Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης
Η πτώση του ελληνικού Mırage 2000 όπου βρήκε τραγικό θάνατο ένας από τους καλύτερους ηρωικούς Έλληνες πιλότους, φέρνει ξανά στην επικαιρότητα ένα θέμα που πολλοί το έχουν παραβλέψει για πολλούς «λόγους». Το θέμα των
ηλεκτρονικών
παρεμβολών και αν πράγματι γίνονται στο Αιγαίο. Ένα σημαντικό ερώτημα
για το οποίο δεν υπάρχει κάποια πειστική έρευνα.
Το Φεβρουάριο του 2016 ένα ελικόπτερο του πολεμικού ναυτικού έπεφτε
στην νήσο Κίναρο στέλνοντας στον θάνατο άλλους τρεις Έλληνες ναυτικούς.
Μέχρι σήμερα έχουν μείνει πολλά ερωτήματα γιατί έπεσε το ελικόπτερα στην
νήσο Κίναρο???
Στις 20 Δεκεμβρίου του 2006 σε ένα αποκαλυπτικό άρθρο με τον χαρακτηριστικό τίτλο : «Yunanıstan Kardak’ta elektronik harp ile felç oldu», το τουρκικό περιοδικό Tempo υποστήριζε σε ένα αφιέρωμα του για εκείνη την κρίσιμη βραδιά της 30ης προς 31 Ιανουαρίου 1996, ότι σε ηλεκτρονικές παρεμβολές οφείλετε η πτώση του ελληνικού ελικοπτέρου, την βραδιά των Ιμίων.
Όπως ανέφερε το τουρκικό περιοδικό, οι Τούρκοι είχαν καταφέρει την κατάρρευση των ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου και επικοινωνίας των ελληνικών αεροναυτικών δυνάμεων που βρίσκονταν στην περιοχή. Αυτή η «τυφλωτική» κίνηση από τουρκικής πλευράς, είχε σαν αποτέλεσμα το άγημα των Τούρκων κομάντος να αποβιβαστεί ουσιαστικά ανενόχλητο στην δεύτερη βραχονησίδα και στη συνέχεια να πέσει ακυβέρνητο το ελληνικό ελικόπτερο, παρασέρνοντας στον θάνατο τους τρεις ναυτικούς.
Όπως «αποκάλυπτε» ο γνωστός Τούρκος δημοσιογράφος ερευνητής, Τουτκούν Ακμπάς, ενώ η ομάδα των Τούρκων κομάντος προετοιμάζονταν στον ναύσταθμο του Γκιουμουσλούκ για την επιχείρηση απόβασης στην δεύτερη βραχονησίδα, είχε αρχίσει παράλληλα η εκπομπή των τουρκικών ηλεκτρονικών παρεμβολών.
Οι παρεμβολές αυτές αφ’ ενός εξουδετέρωσαν τα ελληνικά ραντάρ έτσι ώστε η φρεγάτα Γιαβούζ κινήθηκε ανενόχλητη μεταφέροντας το τουρκικό άγημα που δεν έγινε αντιληπτό όταν αποβιβάστηκε στην δεύτερη βραχονησίδα, αφ ετέρου μπλόκαρε τις επικοινωνίες μεταξύ των ελληνικών πλοίων.
Έτσι όταν απογειώθηκε το ελικόπτερο μέσα σε μια «ηλεκτρονική θύελλα», έχασε τον έλεγχο, με αποτέλεσμα να πέσει. Σημειωτέον ότι οι παρεμβολές αυτές επηρέασαν και τις επικοινωνίες μεταξύ των ίδιων των τουρκικών δυνάμεων και του Κέντρου Επιχειρήσεων. Ακόμα και οι τηλεφωνικές επικοινωνίες είχαν μπλοκαριστεί, σύμφωνα με τον Τούρκο δημοσιογράφο.
Οι παρεμβολές γίνονταν από το Κέντρο Επιχειρήσεων που είχε κατασκευαστεί από Γερμανούς, (πάλι αυτοί), με γερμανική τεχνολογία και διέθετε τελευταίου τύπου συστήματα ηλεκτρονικής παρακολούθησης και παρεμβολών γερμανικής παραγωγής Όλη την ώρα της επιχείρησης βρίσκονταν σε συναγερμό η ναυτική βάση του Ακσάζ, το Κέντρο Ειδικών Επιχειρήσεων στην Φώκαια, λίγο βορειότερα, ενώ στην Άγκυρα περίμεναν με αγωνία την έκβαση της επιχείρησης.
Το πρωί στον ναύσταθμο του Γκιουμουσλούκ γιορτάστηκε με κανονιοβολισμούς η μεγάλη επιτυχία των Τούρκων κομάντος που πέρασαν μέσα από τις ελληνικές γραμμές σαν αόρατοι και κατάφεραν να αποβιβαστούν την δεύτερη βραχονησίδα ανατρέποντας την μέχρι τότε υπεροχή των ελληνικών δυνάμεων που ήδη βρίσκονταν στην πρώτη βραχονησίδα των Ίμια. Η κρίση των βραχονησίδων έγραφε τον τραγικό της επίλογο για την ελληνική πλευρά.
Στις 20 Δεκεμβρίου του 2006 σε ένα αποκαλυπτικό άρθρο με τον χαρακτηριστικό τίτλο : «Yunanıstan Kardak’ta elektronik harp ile felç oldu», το τουρκικό περιοδικό Tempo υποστήριζε σε ένα αφιέρωμα του για εκείνη την κρίσιμη βραδιά της 30ης προς 31 Ιανουαρίου 1996, ότι σε ηλεκτρονικές παρεμβολές οφείλετε η πτώση του ελληνικού ελικοπτέρου, την βραδιά των Ιμίων.
Όπως ανέφερε το τουρκικό περιοδικό, οι Τούρκοι είχαν καταφέρει την κατάρρευση των ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου και επικοινωνίας των ελληνικών αεροναυτικών δυνάμεων που βρίσκονταν στην περιοχή. Αυτή η «τυφλωτική» κίνηση από τουρκικής πλευράς, είχε σαν αποτέλεσμα το άγημα των Τούρκων κομάντος να αποβιβαστεί ουσιαστικά ανενόχλητο στην δεύτερη βραχονησίδα και στη συνέχεια να πέσει ακυβέρνητο το ελληνικό ελικόπτερο, παρασέρνοντας στον θάνατο τους τρεις ναυτικούς.
Όπως «αποκάλυπτε» ο γνωστός Τούρκος δημοσιογράφος ερευνητής, Τουτκούν Ακμπάς, ενώ η ομάδα των Τούρκων κομάντος προετοιμάζονταν στον ναύσταθμο του Γκιουμουσλούκ για την επιχείρηση απόβασης στην δεύτερη βραχονησίδα, είχε αρχίσει παράλληλα η εκπομπή των τουρκικών ηλεκτρονικών παρεμβολών.
Οι παρεμβολές αυτές αφ’ ενός εξουδετέρωσαν τα ελληνικά ραντάρ έτσι ώστε η φρεγάτα Γιαβούζ κινήθηκε ανενόχλητη μεταφέροντας το τουρκικό άγημα που δεν έγινε αντιληπτό όταν αποβιβάστηκε στην δεύτερη βραχονησίδα, αφ ετέρου μπλόκαρε τις επικοινωνίες μεταξύ των ελληνικών πλοίων.
Έτσι όταν απογειώθηκε το ελικόπτερο μέσα σε μια «ηλεκτρονική θύελλα», έχασε τον έλεγχο, με αποτέλεσμα να πέσει. Σημειωτέον ότι οι παρεμβολές αυτές επηρέασαν και τις επικοινωνίες μεταξύ των ίδιων των τουρκικών δυνάμεων και του Κέντρου Επιχειρήσεων. Ακόμα και οι τηλεφωνικές επικοινωνίες είχαν μπλοκαριστεί, σύμφωνα με τον Τούρκο δημοσιογράφο.
Οι παρεμβολές γίνονταν από το Κέντρο Επιχειρήσεων που είχε κατασκευαστεί από Γερμανούς, (πάλι αυτοί), με γερμανική τεχνολογία και διέθετε τελευταίου τύπου συστήματα ηλεκτρονικής παρακολούθησης και παρεμβολών γερμανικής παραγωγής Όλη την ώρα της επιχείρησης βρίσκονταν σε συναγερμό η ναυτική βάση του Ακσάζ, το Κέντρο Ειδικών Επιχειρήσεων στην Φώκαια, λίγο βορειότερα, ενώ στην Άγκυρα περίμεναν με αγωνία την έκβαση της επιχείρησης.
Το πρωί στον ναύσταθμο του Γκιουμουσλούκ γιορτάστηκε με κανονιοβολισμούς η μεγάλη επιτυχία των Τούρκων κομάντος που πέρασαν μέσα από τις ελληνικές γραμμές σαν αόρατοι και κατάφεραν να αποβιβαστούν την δεύτερη βραχονησίδα ανατρέποντας την μέχρι τότε υπεροχή των ελληνικών δυνάμεων που ήδη βρίσκονταν στην πρώτη βραχονησίδα των Ίμια. Η κρίση των βραχονησίδων έγραφε τον τραγικό της επίλογο για την ελληνική πλευρά.
ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος www.nikosxeiladakis.gr
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος www.nikosxeiladakis.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου