Τρίτη 11 Μαρτίου 2014

Γιατί χάθηκε το μοιραίο Boeing 777 της Malaysia Airlines

Ψάχνοντας την αιτία της καταστροφής
Οι πιο επικίνδυνες στιγμές μιας πτήσης είναι η απογείωση και η προσγείωση. Σπάνια συμβαίνουν θανατηφόρα δυστυχήματα όταν το αεροπλάνο πετάει με σταθερή ταχύτητα στα 12 χιλιόμετρα πάνω απ′ τη γη.
Πως μπορεί να εξαφανιστεί εντελώς ένα αεροσκάφος ενώ πετάει πάνω από τη θάλασσα της Νότιας Κίνας; Γιατί δεν υπήρξε σήμα κινδύνου ή άλλη επικοινωνία από τους πιλότους; Μπορεί να πάρει μήνες ή χρόνια μέχρι οι ερευνητές να καταλήξουν σε κάποιο συμπέρασμα.
Αν υπήρξε κάποια μηχανική βλάβη, ακόμη και απώλεια των 2 κινητήρων του αεροσκάφους, οι πιλότοι θα είχαν στη διάθεσή τους αρκετό χρόνο για να στείλουν σήμα κινδύνου. Ό,τι και να έχει συμβεί, σίγουρα κράτησε ελάχιστο χρόνο.
Πιθανά σενάρια
1. Καταστροφή της ατράκτου
Τα περισσότερα αεροσκάφη κατασκευάζονται από αλουμίνιο, το οποίο είναι ύποπτο για διάβρωση, ιδίως σε περιοχές με υψηλή υγρασία. Αυτό δεν ισχύει στην περίπτωση του Boeing 777 που κατέχει ένα εντυπωσιακό ρεκόρ ασφαλών πτήσεων.
Άλλη απειλή για την ακεραιότητα του αεροσκάφους είναι οι συνεχείς συμπιέσεις / αποσυμπιέσεις της ατράκτου κατά την απογείωση και προσγείωση. Αυτό θα ήταν πιθανό σενάριο για ένα αεροσκάφος μικρών αποστάσεων, όχι ομως για τα Boeing 777 που ταξιδεύουν σε μεγάλες αποστάσεις πραγματοποιώντας αναλογικά λιγότερες απογειώσεις και προσγειώσεις.
2. Κακές καιρικές συνθήκες
Τα αεροπλάνα είναι σχεδιασμένα να πετούν ακόμη και με πολύ κακό καιρό. Πάραυτα ένα Airbus A330 της Air France συνετρίβη τον Ιούνιο του 2009 στον Ατλαντικό Ωκεανό, λόγω μιας ισχυρής καταιγίδας.
Οι αισθητήρες ταχύτητας του αεροσκάφους έδιναν λάθος ενδείξεις λόγω παγετού και μαζί με κάποιες λάθος επιλογές των πιλότων επήλθε το μοιραίο για 228 επιβάτες και πλήρωμα. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι πιλότοι δεν πρόλαβαν να στείλουν σήμα κινδύνου.
Όλες οι ενδείξεις αναφέρουν ότι το Σάββατο οι ουρανοί ήταν πεντακάθαροι στην περιοχή που κινήθηκε το μοιραίο Boeing, είναι εντελώς απίθανο η πτήση της Malaysia Airlines να έπεσε σε κακοκαιρία.
3. Αποπροσανατολισμός του πιλότου
Μια άλλη περίπτωση θα ήταν να έχει απενεργοποιηθεί ο αυτόματος πιλότος και να έχει ακολουθηθεί πορεία προς λάθος κατεύθυνση. Το αεροπλάνο θα μπορούσε να έχει πετάξει για άλλες 5-6 ώρες από την τελευταία του επικοινωνία, σε απόσταση σχεδόν 5.000 χιλιομέτρων. Οι πιλότοι ίσως κατάλαβαν το λάθος τους όταν ήταν πλέον πολύ αργά.
Δύσκολο να έχει συμβεί κάτι τέτοιο, καθώς και πάλι θα υπήρχε ελάχιστος χρόνος για να στείλουν σήμα κινδύνου. Επίσης, όλο και κάποιο στρατιωτικό ραντάρ θα είχε καταγράψει το Boeing σε μια τόσο μεγάλη απόσταση.
4. Απώλεια των κινητήρων
Αν το μοιραίο Boeing 777 είχε απολέσει και τους δύο κινητήρες του, οι πιλότοι θα είχαν περίπου 20 λεπτά στη διάθεσή τους μέχρι το αεροπλάνο να συντριβεί στη θάλασσα. Δηλαδή υπερ-αρκετό χρόνο για να πραγματοποιήσουν μια κλήση έκτακτης ανάγκης.
5. Βομβιστική επίθεση
Αρκετές πτήσεις έχουν υποστεί βομβιστικές επιθέσεις στο παρελθόν. Κάποια παραδείγματα, η πτήση 103 της Pan Am από Λονδίνο για Νέα Υόρκη (1988), η πτήση της Air India από Μόντρεαλ για Λονδίνο (1985) και η πτήση της γαλλικής Union des Transports Aériens που εξερράγη πάνω από τη Σαχάρα (1989).
Η βομβιστική επίθεση είναι ένα πιθανό σενάριο που εξηγεί γιατί το αεροπλάνο έσβησε από το χάρτη χωρίς να δώσει σήμα κινδύνου. Αν ισχύει αυτή η περίπτωση, όταν βρεθούν συντρίμμια του αεροπλάνου θα είναι διασκορπισμένα σε απόσταση αρκετών χιλιομέτρων.
6. Αεροπειρατεία
Είναι απίθανο να έχει συμβεί μια «παραδοσιακή» αεροπειρατεία, καθώς οι αεροπειρατές θα οδηγούσαν το αεροπλάνο σε κάποιο αεροδρόμιο και θα προέβαλλαν αιτήματα προς τις αρχές.
Αν υπάρχει αεροπειρατεία αντίστοιχη με αυτές της 11ης Σεπτεμβρίου, ίσως οι αεροπειρατές κατάφεραν να «φουντάρουν» το αεροπλάνο στον ωκεανό. Αν ισχύει αυτή η περίπτωση, τα συντρίμμια του αεροπλάνου θα έχουν διασκορπιστεί σε κοντινή απόσταση.
7. Αυτοκτονία του πιλότου
Δεν έχει αποδειχθεί επίσημα, όμως πιστεύεται ότι 2 αεροπορικές καταστροφές στο τέλος της δεκαετίας του 1990 προκλήθηκαν από εσκεμμένες ενέργειες των πιλότων.
Αν συνέβη στις πτήσεις των Silk Air και Egypt Air, θα ήταν ένα πιθανό σενάριο και για την πτήση 370 της Malaysia Airlines.
8. Κατάρριψη
Η κατάρριψη του αεροσκάφους από λάθος είναι ένα σενάριο που δε μπορούμε να αποκλείσουμε. Στο παρελθόν έχουν καταρριφθεί από λάθος 2 φορές επιβατικά αεροσκάφη από στρατιωτικά βλήματα.
Το 1988 ένας πύραυλος που προερχόταν από την πυραυλάκατο «USS Vincennes» του ναυτικού των ΗΠΑ κατέρριψε μια πτήση της Iran Air, στέλνοντας στο θάνατο 290 επιβάτες και πλήρωμα. Το 1983 είχε επίσης καταρριφθεί μια πτήση της Korean Air με 269 επιβαίνοντες από Ρωσικό μαχητικό αεροσκάφος.
http://www.katohika.gr/2014/03/giati-xathike-to-moiraio-boeing777-tis-malaysia-airlines.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Next previous home

Αναζήτηση στο ιστολόγιο

-------\ KRYON IN HELLENIC /-------

-------\ KRYON  IN  HELLENIC /-------
Ο Κρύων της Μαγνητικής Υπηρεσίας... Συστήνεται απλώς σαν βοηθός από την άλλη πλευρά του «πέπλου της δυαδικότητας», χωρίς υλική μορφή ή γένος. Διαμέσου του Λη Κάρολ, αναφέρεται στις ριζικές αλλαγές που συμβαίνουν στη Γη και τους Ανθρώπους αυτή την εποχή.

------------\Αλκυόν Πλειάδες/-------------

------------\Αλκυόν Πλειάδες/-------------
Σκοπός μας είναι να επιστήσουμε την προσοχή γύρω από την ανάγκη να προετοιμαστούμε γι' αυτό το μεγάλο αστρικό γεγονός, του οποίου η ενέργεια ήδη έχει αρχίσει να γίνεται αντιληπτή στον πλανήτη μας μέσα από φωτεινά φαινόμενα, όμορφες λάμψεις, την παράξενη παθητική συμπεριφορά του ήλιου, αύξηση των εμφανίσεων μετεωριτών, διακοπών ρεύματος.. όλα αυτά είναι ενδείξεις της επικείμενης άφιξης της τεράστιας ηλεκτρομαγνητικής του ζώνης η οποία είναι φορτισμένη με φωτονικά σωματίδια, και κάθε ημέρα που περνάει αυξάνονται όλο και περισσότερο.

Οι επισκεπτεσ μας στον κοσμο απο 12-10-2010

free counters