Ενα στοιχειωμένο στην όψη πλοίο, σαν αυτά που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά λαθρομεταναστών ή για λαθρεμπόριο, έχει προκαλέσει μεγάλη κινητοποίηση εκ μέρους των ελληνικών λιμενικών, τελωνειακών και εισαγγελικών αρχών, αλλά και την εμπλοκή του ρωσικού Πολεμικού Ναυτικού...
Η κινητοποίηση οφείλεται στο γεγονός ότι μέσα στο αμπάρι του πλοίου βρίσκονται στοιβαγμένα σχεδόν 20.000 κιβώτια με 500 πακέτα τσιγάρα το καθένα, δηλαδή περίπου 10 εκατομμύρια πακέτα, πολλά από τα οποία φέρουν σήμανση της ελληνικής καπνοβιομηχανίας Ξάνθης, της περιώνυμης ΣΕΚΑΠ, η οποία από το 2013 ανήκει στον ομογενή επιχειρηματία και ιδιοκτήτη της ΠΑΕ ΠΑΟΚ, Ιβάν Σαββίδη.
Πρόκειται για την ίδια εταιρεία που προ μηνός απασχόλησε έντονα την επικαιρότητα εξαιτίας των οξύτατων αντιδράσεων για χαριστική ρύθμιση που προώθησε η κυβέρνηση προκειμένου να απαλλαγεί η ΣΕΚΑΠ από βαρύ πρόστιμο που της είχε επιβληθεί για υπόθεση λαθρεμπορίας τσιγάρων, η οποία διαπιστώθηκε προτού γίνει η μεταβίβαση της ιδιοκτησίας της από την Αγροτική Τράπεζα στον κ. Σαββίδη. Το πλοίο-φάντασμα βρίσκεται ακινητοποιημένο στο λιμάνι της Παλαιόχωρας εδώ και επτά ολόκληρους μήνες και τα επτά μέλη του πληρώματός του, όλοι τους υπήκοοι Ουκρανίας, διαβιούν σε αυτό υπό άθλιες συνθήκες, όπως αποτυπώνεται στα φωτογραφικά ντοκουμέντα.
Ενα από τα πολλά παράδοξα στη μυστηριώδη αυτή υπόθεση είναι, όπως σχολιάζουν ανώτερα στελέχη των τελωνειακών αρχών, ότι ενώ σε ανάλογες περιπτώσεις η δέσμευση των ύποπτων φορτίων διαρκεί συνήθως από 10 έως 20 ημέρες ώσπου να κλείσει η δικογραφία, στην προκειμένη έχουν παρέλθει επτά μήνες χωρίς να ξέρει κανείς ποια θα είναι η εξέλιξη. 26 Νοεμβρίου 2016 Η διάσωση του ουκρανικού αλιευτικού από τους Ρώσους νότια της Κρήτης
8 Ιουνίου 2017
ΔΕΙΤΕ μέσα στο πλοίο-φάντασμα. Προανακριτική έρευνα η υπόθεση απασχολεί την Εισαγγελία Πρωτοδικών Χανίων και βρίσκεται στο στάδιο της προανακριτικής έρευνας προκειμένου να διαπιστωθεί η νομιμότητα του τεράστιου φορτίου τσιγάρων και να εντοπιστεί ο πραγματικός αποδέκτης του. Μάλιστα πριν από περίπου ενάμιση μήνα και ενώ το πλοίο φέρεται να ήταν έτοιμο προς αναχώρηση δόθηκε εντολή από την εισαγγελέα Πρωτοδικών Χανίων προς τις λιμενικές αρχές να απαγορευτεί ο απόπλους του. Αμέσως μετά την εντολή εισαγγελέως στο λιμάνι της Παλαιόχωρας μετέβη κλιμάκιο του Τελωνείου Χανίων που με τη βοήθεια των λιμενικών πλαγιοδέτησαν το πλοίο στην προβλήτα.
Στη συνέχεια το ξεφόρτωσαν προκειμένου να μετρήσουν το εμπόρευμα, κούτα προς κούτα, σύμφωνα με τις υποδείξεις της εισαγγελέως. Η διαδικασία διήρκεσε σχεδόν δύο ημέρες και αυτό διότι στο αμπάρι του αλιευτικού εντοπίστηκαν εκατομμύρια πακέτα τσιγάρα, και ως εκ τούτου η καταμέτρησή τους δεν ήταν και το ευκολότερο πράγμα στον κόσμο. Μετά το τέλος της καταμέτρησης το εμπόρευμα επανατοποθετήθηκε στο αμπάρι και σφραγίστηκε από τις τελωνειακές αρχές, όπως διακρίνεται στα φωτογραφικά στιγμιότυπα. Ο κυβερνήτης του αλιευτικού εξηγεί στους Ρώσους διασώστες πώς το πλοίο έμεινε ακυβέρνητο για δύο ολόκληρες ημέρες. Οι δύο ομογενείς λαθρέμποροι. Ο πρώτος έλεγχος στο εμπόρευμα του ουκρανικού αλιευτικού από τις τελωνειακές αρχές έγινε μόλις το καράβι μεταφέρθηκε με τη συνδρομή ντόπιου αλιευτικού εντός του λιμανιού της Παλαιόχωρας. Οπως λένε πηγές που γνωρίζουν τις διαδικασίες που ακολουθούνται σε τέτοιες περιπτώσεις, από τους χειρισμούς που ακολούθησαν ανακύπτουν τα συγκεκριμένα ερωτήματα:
Ο κυβερνήτης του αλιευτικού εξηγεί στους Ρώσους διασώστες πώς το πλοίο έμεινε ακυβέρνητο για δύο ολόκληρες ημέρες
■ Γιατί οι τελωνειακές αρχές προχώρησαν σε δεύτερο έλεγχο του εμπορεύματος του πλοίου;
■ Ποια στοιχεία έχει στην κατοχή της η εισαγγελέας ώστε να ζητήσει τον ενδελεχή επανέλεγχο του εμπορεύματος τη στιγμή μάλιστα που το πλοίο ήταν έτοιμο προς αναχώρηση; Οπως εξηγούν οι ίδιες πηγές, «όταν έχεις να κάνεις με μια τόση μεγάλη ποσότητα, η διαδικασία που ακολουθείται συνήθως είναι η κατάσχεση του φορτίου μέχρι το τέλος της έρευνας και όχι απλώς η δέσμευσή του». Γι’ αυτό και αναρωτιούνται: «Ποιος μπορεί να διασφαλίσει ότι μέσα στο τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα που μεσολάβησε από τη μεταφορά του πλοίου στο λιμάνι μέχρι και τον δεύτερο έλεγχο του φορτίου δεν θα μπορούσε να υπάρξει αλλοίωση των πραγματικών στοιχείων;». Πολύ περισσότερο όταν υπάρχουν πληροφορίες που έχουν περιέλθει σε γνώση των εγχώριων αλλά και των διεθνών αρχών, σύμφωνα με τις οποίες το επίμαχο φορτίο συνδέεται με δύο Ελληνοπόντιους ομογενείς οι οποίοι δραστηριοποιούνται στον χώρο των λαθραίων τσιγάρων. Μάλιστα ο ένας είχε συλληφθεί πριν από δύο περίπου χρόνια στη Γερμανία για λαθρεμπόριο τσιγάρων και είχε μεταφερθεί στις Φυλακές της Χαλκίδας ωσότου κατάφερε να αποφυλακιστεί καταβάλλοντας χρηματική εγγύηση. Σύμφωνα με τελωνειακές πηγές, αμέσως μετά τη δέσμευση του εμπορεύματος που βρίσκεται στο αμπάρι του ουκρανικού αλιευτικού ακολούθησε έφοδος των Αρχών σε παράνομο εργοστάσιο τσιγάρων στο Μενίδι, όμως οι δύο ομογενείς από την πρώην Σοβιετική Ενωση εξαφανίστηκαν από προσώπου γης... Το σφραγισμένο αμπάρι με τα 10 εκατομμύρια πακέτα τσιγάρα Το πλήρωμα κοιμάται στη γέφυρα του πλοίου, ρούχα κρεμασμένα παντού... αλλά και υπολογιστές που ίσως κρύβουν μυστικά Πώς ενεπλάκη το ρωσικό Πολεμικό Ναυτικό
Το ουκρανικό αλιευτικό σκάφος «RS-300 097», σύμφωνα με όσα είχε πει αρχικά ο κυβερνήτης του, εκτελούσε δρομολόγιο από το Μαυροβούνιο προς τον Λίβανο όταν εξέπεμψε σήμα κινδύνου. Επλεε ακυβέρνητο σε διεθνή ύδατα νότια της Κρήτης λόγω σοβαρής μηχανικής βλάβης. Το εντυπωσιακό είναι ότι στην επιχείρηση διάσωσης του πληρώματος δεν συμμετείχε κάποιο ελληνικό πλοίο, αλλά το ρωσικό πολεμικό «Αντιναύαρχος Kulakov» που έπλεε στην περιοχή, όπως ανέφερε σε σχετική ανακοίνωσή του το ρωσικό υπουργείο Αμυνας.
Μάλιστα στο δελτίο Τύπου του ελληνικού υπουργείου Ναυτιλίας που εξεδόθη
μετά το συμβάν, συγκεκριμένα στις 27 Νοεμβρίου 2016, δεν αναφέρεται πουθενά η επιχείρηση διάσωσης του ουκρανικού πλοίου από το ρωσικό πολεμικό. Συγκεκριμένα, αναφέρεται στο δελτίο Τύπου: «Αλιευτικό σκάφος RS-300 No 97 σημαίας Ουκρανίας με επταμελές πλήρωμα υπηκόων Ουκρανίας, το οποίο σύμφωνα με τον κυβερνήτη του εκτελούσε δρομολόγιο από Μαυροβούνιο προς Λίβανο, κατέπλευσε ρυμουλκούμενο λόγω μηχανικής βλάβης, πρωινές ώρες χθες, στον λιμένα Παλαιόχωρας Χανίων. Το ανωτέρω σκάφος μετέφερε μεγάλη ποσότητα τσιγάρων, η νομιμότητα των οποίων εξετάζεται από το Τελωνείο Χανίων. Κατόπιν ελέγχου από το τοπικό κλιμάκιο επιθεώρησης διαπιστώθηκαν σοβαρές ελλείψεις και έτσι η τοπική λιμενική αρχή απαγόρεψε τον απόπλου του πλοίου λόγω και της μηχανικής βλάβης». Αξίζει να αναφερθεί ότι ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών της Ουκρανίας, Μαριάν Μπετς, δήλωσε στους δημοσιογράφους της χώρας του ότι το υπουργείο δεν είχε ενημερωθεί για το περιστατικό, φανερώνοντας εμφανή δυσπιστία για το πώς παρουσίασαν το γεγονός οι Ρώσοι.
https://skeftomasteellhnika.blogspot.gr/2017/06/blog-post_655.html
Η κινητοποίηση οφείλεται στο γεγονός ότι μέσα στο αμπάρι του πλοίου βρίσκονται στοιβαγμένα σχεδόν 20.000 κιβώτια με 500 πακέτα τσιγάρα το καθένα, δηλαδή περίπου 10 εκατομμύρια πακέτα, πολλά από τα οποία φέρουν σήμανση της ελληνικής καπνοβιομηχανίας Ξάνθης, της περιώνυμης ΣΕΚΑΠ, η οποία από το 2013 ανήκει στον ομογενή επιχειρηματία και ιδιοκτήτη της ΠΑΕ ΠΑΟΚ, Ιβάν Σαββίδη.
Πρόκειται για την ίδια εταιρεία που προ μηνός απασχόλησε έντονα την επικαιρότητα εξαιτίας των οξύτατων αντιδράσεων για χαριστική ρύθμιση που προώθησε η κυβέρνηση προκειμένου να απαλλαγεί η ΣΕΚΑΠ από βαρύ πρόστιμο που της είχε επιβληθεί για υπόθεση λαθρεμπορίας τσιγάρων, η οποία διαπιστώθηκε προτού γίνει η μεταβίβαση της ιδιοκτησίας της από την Αγροτική Τράπεζα στον κ. Σαββίδη. Το πλοίο-φάντασμα βρίσκεται ακινητοποιημένο στο λιμάνι της Παλαιόχωρας εδώ και επτά ολόκληρους μήνες και τα επτά μέλη του πληρώματός του, όλοι τους υπήκοοι Ουκρανίας, διαβιούν σε αυτό υπό άθλιες συνθήκες, όπως αποτυπώνεται στα φωτογραφικά ντοκουμέντα.
Ενα από τα πολλά παράδοξα στη μυστηριώδη αυτή υπόθεση είναι, όπως σχολιάζουν ανώτερα στελέχη των τελωνειακών αρχών, ότι ενώ σε ανάλογες περιπτώσεις η δέσμευση των ύποπτων φορτίων διαρκεί συνήθως από 10 έως 20 ημέρες ώσπου να κλείσει η δικογραφία, στην προκειμένη έχουν παρέλθει επτά μήνες χωρίς να ξέρει κανείς ποια θα είναι η εξέλιξη. 26 Νοεμβρίου 2016 Η διάσωση του ουκρανικού αλιευτικού από τους Ρώσους νότια της Κρήτης
8 Ιουνίου 2017
ΔΕΙΤΕ μέσα στο πλοίο-φάντασμα. Προανακριτική έρευνα η υπόθεση απασχολεί την Εισαγγελία Πρωτοδικών Χανίων και βρίσκεται στο στάδιο της προανακριτικής έρευνας προκειμένου να διαπιστωθεί η νομιμότητα του τεράστιου φορτίου τσιγάρων και να εντοπιστεί ο πραγματικός αποδέκτης του. Μάλιστα πριν από περίπου ενάμιση μήνα και ενώ το πλοίο φέρεται να ήταν έτοιμο προς αναχώρηση δόθηκε εντολή από την εισαγγελέα Πρωτοδικών Χανίων προς τις λιμενικές αρχές να απαγορευτεί ο απόπλους του. Αμέσως μετά την εντολή εισαγγελέως στο λιμάνι της Παλαιόχωρας μετέβη κλιμάκιο του Τελωνείου Χανίων που με τη βοήθεια των λιμενικών πλαγιοδέτησαν το πλοίο στην προβλήτα.
Στη συνέχεια το ξεφόρτωσαν προκειμένου να μετρήσουν το εμπόρευμα, κούτα προς κούτα, σύμφωνα με τις υποδείξεις της εισαγγελέως. Η διαδικασία διήρκεσε σχεδόν δύο ημέρες και αυτό διότι στο αμπάρι του αλιευτικού εντοπίστηκαν εκατομμύρια πακέτα τσιγάρα, και ως εκ τούτου η καταμέτρησή τους δεν ήταν και το ευκολότερο πράγμα στον κόσμο. Μετά το τέλος της καταμέτρησης το εμπόρευμα επανατοποθετήθηκε στο αμπάρι και σφραγίστηκε από τις τελωνειακές αρχές, όπως διακρίνεται στα φωτογραφικά στιγμιότυπα. Ο κυβερνήτης του αλιευτικού εξηγεί στους Ρώσους διασώστες πώς το πλοίο έμεινε ακυβέρνητο για δύο ολόκληρες ημέρες. Οι δύο ομογενείς λαθρέμποροι. Ο πρώτος έλεγχος στο εμπόρευμα του ουκρανικού αλιευτικού από τις τελωνειακές αρχές έγινε μόλις το καράβι μεταφέρθηκε με τη συνδρομή ντόπιου αλιευτικού εντός του λιμανιού της Παλαιόχωρας. Οπως λένε πηγές που γνωρίζουν τις διαδικασίες που ακολουθούνται σε τέτοιες περιπτώσεις, από τους χειρισμούς που ακολούθησαν ανακύπτουν τα συγκεκριμένα ερωτήματα:
Ο κυβερνήτης του αλιευτικού εξηγεί στους Ρώσους διασώστες πώς το πλοίο έμεινε ακυβέρνητο για δύο ολόκληρες ημέρες
■ Γιατί οι τελωνειακές αρχές προχώρησαν σε δεύτερο έλεγχο του εμπορεύματος του πλοίου;
■ Ποια στοιχεία έχει στην κατοχή της η εισαγγελέας ώστε να ζητήσει τον ενδελεχή επανέλεγχο του εμπορεύματος τη στιγμή μάλιστα που το πλοίο ήταν έτοιμο προς αναχώρηση; Οπως εξηγούν οι ίδιες πηγές, «όταν έχεις να κάνεις με μια τόση μεγάλη ποσότητα, η διαδικασία που ακολουθείται συνήθως είναι η κατάσχεση του φορτίου μέχρι το τέλος της έρευνας και όχι απλώς η δέσμευσή του». Γι’ αυτό και αναρωτιούνται: «Ποιος μπορεί να διασφαλίσει ότι μέσα στο τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα που μεσολάβησε από τη μεταφορά του πλοίου στο λιμάνι μέχρι και τον δεύτερο έλεγχο του φορτίου δεν θα μπορούσε να υπάρξει αλλοίωση των πραγματικών στοιχείων;». Πολύ περισσότερο όταν υπάρχουν πληροφορίες που έχουν περιέλθει σε γνώση των εγχώριων αλλά και των διεθνών αρχών, σύμφωνα με τις οποίες το επίμαχο φορτίο συνδέεται με δύο Ελληνοπόντιους ομογενείς οι οποίοι δραστηριοποιούνται στον χώρο των λαθραίων τσιγάρων. Μάλιστα ο ένας είχε συλληφθεί πριν από δύο περίπου χρόνια στη Γερμανία για λαθρεμπόριο τσιγάρων και είχε μεταφερθεί στις Φυλακές της Χαλκίδας ωσότου κατάφερε να αποφυλακιστεί καταβάλλοντας χρηματική εγγύηση. Σύμφωνα με τελωνειακές πηγές, αμέσως μετά τη δέσμευση του εμπορεύματος που βρίσκεται στο αμπάρι του ουκρανικού αλιευτικού ακολούθησε έφοδος των Αρχών σε παράνομο εργοστάσιο τσιγάρων στο Μενίδι, όμως οι δύο ομογενείς από την πρώην Σοβιετική Ενωση εξαφανίστηκαν από προσώπου γης... Το σφραγισμένο αμπάρι με τα 10 εκατομμύρια πακέτα τσιγάρα Το πλήρωμα κοιμάται στη γέφυρα του πλοίου, ρούχα κρεμασμένα παντού... αλλά και υπολογιστές που ίσως κρύβουν μυστικά Πώς ενεπλάκη το ρωσικό Πολεμικό Ναυτικό
Το ουκρανικό αλιευτικό σκάφος «RS-300 097», σύμφωνα με όσα είχε πει αρχικά ο κυβερνήτης του, εκτελούσε δρομολόγιο από το Μαυροβούνιο προς τον Λίβανο όταν εξέπεμψε σήμα κινδύνου. Επλεε ακυβέρνητο σε διεθνή ύδατα νότια της Κρήτης λόγω σοβαρής μηχανικής βλάβης. Το εντυπωσιακό είναι ότι στην επιχείρηση διάσωσης του πληρώματος δεν συμμετείχε κάποιο ελληνικό πλοίο, αλλά το ρωσικό πολεμικό «Αντιναύαρχος Kulakov» που έπλεε στην περιοχή, όπως ανέφερε σε σχετική ανακοίνωσή του το ρωσικό υπουργείο Αμυνας.
Μάλιστα στο δελτίο Τύπου του ελληνικού υπουργείου Ναυτιλίας που εξεδόθη
μετά το συμβάν, συγκεκριμένα στις 27 Νοεμβρίου 2016, δεν αναφέρεται πουθενά η επιχείρηση διάσωσης του ουκρανικού πλοίου από το ρωσικό πολεμικό. Συγκεκριμένα, αναφέρεται στο δελτίο Τύπου: «Αλιευτικό σκάφος RS-300 No 97 σημαίας Ουκρανίας με επταμελές πλήρωμα υπηκόων Ουκρανίας, το οποίο σύμφωνα με τον κυβερνήτη του εκτελούσε δρομολόγιο από Μαυροβούνιο προς Λίβανο, κατέπλευσε ρυμουλκούμενο λόγω μηχανικής βλάβης, πρωινές ώρες χθες, στον λιμένα Παλαιόχωρας Χανίων. Το ανωτέρω σκάφος μετέφερε μεγάλη ποσότητα τσιγάρων, η νομιμότητα των οποίων εξετάζεται από το Τελωνείο Χανίων. Κατόπιν ελέγχου από το τοπικό κλιμάκιο επιθεώρησης διαπιστώθηκαν σοβαρές ελλείψεις και έτσι η τοπική λιμενική αρχή απαγόρεψε τον απόπλου του πλοίου λόγω και της μηχανικής βλάβης». Αξίζει να αναφερθεί ότι ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών της Ουκρανίας, Μαριάν Μπετς, δήλωσε στους δημοσιογράφους της χώρας του ότι το υπουργείο δεν είχε ενημερωθεί για το περιστατικό, φανερώνοντας εμφανή δυσπιστία για το πώς παρουσίασαν το γεγονός οι Ρώσοι.
https://skeftomasteellhnika.blogspot.gr/2017/06/blog-post_655.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου