Πριν ακόμα τον ερχομό των χριστιανών οι Έλληνες περιγράφουν την γη λες και την έχουν δει από διαστημόπλοιο. Ο Ερατοσθένης αναφέρει τους παγωμένους πόλους και την θερμή ζώνη του Ισημερινού. Αυτή η γνώση καταδιώκεται ως αιρετική !
Οι Έλληνες φιλόσοφοι, ξεκινώντας από τους προσωκρατικούς και τους Πυθαγόρειους, εισήγαγαν την επιστήμη και μελέτησαν τον κόσμο, αλλάζοντας την άποψη που είχαν οι αρχαίοι για την φύση της γης και του ουρανού.
Πολύ πριν την χριστιανική εποχή οι Έλληνες είχαν διατυπώσει την άποψη της σφαιρικής γης που αιωρείται στο σύμπαν, όπως έκανε ο Αναξίμανδρος και του ηλιοκεντρικού συστήματος όπως έκανε ο Αρίσταρχος. Οι αρχαίες θρησκείες όμως ήθελαν μια γη επίπεδη που στέκει ακίνητη στο κέντρο του κόσμου ή επιπλέει στο νερό.
Ενώ οι Έλληνες ήταν έτοιμοι να δεχθούν μια αλληγορική ανάγνωση των μύθων ήρθε η χριστιανική άρνηση να καταστρέψει τα πάντα αδυνατώντας να ενσωματώσει την εμπειρία της ελληνικής φιλοσοφίας. Οι έλληνες φιλόσοφοι παράδειγμα αναφέρθηκαν στους αντίποδες, εκείνους που κατοικούσαν την νότια πλευρά της γης. Οι χριστιανοί όμως μέχρι και τον 16ο αιώνα αρνούνται ότι υπάρχει η κάτω πλευρά της γης, όπως αρνούνται πεισματικά ότι η γη κινείται. Ισως σήμερα να έχουν πεισθεί εκ των πραγμάτων για την κίνηση της γης, παραμένουν όμως ανυποψίαστοι για την αλλαγή του κόσμου μας.
Την ελληνιστική εποχή κυκλοφόρησαν τα βιβλία των φιλοσόφων εκείνων που προσπάθησαν να εξηγήσουν τους συμβολισμούς των μύθων και των ποιητών. Είναι πολύ γνωστός ο Παλαίφατος, μαθητής του Αριστοτέλη, που έγραψε ένα βιβλίο «περί απίστων». Απίστευτα είναι όλα όσα γράφουν οι ποιητές για τους θεούς και τους ήρωες, τα οποία και εξηγούν αλληγορικά. Ένα βιβλίο περί απίστων έγραψε και κάποιος Ηράκλειτος, ο οποίος έγραψε και μια εξήγηση των αλληγοριών του Ομήρου. Ο Πλούταρχος εξήγησε την αλληγορία Αιγυπτιακών μύθων αλλά και των ελληνικών. Ο Ιουδαίος Φίλων ο Αλεξανδρινός, εξήγησε τις Ιουδαϊκές γραφές. Αυτή ήταν όμως μια χρυσή εποχή για την ανθρωπότητα. Ακολούθησε η καταστροφή του ελληνιστικού κόσμου, το κάψιμο των βιβλιοθηκών και η δαιμονοποίηση της φιλοσοφίας.
Τα περισσότερα αποσπάσματα από τους αρχαίους Έλληνες φυσικούς και φιλόσοφους έχουν διασωθεί από Χριστιανούς οι οποίοι απλώς επιδιώκουν να τους συκοφαντήσουν και να τους κακολογήσουν. Την πληροφορία για τους αντίποδες, τους κατοίκους της κάτω πλευράς της γης, την έχει διασώσει ο Ιππόλυτος. Υπάρχει όμως κι ένα κείμενο, το «περί εβδομάδων» που μαρτυρά για την γνώση που είχαν οι Έλληνες για τους κατοίκους της νότιας ζώνης της γης. «Η γη, που κείται στο μέσον του κόσμου και που κρατεί το υγρό στοιχείο μέσα της και κάτωθεν της, φέρεται στον αέρα, έτσι ώστε για εκείνους που είναι από κάτω τα πάνω πράγματα είναι κάτω, ενώ τα κάτω πράγματα είναι πάνω».
Στον Αναξίμανδρο αποδίδεται η άποψη πως η γη βρίσκεται στην μέση του κόσμου και αιωρείται. Ήταν ωστόσο μια διαδεδομένη άποψη πως η γη ήταν σφαίρα και εφέρετο στον αέρα. Βεβαίως οι Χριστιανοί διακωμωδούν τις απόψεις των Ελλήνων φυσικών. Εναντίον τους έγραψαν όλοι οι απολογητές, όπως παράδειγμα ο Αθηναγόρας που αρνείται να πιστέψει ότι η γη είναι φτιαγμένη από πέτρες και χώμα και ο ήλιος από φωτιά, όπως έλεγαν οι Έλληνες φιλόσοφοι.
πηγή
Οι Έλληνες φιλόσοφοι, ξεκινώντας από τους προσωκρατικούς και τους Πυθαγόρειους, εισήγαγαν την επιστήμη και μελέτησαν τον κόσμο, αλλάζοντας την άποψη που είχαν οι αρχαίοι για την φύση της γης και του ουρανού.
Πολύ πριν την χριστιανική εποχή οι Έλληνες είχαν διατυπώσει την άποψη της σφαιρικής γης που αιωρείται στο σύμπαν, όπως έκανε ο Αναξίμανδρος και του ηλιοκεντρικού συστήματος όπως έκανε ο Αρίσταρχος. Οι αρχαίες θρησκείες όμως ήθελαν μια γη επίπεδη που στέκει ακίνητη στο κέντρο του κόσμου ή επιπλέει στο νερό.
Ενώ οι Έλληνες ήταν έτοιμοι να δεχθούν μια αλληγορική ανάγνωση των μύθων ήρθε η χριστιανική άρνηση να καταστρέψει τα πάντα αδυνατώντας να ενσωματώσει την εμπειρία της ελληνικής φιλοσοφίας. Οι έλληνες φιλόσοφοι παράδειγμα αναφέρθηκαν στους αντίποδες, εκείνους που κατοικούσαν την νότια πλευρά της γης. Οι χριστιανοί όμως μέχρι και τον 16ο αιώνα αρνούνται ότι υπάρχει η κάτω πλευρά της γης, όπως αρνούνται πεισματικά ότι η γη κινείται. Ισως σήμερα να έχουν πεισθεί εκ των πραγμάτων για την κίνηση της γης, παραμένουν όμως ανυποψίαστοι για την αλλαγή του κόσμου μας.
Την ελληνιστική εποχή κυκλοφόρησαν τα βιβλία των φιλοσόφων εκείνων που προσπάθησαν να εξηγήσουν τους συμβολισμούς των μύθων και των ποιητών. Είναι πολύ γνωστός ο Παλαίφατος, μαθητής του Αριστοτέλη, που έγραψε ένα βιβλίο «περί απίστων». Απίστευτα είναι όλα όσα γράφουν οι ποιητές για τους θεούς και τους ήρωες, τα οποία και εξηγούν αλληγορικά. Ένα βιβλίο περί απίστων έγραψε και κάποιος Ηράκλειτος, ο οποίος έγραψε και μια εξήγηση των αλληγοριών του Ομήρου. Ο Πλούταρχος εξήγησε την αλληγορία Αιγυπτιακών μύθων αλλά και των ελληνικών. Ο Ιουδαίος Φίλων ο Αλεξανδρινός, εξήγησε τις Ιουδαϊκές γραφές. Αυτή ήταν όμως μια χρυσή εποχή για την ανθρωπότητα. Ακολούθησε η καταστροφή του ελληνιστικού κόσμου, το κάψιμο των βιβλιοθηκών και η δαιμονοποίηση της φιλοσοφίας.
Τα περισσότερα αποσπάσματα από τους αρχαίους Έλληνες φυσικούς και φιλόσοφους έχουν διασωθεί από Χριστιανούς οι οποίοι απλώς επιδιώκουν να τους συκοφαντήσουν και να τους κακολογήσουν. Την πληροφορία για τους αντίποδες, τους κατοίκους της κάτω πλευράς της γης, την έχει διασώσει ο Ιππόλυτος. Υπάρχει όμως κι ένα κείμενο, το «περί εβδομάδων» που μαρτυρά για την γνώση που είχαν οι Έλληνες για τους κατοίκους της νότιας ζώνης της γης. «Η γη, που κείται στο μέσον του κόσμου και που κρατεί το υγρό στοιχείο μέσα της και κάτωθεν της, φέρεται στον αέρα, έτσι ώστε για εκείνους που είναι από κάτω τα πάνω πράγματα είναι κάτω, ενώ τα κάτω πράγματα είναι πάνω».
Στον Αναξίμανδρο αποδίδεται η άποψη πως η γη βρίσκεται στην μέση του κόσμου και αιωρείται. Ήταν ωστόσο μια διαδεδομένη άποψη πως η γη ήταν σφαίρα και εφέρετο στον αέρα. Βεβαίως οι Χριστιανοί διακωμωδούν τις απόψεις των Ελλήνων φυσικών. Εναντίον τους έγραψαν όλοι οι απολογητές, όπως παράδειγμα ο Αθηναγόρας που αρνείται να πιστέψει ότι η γη είναι φτιαγμένη από πέτρες και χώμα και ο ήλιος από φωτιά, όπως έλεγαν οι Έλληνες φιλόσοφοι.
πηγή
http://agnostesistories.blogspot.com/2012/02/blog-post_17.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου