Παρά την οικονομική κρίση που μαστίζει την Ελλάδα, η ελληνική ναυτιλία
συνεχίζει να κατέχει ηγετικό ρόλο παγκοσμίως όπως επισημαίνει σε
ρεπορτάζ του το Bloomberg.
Σύμφωνα με το δημοσιογράφο του Bloomberg Tom Metcalf, αν και η ελληνική οικονομία αντιστοιχεί μόλις στο 0,4% της παγκόσμιας οικονομίας, η ελληνική ναυτιλία ελέγχει παγκοσμίως το 23% του στόλου των φορτηγών-πλοίων.
Επίσης, η αξία του ελληνικού στόλου ανέρχεται στα 105,6 δισ. δολάρια φέτος.
Σύμφωνα με το δημοσιογράφο οι εφοπλιστές που κατέχουν σήμερα τα ηνία στην ναυτιλία είναι ο Γιάννης Αγγελικούσης ο οποίος έχει συμφέροντα 2,4 δισ. δολαρίων στον ναυτιλιακό του όμιλο, και σύμφωνα με τη λίστα Lloyd's βρίσκεται ανάμεσα στους πέντε από τους 100 εφοπλιστές παγκοσμίως με την μεγαλύτερη επιρροή στον τομέα.
Άλλοι σημαντικοί Έλληνες εφοπλιστές είναι ο Γιώργος Προκοπίου, ο Γιώργος Οικονόμου και ο Πήτερ Λιβανός.
Σχετικά με το πώς έχει καταφέρει η ελληνική ναυτιλία να αντέξει παρά την οικονομική κρίση, ο δημοσιογράφος του Bloomberg επισημαίνει πως η ναυτιλία είναι ένας ιδιαίτερα κερδοφόρος τομέας παγκοσμίως και πως η Ελλάδα από παλιά είχε εμπορικές συναλλαγές με την Αυστραλία, την Κίνα και άλλες χώρες, τις οποίες συνεχίζει ακόμα και σήμερα.
Επιπλέον, πολλοί εφοπλιστές επένδυσαν στην ναυτιλία την κατάλληλη στιγμή, όταν η ελληνική αγορά ανέβαινε, με αποτέλεσμα να ευνοηθούν αρκετά.
Όσον αφορά την πολιτική και οικονομική αναταραχή που έχει ξεσπάσει το τελευταίο διάστημα, ο δημοσιογράφος αναφέρει πως αυτό δεν είναι κάτι που απασχολεί ιδιαίτερα τους εφοπλιστές μιας και μπορούν ανά πάσα στιγμή να πάρουν τα πλοία τους και να πάνε σε περιοχές που τους προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια.
Το θετικό στην Ελλάδα όπως επισημαίνεται είναι πως διαθέτει ένα πολύ ευνοϊκό φορολογικό σύστημα, και τα τελευταία χρόνια οι ίδιοι οι εφοπλιστές αποφάσισαν να διπλασιάσουν τις εισφορές τους προς το ελληνικό κράτος ως ένδειξη αλληλεγγύης, κάτι που αναμένεται να συνεχίσουν να κάνουν και τα επόμενα χρόνια.
Τέλος, όσον αφορά στα σχέδια της νέας ελληνικής κυβέρνησης για την ναυτιλία, ο δημοσιογράφος επισημαίνει πως ακόμα δεν έχουν παρθεί σαφείς αποφάσεις διότι είναι ακόμα νωρίς, ωστόσο, αναμένονται αλλαγές.
Σύμφωνα με το δημοσιογράφο του Bloomberg Tom Metcalf, αν και η ελληνική οικονομία αντιστοιχεί μόλις στο 0,4% της παγκόσμιας οικονομίας, η ελληνική ναυτιλία ελέγχει παγκοσμίως το 23% του στόλου των φορτηγών-πλοίων.
Επίσης, η αξία του ελληνικού στόλου ανέρχεται στα 105,6 δισ. δολάρια φέτος.
Σύμφωνα με το δημοσιογράφο οι εφοπλιστές που κατέχουν σήμερα τα ηνία στην ναυτιλία είναι ο Γιάννης Αγγελικούσης ο οποίος έχει συμφέροντα 2,4 δισ. δολαρίων στον ναυτιλιακό του όμιλο, και σύμφωνα με τη λίστα Lloyd's βρίσκεται ανάμεσα στους πέντε από τους 100 εφοπλιστές παγκοσμίως με την μεγαλύτερη επιρροή στον τομέα.
Άλλοι σημαντικοί Έλληνες εφοπλιστές είναι ο Γιώργος Προκοπίου, ο Γιώργος Οικονόμου και ο Πήτερ Λιβανός.
Σχετικά με το πώς έχει καταφέρει η ελληνική ναυτιλία να αντέξει παρά την οικονομική κρίση, ο δημοσιογράφος του Bloomberg επισημαίνει πως η ναυτιλία είναι ένας ιδιαίτερα κερδοφόρος τομέας παγκοσμίως και πως η Ελλάδα από παλιά είχε εμπορικές συναλλαγές με την Αυστραλία, την Κίνα και άλλες χώρες, τις οποίες συνεχίζει ακόμα και σήμερα.
Επιπλέον, πολλοί εφοπλιστές επένδυσαν στην ναυτιλία την κατάλληλη στιγμή, όταν η ελληνική αγορά ανέβαινε, με αποτέλεσμα να ευνοηθούν αρκετά.
Όσον αφορά την πολιτική και οικονομική αναταραχή που έχει ξεσπάσει το τελευταίο διάστημα, ο δημοσιογράφος αναφέρει πως αυτό δεν είναι κάτι που απασχολεί ιδιαίτερα τους εφοπλιστές μιας και μπορούν ανά πάσα στιγμή να πάρουν τα πλοία τους και να πάνε σε περιοχές που τους προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια.
Το θετικό στην Ελλάδα όπως επισημαίνεται είναι πως διαθέτει ένα πολύ ευνοϊκό φορολογικό σύστημα, και τα τελευταία χρόνια οι ίδιοι οι εφοπλιστές αποφάσισαν να διπλασιάσουν τις εισφορές τους προς το ελληνικό κράτος ως ένδειξη αλληλεγγύης, κάτι που αναμένεται να συνεχίσουν να κάνουν και τα επόμενα χρόνια.
Τέλος, όσον αφορά στα σχέδια της νέας ελληνικής κυβέρνησης για την ναυτιλία, ο δημοσιογράφος επισημαίνει πως ακόμα δεν έχουν παρθεί σαφείς αποφάσεις διότι είναι ακόμα νωρίς, ωστόσο, αναμένονται αλλαγές.
http://infognomonpolitics.blogspot.gr/2015/03/bloomberg_12.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου