Κάθε καλοκαίρι επανέρχονται στο προσκήνιο. Τα υδροπλάνα φιλοδοξούν να επανεμφανιστούν στην Ελλάδα, παρά το στραπάτσο των AirSeaLines και ArgoAirways, οι οποίες ανέστειλαν τη λειτουργία τους.
Tο Υπουργείο Υποδομών εμφανίζεται διατεθειμένο να άρει τις αγκυλώσεις του υπάρχοντος νομοθετικού καθεστώτος, παρέχοντας τη δυνατότητα δραστηριοποίησης σε νέες εταιρείες. Το υπουργείο φιλοδοξεί να ανοίξει την αγορά, προωθώντας τις αναγκαίες νομοθετικές παρεμβάσεις, που έχουν να κάνουν, τόσο με κανονιστικά θέματα (αριθμός πτήσεων, διευθέτηση αρμοδιοτήτων μεταξύ των υπουργείων), όσο και με την υιοθέτηση αναπτυξιακών πρωτοβουλιών, όπως η επιδότηση των άγονων γραμμών και η εκμετάλλευση υδατοδρομίων από τους ΟΤΑ (σε μακροπρόθεσμο επίπεδο).
Εφόσον υλοποιηθεί το νέο νομοθετικό καθεστώς, το οποίο σύρεται από το… 2004, ενδέχεται να εκδηλωθεί απτό επενδυτικό ενδιαφέρον. Μεταξύ των ενδιαφερομένων εμφανίζεται η εταιρεία Κ2 SmartJets, η οποία παρέχει πτήσεις τσάρτερ με πολυτελή μικρά αεροσκάφη.
Γι’ αυτόν το λόγο, η εταιρεία, συμφερόντων του κ. Ανδρέα Καροτσιέρη, έχει προσεγγίσει πρώην ανώτατα στελέχη της AirSeaLines. Παράλληλα, πρώιμο ενδιαφέρον για δραστηριοποίηση στην αγορά φέρεται να έχει εκφράσει η DolphinCapitalInvestors, αλλά και Έλληνας εφοπλιστής, μεσαίου βεληνεκούς, ο οποίος επιθυμεί να διατηρήσει την ανωνυμία του.
Ως γνωστόν, η AirSeaLines ήταν η εταιρεία που άνοιξε την αγορά το 2004, αλλά κατέρρευσε το 2009, με απώλειες 22 εκατ. ευρώ. Παρόμοια κατάληξη είχε και το εγχείρημα της ArgoAirways στο Βόλο, η οποία προσπαθεί να επαναλειτουργήσει. Το Υπουργείο Υποδομών επιθυμεί να προωθήσει το σχετικό ΠΔ μέχρι το καλοκαίρι, προκειμένου οι εταιρείες να καταρτίσουν σαφές επιχειρησιακό σχέδιο, καθώς μέχρι σήμερα όποια εταιρεία επιχειρήσει, έχει τη δυνατότητα πραγματοποίησης 3 πτήσεων την ημέρα.
Έξι χρόνια στο ψυγείο
Οι πρώτες γενικές κατευθύνσεις για την ίδρυση αεροδρομίων επί υδάτινης επιφάνειας στην Ελλάδα δόθηκαν με το νομοσχέδιο 3333/2005. Ο νόμος αυτός παρέπεμπε τη ρύθμιση κρίσιμων θεμάτων σε Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο θα έπρεπε να εκδοθεί εντός έξι μηνών.
Πέρασαν περισσότερα από έξι χρόνια και το ΠΔ ακόμα εκδίδεται, εξαιτίας της γραφειοκρατίας, αλλά και ενστάσεων που υπέβαλαν η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και το Υπουργείο Ναυτιλίας, για να αποσαφηνιστούν θεσμικά ζητήματα, όπως οι απαιτούμενοι κανόνες λειτουργίας και ασφάλειας των υδατοδρομίων, οι περιοχές κίνησης και ελιγμών των υδροπλάνων, καθώς και πολλές άλλες διατάξεις τελωνειακής και αστυνομικής φύσεως.
ΙΣΟΤΙΜΙΑ
http://skeftomasteellhnika.blogspot.com/2011/05/blog-post_9369.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου