του Βασίλη Καπούλα
Οι ποινές για την VW και κατ' επέκταση για το γερμανικό
εξαγωγικό τομέα θα είναι σκληρές, αφού σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις
οι Αμερικανοί προσανατολίζονται στην αποβολή της από τον μηχανοκίνητο
αθλητισμό άμεσα, ενώ τονίζουν πως η γερμανική εταιρεία θα πρέπει να
αγοράσει πίσω και να κάνει παλιοσίδερα κάθε δίλιτρο ντιζελοκίνητο
αυτοκίνητο που πούλησε στις ΗΠΑ!
Σα να μην έφτανε αυτό, ο Γερμανός Υπουργός Μεταφορών, Alexander Dobrindt, είπε σε
δηλώσεις του σήμερα ότι το σκάνδαλο των εκπομπών ρύπων αγγίζει και τα
ελαφρά φορτηγά ενώ παραδέχτηκε ότι 2,8 εκατομμύρια οχήματα τα οποία
κυκλοφορούν στη Γερμανία και έχουν κατασκευαστεί από τον όμιλο της
Volkswagen είναι εφοδιασμένα με το παράνομο λογισμικό εξαπάτησης των
ελέγχων εκπομπών ρύπων!
"Βασιζόμενοι στις μέχρι τώρα γνώσεις μας ελαφρά φορτηγά όπως και
αυτοκίνητα που φτιάχνονται από την Volkswagen επηρεάζονται από το
σύστημα (αλγόριθμου) χειραγώγησης των εκπομπών ρύπων των μηχανών
diesel".
«Η Volkswagen δεν έχει λάβει πιστοποιητικό συμμόρφωσης από την EPA (...) για τα τετρακύλινδρα οχήματα ντίζελ» ανέφερε ο Κρίστοφερ Γκράντλερ, ένας εκπρόσωπος της υπηρεσίας αυτής που εκδίδει τις άδειες για την πώληση οχημάτων στις ΗΠΑ.
Οι ρυθμιστικές αρχές «δεν έχουν ακόμη πειστεί ότι τα
δεδομένα και τα στοιχεία που παρείχε η Volkswagen αποδεικνύουν πως τα
οχήματά της σέβονται τα απαιτούμενα πρότυπα» πρόσθεσε.
Πέντε βήματα-κυρώσεις πρέπει να επιβληθούν στη VW σύμφωνα με τον αμερικανό αναλυτή Max Warburton:
(1) Να αγοράσει πίσω και να κάνει παλιοσίδερα κάθε δίλιτρο
διζελοκίνητο αυτοκίνητο που έχει πουληθεί στις ΗΠΑ, σύνολοl 482.000
μοντέλα με κόστος 6 δισ δολάρια!
(2) Να ανακοινώσουμε ότι η VW από τώρα και στο εξής θα εγκαταλείψει κάθε
προσπάθεα να πουλήσει μηχανές diesel στις ΗΠΑ, αλλά να επικεντρωθεί
στους βενζινοκινητήρες και στα PHEV (υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα)
(3) Να πάει ο νέος διευθύνων σύμβουλος στις ΗΠΑ τη Δευτέρα για να
συναντήσει τους κυβερνητικούς αξιωματούχους, τα ΜΜΕ και την EPA.
(4) Να ανακοινώσουμε την άμεση αποβολή των 100 μηχανικών που σχετίζονται με το σχεδιασμό της μηχανής και του εν λόγω λογισμικού.
(5) Να ανακοινώσουμε τον τερματισμό κάθε συμμετοχής στον
μηχανοκίνητο αθλητισμό άμεσα, και να δοθεί όλη η χρηματοδότηση σε
ηλεκτρικά αυτοκίνητα, PHEV και περιβαντολλογική έρευνα, ένα νέο
ερευνητικό κέντρο που θα εδράζεται στις ΗΠΑ και θα απασχολεί Αμερικανούς
μηχανικούς.
Αυτό πρακτικά σημαίνει αποχή από WRC σαν VW, DTM σαν Audi, WTCC
σαν Seat, από αγώνες αντοχής τύπου Le Mans όπου συμμετέχει με Porche και
με Audi, από τους αγώνες κατηγορίας GT3 όπου η 911 κυριαρχεί, αποχή από
άλλες πολλές αγωνιστικές διοργανώσεις...
Αυτό θα σημάνει τεράστιο οικονομικό κόστος και σοβαρό πλήγμα
στην εικόνα της VW αφού οι πρώτοι που τερματίζουν συνήθως όπως στο
φετινό Le Mans ήταν δύο Porsche και ένα Audi, ενώ δύο συνεχόμενα χρόνια η
VW ήταν πρωταθλήτρια στο WRC με το Polo-R!
Αυτά θα σταθεροποιήσουν την κατάσταση στις ΗΠΑ και μετά τη VW θα στρέψει
την προσοχή της στο Ευρωπαϊκό επίπεδο επισημαίνουν οι αμερικανοί
αναλυτές.
Σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ όχι
μόνο οι μηχανές diesel της VW μολύνουν περισσότερο από το επιτρεπτό
αλλά και νεότερα αυτοκίνητα όπως Opel Zafira, BMW X3, Audi A8 εκπέμπουν
περισσότερο καρκινογόνο μονοξείδιο του αζώτου 10-21 πάνω από το
επιτρεπτό όριο!
Σύμφωνα με τον Οργανισμό Transport και Environment (T&E)
μόνο τρία από 23 επιλεγμένα αυτοκίνητα βρέθηκαν να ανταποκρίνονται στα
στάνταρ! Η έρευνα έδειξε ότι τα τελευταία "καθαρά diesel" του 2015
είχαν χειρότερες επιδόσεις από τα παλιά με τις προδιαγραφές εκπομπών του
2000!
Στην οδήγηση πόλης η μόλυνση είναι κατά μέσο όρο δύο φορές περισσότερη.
Αυτό σημαίνει ότι κάποια ντιζελοκίνητα που πωλούνται μολύνουν
απίστευτα...
Τα μοντέλα diesel των Γαλλικών Citroën C4 Picasso και Peugeot 308 περνούν δύο έως πέντε φορές τα τωρινά όρια!
Τμήμα ειδήσεων pronews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου