Τρίτη 23 Νοεμβρίου 2010

ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗΣ της εκπαίδευσης από εξωθεσμικές επιτροπές

Σπάζοντας το “ πρωτόκολλο σιωπής” που παραδοσιακά εφαρμόζουν οι σύμβουλοι του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου σε θέματα χάραξης της εκπαιδευτικής πολιτικής από τις εκάστοτε κυβερνήσεις, ο πρόεδρος της Ένωσης Κύριου Προσωπικού του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, Γιώργος Σιγάλας, αποκαλύπτει το παρασκήνιο των νέων προγραμμάτων που ετοιμάζονται για το Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο με σκοτεινές διαδικασίες, ενώ επισημαίνει τον κίνδυνο “ ιδεολογικής χειραγώγησης της εκπαίδευσης από εξωθεσμικές επιτροπές”.



Κατά τον κ. Σιγάλα, η απουσία κάθε σχεδιασμού για τη συγγραφή νέων βιβλίων από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, σύμφωνα με τα νέα προγράμματα, “ θα ανοίξει μεγάλο πεδίο δράσης συγγραφέων ιδιωτικών συμφερόντων”, οι οποίοι θα σπεύσουν να καλύψουν το κενό, με συνέπεια να μετακυλιθεί στους γονείς το κόστος των σχολικών βιβλίων.
Αναλυτικά προγράμματα και σχολικά βιβλία αποτελούν ενιαίο πακέτο. Τα πρώτα καθορίζουν το περιεχόμενο και τους διδακτικούς στόχους κάθε μαθήματος. Τα δεύτερα είναι τα εργαλεία για την εφαρμογή των πρώτων. Δεν γίνεται να αλλάξεις τα προγράμματα χωρίς να αλλάξεις τα βιβλία. Ή μήπως τελικά γίνεται; ” Ο νέος σχεδιασμός, εξ όσων διαφαίνεται”, υποστηρίζει ο κ. Σιγάλας, “ είναι να παραμείνει το ένα βιβλίο, το οποίο θα είναι απαξιωμένο (και πιθανώς και αυτό σύντομα θα καταργηθεί).
Ο εκπαιδευτικός και οι μαθητές του θα καλούνται να συλλέγουν το έντυπο και το ηλεκτρονικό υλικό με βάση την ύλη και τους στόχους του προγράμματος σπουδών, επωφελούμενοι από το Διαδίκτυο τις δυνατότητες της ψηφιακής τάξης και το ηλεκτρονικό βιβλίο (στο χαοτικό Διαδίκτυο το δωρεάν προσφερόμενο υλικό δεν είναι πάντα και ό,τι καλύτερο).

Συνέπειες

Σύμφωνα, όμως, με την πραγματικότητα του Ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, το οποίο είναι βιβλιοκεντρικό, οι εκπαιδευτικοί, έχοντας στη διάθεση τους ένα ελλιπές βιβλίο, αλλά και οι γονείς στην συνέχεια, θα αναγκάζονται να αγοράσουν από το ελεύθερο εμπόριο το έντυπο ή ηλεκτρονικό σχολικό βιβλίο, το οποίο θα είναι γραμμένο σύμφωνα με τα νέα προγράμματα σπουδών. Με αυτόν τον τρόπο, θα μετακυλίεται το κόστος του σχολικού βιβλίου στους γονείς.Σε εξωθεσμικές επιτροπές η επιστημονική καθοδήγηση
Σύμφωνα με το βασικό νόμο που διέπει την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση (1566/85), αρμόδιο για την κατάρτιση των ωρολογίων και αναλυτικών προγραμμάτων είναι το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Ο νόμος εξακολουθεί να ισχύει παραβιαζόμενος. Όπως καταγγέλλει ο Γ. Σιγάλας : “ Για τη σύνταξη των νέων προγραμμάτων που έχουν εξαγγελθεί από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει εγκριθεί ένα Τεχνικό Δελτίο, αλλά παράλληλα, προωθούνται οι διαδικασίες που θα τις χαρακτήριζα εξωθεσμικές, για τις οποίες δεν ερωτήθηκαν ποτέ τα Τμήματα του Παιδαγωγικού
Ινστιτούτου και οι οποίες δεν με βρίσκουν σύμφωνο. Ως παράδειγμα, συστάθηκε μια δεκαμελής επιτροπή “ σοφών”, αποτελούμενοι από εξωθεσμικούς παράγοντες, η οποία ανέλαβε το ρόλο του συντονισμού και της επιστημονικής καθοδήγησης για τη σύνταξη των προγραμμάτων σπουδών και πιθανώς και για περαιτέρω θέματα (δεν θα επεκταθώ, εδώ, και στη “ διαδικασία επιλογής” των μελών της ενδεκαμελούς επιτροπής.
Πολλαπλές εξουσίες
Αυτές οι διαδικασίες δυσχεραίνουν την υλοποίηση των έργων, καθώς δημιουργούν πολλαπλές “ εξουσίες”, ενώ ο υπεύθυνος του έργου θα αρκούσε για τον έλεγχο της πορείας, το συντονισμό και την υλοποίηση των δράσεων του κάθε έργου, όπως γινόταν μέχρι σήμερα. Έτσι τα τμήματα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου θα έχουν θεσμικά τον τελευταίο λόγο για την έγκριση των νέων προγραμμάτων σπουδών με βάση το νόμο 1566/85, εάν εν τω μεταξύ δεν καταργηθούν από τη φημολογούμενη “ αναδιάρθρωση “ του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, με τον κίνδυνο να υπάρχει ιδεολογική
χειραγώγηση της εκπαίδευσης από εξωθεσμικές “ επιτροπές”.
Τη διαδικασία οργάνωσε και επέβλεψε η παραιτηθείσα γραμματέας Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του υπουργείου Παιδείας Θάλεια Δραγώνα. Ο ρόλος της περιγράφεται,αλλά δεν προσωποποιείται στην καταγγελία του συμβούλου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Τα ισχύοντα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία εισήχθησαν στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο μόλις το 2006. Έχει ενδιαφέρον το ερώτημα που θέτει ο κ. Σιγάλας για το “ πως εγκρίθηκε Τεχνικό Δελτίο από τη Διαχειριστική Αρχή για χρηματοδότηση σύνταξης νέων προγραμμάτων, τη στιγμή που προσφάτως χρηματοδοτήθηκε η σύνταξη των προηγούμενων προγραμμάτων, χωρίς να απαιτηθεί πρώτα η αξιολόγηση τους”, δεδομένου ότι για όλα η χρηματοδότηση είναι Κοινοτική.

MACEDONIA

 Από:  αἰέν ἀριστεύειν
 
http://thalamofilakas.blogspot.com/2010/11/blog-post_22.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Next previous home

Αναζήτηση στο ιστολόγιο

-------\ KRYON IN HELLENIC /-------

-------\ KRYON  IN  HELLENIC /-------
Ο Κρύων της Μαγνητικής Υπηρεσίας... Συστήνεται απλώς σαν βοηθός από την άλλη πλευρά του «πέπλου της δυαδικότητας», χωρίς υλική μορφή ή γένος. Διαμέσου του Λη Κάρολ, αναφέρεται στις ριζικές αλλαγές που συμβαίνουν στη Γη και τους Ανθρώπους αυτή την εποχή.

------------\Αλκυόν Πλειάδες/-------------

------------\Αλκυόν Πλειάδες/-------------
Σκοπός μας είναι να επιστήσουμε την προσοχή γύρω από την ανάγκη να προετοιμαστούμε γι' αυτό το μεγάλο αστρικό γεγονός, του οποίου η ενέργεια ήδη έχει αρχίσει να γίνεται αντιληπτή στον πλανήτη μας μέσα από φωτεινά φαινόμενα, όμορφες λάμψεις, την παράξενη παθητική συμπεριφορά του ήλιου, αύξηση των εμφανίσεων μετεωριτών, διακοπών ρεύματος.. όλα αυτά είναι ενδείξεις της επικείμενης άφιξης της τεράστιας ηλεκτρομαγνητικής του ζώνης η οποία είναι φορτισμένη με φωτονικά σωματίδια, και κάθε ημέρα που περνάει αυξάνονται όλο και περισσότερο.

Οι επισκεπτεσ μας στον κοσμο απο 12-10-2010

free counters