Εμπνευστής του φιλόδοξου προγράμματος ένας Ελληνας αστροφυσικός,
καθηγητής Αεροδιαστημικής Μηχανικής στο Πανεπιστήμιο του Σαν Χοσέ στην
Καλιφόρνια, ο Περικλής Παπαδόπουλος και «κατασκευαστές» του δέκα Έλληνες
ερευνητές σε πανεπιστήμια και ιδρύματα σε όλο τον κόσμο. Ο lambdasat
πήρε το όνομά του από το γράμμα λάμδα που θυμίζει Ελλάδα, ήλιο, θάλασσα
και κατασκευάζεται μέσα από μια ιδιότυπη διαδικτυακή συνεργασία των
Ελλήνων επιστημόνων. «Είναι συγκινητικό το πώς δουλεύει αυτή η ομάδα,
που την ονομάζω Greek Minds at Work (ελληνικά μυαλά σε δράση), πόσο
γρήγορα τρέχει το πρότζεκτ και πόσο μεγάλη ήταν η ανταπόκριση Ελλήνων
και ομογενών για τη χρηματοδότηση», λέει από το Σαν Χοσέ ο κ.
Παπαδόπουλος, ο οποίος εξηγεί πως η κατασκευή του δορυφόρου θα κοστίσει
μόλις 100.000 δολάρια, ενώ το κόστος της εκτόξευσης θα αναλάβει η NASA,
καθώς θα τον προσδέσει σε διαστημόπλοια που θα αναχωρήσουν για το
διάστημα τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο - ανάλογα πότε θα είναι
έτοιμος. Ο δορυφόρος θα είναι μικρός και ο σκοπός του επικοινωνιακός,
ενώ συζητήσεις γίνονται και με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου για την παροχή
τεχνογνωσίας.
Είναι τόσος ο ενθουσιασμός Ελλήνων επιστημόνων από όλο τον κόσμο, που μια παρέα νέων ερευνητών κατασκεύασαν από την αρχή ένα ηλεκτρονικό σύστημα, το AIS, το οποίο στην αγορά κοστίζει πάνω από 500.000 δολάρια και οι δικοί μας το δημιούργησαν με ελάχιστο κόστος. «Θέλω να ευχαριστήσω από καρδιάς Έλληνες επιχειρηματίες που μας βοηθούν οικονομικά. Το ποσό που χρειαζόμαστε είναι περίπου 100.000 δολάρια, έχουμε ήδη κάποιες προσφορές, περιμένουμε όμως και άλλες. Αποκλείσαμε μόνο όσους ήθελαν να δώσουν χρήματα και να διαφημιστούν στον δορυφόρο. Θέλουμε να διαφημίζει μόνο την Ελλάδα και όχι κάποιο πρόσωπο», σημειώνει ο κ. Παπαδόπουλος, που απευθύνεται κυρίως σε νέους επιστήμονες και ζητά τη γνώση τους. Για ευνόητους λόγους δεν θέλει να δώσει τα ονόματα των χορηγών, άλλωστε όπως αναφέρει, «ούτε και οι ίδιοι το θέλουν σε αυτήν τη φάση». Ο σκοπός του δορυφόρου είναι καθαρά επικοινωνιακός. Θα πετάει πάνω από τη Γη και θα δίνει σε πραγματικό χρόνο το στίγμα όλων των ελληνικών εμπορικών καραβιών. Ήδη έχουν γίνει οι πρώτες επαφές σε κυβερνητικό επίπεδο, επειδή ωστόσο όλα είναι τόσο πρώιμα, δεν υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο.
Σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο, αν όλα πάνε καλά και ο δορυφόρος εκτοξευτεί στην ώρα του, θα μπορεί να δίνει χρήσιμες πληροφορίες για την πορεία των ελληνικών καραβιών, τα οποία απειλούνται από την πειρατεία, ιδιαίτερα στις αφρικανικές ακτές. Τελευταίο μάλιστα κρούσμα, στα ανοιχτά του Αμπιτζάν, στην Ακτή του Ελεφαντοστού, ήταν αυτό στις αρχές Οκτωβρίου, στο ελληνόκτητο δεξαμενόπλοιο «Ορφέας», το οποίο καταλήφθηκε από πειρατές, οι οποίοι αφού άδειασαν τις δεξαμενές από τους 32 τόνους βενζίνης που μετέφερε, το απελευθέρωσαν, χωρίς να πειράξουν το πλήρωμα. «Δεν θα παίξουμε τον ρόλο του Λιμενικού, της αστυνομίας ή του στρατού, δεν μπορούμε να παρεμβαίνουμε και να σώζουμε καράβια και πληρώματα. Μια μικρή βοήθεια ωστόσο θα προσφέρουμε, με το να δίνουμε απευθείας το στίγμα του πλοίου και αν αυτό βρεθεί σε κίνδυνο να σπεύδουν τα σωστικά συνεργεία. Όχι πως αυτό δεν γίνεται τώρα, αλλά είμαστε υπερήφανοι που κάτι τέτοιο θα γίνεται στο άμεσο μέλλον από έναν ελληνικό δορυφόρο», ανέφερε ο κ. Παπαδόπουλος. Το Διεθνές Ναυτιλιακό Γραφείο (ΙΜΒ) ενημέρωσε τα μέλη του ότι τους τελευταίους μήνες μετά το Αφρικανικό Κέρας, νέο θερμό σημείο της πειρατείας είναι πλέον οι ακτές της Δυτικής Αφρικής. Σύμφωνα με στοιχεία της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, το 2011, 163 πλοία έπεσαν στα χέρια πειρατών, 470 ναυτικοί σε όλο τον κόσμο απήχθησαν και 15 δολοφονήθηκαν, ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2012 ο αριθμός των περιστατικών έφτασε στα 69. Πληροφορίες από τις αφρικανικές αρχές αναφέρουν ότι οι Σομαλοί πειρατές αποκομίζουν κάθε χρόνο από λύτρα πάνω από 150 εκατ. δολάρια.
Ο 50χρονος Περικλής Παπαδόπουλος κατάγεται από την Καλαμάτα και είναι απόφοιτος της Λεοντείου. Από τα 20 του βρίσκεται στην Αμερική, όπου εκτός από την ακαδημαϊκή του καριέρα είναι συνεργάτης της NASA στην πρόσφατη αποστολή του Curiosity στον Αρη. Δούλεψε για περισσότερα από 10 χρόνια στο πρόγραμμα προσεδάφισης του Curiosity και ήταν υπεύθυνος για το θερμικό προστατευτικό σύστημα. Εχει επίσης συνεργαστεί σε πολλά προγράμματα και αποστολές για την εξερεύνηση του Διαστήματος και πλανητών του ηλιακού μας συστήματος, ως ειδικός στο αντικείμενο της υπερηχητικής επανένταξης. Παρότι έχει διαγράψει -και συνεχίζει- μια λαμπρή καριέρα στην Καλιφόρνια, λατρεύει την Ελλάδα, την οποία και επισκέπτεται κάθε καλοκαίρι, με όνειρο ζωής να επιστρέψει, όταν συνταξιοδοτηθεί, στην αγαπημένη του Καλαμάτα.
http://isxys.blogspot.com/2013/01/lambdasat-2013-nasa.html
Είναι τόσος ο ενθουσιασμός Ελλήνων επιστημόνων από όλο τον κόσμο, που μια παρέα νέων ερευνητών κατασκεύασαν από την αρχή ένα ηλεκτρονικό σύστημα, το AIS, το οποίο στην αγορά κοστίζει πάνω από 500.000 δολάρια και οι δικοί μας το δημιούργησαν με ελάχιστο κόστος. «Θέλω να ευχαριστήσω από καρδιάς Έλληνες επιχειρηματίες που μας βοηθούν οικονομικά. Το ποσό που χρειαζόμαστε είναι περίπου 100.000 δολάρια, έχουμε ήδη κάποιες προσφορές, περιμένουμε όμως και άλλες. Αποκλείσαμε μόνο όσους ήθελαν να δώσουν χρήματα και να διαφημιστούν στον δορυφόρο. Θέλουμε να διαφημίζει μόνο την Ελλάδα και όχι κάποιο πρόσωπο», σημειώνει ο κ. Παπαδόπουλος, που απευθύνεται κυρίως σε νέους επιστήμονες και ζητά τη γνώση τους. Για ευνόητους λόγους δεν θέλει να δώσει τα ονόματα των χορηγών, άλλωστε όπως αναφέρει, «ούτε και οι ίδιοι το θέλουν σε αυτήν τη φάση». Ο σκοπός του δορυφόρου είναι καθαρά επικοινωνιακός. Θα πετάει πάνω από τη Γη και θα δίνει σε πραγματικό χρόνο το στίγμα όλων των ελληνικών εμπορικών καραβιών. Ήδη έχουν γίνει οι πρώτες επαφές σε κυβερνητικό επίπεδο, επειδή ωστόσο όλα είναι τόσο πρώιμα, δεν υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο.
Σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο, αν όλα πάνε καλά και ο δορυφόρος εκτοξευτεί στην ώρα του, θα μπορεί να δίνει χρήσιμες πληροφορίες για την πορεία των ελληνικών καραβιών, τα οποία απειλούνται από την πειρατεία, ιδιαίτερα στις αφρικανικές ακτές. Τελευταίο μάλιστα κρούσμα, στα ανοιχτά του Αμπιτζάν, στην Ακτή του Ελεφαντοστού, ήταν αυτό στις αρχές Οκτωβρίου, στο ελληνόκτητο δεξαμενόπλοιο «Ορφέας», το οποίο καταλήφθηκε από πειρατές, οι οποίοι αφού άδειασαν τις δεξαμενές από τους 32 τόνους βενζίνης που μετέφερε, το απελευθέρωσαν, χωρίς να πειράξουν το πλήρωμα. «Δεν θα παίξουμε τον ρόλο του Λιμενικού, της αστυνομίας ή του στρατού, δεν μπορούμε να παρεμβαίνουμε και να σώζουμε καράβια και πληρώματα. Μια μικρή βοήθεια ωστόσο θα προσφέρουμε, με το να δίνουμε απευθείας το στίγμα του πλοίου και αν αυτό βρεθεί σε κίνδυνο να σπεύδουν τα σωστικά συνεργεία. Όχι πως αυτό δεν γίνεται τώρα, αλλά είμαστε υπερήφανοι που κάτι τέτοιο θα γίνεται στο άμεσο μέλλον από έναν ελληνικό δορυφόρο», ανέφερε ο κ. Παπαδόπουλος. Το Διεθνές Ναυτιλιακό Γραφείο (ΙΜΒ) ενημέρωσε τα μέλη του ότι τους τελευταίους μήνες μετά το Αφρικανικό Κέρας, νέο θερμό σημείο της πειρατείας είναι πλέον οι ακτές της Δυτικής Αφρικής. Σύμφωνα με στοιχεία της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, το 2011, 163 πλοία έπεσαν στα χέρια πειρατών, 470 ναυτικοί σε όλο τον κόσμο απήχθησαν και 15 δολοφονήθηκαν, ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2012 ο αριθμός των περιστατικών έφτασε στα 69. Πληροφορίες από τις αφρικανικές αρχές αναφέρουν ότι οι Σομαλοί πειρατές αποκομίζουν κάθε χρόνο από λύτρα πάνω από 150 εκατ. δολάρια.
Ο 50χρονος Περικλής Παπαδόπουλος κατάγεται από την Καλαμάτα και είναι απόφοιτος της Λεοντείου. Από τα 20 του βρίσκεται στην Αμερική, όπου εκτός από την ακαδημαϊκή του καριέρα είναι συνεργάτης της NASA στην πρόσφατη αποστολή του Curiosity στον Αρη. Δούλεψε για περισσότερα από 10 χρόνια στο πρόγραμμα προσεδάφισης του Curiosity και ήταν υπεύθυνος για το θερμικό προστατευτικό σύστημα. Εχει επίσης συνεργαστεί σε πολλά προγράμματα και αποστολές για την εξερεύνηση του Διαστήματος και πλανητών του ηλιακού μας συστήματος, ως ειδικός στο αντικείμενο της υπερηχητικής επανένταξης. Παρότι έχει διαγράψει -και συνεχίζει- μια λαμπρή καριέρα στην Καλιφόρνια, λατρεύει την Ελλάδα, την οποία και επισκέπτεται κάθε καλοκαίρι, με όνειρο ζωής να επιστρέψει, όταν συνταξιοδοτηθεί, στην αγαπημένη του Καλαμάτα.
http://isxys.blogspot.com/2013/01/lambdasat-2013-nasa.html