«Ξανά Κάνουμε την Ελλάδα Υπερήφανη»
ΙΔΟΥ ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ. ΓΙΑΤΙ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΟΛΑ. ΕΛΛΗΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕ, ΜΑΘΕ , ΞΥΠΝΑ.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
– Για το μεγαλύτερο έργο υποδομής του αιώνα στην Ευρώπη γίνεται θυσία το όνομα της Μακεδονίας! Η σύνδεση και διαπλάτυνση Αξιού-Μοράβα- Δούναβη θα κοστίσει, αλλά θα φέρει κέρδη πολλά δισεκατομμύρια ευρώ στις εμπλεκόμενες χώρες!-Μεγάλη κερδισμένη η Γερμανία, που θα αναπτύξει ταχύτερες εισαγωγές και εξαγωγές με τη μέση ανατολή, χωρίς δασμούς και με λιγότερους τελωνειακούς ελέγχους σε περίπτωση που μπουν στην Ε.Ε Σερβία και Σκόπια!
ΙΔΟΥ ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ. ΓΙΑΤΙ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΟΛΑ. ΕΛΛΗΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕ, ΜΑΘΕ , ΞΥΠΝΑ.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
– Για το μεγαλύτερο έργο υποδομής του αιώνα στην Ευρώπη γίνεται θυσία το όνομα της Μακεδονίας! Η σύνδεση και διαπλάτυνση Αξιού-Μοράβα- Δούναβη θα κοστίσει, αλλά θα φέρει κέρδη πολλά δισεκατομμύρια ευρώ στις εμπλεκόμενες χώρες!-Μεγάλη κερδισμένη η Γερμανία, που θα αναπτύξει ταχύτερες εισαγωγές και εξαγωγές με τη μέση ανατολή, χωρίς δασμούς και με λιγότερους τελωνειακούς ελέγχους σε περίπτωση που μπουν στην Ε.Ε Σερβία και Σκόπια!
-Αγκάθι το ονοματολογικό που πρέπει να φύγει όπως όπως από τη μέση, για να βάλουν τα Σκόπια στην Ε.Ε!
– Μας πετούν για »κοκκαλάκι» στην όλη ιστορία τη ρύθμιση του χρέους και κάποιες ελαφρύνσεις στα προαπαιτούμενα! Μας επιστρέφουν όσους λαθρομετανάστες περισσεύουν που δεν χρειάζονται για φθηνά εργατικά χέρια στην Γερμανία!
– Αντιδρά σθεναρά η Ολλανδία γιατί υποβιβάζεται και »χάνει πελατεία» το λιμάνι του Ρότερνταμ αν πραγματοποιηθεί αυτό το πρότζεκτ! Αντιδρούν επίσης Γαλλία και Δανία, χώρες που έχουν λιμάνια στη βόρεια θάλασσα της Ευρώπης για τον ίδιο λόγο!
– Οι σκοπιανοί θα αποκτήσουν σύμφωνα με το σχέδιο ΑΟΖ, και τερματικό σταθμό (terminal) με τη σημαία τους, στις εκβολές του Αξιού ποταμού με ότι αυτό συνεπάγεται!!!!!!!!!
– Το όνομα της Μακεδονίας μας γίνεται θυσία για τη μεγαλύτερη γεωπολιτική »μπίζνα» στην Ευρώπη όλων των εποχών!
ΕΛΛΗΝΕΣ, ΞΥΠΝΗΣΤΕ, ΔΙΑΔΩΣΤΕ, ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΕ!
Στα σχέδια κατασκευής ενός καναλιού που θα συνδέει τον Δούναβη με το Αιγαίο και τη Θεσσαλονίκη αναφέρεται μερίδα του γερμανικού Τύπου. Η TAZ επιρρίπτει στη γερμανική κυβέρνηση αδιαφορία απέναντι στην Ελλάδα.
Το εγχείρημα είναι τεράστιο –φαραωνικό για τα ευρωπαϊκά δεδομένα, το χαρακτηρίζουν πολλοί–, αλλά, όταν αυτό πρόκειται να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα ενός οικονομικού γίγαντα, όπως η Κίνα, τότε μόνο άπιαστο όνειρο δεν πρέπει να θεωρηθεί. Εξάλλου, ο «Δρόμος του Μεταξιού», από ξηράς, αέρος και θαλάσσης, φτιάχνεται ήδη και η χρήση των ποταμιών δεν θα μπορούσε να μείνει απ έξω.
Συζητήσεις επ’ αυτού γίνονται τα τελευταία χρόνια σε επίπεδο κορυφής στον άξονα Βελιγραδίου – Σκοπίων – Αθήνας – Πεκίνου, με πιο πρόσφατη περίπτωση αυτήν της συνεδρίασης του Ανωτάτου Συμβουλίου Ελλάδας και Σερβίας, παρουσία του κ. Αλέξη Τσίπρα και του Σέρβου προέδρου κ. Αλεξάντερ Βούτσιτς.
Τι προβλέπει; Δημιουργία κάθετου πλωτού διαδρόμου από τον Θερμαϊκό Κόλπο μέσω του Αξιού που διασχίζει την ΠΓΔΜ (Βαρδάρης), διασύνδεσή του με τον Μοράβα στη Σερβία και κατάληξη στον Δούναβη. Ποιος ο στόχος;
Η μεταφορά φορτίων από τις χώρες της Ανατολής προς την Ευρώπη σε πολύ λιγότερο χρόνο και με σαφώς χαμηλότερο κόστος.
Σύμφωνα με κάποιες αρχικές μελέτες, το κέρδος σε χρόνο, μέσω αυτού του διαδρόμου, υπολογίζεται σε 3,5 μέρες σε σχέση με το λιμάνι Ρότερνταμ, απ’ όπου τα φορτία μπαίνουν στον υδάτινο δρόμο του Δούναβη για να φτάσουν στις αγορές της Κεντρικής και της Βόρειας Ευρώπης διά των πλωτών διακλαδώσεών του ή και σε εκείνες του Καυκάσου στη Μαύρη Θάλασσα.
Διά της ένωσης του Αξιού με τον Δούναβη, παρακάμπτεται ταυτοχρόνως και ο μεγάλος βραχνάς των θαλάσσιων μεταφορών προς και από τις αγορές της Ρωσίας και του Ευξείνου Πόντου, αυτός των στενών του Βοσπόρου, όπου τα φορτηγά πλοία αναγκάζονται να περιμένουν επί πολλές ώρες ή και ημέρες για να πάρουν σειρά για τον διάπλου, χάνοντας οι ενδιαφερόμενοι χρόνο και χρήμα.
Είναι εφικτό τεχνικά και οικονομικά ένα τέτοιο έργο; Οταν η Κίνα ενδιαφέρεται και το συζητάει τότε, πολύ εύκολα μπορεί να βρεθούν και άλλοι επενδυτές. Η μεταφορά των φορτίων από την Ανατολική Μεσόγειο κατ’ ευθείαν στην «καρδιά» της Ευρώπης, μέσω Αξιού και Δούναβη, χωρίς να χρειάζεται να φτάσουν μέχρι το Γιβλαρτάρ και από εκεί να «ανηφορίσουν» στην Ολλανδία ή να καθηλώνονται στα στενά του Βοσπόρου, με τον κίνδυνο του ατυχήματος να ελλοχεύει, εξάλλου, δεν αφήνει αδιάφορες, πλην της Κίνας, και τις άλλες χώρες της Ανατολικής Ασίας, που στέλνουν εκατομμύρια κοντέινερ ετησίως στις αγορές της Ευρώπης και της Ρωσίας.
Ως προς τα τεχνικά χαρακτηριστικά, προβλέπονται η εκβάθυνση και η διαπλάτυνση του μήκους 275 χλμ. στο έδαφος της Ελλάδας και της ΠΓΔΜ Αξιού και του μήκους 346 χλμ. (Σερβία) Μοράβα, που καταλήγει στον Δούναβη. Με βάση προμελέτες που έχουν καταρτίσει οι Σέρβοι, θα χρειαστεί να παρακαμφθούν οι πόλεις Σκόπια της ΠΓΔΜ με κανάλι μήκους 35 χλμ., το Νις και το Κράλιεβο της Σερβίας, με παρακαμπτηρίους μήκους 15 και 73 χλμ., αντιστοίχως. Προβλέπονται σε κάποια σημεία υδάτινες σήραγγες, και στον σερβικό κάμπο μεταφορά από τον ποταμό Σάββα υδάτινων όγκων για τις γεωργικές καλλιέργειες στις περιοχές που διασχίζει ο Μοράβας κ.ά.
Να επισημάνουμε ότι η ιδέα της πλωτής λεωφόρου που θα συνδέει την Κεντρική Ευρώπη με το Αιγαίο έρχεται από πολύ παλιά, από τον 19ο αιώνα, και πιστώνεται στους Αψβούργους της Αυστροουγγαρίας, που ήθελαν να διασυνδέσουν τη Βιέννη με τη Μεσόγειο.
Τουλάχιστον σε δύο περιπτώσεις, συγκεκριμένα τη μία στο διάστημα 1844-64 και την άλλη το 1904, ευρωπαϊκές εταιρείες ναυσιπλοΐας εκπόνησαν ακόμα και προμελέτες για ένα τέτοιο ενδεχόμενο, πλην όμως ήρθε ο Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος, η Αυστροουγγαρία διαλύθηκε, η Ευρώπη ερειπώθηκε και όλα τα σχέδια έμειναν στα χαρτιά.
Πρότζεκτ με μακρόχρονη ιστορία
«Στη νεότερη περίοδο, το θέμα ήρθε στην επιφάνεια και πάλι κατά τη δεκαετία του 1970, με την πετρελαϊκή κρίση, οπότε αναζητήθηκαν νέοι δρόμοι μεταφοράς αγαθών, με λιγότερη κατανάλωση καυσίμων», λέει στην «Κ» ο ομότιμος σήμερα καθηγητής της Αρχιτεκτονικής Σχολής του ΑΠΘ, Νίκος Παπαμίχος, ο οποίος διετέλεσε μέλος της ομάδας του διακεκριμένου καθηγητή-πολεοδόμου Γιάννη Τριανταφυλλίδη, που είχε αναλάβει στις δεκαετίες 1960 και 1970 την κατάρτιση του χωροταξικού σχεδίου της περιοχής Θεσσαλονίκης. Τότε, ένα από τα θέματα ήταν ο Ευρωλιμένας σε σχέση με αυτό το κανάλι.
«Ενα από τα πρότζεκτ τότε ήταν η διαμόρφωση του Αξιού ως πλωτού καναλιού. Υπήρξε μελέτη αρκετά προχωρημένη από την UNIDO, την υπηρεσία του ΟΗΕ για τη βιομηχανική ανάπτυξη, που έδρευε στη Βιέννη. Οι μελέτες που είδα ήταν πολύ προχωρημένες, με τεχνικά στοιχεία, μέγεθος φορτηγίδων κ.λπ. Θυμάμαι ότι η βασική ιδέα προέβλεπε τα δύσκολα σημεία να παρακάμπτονται με παράλληλα κανάλια για να ελέγχεται η ροή του ποταμού και όλο αυτό συνδεόταν με το μεγάλο πρόγραμμα του Ευρωλιμένα. Σε γενικές γραμμές, γινόταν σύνδεση μέσω Μοράβα με τον Δούναβη. Θυμάμαι, επίσης, ότι μιλούσαν για πλωτό διάδρομο, ο οποίος, μέσω κεντροευρωπαϊκών καναλιών, να φτάνει μέχρι τη Βόρεια Θάλασσα».
Με ανάρτηση στο twitter, στις 19.12.2017, ο δήμαρχος είχε τονίσει ότι «η σύνδεση Αξιού-Μοράβα-Δούναβη αναβαθμίζει τη Θεσσαλονίκη σε κεντρικό κόμβο θαλάσσιων μεταφορών»
Για αναβάθμιση της Θεσσαλονίκης κάνει λόγο ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης, αναφερόμενος στη δημιουργία ενός καναλιού με τους ποταμούς Δούναβη, Μοράβα και Αξιό.
Όπως ανέφερε, με ανάρτησή του στο twitter, «η σύνδεση Αξιού-Μοράβα-Δούναβη αναβαθμίζει τη Θεσσαλονίκη σε κεντρικό κόμβο θαλάσσιων μεταφορών».
Ο κ. Μπουτάρης ανακοίνωσε ότι έχει ήδη ενημερώσει για το θέμα τόσο τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, όσο και τον πρωθυπουργό και τον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας.
«Έχω ενημερώσει τον ΠτΔ, τον Πρωθυπουργό και τον κ.Κυριάκο Μητσοτάκη για την προετοιμασία των γειτόνων μας, Σκοπίων και Βελιγραδίου με τους Κινέζους που έχουν αναλάβει το έργο», έγραψε.
«Περιμένουμε αντίστοιχη κινητικότητα και από την Ελληνική Πολιτεία.Το έργο κρίνεται εξαιρετικά σημαντικό για την ευρύτερη περιοχή», ανέφερε ο δήμαρχος σε δεύτερο tweet.
Σημειώνεται πως ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, από το βήμα του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης την Τρίτη 12 Δεκεμβρίου 2017, είχε αναφερθεί ξανά στην τότε επίσκεψή του στα Σκόπια και τη συζήτηση, που είχε με τον Πρόεδρο της χώρας, Γκιόργκι Ιβάνοφ.
Είχε αναφέρει τότε ότι ο πρόεδρος της ΠΓΔΜ του έδωσε ένα στικάκι, το οποίο είχε βίντεο με τη δημιουργία του καναλιού που θα συνδέει τους ποταμούς, ενώ μίλησε και για την προμελέτη, που έχει γίνει από τη γειτονική χώρα!
Μόνο τυχαία επίσης δεν μπορούν να θεωρηθούν και τα τραπεζώματά του την πρωτοχρονιά του 2018 στον σκοπιανό πρωθυπουργό Ζάεφ στη Θεσσαλονίκη αλλά και στην επιμονή του Μπουτάρη να κλείσει το θέμα του ονοματολογικού!
Ολλανδία, Δανία και Γαλλία (χώρες με λιμάνια στη βόρεια θάλασσα…) αντιδρούν στην ένταξη των Σκοπίων στην Ε.Ε επειδή η ΦΥΡΟ(Μ) δεν τηρεί…τις προϋποθέσεις ένταξης!
Γάλλοι, Ολλανδοί και Δανοί «μπλοκάρουν» τις ενταξιακές διαπραγματεύσεις για την Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας και την Αλβανία πριν από λίγο στο Λουξεμβούργο.
Γάλλοι, Ολλανδοί και Δανοί «μπλοκάρουν» τις ενταξιακές διαπραγματεύσεις για την Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας και την Αλβανία πριν από λίγο στο Λουξεμβούργο.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, οι τρεις αυτές χώρες εξέφρασαν αντιρρήσεις καθώς δεν διαπιστώθηκαν σημαντικές μεταρρυθμίσεις στο εσωτερικό των χωρών και έτσι κι αλλιώς κρίνουν ότι πριν ολοκληρωθούν οι αλλαγές στο εσωτερικό της ΕΕ δε θα ήταν σοφό να ενταχθούν νέες χώρες.
Προσερχόμενος στο Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων που βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη, ο υπουργός Εξωτερικών της Ολλανδίας, Στεφ Μπλοκ, εξέφρασε την άποψη ότι Αλβανία και πΓΔΜ δεν έχουν σημειώσει αρκετή πρόοδο σε μεταρρυθμίσεις που αφορούν το κράτος Δικαίου.
Ωστόσο, οι συζητήσεις θα συνεχιστούν, προκειμένου να υπάρξουν εξελίξεις στο θέμα της ένταξης ΠΓΔΜ και Αλβανίας. Πιστεύεται πάντως ότι τα νέα θα ακολουθήσουν του δημοψηφίσματος για το ονοματολογικό στα Σκόπια.
Η Γερμανία κάλεσε την Γαλλία και την Ολλανδία να επιτρέψουν την έναρξη ενταξιακών διαπραγματεύσεων με την Αλβανία και την ΠΓΔΜ, στο πλαίσιο της προσπάθειας σταθεροποίησης των δυτικών Βαλκανίων. Πολλές ευρωπαϊκές χώρες, υπό την ηγεσία της Γερμανίας, υποστηρίζουν την ένταξη των έξι χωρών των δυτικών Βαλκανίων, με στόχο την αύξηση της επιρροής της Ένωσης σε μία περιοχή όπου η ανάμειξη της Ρωσίας είναι όλο και πιο έντονη.
«Η γερμανική κυβέρνηση είναι έτοιμη να υποστηρίξει την Αλβανία και την πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας στην πορεία τους προς την Ευρωπαϊκή Ένωση», δήλωσε ο γερμανός υπουργός Ευρωπαϊκών Υποθέσεων Μίχαελ Ροτ προσερχόμενος, σε συνάντηση με τους ομολόγους του στο Λουξεμβούργο.
«Είμαστε έτοιμοι να δώσουμε το πράσινο φως. Θα ενθάρρυνα τους φίλους μας στην Ολλανδία και την Γαλλία να μας ακολουθήσουν», δήλωσε στους δημοσιογράφους προσθέτοντας ότι η σταθερότητα είναι υψίστης σημασίας για τα Βαλκάνια.
«Το Άρθρο 13 της Συμφωνίας με τα Σκόπια αναφέρει: Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι το δεύτερο συμβαλλόμενο μέρος, τα Σκόπια, είναι περίκλειστο κράτος, τα συμβαλλόμενα μέρη θα καθοδηγούνται από τις σχετικές προβλέψεις της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας».
Τι λέει το Αρθρο 13; Οτι σε περίπτωση κύρωσης αυτής της συμφωνίας ως έχει, το κράτος των Σκοπίων επειδή είναι ένα περίκλειστο κράτος θα απαιτήσει πρόσβαση στο Αιγαίο για θέματα αλιείας κυρίως.
Και επειδή αρχίζει η απορία να γιγαντώνεται…, τίθεται το εξής απλό ερώτημα. Από τη στιγμή που η Ελλάδα θα αποφασίσει να ανακηρύξει ΑΟΖ, και υπάρχουν κάποια δικαιώματα του περίκλειστου κράτους, γιατί υπάρχει η ανάγκη να υπάρχει χωριστό Άρθρο στην συμφωνία;
Ποιος είναι ο ιδιαίτερος λόγος που υποχρεούται η Ελλάδα να υπογράψει και να συνομολογήσει ιδιαίτερο άρθρο που περιλαμβάνεται για το Δίκαιο της Θάλασσας;
Την αποκάλυψη αυτή κάνει ο πρώην Υπουργός Ενέργειας και νην βουλευτής του ΠΑΣΟΚ,
Την αποκάλυψη αυτή κάνει ο πρώην Υπουργός Ενέργειας και νην βουλευτής του ΠΑΣΟΚ,
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:
Όλα δείχνουν πλέον ότι το όνομα της Μακεδονίας μας έγινε »θυσία» στη μεγαλύτερη γεωπολιτική »μπίζνα» του αιώνα που σχεδιάζεται στην Ευρώπη! Κι αν κρίνει κανείς ότι μέσα σε αυτή την ιστορία μπλέκονται και Γερμανοί… καλό είναι να θυμηθούμε λιγάκι και τι πρακτικές χρησιμοποιούσαν πολλές φορές όταν έκαναν χοντρές »μπίζνες» στη χώρα μας και όχι μόνο… Και ειδικά μάλιστα όταν μιλάμε για μια ένα τέτοιο project, όπου σε επίπεδο μακροοικονομίας παίζονται χοντρά λεφτά!
Αυτό όμως είναι κάτι που πρέπει να ερευνηθεί με αποδείξεις και όχι μόνο με ενδείξεις.
Θα δείξει…
Θα δείξει…
Αλλά να θυμάστε όλοι ότι η αλήθεια δεν κρύβετε!
Έλληνες ερευνήστε, ξυπνήστε, δια δώστε, αντιδράστε!
Η Μακεδονία δεν θα γίνει θυσία για κανέναν και για τίποτα!
Η Μακεδονία ήταν, είναι και θα παραμείνει Ελλάδα!
Έλληνες ερευνήστε, ξυπνήστε, δια δώστε, αντιδράστε!
Η Μακεδονία δεν θα γίνει θυσία για κανέναν και για τίποτα!
Η Μακεδονία ήταν, είναι και θα παραμείνει Ελλάδα!
~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ένα project με ιστορία
Δεν είναι πάντως η πρώτη φορά που η πλωτή ένωση της Θεσσαλονίκης με το Βελιγράδι και από εκεί με την Κεντρική Ευρώπη τίθεται επί τάπητος.
Στα μέσα του 19ου αιώνα, και μετά την ίδρυση της ισχυρής Αυστροουγγρικής Αυτοκρατορίας, η Βιέννη ξεκίνησε τον σχεδιασμό ενός μεγαλόπνοου έργου για τη διασύνδεση με το Αιγαίο με την υποστήριξη μεγάλων εταιρειών ναυσιπλοΐας που εκπόνησαν σχετικές προμελέτες.
Ωστόσο η κατάρρευση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας στα Βαλκάνια, με τους Βαλκανικούς Πολέμους το 1912 και το 1913, η χάραξη νέων συνόρων στην περιοχή, η κήρυξη του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου το 1914 και η διάλυση της Αυστροουγγαρίας είχαν ως αποτέλεσμα να παραμείνει ο σχεδιασμός στα χαρτιά.
Παραμονές του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου η ιδέα για την πλωτή ένωση Αξιού - Μοράβα - Δούναβη τέθηκε εκ νέου, με τον Ιωάννη Μεταξά να είναι κάθετα αντίθετος, με το σκεπτικό ότι το πλωτό ποτάμι μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για πολεμικούς - επιθετικούς σκοπούς από την τότε ισχυρή Γερμανία και τους συμμάχους της.
Στις αρχές της δεκαετίας του 1970, λόγω και της τότε πετρελαϊκής κρίσης, η πρόταση για πλωτή διασύνδεση της Κεντρικής Ευρώπης με το Αιγαίο επανήλθε στην επιφάνεια με πρωτοβουλία του ΟΗΕ, που μέσω της UNIDO -οργανισμού για τη βιομηχανική ανάπτυξη- είχε εκπονήσει λεπτομερέστατες μελέτες για τη σύνδεση του Δούναβη με τον Μοράβα και από εκεί μέσω του Αξιού με το Αιγαίο.
Στα μέσα του 19ου αιώνα, και μετά την ίδρυση της ισχυρής Αυστροουγγρικής Αυτοκρατορίας, η Βιέννη ξεκίνησε τον σχεδιασμό ενός μεγαλόπνοου έργου για τη διασύνδεση με το Αιγαίο με την υποστήριξη μεγάλων εταιρειών ναυσιπλοΐας που εκπόνησαν σχετικές προμελέτες.
Ωστόσο η κατάρρευση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας στα Βαλκάνια, με τους Βαλκανικούς Πολέμους το 1912 και το 1913, η χάραξη νέων συνόρων στην περιοχή, η κήρυξη του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου το 1914 και η διάλυση της Αυστροουγγαρίας είχαν ως αποτέλεσμα να παραμείνει ο σχεδιασμός στα χαρτιά.
Παραμονές του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου η ιδέα για την πλωτή ένωση Αξιού - Μοράβα - Δούναβη τέθηκε εκ νέου, με τον Ιωάννη Μεταξά να είναι κάθετα αντίθετος, με το σκεπτικό ότι το πλωτό ποτάμι μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για πολεμικούς - επιθετικούς σκοπούς από την τότε ισχυρή Γερμανία και τους συμμάχους της.
Στις αρχές της δεκαετίας του 1970, λόγω και της τότε πετρελαϊκής κρίσης, η πρόταση για πλωτή διασύνδεση της Κεντρικής Ευρώπης με το Αιγαίο επανήλθε στην επιφάνεια με πρωτοβουλία του ΟΗΕ, που μέσω της UNIDO -οργανισμού για τη βιομηχανική ανάπτυξη- είχε εκπονήσει λεπτομερέστατες μελέτες για τη σύνδεση του Δούναβη με τον Μοράβα και από εκεί μέσω του Αξιού με το Αιγαίο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου