Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2013

Πρωτοποριακή μέθοδος σχεδιασμού από Έλληνα μηχανολόγο-μηχανικό μειώνει κατά 80% την τιμή των αυτοκινήτων

Πρωτοποριακή μέθοδος σχεδιασμού από Έλληνα μηχανολόγο-μηχανικό μειώνει κατά 80% την τιμή των αυτοκινήτων

Μια πρωτοποριακή μέθοδο σχεδιασμού, που μπορεί να μειώσει το κόστος κατασκευής ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων κατά 50%-80%, επινόησε ο μηχανολόγος-μηχανικός δρ Δημήτρης Χατζικακίδης Η καινοτομία «κρύβεται» σε μια νέα διάταξη αναρτήσεως και πλαισίου για ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα, που αποτελεί παγκόσμια ευρεσιτεχνία και θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ακόμα και σε κάποια συμβατικά αυτοκίνητα.

Το όφελος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τον καταναλωτή προκύπτει από τη δημιουργία ενός πολύ φτηνού σασί, που «χτίζεται» γύρω από τις μπαταρίες, έχει τέσσερα κοινά υποσυστήματα και μπορεί να αποτελέσει βάση για την κατασκευή πολλών τύπων οχημάτων. «Αντίστοιχοι τύποι σασί μπορούν να σχηματίσουν από μικρό 500αράκι έως μεγάλο 5θυρο, πολυμορφικό, φορτηγάκι, βανάκι, σπορ ανοιχτό ή κλειστό αυτοκίνητο», λέει ο κ. Χατζικακίδης.

Κινητήρας

Αντί για τις τέσσερις διαφορετικές συμβατικές αναρτήσεις που χρησιμοποιούνται σήμερα σε κάθε γωνία του πλαισίου τοποθετείται ο ίδιος τύπος ανάρτησης, εφοδιασμένος με έναν ηλεκτροκινητήρα. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται μια ενιαία, ελαφριά και συμπαγής ενότητα, που επιτρέπει την αποθήκευση μπαταριών στο κέντρο του πλαισίου, του χαρίζει ακαμψία και προσδίδει στο αυτοκίνητο ευελιξία και άνεση.

Το νέο, ευέλικτο και φτηνό πλαίσιο, με τις ηλεκτρονικές επεμβάσεις που μπορούν να γίνουν, εξασφαλίζει στο όχημα τα πλεονεκτήματα και χαρακτηριστικά ενός πολύ ακριβότερου αυτοκινήτου, και «εξαφανίζει» το κύριο μειονέκτημά του, το υψηλό κόστος. «Με αυτήν την τεχνική, ένα συμβατικό αυτοκίνητο που πωλείται σήμερα στην αγορά προς 15.000 ευρώ θα μπορούσε να αντικατασταθεί από ένα ηλεκτρικό ή υβριδικό με τιμή πώλησης 8.000 ευρώ. Στην περίπτωση πιο ακριβών οχημάτων, που σήμερα πωλούνται προς 80.000 ευρώ, αυτή η τεχνική θα επέτρεπε την κατασκευή αυτοκινήτων που θα πωλούνταν με 30.000 ευρώ (οχήματα με active springing, active damping, active handling)».

Η πρωτοποριακή διάταξη αναρτήσεως και πλαισίου για ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα δεν είναι πάντως η μοναδική καινοτομία που «κοσμεί» το βιογραφικό του κ. Χατζικακίδη. Απόφοιτος του Κολεγίου Αθηνών, συνέχισε τις σπουδές του στο Imperial College, στο Λονδίνο, και ύστερα επιλέχθηκε από τον φημισμένο σχεδιαστή αυτοκινήτων Μπρούνο Σάκο, για να εργαστεί στη Mercedes.

Σχεδιαστικές λύσεις
Η πρώτη μεγάλη επιτυχία του, που υιοθετήθηκε από πολλούς κατασκευαστές, ήταν ο σχεδιασμός εξωτερικού καθρέφτη με ενσωματωμένα φλας. Αργότερα άρχισε να συνεργάζεται με τη Fiat και πρότεινε εκατοντάδες σχεδιαστικές λύσεις. Ανάμεσά τους, η κατασκευή τετράθυρου οχήματος με εμφανή χερούλια μόνο στις μπροστινές πόρτες, που υλοποιήθηκε στην Alfa Romeo 156.

Δραστηριοποιήθηκε στους τομείς ενεργού και προσαρμοστικής δυναμικής και αεροδυναμικής οχημάτων, προσκλήθηκε από πολλά ευρωπαϊκά πανεπιστήμια για ομιλίες σε θέματα σχεδιασμού, ενώ το 1999 κέρδισε το πρώτο βραβείο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος για τη μεταπτυχιακή/διδακτορική διατριβή του. Συμμετείχε σε πολύ σημαντικά projects και στη συνέχεια ασχολήθηκε με τον σχεδιασμό καινοτόμων οχημάτων, με αποτέλεσμα την υποβολή σειράς διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας παγκοσμίως.
 
http://aneksigita-fainomena.blogspot.gr/2013/10/Prwtoporiakh-methodos-sxediasmoy-apo-Ellhna-mhxanologo-mhxaniko-meiwnei-kata-80-thn-timh-twn-aftokinhtwn.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Next previous home

Αναζήτηση στο ιστολόγιο

-------\ KRYON IN HELLENIC /-------

-------\ KRYON  IN  HELLENIC /-------
Ο Κρύων της Μαγνητικής Υπηρεσίας... Συστήνεται απλώς σαν βοηθός από την άλλη πλευρά του «πέπλου της δυαδικότητας», χωρίς υλική μορφή ή γένος. Διαμέσου του Λη Κάρολ, αναφέρεται στις ριζικές αλλαγές που συμβαίνουν στη Γη και τους Ανθρώπους αυτή την εποχή.

------------\Αλκυόν Πλειάδες/-------------

------------\Αλκυόν Πλειάδες/-------------
Σκοπός μας είναι να επιστήσουμε την προσοχή γύρω από την ανάγκη να προετοιμαστούμε γι' αυτό το μεγάλο αστρικό γεγονός, του οποίου η ενέργεια ήδη έχει αρχίσει να γίνεται αντιληπτή στον πλανήτη μας μέσα από φωτεινά φαινόμενα, όμορφες λάμψεις, την παράξενη παθητική συμπεριφορά του ήλιου, αύξηση των εμφανίσεων μετεωριτών, διακοπών ρεύματος.. όλα αυτά είναι ενδείξεις της επικείμενης άφιξης της τεράστιας ηλεκτρομαγνητικής του ζώνης η οποία είναι φορτισμένη με φωτονικά σωματίδια, και κάθε ημέρα που περνάει αυξάνονται όλο και περισσότερο.

Οι επισκεπτεσ μας στον κοσμο απο 12-10-2010

free counters