφία κατασκευής του αυτοκινήτου και των ανταλλακτικών του ακολουθεί μια τεχνική που έχει εξελιχθεί μέσα στην εταιρεία, η οποία γίνεται εφικτή χάρη στους 3D εκτυπωτές μετάλλου, άνθρακα και κεραμικών. Με τη μέθοδο αυτή είναι εφικτό να αφαιρείται υλικό από εκεί που δε χρειάζεται, κάτι που δε θα μπορούσε να γίνει με τις κοινές μεθόδους κατεργασίας. Έτσι το αυτοκίνητο μπορεί να γίνει πολύ πιο ελαφρύ από οτιδήποτε υπάρχει αυτήν τη στιγμή, κάτι που στην πράξη σημαίνει κάτω από 1.100 κιλά!
Η εξοικονόμηση βάρους συνεχίζεται στο μονοκόκ σασί, που είναι κατασκευασμένο από zylon, ένα πανάκριβο υλικό που χρησιμοποιείται στο κόκπιτ των μονοθεσίων της F1 αλλά και στα επανδρωμένα διαστημόπλοια, ενώ τα φτερά, το καπό και ο ουρανός από carbon prepreg. Τέλος, για τα εμπρός και τα πίσω υποπλαίσια χρησιμοποιείται υπερυψηλής αντοχής αλουμίνιο (billet tennalum), ενώ τα διαχωριστικά του υποπλαισίου θα είναι φτιαγμένα από kevlar.
Το εσωτερικό δεν είναι ακόμη έτοιμο, εντούτοις αναμένεται να είναι εξίσου ξεχωριστό με την υπόλοιπη κατασκευή. Ο οδηγός θα μπορεί να οδηγεί με γυαλιά εικονικής πραγματικότητας και να πραγματοποιεί τις απαραίτητες ρυθμίσεις με νεύματα, ή εναλλακτικά θα υπάρχει μια διαδραστική απεικόνιση, που θα προβάλλει τις απαραίτητες πληροφορίες στο μεγαλύτερο μέρος του παρμπρίζ. Επίσης, αντί για καθρέφτες θα υπάρχουν κάμερες που θα προεκτείνονται από το αμάξωμα, όταν το αυτοκίνητο μπαίνει σε λειτουργία.
Όσον αφορά το κομμάτι του κινητήρα, θα υπάρχουν δύο επιλογές, αμφότερες με 4λιτρο V10, με δέκα μπεκ άμεσου και δέκα έμμεσου ψεκασμού. Στη μία περίπτωση τα πιστόνια και οι μπιέλες θα είναι κατασκευασμένα από τιτάνιο, θα υπάρχουν δύο τούρμπο carbon διαμέτρου 68 χλστ., με τον κινητήρα να διαθέτει όριο 11.000 σ.α.λ. και μέγιστη απόδοση 2.000 ίππους, ενώ η ισχυρότερη εκδοχή με απόδοση 3.000 ίππων θα διαθέτει κεραμικά πιστόνια, μπιέλες από ανθρακονήματα, δύο τούρμπο carbon 78 χλστ. και όριο περιστροφής τις 12.000 σ.α.λ.
Στον τομέα της μετάδοσης υπάρχει ένα 8άρι διπλού συμπλέκτη, ενώ η κίνηση μεταφέρεται στους τέσσερις τροχούς (με κατανομή 35% εμπρός και 65% πίσω) μέσω ενός διαφορικού τύπου Τόρσεν, όλα εξελιγμένα in house. Τέλος, το αυτοκίνητο, όπως άλλωστε είναι υποχρεωμένο από τη νομοθεσία, θα συνοδεύεται από τα απαραίτητα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας.
Τα φρένα θα είναι κεραμικά με δίσκους 420 χλστ. εμπρός-πίσω με δαγκάνες από τιτάνιο, ενώ και στους δύο άξονες θα συναντάμε ζάντες τυπωμένες από τιτάνιο ή ανθρακονήματα 21 ιντσών, πλάτους 13 ιντσών πίσω και 9 μπροστά. Προκειμένου η εξωπραγματική δύναμη να περνά αποτελεσματικά στο δρόμο, θα αξιοποιούνται τα μεγαλύτερα διαθέσιμα ελαστικά παραγωγής, διάστασης 355 της Pirelli. Το ιδανικό θα ήταν μια γόμα που να ζεσταίνεται πιο δύσκολα, με πιο μαλακά πλαϊνά, κάτι που θα περιόριζε την ολίσθηση των τροχών (υπάρχει ήδη επικοινωνία με συγκεκριμένη εταιρεία για την κατασκευή ελαστικών με τις εν λόγω προδιαγραφές). Προς αυτή την κατεύθυνση, και το κιβώτιο έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να «πατινάρει» μια ιδέα.
Δεδομένο είναι πάντως ότι σε τέτοιες κατασκευές δεν είναι πλέον ο λόγος βάρους/ιπποδύναμης καθοριστικός για τον τομέα των επιδόσεων, καθώς η πρόσφυση που μπορεί να εξασφαλιστεί ανάμεσα στους τροχούς και την άσφαλτο είναι λίγο πολύ δεδομένη. Έτσι, ο δημιουργός του Chaos δεν μπορεί να δώσει μια εκτίμηση για τις επιδόσεις του, εντούτοις έχει γίνει αεροδυναμική μελέτη για ταχύτητες άνω των 500 χλμ./ώρα!
Η επόμενη ημέρα
Ο στόχος που έχει τεθεί είναι να παρουσιαστεί επίσημα το Chaos το 2021 στην Έκθεση της Γενεύης, μαζί με ένα ακόμα αυτοκίνητο εξ ολοκλήρου τυπωμένο στον δικής τους κατασκευής εκτυπωτή άνθρακα μήκους 4 μ.
Αναμένουμε με αγωνία να δούμε το όλο πρότζεκτ να εξελίσσεται, κάτι που θα κλείσει τις όποιες φωνές αμφισβήτησης, και τότε εκείνοι, που σήμερα πρεσβεύουν την ανάπτυξη στα λόγια, θα πρέπει να δείξουν την έμπρακτη υποστήριξή τους._ Μ. Σ.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου