Πράσινο φως με επικαιροποιημένο νόμο για έναρξη ερευνών στα κοιτάσματα πετρελαίου και φυσικού αερίου στον ελληνικό χώρο, συμπεριλαμβανομένου και του Αιγαίου. Ανοίγει η προσέλκυση επενδυτών και η διαδικασία χορήγησης αδειών έρευνας. Στο 50% η ενεργειακή κάλυψη της Ελλάδας από το πετρέλαιο. Στα τέλη Οκτωβρίου αναμένεται να δημοσιοποιηθούν οι νέες νομοθετικές αλλαγές με τις οποίες το Δημόσιο αναμιγνύεται ενεργά τόσο στην έρευνα όσο και στην εκμετάλλευση, των κοιτασμάτων υδρογονανθράκων. Δηλαδή του πετρελαίου και του φυσικού αερίου.
Το εν λόγω νομοσχέδιο βρίσκεται στην τελική φάση προετοιμασίας από το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και προβλέπει μεταξύ άλλων τη δημιουργία δημόσιου φορέα έρευνας και αξιοποίησης των υδρογονανθράκων στην Ελλάδα, το οποίο θα είναι και το πρώτο βήμα της προσπάθειας αυτής. Για να θωρακισθεί το όλο εγχείρημα δίνεται βάρος στην εισαγωγή νομοθετικών αλλαγών οι οποίες θα διευκολύνουν τις έρευνες υδρογονανθράκων, με περιβαλλοντικά όμως κριτήρια. Αυτό θα γίνεται με την αυστηρή εφαρμογή της εθνικής και κοινοτικής περιβαλλοντικής νομοθεσίας και συγκεκριμένα των οδηγιών 94/22/ΕΚ, 2004/17/ΕΚ, αλλά και 2001/42/ΕΕ, οι οποίες και κανονίζουν το καθεστώς των θαλάσσιων ερευνών για τους υδρογονάνθρακες.
Το νέο νομοθετικό πλαίσιο θα εστιάζει σε δύο βασικούς άξονες. Αφενός στην προσέλκυση επενδυτών μέσα από την παροχή γενναίων κινήτρων, αφετέρου θα εναρμονίζει τη χώρα μας με τις διεθνείς πρακτικές που έχουν αναπτυχθεί για την ανάπτυξη δικαιωμάτων έρευνας υδρογονανθράκων.
Έτσι, η κάθε άδεια εκμετάλλευσης θα έχει ξεχωριστή διάρκεια η οποία θα ορίζεται μέσα στην άδεια, ανάλογα με τις ιδιομορφίες της κάθε περίπτωσης και δεν θα περιορίζεται στα 25 έτη όπως προβλέπει σήμερα το Ελληνικό Δίκαιο. Να σημειωθεί πως το πετρέλαιο είναι ο κυρίαρχος υδρογονάνθρακας στο ενεργειακό ισοζύγιο της Ελλάδας καθώς τα ποσοστά του είναι σταθερά πάνω από το 50%. Σύμφωνα με τα στοιχεία, το 99,5% του αργού πετρελαίου που διατίθεται για διύλιση, εισάγεται από το εξωτερικό και μόνο το 0,5% παράγεται στην Ελλάδα. Άκρως σημαντικό στοιχείο εάν αναλογισθεί κάποιος πως για την προμήθεια πετρελαιοειδών από το εξωτερικό πληρώνουμε ετησίως το 4,6% του ΑΕΠ. Το 56% της συνολικής κατανάλωσης παρατηρείται στον τομέα των μεταφορών. Η βιομηχανία αντιπροσωπεύει το 18,5%, ενώ οι υπόλοιποι κλάδοι (οικιακός, εμπορικός, κ.α.) αντιπροσωπεύουν το 25%
news247.gr
Το εν λόγω νομοσχέδιο βρίσκεται στην τελική φάση προετοιμασίας από το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και προβλέπει μεταξύ άλλων τη δημιουργία δημόσιου φορέα έρευνας και αξιοποίησης των υδρογονανθράκων στην Ελλάδα, το οποίο θα είναι και το πρώτο βήμα της προσπάθειας αυτής. Για να θωρακισθεί το όλο εγχείρημα δίνεται βάρος στην εισαγωγή νομοθετικών αλλαγών οι οποίες θα διευκολύνουν τις έρευνες υδρογονανθράκων, με περιβαλλοντικά όμως κριτήρια. Αυτό θα γίνεται με την αυστηρή εφαρμογή της εθνικής και κοινοτικής περιβαλλοντικής νομοθεσίας και συγκεκριμένα των οδηγιών 94/22/ΕΚ, 2004/17/ΕΚ, αλλά και 2001/42/ΕΕ, οι οποίες και κανονίζουν το καθεστώς των θαλάσσιων ερευνών για τους υδρογονάνθρακες.
Το νέο νομοθετικό πλαίσιο θα εστιάζει σε δύο βασικούς άξονες. Αφενός στην προσέλκυση επενδυτών μέσα από την παροχή γενναίων κινήτρων, αφετέρου θα εναρμονίζει τη χώρα μας με τις διεθνείς πρακτικές που έχουν αναπτυχθεί για την ανάπτυξη δικαιωμάτων έρευνας υδρογονανθράκων.
Έτσι, η κάθε άδεια εκμετάλλευσης θα έχει ξεχωριστή διάρκεια η οποία θα ορίζεται μέσα στην άδεια, ανάλογα με τις ιδιομορφίες της κάθε περίπτωσης και δεν θα περιορίζεται στα 25 έτη όπως προβλέπει σήμερα το Ελληνικό Δίκαιο. Να σημειωθεί πως το πετρέλαιο είναι ο κυρίαρχος υδρογονάνθρακας στο ενεργειακό ισοζύγιο της Ελλάδας καθώς τα ποσοστά του είναι σταθερά πάνω από το 50%. Σύμφωνα με τα στοιχεία, το 99,5% του αργού πετρελαίου που διατίθεται για διύλιση, εισάγεται από το εξωτερικό και μόνο το 0,5% παράγεται στην Ελλάδα. Άκρως σημαντικό στοιχείο εάν αναλογισθεί κάποιος πως για την προμήθεια πετρελαιοειδών από το εξωτερικό πληρώνουμε ετησίως το 4,6% του ΑΕΠ. Το 56% της συνολικής κατανάλωσης παρατηρείται στον τομέα των μεταφορών. Η βιομηχανία αντιπροσωπεύει το 18,5%, ενώ οι υπόλοιποι κλάδοι (οικιακός, εμπορικός, κ.α.) αντιπροσωπεύουν το 25%
news247.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου