Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου 2016

O Θουκυδίδης, η προέλευση των Ελλήνων και το όνομα Ελλάς

syrak

Όπως γνωρίζουμε ενδεχομένως από τα σχολικά μας χρόνια, ο Έλλην ιστορικός Θουκυδίδης έζησε μεταξύ 460 – 398 π.Χ.. και έγινε παγκοσμίως γνωστός για τη συγγραφή της κλασικής Ιστορίας του Πελοποννησιακού Πολέμου. Στο έργο της ζωής του αφηγείται γεγονότα που συνέβησαν κατά τον εμφύλιο πόλεμο μεταξύ της Αθήνας και της Σπάρτης· ο Πελοποννησιακός Πόλεμος κράτησε από το 431 έως το 404 π.Χ., με ένα επτάχρονο διάλειμμα “ύποπτης ανακωχής”. Στο προοίμιο του έργου διαβάζουμε:


1. Θουκυδίδης, ο Αθηναίος, έγραψε την ιστορίαν του πολέμου μεταξύ των Πελοποννησίων και των Αθηναίων. Την συγγραφήν αυτού ήρχισεν ευθύς εξ αρχής της εκρήξεώς του, διότι προείδεν ότι θ’ απέβαινε μεγάλος και περισσότερον αξιομνημόνευτος από κάθε προηγούμενον πόλεμον, και εσυμπέραινε τούτο από το γεγονός ότι αμφότερα τα Κράτη κατήρχοντο εις αυτόν, ενώ ευρίσκοντο εις την ακμήν της παντός είδους στρατιωτικής δυνάμεώς των, και ότι έβλεπε τους λοιπούς Έλληνας είτε τασσόμενους αμέσως, είτε διανοουμένους τουλάχιστον να ταχθούν προς το εν ή το άλλο μέρος. [1] Προοίμιον (1-23)

Η κίνησις αυτή ετάραξε τωόντι βαθύτατα την Ελλάδα, και μέρος υπό τους βαρβάρους και σχεδόν τον κόσμον όλον. Τα προγενέστερα γεγονότα και τα έτι παλαιότερα δεν δύνανται να εξακριβωθούν σαφώς, ένεκα της παρόδου πολλού χρόνου. Αλλά από τεκμήρια, τα οποία, ωθών την έρευνάν μου μέχρι του απωτάτου παρελθόντος, κρίνω αξιόπιστα, άγομαι να πιστεύσω ότι δεν υπήρξαν μεγάλα, ούτε υπό πολεμικήν, ούτε υπό άλλην έποψιν.

Ο Πελοποννησιακός Πόλεμος ανάμεσα στη Αθηναϊκή και την Πελοποννησιακή Συμμαχία, υπό την ηγεμονία της Σπάρτης, διήρκεσε, με μερικές ανακωχές, από το 431 π.Χ. έως το 404 π.Χ. και έληξε με την ολοκληρωτική ήττα των Αθηναίων, δίνοντας τέλος στον πολιτισμικό «χρυσό αιώνα».
Ως προς την καταγωγή του, ο ίδιος αναφέρει ότι ήταν Θραξ, καθώς πατέρας του ήταν ο Όλορος, όνομα το οποίο επίσης ανήκε σε πολλούς βασιλείς της Θράκης. Ο Όλορος ήταν ιδιοκτήτης χρυσωρυχείων στην παράκτια περιοχή απέναντι από τη Θάσο και συνεπώς ευκατάστατος. Ο Θουκυδίδης γεννήθηκε στον Άλιμο και είχε συγγενικούς δεσμούς με τον Αθηναίο πολιτικό και στρατηγό Μιλτιάδη και έναν από τους γιούς του, τον Κίμωνα. Κατά την διάρκεια μιας εκστρατείας στην χερσόνησο της Κριμαίας, ο Μιλτιάδης παντρεύτηκε την Ηγησιπύλη, κόρη του Ολόρου, βασιλιά της Θράκης. Ο μέγας ιστορικός έλαβε κλασική μόρφωση και επηρεάσηκε από την σπουδαία φιλοσοφική παράδοση των Σοφιστών, αν και ήταν μάλλον αριστοκρατικής πολιτικής καταγωγής. Η συγγένεια και η συναναστροφή με τους κύκλους της αριστοκρατίας τον έφερε σε επαφή με ανθρώπους που διαμόρφωσαν την ιστορία της περιόδου για την οποία έγραψε. Ο χαρακτήρας του λέγεται ότι ήταν ψυχρός, μελαγχολικός και απαισιόδοξος.

Ως προς την καταγωγή του, ο ίδιος αναφέρει ότι ήταν Θραξ, καθώς πατέρας του ήταν ο Όλορος, όνομα το οποίο επίσης ανήκε σε πολλούς βασιλείς της Θράκης. Ο Όλορος ήταν ιδιοκτήτης χρυσωρυχείων στην παράκτια περιοχή απέναντι από τη Θάσο και συνεπώς ευκατάστατος. Ο Θουκυδίδης γεννήθηκε στον Άλιμο και είχε συγγενικούς δεσμούς με τον Αθηναίο πολιτικό και στρατηγό Μιλτιάδη και έναν από τους γιούς του, τον Κίμωνα. Κατά την διάρκεια μιας εκστρατείας στην χερσόνησο της Κριμαίας, ο Μιλτιάδης παντρεύτηκε την Ηγησιπύλη, κόρη του Ολόρου, βασιλιά της Θράκης. Ο μέγας ιστορικός έλαβε κλασική μόρφωση και επηρεάσηκε από την σπουδαία φιλοσοφική παράδοση των Σοφιστών, αν και ήταν μάλλον αριστοκρατικής πολιτικής καταγωγής. Η συγγένεια και η συναναστροφή με τους κύκλους της αριστοκρατίας τον έφερε σε επαφή με ανθρώπους που διαμόρφωσαν την ιστορία της περιόδου για την οποία έγραψε. Ο χαρακτήρας του λέγεται ότι ήταν ψυχρός, μελαγχολικός και απαισιόδοξος.

Ο Θουκυδίδης ήταν περίπου 25-30 ετών όταν ξεκίνησε ο Πελοποννησιακός Πόλεμος (431 π.Χ.). Αρρώστησε ο ίδιος κατά τον λοιμό που έπληξε την Αθήνα μεταξύ 430 και 427 π.Χ. και εξόντωσε το ένα τέταρτο του πληθυσμού της, μεταξύ αυτών και τον ίδιο τον Περικλή. Το 424 π.Χ. εξελέγη στρατηγός και ανέλαβε τη διοίκηση 7 πλοίων που αγκυροβολούσαν στη Θάσο, πιθανότατα επειδή είχε παλαιότερες διασυνδέσεις στην περιοχή. Κατά το χειμώνα του 424/3 π.Χ. ο Σπαρτιάτης στρατηγός Βρασίδας χτύπησε την Αμφίπολη, μια παραλιακή πόλη της Μακεδονίας στα δυτικά της Θάσου, η οποία είχε στρατηγική σημασία για την Αθηναϊκή Συμμαχία, λόγω της ναυπηγήσιμης ξυλείας που πρόσφερε η περιοχή και επειδή βρισκόταν κοντά στα χρυσωρυχεία του Παγγαίου. Ο Αθηναίος διοικητής της μακεδονικής πόλης ζήτησε βοήθεια από τον στρατηγό Θουκυδίδη.

Ο Βρασίδας, γνωρίζοντας ότι οι δυνάμεις των Αθηναίων βρισκόταν στη Θάσο και επειδή φοβήθηκε ότι θα φτάσουν ενισχύσεις από τη θάλασσα, έσπευσε να προσφέρει ευνοϊκούς όρους παράδοσης στους κατοίκους της Αμφίπολης και οι τελευταίοι τούς δέχτηκαν. Έτσι, όταν ο Θουκυδίδης έφτασε, η πόλη βρισκόταν ήδη υπό τον έλεγχο των Σπαρτιατών. Όπως ήταν επόμενο, η είδηση για την απώλεια της Αμφίπολης προκάλεσε μεγάλη πολιτική αναστάτωση στην Αθήνα. Για την αποτυχία του να σώσει την πόλη, ο Θουκυδίδης αναφέρει:

“Ήταν επίσης γραμμένο να εξοριστώ από την πατρίδα μου για είκοσι χρόνια μετά τα γεγονότα της Αμφίπολης και, όντας παρών και με τις δύο πλευρές της διαμάχης και κυρίως με τους Πελοποννήσιους λόγω της εξορίας μου, είχα το χρόνο να παρακολουθώ τις καταστάσεις κάπως αμερόληπτα.”

Με την ιδιότητα του εξόριστου και με βαθιά γνώση των τοπικών συνθηκών, όπως μαρτυρείται στο έργο του, ο οξυδερκής ιστορικός ταξιδεύει σχεδόν ελεύθερα στα θέατρα του πολέμου και έχει την ευκαιρία να δει τις διενέξεις από διαφορετικές πλευρές. Πιθανόν να ταξίδεψε και στη Σικελία κατά τη διάρκεια της Σικελικής Εκστρατείας. Σύμφωνα με τον Παυσανία, κάποιος Οινόβιος κατάφερε να περάσει ένα νόμο που επέτρεπε στο Θουκυδίδη να επιστρέψει από την εξορία, πιθανόν λίγο μετά την παράδοση της Αθήνας και το τέλος του πολέμου το 404 π.Χ. Ο Παυσανίας αναφέρει ακόμη ότι δολοφονήθηκε κατά την επιστροφή του στην Αθήνα. Πολλοί αμφισβητούν αυτή την εκδοχή, θεωρώντας πως υπάρχουν ενδείξεις ότι έζησε μέχρι και το 397 π.Χ. Όπως και να έγινε, βέβαιο είναι ότι παρόλο που έζησε μετά το τέλος του πολέμου και την οριστική συντριβή της Αθήνας, δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει την Ιστορία του. Η διήγησή του διακόπτεται κάπως απότομα στο μέσο του έτους 411 π.Χ., υποδηλώνοντας ίσως ότι πέθανε κατά τη διάρκεια της συγγραφής του έργου. Σύμφωνα με κάποια παράδοση, το κείμενό του βρέθηκε να τελειώνει με μία ανολοκλήρωτη πρόταση. Τα λείψανά του επιστράφηκαν στην πόλη της Παλλάδας και ενταφιάστηκαν στον οικογενειακό τάφο του Κίμωνα.

Οι μεταναστεύσεις

Ο Θουκυδίδης δεν έδωσε τίτλο στο έργο του, ούτε το χώρισε σε βιβλία. Η διαίρεσή σε 8 βιβλία και ο τίτλος Θουκυδίδου Ιστορίαι ή Συγγραφή οφείλονται στους αρχαίους γραμματικούς. Στο Α’ βιβλίο – μετά το προοίμιο – ακολουθεί η λεγόμενη αρχαιολογία, η οποία αποτελεί σύγκριση μεταξύ του Πελοποννησιακού πολέμου και προηγουμένων σημαντικών γεγονότων της ελληνικής ιστορίας:
“Η κίνησις αυτή ετάραξε τωόντι βαθύτατα την Ελλάδα, και μέρος υπό τους βαρβάρους και σχεδόν τον κόσμον όλον. Τα προγενέστερα γεγονότα και τα έτι παλαιότερα δεν δύνανται να εξακριβωθούν σαφώς, ένεκα της παρόδου πολλού χρόνου. Αλλά από τεκμήρια, τα οποία, ωθών την έρευνάν μου μέχρι του απωτάτου παρελθόντος, κρίνω αξιόπιστα, άγομαι να πιστεύσω ότι δεν υπήρξαν μεγάλα, ούτε υπό πολεμικήν, ούτε υπό άλλην έποψιν.”

Σύμφωνα με το ίδιο, η Αττική – λόγω του ότι το έδαφός της είναι ισχνόν και πτωχόν – υπήρξεν ανέκαθεν απαλλαγμένη από στάσεις και για το λόγο αυτό διατήρησε πάντοτε τους ίδιους κατοίκους. Αντιθέτως, τα ευφορώτερα προ πάντων διαμερίσματα υπέκειντο εις διηνεκείς μεταβολάς των κατοίκων. Ως τέτοιες περιοχές αναφέρει τη Θεσσαλία, την Βοιωτία, το μεγαλύτερον μέρος της Πελοποννήσου, εκτός από την Αρκαδία και από την υπόλοιπη Ελλάδα τα καλύτερα μέρη:

“Διότι είναι προφανές ότι η χώρα που καλείται σήμερον Ελλάς δεν ήτο μονίμως κατοικημένη εξ αρχής, αλλ’ εγίνοντο εις το παρελθόν συχναί μεταναστεύσεις και οι κάτοικοι χωρίς πολλάς δυσκολίας εγκατέλειπαν τας εστίας των, εξαναγκαζόμενοι εις τούτο από νέους πολυαριθμοτέρους εκάστοτε εποίκους. Καθόσον ούτε το εμπόριον, όπως σήμερον διεξάγεται, υπήρχε τότε, ούτε ασφαλής διά ξηράς ή διά θαλάσσης συγκοινωνία, και καθένας εξεμεταλλεύετο το έδαφος, το οποιον είχε υπό την κατοχήν του, τόσον μόνον όσον ήρκει διά την συντήρησίν του. Ούτε πλούτον εσώρευαν, ούτε την γην εφύτευαν, τόσον μάλλον καθόσον αι εγκαταστάσεις των δεν ήσαν ωχυρωμέναι και ως εκ τούτου εφοβούντο μήπως από στιγμής εις στιγμήν άλλοι επιδρομείς επέλθουν και τους αφαιρέσουν κάθε τι που έχουν. Επειδή, εξ άλλου, επίστευαν ότι οπουδήποτε ημπορούν να εξασφαλίσουν την αναγκαίαν καθημερινήν τροφήν, εμετανάστευαν όχι απροθύμως και δι’ αυτό δεν ήσαν ισχυροί ούτε κατά το μέγεθος των πόλεων, ούτε κατά την πολεμικήν γενικώς παρασκευήν. Αλλά τα ευφορώτερα προ πάντων διαμερίσματα υπέκειντο εις διηνεκείς μεταβολάς των κατοίκων – όπως, λόγου χάριν, αι επαρχίαι, αι οποίαι σήμερον ονομάζονται Θεσσαλία και Βοιωτία, και το μεγαλύτερον μέρος της Πελοποννήσου, εκτός της Αρκαδίας, και από την άλλην Ελλάδα τα καλύτερα μέρη.”

Χάρτης του Πελοποννησιακού Πολέμου. Στον χάρτη απεικονίζονται οι συμμαχίες και οι στρατιωτικές επιχειρήσεις του πολέμου (ιταλικά).

Η αύξηση του πλούτου επέφερε συγκρούσεις και πολλοί κατέφευγαν στην ασφαλέστερη Αθήνα, η οποία με την πάροδο του χρόνου έγινε πολυάνθρωπος και δεν μπορούσε να θρέψει τους κατοίκους της. Αρχικά, ο αποικισμός της Ιωνίας έδωσε μια λύση στο πρόβλημα:

“Διότι η ευφορία της γης έφερεν αύξησιν της δυνάμεως ωρισμένων προσώπων, η οποία επροκάλει εμφυλίους σπαραγμούς, από τους οποίους τα διαμερίσματα αυτά εφθείροντο τόσον μάλλον, καθόσον ήσαν περισσότερον εκτεθειμένα εις εξωτερικάς επιδρομάς. Η Αττική, εν πάση περιπτώσει, λόγω του ότι το έδαφός της είναι ισχνόν και πτωχόν, υπήρξεν ανέκαθεν απηλλαγμένη από στάσεις και διά τον λόγον αυτόν διετήρησε πάντοτε τους ιδίους κατοίκους. Και έχομεν εδώ απόδειξιν του ισχυρισμού μου ότι, λόγω της μεταναστεύσεως, τα άλλα μέρη της Ελλάδος δεν ηυξήθησαν εις πληθυσμόν όπως η Αττική. Διότι οι δυνατώτεροι από εκείνους, όσοι, ένεκα εξωτερικών πολέμων ή εσωτερικών στάσεων εξεδιώκοντο από την άλλην Ελλάδα, κατέφευγαν εις τας Αθήνας ως εις τόπον ασφαλή, και, πολιτογραφούμενοι, κατέστησαν την πόλιν, ευθύς από τους παλαιότατους χρόνους, ακόμη πλέον πολυάνθρωπον, εις τρόπον ώστε επειδή η Αττική απέβη ανεπαρκής διά τον πληθυσμόν της πόλεως οι Αθηναίοι απέστειλαν αποικίας εις την Ιωνίαν.

Το όνομα Ελλάς


Σύμφωνα με την αρχαία ελληνική μυθολογία, ο Έλλην ήταν γιος του Δευκαλίωνος και της Πύρρας και απέκτησε τρεις γιους, τον Αίολο, τον Δώρο και τον Ξάνθο. Ο Αίολος και ο Δώρος μαζί με τους γιους του Ξάνθου, τον Αχαιό και τον Ίωνα, αποτέλεσαν τους γενάρχες των τεσσάρων κυριότερων ελληνικών φυλών που ήταν οι Αχαιοί, οι Δωριείς, οι Αιολείς και οι Ίωνες. Το όνομα Έλληνες στα ομηρικά χρόνια δεν αντιστοιχούσε παρά μόνο σ’ ένα ελληνικό φύλο, που κατοικούσε στην περιοχή γύρω από τον Σπερχειό ποταμό στη σημερινή Φθιώτιδα (αρχ. Φθία), το οποίο είχε ως ηγέτη του τον μυθικό ήρωα Αχιλλέα, επικεφαλής των περίφημων Μυρμιδόνων:

«οι τ’ είχον Φθίην ήδ’ Ελλάδα καλλιγύναικα. > / Μυρμιδόνες δε καλεύντο και Έλληνες και Αχαιοί» (Ιλιάδα Β’ 683-4)

Οι Έλληνες στο έργο του Ομήρου αναφέρονται επίσης ως Αχαιοί, Παναχαιοί, Δαναοί, Αργείοι και Πανέλληνες:

«εγχείη δ’ εκέκαστο /ο Αίας ο ηγεμόνας των Λοκρών /Πανέλληνας και Αχαιούς» (Ιλιάδα Β’ 530).

Κατά τον Αριστοτέλη, αρχικά Ελλάς ήταν όνομα περιοχής κοντά στη Δωδώνη. Η ετυμολογία της λέξεως Έλλην έχει προκαλέσει διάφορες συζητήσεις. Η επικρατέστερη εκδοχή είναι ότι η λέξη προέρχεται από τους Σελλούς (< θ. σελ- = φωτίζω), ένα ελληνικό φύλο της Ηπείρου στο οποίο ανήκαν οι ιερείς της Δωδώνης. Ένα μέρος των Σελλών φέρεται να μετανάστευσε στη Φθία. Μέχρι τον Τρωικό Πόλεμο, η Ελλάς δεν επιχείρησε τίποτα από κοινού: “Την αδυναμίαν, άλλωστε, των παλαιών καιρών μου φαίνεται ότι αποδεικνύει και το γεγονός προ πάντων ότι πριν από τα Τρωικά τίποτε δεν επεχείρησεν από κοινού η Ελλάς. Νομίζω μάλιστα ότι το όνομα αυτό ούτε είχε δοθή ακόμη εις όλην την χώραν, ούτε καν υπήρχε προ του Έλληνος, υιού του Δευκαλίωνος, αλλά τα διάφορα φύλα, και εις μεγαλυτέραν έκτασιν το Πελασγικόν, έδιδαν το όνομά των εις τα υπ’ αυτών κατοικούμενα διαμερίσματα. Αλλ’ από την εποχήν που ο Έλλην και οι υιοί του απέβησαν ισχυροί εις την Φθιώτιδα, και την βοήθειάν των επεκαλούντο οι κάτοικοι των άλλων πόλεων, τα διάφορα φύλα, συνεπεία της επικοινωνίας αυτής, ωνομάζοντο ήδη επί μάλλον και μάλλον Έλληνες, μολονότι πολύς επέρασε καιρός πριν το όνομα τούτο ημπορέση να επικράτηση γενικώς. Την καλυτέραν απόδειξιν παρέχει ο Όμηρος. Διότι, μολονότι έζησε πολύ ύστερον και από τα Τρωικά, πουθενά δεν ωνόμασε με το όνομα αυτό όλους, ούτε άλλους εκτός εκείνων που ηκολούθησαν τον Αχιλλέα από την Φθιώτιδα, οι οποίοι ήσαν και οι πρώτοι Έλληνες, αλλ’ αποκαλεί αυτούς εις τα ποιήματά του γενικώς Δαναούς και Αργείους και Αχαιούς.” Ο Όμηρος δεν κάνει επίσης διάκριση ανάμεσα σε Έλληνες και βαρβάρους: “Ούτε βαρβάρους, άλλωστε, μνημονεύει διά τον λόγον, ως νομίζω, ότι ούτε οι Έλληνες είχαν ακόμη διακριθή διά κοινού αντιθέτου ονόματος. Οπωσδήποτε τα διάφορα ελληνικά φύλα, επί των οποίων το όνομα των Ελλήνων, λόγω κοινότητος της γλώσσης, εξηπλώνετο διαδοχικώς από μίαν περιφέρειαν εις άλλην, έως ότου επεξετάθη ακολούθως επί του συνόλου των, δεν έκαμαν καμμίαν κοινήν επιχείρησιν πριν από τα Τρωικά, ένεκα αδυναμίας και ελλείψεως αμοιβαίας επικοινωνίας. Άλλωστε, και την εκστρατείαν ακόμη κατά της Τροίας τότε μόνον επεχείρησαν από κοινού, όταν είχαν ήδη αποκτήσει αξιόλογον εμπειρίαν της θαλάσσης.

Έλλην και Ελλάς


Στο Λεξικό του Μπαμπινιώτη, αναφέρεται και ο τύπος Έλλοπες, ο οποίος προσδιόριζε κατοίκους της Δωδώνης και της βόρειας Εύβοιας. Ο Αριστοτέλης ορίζει τη Δωδώνη ως αρχική πατρίδα των Ελλήνων. Από μορφολογικής απόψεως θεωρείται ότι οι λέξεις Έλλην και Ελλάς αποτελούν παράγωγα του ουσ. Ελλοί – Έλλοι – Σελλοί, καθώς οι τύποι αυτοί απαντώνται στον ‘Ομηρο και τον Πίνδαρο. Ο Χριστιανός Ησύχιος ερμηνεύει ως εξής: Έλλοί· Έλληνες οι εν Δωδώνη και οι ιερείς». Όλοι αυτοί οι γλωσσικοί τύποι είναι αγνώστου ετύμου και σημασίας κατά τον κ. Μπαμπινιώτη. [3]

Όπως αναφέρθηκε ήδη, στον Όμηρο η λέξη περιορίζεται τοπικά στους Θεσσαλούς της Φθίας, ενώ η χρήση της αργότερα στο αρχ. επίθ. Ελλανοδίκαι αύξησε το κύρος της λόγω της σημασίας των Ολυμπιακών Αγώνων. Ο Θουκυδίδης εξηγεί τη γεωγραφική επέκταση του όρου Έλληνες από τον μυθολογικό ήρωα Έλληνα, που ταξίδευε και δρούσε συχνά σε άλλες πόλεις. Ο αρχαίος ιστορικός Ηρόδοτος πιστεύει ότι ο όρος “Ελληνες χρησιμοποιήθηκε για να τονίσει την κοινή προέλευση των διαφόρων φυλών του ελληνικού χώρου. [3]

Ο αποκλεισμός του μυθώδους από την ιστορίαν μου ίσως την καταστήση ολιγώτερον τερπνήν ως ακρόαμα, θα μου είναι όμως αρκετόν, εάν το έργον μου κρίνουν ωφέλιμον όσοι θελήσουν να έχουν ακριβή αντίληψιν των γεγονότων, όσα έχουν ήδη λάβει χώραν, και εκείνων τα οποία κατά την ανθρωπίνην φύσιν μέλλουν να συμβούν περίπου όμοια. Θουκυδίδης [2]

Το «Γένος των Γραικών»


Στην προεπαναστατική Ελλάδα αναβιώνει μια πανάρχαια ονομασία των Ελλήνων, οι ονομασία Γραικοί, που χρησιμοποιήθηκε πριν ακόμη καθιερωθεί η λέξη Έλληνες. Σε επιγραφή τού 4ου π.Χ. αι. διαβάζουμε: «”Ελληνες ωνομάσθησαν, το πρότερον Γραικοί καλούμενοι». Ο Αριστοτέλης (Μετεωρολογικά 1,352α) γράφει: “ώκουνν [ενν. στην περιοχή της Δωδώνης στην Ήπειρο] οι Σελλoί (πρόκειται για τους Ελλούς] και οι καλούμενοι τότε μεν Γραικοί, νυν δε Έλληνες». Η πληροφορία του Αριστοτέλη και η γενικότερη παράδοση της αρχαιότητας συγκλίνουν στο ότι τόσο οι ονομασίες Γραικοί και Έλληνες όσο και η περιοχή της αρχικής εγκατάστασης των Ελλήνων τοποθετούνται στην περιοχή της Ηπείρου, γύρω από τη Δωδώνη και τα σημερινά Ιωάννινα.

Στους αλεξανδρινούς χρόνους, η ονομασία Γραικοί συναντάται λιγότερο αλλά παραλλήλως προς το Έλληνες. Στο Βυζάντιο παράλληλα με το Ρωμαίοι χρησιμοποιείται, σε περιορισμένη έκταση, και το Γραικοί, προσλαμβάνοντας την ειδικότερη σημασία «ελληνορθόδοξοι» κατ’ αντιδιαστολή προς το Έλληνες (= ειδωλολάτρες, πολυθεϊστές) και το Λατίνοι (= χριστιανοί της Δύσης / ρωμαιοκαθολικοί). Τον 15ο αιώνα, (στη Σύνοδο της Φλωρεντίας) αναφέρονται «συνελθόντες Λατίνοι τε και Γραικοί». Ο δεινός αρχαιογνώστης Αδαμάντιος Κοραής και άλλοι προεπαναστατικοί συγγραφείς και αγωνιστές (Ρήγας, Χριστόπουλος κ.ά.) μιλούν για το «Γένος των Γραικών» και ο ανασκολοπισθείς Αθανάσιος Διάκος – αρνούμενος να ενταχθεί στον οθωμανικό στρατό… – απαντά περήφανα στους Τούρκους: «Εγώ Γραικός γεννήθηκα, Γραικός θε να πεθάνω». Με την ίδρυση του νέου ελληνικού κράτους, το όνομα Γραικοί αντικαθίσταται από το Έλληνες. Οι Γραικοί, είτε ως κάτοικοι (αργότερα) της Γραίας στην Εύβοια και της ευβοϊκής αποικίας Κύμης στην Κάτω Ιταλία είτε απευθείας (παλαιότερα) από την περιοχή της Ηπείρου, έγιναν γνωστοί στους Ιταλούς, που τους ονόμασαν Graeci, από όπου και οι ξενικές ονομασίες των Ελλήνων ως Greek (αγγλ.), Grec (γαλλ.), Grieche (γερμ.). Ωστόσο, οι ξένοι χρησιμοποιούν για το Ελλάς το Hellas, ως επίσημη ονομασία της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, παράλληλα προς τα ονόματα Greece (αγγλ.), Grece (γαλλ.) και Griechenland στα γερμανικά.

Με το έργο του αθάνατου Θουκυδίδη θα ασχοληθούμε και σε επόμενα σημειώματα. Για την ώρα, θα καταλήξουμε με ένα μικρό και επίκαιρο απόσπασμα από τον περίφημο διάλογο των Αθηναίων με τους Μηλίους:

ΜΗΛΕΙΟΙ:
Πώς είναι δυνατόν να έχουμε εμείς το ίδιο συμφέρον να γίνουμε δούλοι σας όσο εσείς έχετε συμφέρον να μας υποτάξετε;

ΑΘΗΝΑΙΟΙ:
Επειδή εσείς, αν υποταχθείτε, θ’ αποφύγετε την έσχατη καταστροφή και εμείς θα έχουμε κέρδος αν δεν σας καταστρέψουμε.



ΠΗΓΗ: Η ΛΙΣΤΑ ΜΟΥ

https://www.enallaxnews.gr/2015/12/20/o-thoukydidis-i-proelefsi-twn-ellinwn-kai-to-onoma-ellas/

Αλέξη… «πακέτο»: Μαθητής στην Αστόρια αρνείται χειραψία στον Αλέξη Τσίπρα! (VIDEO)


Ένα (ακόμη) απρόοποτο είχε η επίσκεψη του Αλέξη Τσίπρα σε ελληνο-αμερικανικό σχολείο, στην Αστόρια, των ΗΠΑ, το οποίο όμως πέρασε… στα ψιλά.Και λέμε «ένα ακόμα» γιατί όπως σας έχουμε ήδη ενημερώσει, μια μαθήτρια λιποθύμησε κατά την διάρκεια της ομιλίας του πρωθυπουργού.

Το δεύτερο όμως… απρόοπτο είχε καταφέρει να περάσει «απαρατήρητο», παρόλο που προκαλεί πολλές εντυπώσεις. Στο βίντεο που θα δείτε, φαίνεται ο Αλέξης Τσίπρας να χαιρετά έναν – έναν τους μαθητές που είναι παραταγμένοι στις σχολικές εγκαταστάσεις, κατά την υποδοχή του.

Όλα βαίνουν καλώς, μέχρι ο Έλληνας πρωθυπουργός να φτάσει μπροστά από έναν συγκεκριμένο μαθητή, ο οποίος όπως φαίνεται ξεκάθαρα στο απόσπασμα αρνείται να του δώσει το χέρι του!

Και μάλιστα… πεισματικά, αφού ο Αλέξης Τσίπρας μοιάζει να κάνει και μια… δεύτερη προσπάθεια για χειραψία, πριν τελικά συνειδητοποιήσει πως ο μαθητής (σ.σ. ο οποίος μασούσε και τσίχλα) ήταν ανένδοτος και τον προσπεράσει, συνεχίζοντας την πορεία του…

Δείτε το βίντεο (σ.σ. το συγκεκριμένο απόσπασμα είναι μετά το 00:50)




πηγη Athensmagazine.gr
http://expresstime.gr/alexi-paketo-mathitis-stin-astoria-arnite-chirapsia-ston-alexi-tsipra-video/

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ΚΡΑΞΙΜΟ από τον Χάρη Καφετζόπουλο στον Αντώνη Ρέμο για Κεμάλ. «Αν είσαι πούστης δεν με ενδιαφέρει! Άνοιξε κάνα βιβλίο μαλάκα τραγουδιάρη να μάθεις την ιστορία των Ποντίων!»

remos_madata_933040366
Δείτε τι έγραψε στο προσωπικό του προφίλ στο facebook ο μάνατζερ της πιάτσας Χάρης Καφετζόπουλος για τον Αντώνη Ρέμο και πως σχολίασε τις δηλώσεις του τραγουδιστή για τον Κεμάλ Ατατούρκ....
 Μπλιαχ και… Ντροπή σου (που λέει και το άσμα σου) Αντώνη Ρέμο! 
remos-2
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:
αν είσαι πούστης δε με ενδιαφέρει…
αν «χρηματοδοτείς» γκομενίτσες να παίζουν τη σύζυγο ούτε αυτό με ενδιαφέρει…
αν έχεις φαν λοβοτομημένα καϋμένα ποσώς με ενδιαφέρει…
αν στη Μύκονο στήνεις παρτάκια για την «αγάπη που χάθηκε στη σκόνη» χέστηκα…
αν είσαι βάζελος όπως και γω στα αρχίδια μου…
αν το «μπινές» είναι ένα επίθετο που θέλεις να συνοδεύει το όνομα σου στον πούτσο μου…
αν ψάχνεις τον έρωτα ανάμεσα στο οθωμανικό δίκαιο με ταξιδάκια στην ανατολή, ποιος γαμεί ψηλά καπέλα…
αν ψάχνεις ψήφους για την πολιτική σου σταδιοδρομία ανάμεσα σε πομάκους, κιζιλμπάσηδες και πατσατζίδικα της Σαλονίκης, άντε και καλά γαμήσια…
αυτό που με ενδιαφέρει είναι να ανοίξεις κάνα βιβλίο ΜΑΛΑΚΑ νταχτιρτζή και να μάθεις!
να μάθεις ΜΑΛΑΚΑ τραγουδιάρη για την γενοκτονία των Αρμενίων και των Ελλήνων…
να μάθεις την Ιστορία των Ποντίων…
να μάθεις μαλακοσφουγγαρίστρα ποιος έκαψε τη Σμύρνη κι έστειλε στον τάφο χιλιάδες Έλληνες…
εν τέλει…
να μάθεις ΜΟΥΝΑΚΙ ότι ο τόπος που σε ταΐζει και σε έκανε από το απόλυτο τίποτα που είσαι φίρμα, ΑΠΑΙΤΕΙ τον σεβασμό σου στην Ιστορία του, ακόμα κι αν είσαι ένα τουρκόσπορο όπως εσύ… λοιπόν… άντε γαμήσου Μανταλένα πλουμιστή που θα μας δηλώσεις και τη περηφάνια σου για τη καμένη σάρκα των Ελλήνων… 
στη διάθεσή σου! για οτιδήποτε!
{Χάρης Καφετζόπουλος}

ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΧΑΡΗΣ ΚΑΦΕΤΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Χάρης Καφετζόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα. Η πρώτη του επαφή με την μουσική ήταν για 8 και πλέον χρόνια η επαγγελματική απασχόληση του ως DJ σε διάφορα Rock Club της Αθήνας . Συνεργάστηκε στιχουργικά για πρώτη φορά με τον συνθέτη Νίκο Βεντουράτο κάνοντας την πρώτη του δισκογραφική δουλειά.
Αμέσως μετά συνεργάστηκε με τον συνθέτη και κιθαρίστα Αντώνη Μιτζέλο και έγραψε 2 τραγούδια στο τελευταίο δίσκο του συγκροτήματος Τερμίτες “περιμένοντας τη βροχή». Το “βασίλισσα της σιωπής” (Πάρε με από δω) και το “θεά του σκοταδιού”. Το τραγούδι “βασίλισσα της σιωπής” θεωρείτε ένα από τα καλυτέρα τραγούδια του συγκροτήματος. Την ίδια εποχή ανέλαβε ως παραγωγός δίσκων στην Industry records Co – PolyGram. Συνεργάστηκε για λογαριασμό της Industry records και της Falling Goose Rec. με την Emi Records και την Ricordi Rec. στο Μιλάνο.
Παράλληλα είχε μέρος του σχολιασμού και κριτικής για νέες δισκογραφικές κυκλοφορίες σε μουσικά περιοδικά (pop & rock),ενώ μαζί με τον διευθυντή της PolyGram Βάσο Τσιμιδόπουλο εκδώσανε το μουσικό περιοδικό “Κου Κου”.
Παραγωγός και παρουσιαστής της ραδιοφωνικής εκπομπής radio show στους ραδιοσταθμούς: Ελλάδα fm – 2 πρόγραμμα ΕΡΤ – Αθήνα 9,84 fm. Κεντρικός παρουσιαστής της τηλεοπτικής εκπομπής της ΕΤ2 “Ηχοδρόμιο” και “Μεικτό Λύκειο ” στην ΕΤ1.
Εργάστηκε στην ανεξάρτητη δισκογραφική εταιρία «Πανδώρα» για ανεξάρτητες παραγωγές της rock –metal και εναλλακτικής αντεργκράουντ σκηνής. Ήταν ένας από τους τρεις βασικούς μετόχους του Blue Studio ltd. Post production, με δραστηριότητες σε μουσικά video clip και ντοκιμαντέρ κυρίως για λογαριασμό του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού.
Έχει επιμεληθεί μουσικά, πολλά ντοκιμαντέρ της τηλεόρασης για λογαριασμό του ΕΟΤ, με κορυφή το ντοκιμαντέρ των Olympic games ’96 για την επέτειο των εκατό χρόνων από την έναρξη τους, (που ακολούθησε το Ολυμπιακό «Πήγασος» σε μουσική Βαγγέλη Παπαθανασίου), για 136 χώρες.
Το 1994 κυκλοφόρησε η πρώτη του ποιητική συλλογή «αισθητική απόλαυση του μύθου» και το 2008 η δεύτερη ποιητική συλλογή του «Το χρώμα της σελήνης είναι Βυζαντινό». Έχει γράψει τα τραγούδια της τηλεοπτικής σειράς του Mega“Τζιβαέρι” , καθώς και τα τραγούδια : Αν μ’ αγαπάς – Σε βρίσκω – Ritmo Latino – Χάθηκα μες το στίγμα σου – Στολιδάκι – Βασιλεμένα κάστρα – Του Χάρη – Πειρατής η Θεός – Θεά του σκοταδιού – Πάρε με από δω (Βασίλισσα της σιωπής) – Τι να κάνω – Plaza de Toro’s –Βοτσαλάκι μου και κύμα – Ωραιότατη κοιμωμένη – Ο φίλος μου ο Γιάννης – Θησαυρέ μου κ.α.
Έχει συνεργαστεί με πολλούς συνθέτες και ερμηνευτές όπως: Αντώνη Μιτζέλο , R.Persi , Άκη Τριανταφύλλου , Λαυρέντη Μαχαιρίτσα , S. Previstri , Δημήτρη Ζερβουδάκη ,T. Depiscopo , Nίκο Βεντουράτο , Γιάννη Πάριο , Χριστίνα Μαραγκόζη , Πέννυ Ξενάκη ,Konstantinos M. , Πασχάλη , Νίκο Nομικό , Τάκη Βασαλάκη κ.α.
Στις προσεχείς μουσικές δραστηριότητες του συμπεριλαμβάνονται: Η θεατρική rock opera “Exodus” σε σκηνοθεσία Ελένης Θ. Αγγελόπουλου, και οι δισκογραφικές συνεργασίες με Αντώνη Μιτζέλο , Δημήτρη Ζερβουδάκη , Θοδωρή Λαχανά κ.α.
Στίχοι
Ritmo Latino
Στίχοι: Χάρης Καφετζόπουλος
Μουσική: S. Previstri & R. Persi 1. Πένυ Ξενάκη Δεν μπορώ να φανταστώ πάλι εδώ σε έχω
Ότι θέλω να σου πω απόψε θα θυμηθώ
Μάτια γαλανά
Θάλασσα βαθειά
Και ‘γω δεν είμαι εκεί
Άλλον να κρατάς
Πες μου πως ξεχνάς
Στην αμμουδιά τη χρυσή.Στο κύμα θυμήσου Ritmo Latino
Στην άμμο μαζί σου Ritmo Latino
Τα αστέρια που πέφτουν Ritmo Latino
Χορεύουν μαζί σου Ritmo Latino.Σε έρημα νησιά
Πάρε με αν θες
Σε χώρες τροπικές να ταξιδέψουμε μαζί ξανά.Μάτια γαλανά
Καλοκαιρινά
Και γω δεν είμαι εκεί
Μάτια γαλανά
Θάλασσα βαθειά
Στην αμμουδιά τη χρυσή.Στο κύμα θυμήσου Ritmo Latino
Στην άμμο μαζί σου Ritmo Latino
Τα αστέρια που πέφτουν Ritmo Latino
Χορεύουν μαζί σου Ritmo Latino.
Η συνέντευξη του Χάρη Καφετζόπουλου στο «Βήμα»
Ο κ. Χάρης Καφετζόπουλος ασκεί καθήκοντα marketing communication για την εταιρεία εισαγωγής και εμπορίας οινοπνευματωδών ποτών Hellas Mex SA, η οποία διανέμει στην Ελλάδα μεταξύ άλλων τις μπίρες Corona Extra, Asahi και Budwiser. Παράλληλα ασχολείται με τη στιχουργία, ενώ κατά καιρούς έχει ασχοληθεί με την έντυπη και ηλεκτρονική δημοσιογραφία και υπήρξε παραγωγός μουσικών εκπομπών στην κρατική και στην ιδιωτική ραδιοφωνία.
Η επαγγελματική σταδιοδρομία του κ. Χ. Καφετζόπουλου ξεκινά όταν ήταν 12 ετών, οπότε εργάζεται για πρώτη φορά σε καταστήματα ειδών ρουχισμού ως πωλητής, ενώ έπειτα από λίγα χρόνια βρίσκεται εκ του παραλλήλου να δουλεύει και ως d.j. Η περαιτέρω πορεία του στο επαγγελματικό στερέωμα είναι πολύμορφη.
Στα 24 του εργάζεται για τέσσερα χρόνια στην πολυεθνική εταιρεία Urania, η οποία κατασκευάζει και εισάγει τηλεοράσεις, μοντάροντας τηλεοράσεις, ενώ αμέσως μετά περνά στην έντυπη δημοσιογραφία γράφοντας για το περιοδικό «Ποπ&Ροκ», εκφράζοντας έτσι και την αγάπη του για τη μουσική ­ αποτέλεσμα της ενασχόλησής του με αυτήν την περίοδο που εργαζόταν ως dj. Αμέσως μετά εκδίδει σε συνεργασία με τον Βάσο Τσιμιδόπουλου, τότε διευθυντή ξένου ρεπερτορίου της εταιρείας παραγωγής δίσκων Polygram για έναν χρόνο το μουσικό περιοδικό «ΚούΚου».
Το 1986 αναλαμβάνει την εταιρεία παραγωγής δίσκων ξένου ρεπερτορίου του κ. Νίκου Παπαθανασίου με έδρα το Μιλάνο, καθώς και τις εργασίες της στην Ελλάδα, μέσω της οποίας συνεργάζεται με καλλιτέχνες όπως η Milva, ο Adriano Celentano και η Tina Turner. Στο τέλος της ίδιας χρονιάς εργάζεται ως μουσικός παραγωγός στην ΕΡΤ, ενώ παράλληλα παρουσιάζει για την ΕΤ2 τη νεανική μουσική εκπομπή «Ηχοδρόμιο». Με το άνοιγμα της ιδιωτικής ραδιοφωνίας βρίσκεται να εργάζεται ως μουσικός παραγωγός για το ραδιόφωνο του Antenna. Η συνέχεια στη ραδιοφωνική του καριέρα είναι μια μουσική εκπομπή στο Δεύτερο Πρόγραμμα της ΕΡΤ.
Ο επόμενος παράλληλος σταθμός στην πορεία του είναι η συμμετοχή του στον τελευταίο δίσκο του συγκροτήματος Τερμίτες με τίτλο «Περιμένοντας τη βροχή», όπου γράφει τους στίχους για τα τραγούδια «Πάρε με από δω» και «Θεά του σκοταδιού». Η συνέχεια για την ενασχόλησή του με το συγκεκριμένο αντικείμενο είναι η συμμετοχή του στον δίσκο «Διδυμότειχο μπλουζ», όπου γράφει το τραγούδι «Σε ψάχνω» σε μουσική του Λαυρέντη Μαχαιρίτσα. Το ίδιο διάστημα παρουσιάζει τη δημοσιογραφική εκπομπή «Μεικτό λύκειο» στην ΕΤ1, η οποία διαπραγματευόταν τα προβλήματα των μαθητών της Β’ και Γ’ Λυκείου.
Το 1991 περνά στον χώρο του marketing αναλαμβάνοντας τη διεύθυνση marketing της εταιρείας Αμφίων ΑΕ, η οποία εισάγει και προωθεί στην ελληνική αγορά το Southern Comfort και την μπίρα Miller, όπου εργάζεται ως το 1996. Το 1994 κυκλοφορεί η πρώτη ποιητική συλλογή του με τίτλο «Αισθητική απόλαυση του μύθου», ενώ την ίδια χρονιά κυκλοφορεί από την Polygram δίσκος με τραγούδια στα οποία έχει γράψει τους στίχους με τίτλο «Plaza de toros», τα οποία ερμηνεύουν η Πέννυ Ξενάκη και ο Κωνσταντίνος.
Το 1997 αναλαμβάνει τη διεύθυνση διαφήμισης του ραδιοφωνικού σταθμού Cool FM, από όπου αποχωρεί τον Αύγουστο του 1999 για να αναλάβει το marketing communication στην Hellas Mex, όπου και εξακολουθεί να εργάζεται, ενώ παράλληλα γράφει και τους στίχους για τα τραγούδια της τηλεοπτικής σειράς «Τζιβαέρι».
Αυτή τη στιγμή ετοιμάζει τη δεύτερη ποιητική συλλογή του, καθώς και μια νέα συνεργασία με τον Δημήτρη Ζερβουδάκη για τον νέο του δίσκο που θα κυκλοφορήσει τον Οκτώβριο, όπου θα συμμετέχει με το τραγούδι «Ελα κρυφά». Ο κ. Χάρης Καφετζόπουλος δεν έχει σπουδάσει ποτέ στη ζωή του σε κανένα πανεπιστήμιο. Δεν κατέχει κανενός είδους πτυχίου, κατέχει όμως σημαντική θέση σε μια εταιρεία όπως η Hellas Mex, η οποία το 1999 παρουσίασε κύκλο εργασιών μεγαλύτερο από 3,2 δισ. δρχ. Το αντικείμενο της δουλειάς του είναι η προώθηση στο ραδιόφωνο, στην τηλεόραση και στον Τύπο, καθώς και σε χώρους μαζικής εστίασης των προϊόντων της εταιρείας και υποστηρίζει ότι η συγκεκριμένη δουλειά χρειάζεται πολύ χρόνο, καλή γνώση της αγοράς, ευελιξία, δυνατότητα επικοινωνίας και καλές δημόσιες σχέσεις.
Οπως χαρακτηριστικά λέει, έχει συμβουλευθεί ανθρώπους του ίδιου χώρου οι οποίοι έχουν σπουδάσει το αντικείμενο και έχει μελετήσει πολύ για να καλυτερεύσει τόσο το επίπεδο της δουλειάς του όσο και την αποδοτικότητά του. Τονίζει δε ότι το προϊοντικό marketing, όπως αυτός το έχει βιώσει, δεν γίνεται από το γραφείο, χρειάζεται αδιάκοπη ενασχόληση και πολλή επιμονή. «Το να κάνεις ένα άγνωστο προϊόν leader στην αγορά είναι στοίχημα με τον εαυτό σου και μάχη με τον ανταγωνισμό ­ και πρέπει να κερδηθούν και τα δύο» συμπληρώνει.
 

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΙΛΙΑ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΗ ΜΕ ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΟΥ ΤΗΣ ΕΔΩΣΕ ΕΝΤΟΛΗ ΑΠΟΠΛΗΡΩΜΗΣ !!

 

ΤΡΑΠΕΖΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΗΣ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ ΕΞΩΔΙΚΟ- ΣΥΝΟΜΙΛΙΑ




ΚΑΘΕ ΠΟΛΙΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΒΑΡΟΣ ΠΟΥ ΤΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΠΙΒΑΛΕΙ ΟΙ ΙΔΙΩΤΕΣ ΤΡΑΠΕΖΙΤΕΣ...
ΔΕΙΤΕ: http://newradiofmb.blogspot.gr/2016/08/blog-post_38.html

ΑΡΤΕΜΗΣ ΣΩΡΡΑΣ- από Τρίπολη: "Δεν θα χαριστούμε σε κανέναν...
 


   Άκου !! τι παίζει... http://radionewfm.com/
    ΑΚΟΥΣΤΕ ΣΕ ΚΙΝΗΤO & ΤΑΒLET  ★  ☆  ★



http://newradiofmb.blogspot.gr/2016/09/blog-post_61.html

Ερμής Τρισμέγιστος – Ο Επίγειος Άνθρωπος Δημιουργήθηκε για ένα Σκοπό


Σύμφωνα με τον Ερμή Τρισμέγιστο οι άνθρωποι που ασχολούνται αποκλειστικά με τον υλικό κόσμο και την καθημερινότητα, έχουν γεννηθεί για να εκπληρώνουν έναν και μόνο σκοπό.

Αυτοί οι άνθρωποι δεν θεωρούνται κατώτεροι, λόγω της θνησιμότητας τους, αφού συνεχώς ενσαρκώνονται στον υλικό κόσμο, αλλά λόγω της θνησιμότητας αυτής είναι και οι καταλληλότεροι για την εκπλήρωση του σκοπού αυτού που έχουν, το να φροντίζουν τα επίγεια πράγματα και τα ουράνια, γι’αυτό διαμορφώθηκαν ο κόσμος από διπλή ύλη, ώστε παντού να υπάρχει η ζωή και να υπάρχει κάποιος που να μπορεί να δει όλη την δημιουργία του Θεού, από την κατώτερη φύση έως την ανώτερη.

Ο πρώτος Θεός είναι ο κύριος της αιωνιότητας, ο δεύτερος θεός είναι ο κόσμος, και ο τρίτος θεός είναι ο άνθρωπος.
Ο Θεός είναι ο δημιουργός του κόσμου καθώς και όλων όσων ενυπάρχουν σε αυτόν.
Ο Θεός συγκυβερνάει τα πάντα μαζί με τον άνθρωπο, ο οποίος είναι κυβερνήτης του κόσμου που έχει δημιουργηθεί από το Θεό.

Αν λοιπόν ο άνθρωπος εκπληρώσει τα καθήκοντα του που έχει αναλάβει, δηλαδή την υποχρέωση για φροντίδα, τότε πετυχαίνει να αποτελεί ο ίδιος και ο κόσμος στολίδι ο ένας για τον άλλον.
Έτσι ο «κόσμος» δείχνει να έχει πάρει αυτή την διπλή φύση του ανθρώπου.

Όταν λοιπόν ο άνθρωπος γνώρισε τον ίδιο του τον εαυτό, γνώρισε και τον κόσμο κι έτσι θυμήθηκε ποια είναι η δική του εικόνα και αναγνώρισε ποια πρέπει να χρησιμοποιήσει ποια πρέπει να υπηρετήσει.

Αποδίδει ο άνθρωπος λοιπόν μεγάλες ευχαριστίες και εγκώμια στο Θεό, τιμώντας με αυτόν τον τρόπο την εικόνα του και δεν αγνοεί ότι ο ίδιος αποτελεί τη δεύτερη εικόνα του Θεού ο οποίος Θεός έχει δύο εικόνες: τον κόσμο και τον άνθρωπο.

Ο άνθρωπος λοιπόν, το ένα μέρος του αποτελείται από ψυχή και νου, πνεύμα και λογική ως ανώτερα στοιχεία, μπορεί να χαρακτηριστεί θεός και να εισέλθει στον ουρανό.

Το άλλο μέρος του ανθρώπου, είναι υλικό, κοσμικό, αποτελείται από φωτιά και γη, νερό και αέρα, έτσι ως θνητός, παραμένει στη γη για να μη μπορεί να παρατήσει όλα τα επίγεια που ανατέθηκαν στη δική του φροντίδα.

Έτσι λοιπόν ο άνθρωπος διαμορφώθηκε ιδεατά κατά ένα μέρος θεός και κατά ένα μέρος θνητός, ενωμένος σε ένα σώμα.
Για τον άνθρωπο με διπλή φύση αποτελεί κανόνα πρώτα η ευσέβεια και στη συνέχεια η αγαθότητα.
Αυτή η αγαθότητα επιφέρεται αν ενέχει την δύναμη της περιφρόνησης απέναντι στον πόθο για όλα τα ακατάλληλα πράγματα.

Όλα όσα κυριεύονται από τον γήϊνο σωματικό πόθο δεν ανήκουν σε κανένα μέρος της θεϊκής γνώσης και δικαιολογημένα ονομάζονται ως επίκτητα πάθη, όλα αυτά δηλαδή που αποκτώνται κατά την διάρκεια της ζωής μας.

Με αυτό το σκεπτικό λοιπόν, όλα τα υλικά αγαθά είναι ξένα για τον άνθρωπο, ακόμα και από το σώμα του, για να μπορεί να περιφρονεί και ο ίδιος όλα όσα ποθεί, συμπεριλαμβανομένου και του σώματος, καθώς αυτό γεννά μέσα μας την διαφθορά του πόθου.

Ακολουθώντας λοιπόν την πορεία της λογικής που διαπνέει την ψυχή, ο άνθρωπος πρέπει να φτάσει στο σημείο εκείνο όπου χάρη στη θέαση της θεϊκότητας , θα αποκτήσει την ικανότητα να περιφρονεί και να αδιαφορεί για το θνητό του μέρος, με το οποίο έχει συνδεθεί μόνο λόγω της ανάγκης να φροντίζει τον κατώτερο κόσμο.

Για να αποτελεί ο άνθρωπος πλήρες ον, έτσι τον έχει διαμορφώσει ο Θεός, ώστε να αποτελείται ώστε να αποτελείται και στα δύο του μέρη από τέσσερα στοιχεία.

Στο θνητό του μέρος , αποτελείται από τα χέρια, τα πόδια, δύο από το καθένα, και μαζί με τα υπόλοιπα μέλη του σώματος φροντίζει για τον κατώτερο κόσμο , τον επίγειο.

Στο θεϊκό του μέρος αποτελείται εξίσου από τέσσερα στοιχεία, την ψυχή, τον νου, την ανάμνηση, και τη φρόνηση, με τη λογική των οποίων μπόρεσε να να αναγνωρίσει και να διακρίνει το θεϊκό κόσμο.

Αυτό τον οδηγεί λόγω της ερευνητικής του περιέργειας στην αναζήτηση των αντιθέσεων, των ιδιοτήτων, των επιδράσεων, και των ποσοτήτων όλων των πραγμάτων, εμποδίζεται , όμως, από τη μεγάλη και βαριά κακία του σώματος, και δεν μπορεί να διακρίνει με τον σωστό τρόπο όλες αυτές τις αιτίες των πραγμάτων που είναι και οι αληθινές αιτίες τους.

Ανταμείβεται λοιπόν ο άνθρωπος σύμφωνα με αυτά που θα προσφέρει στην βούληση του Θεού, όπως ανταμείφθηκαν και οι πρόγονοι μας, (Χρυσόν Γένος των Ανθρώπων).

Δηλαδή, αφού αποστρατευτούμε και απαλλαχτούμε από την φροντίδα και επιτήρηση του επίγειου κόσμου, αφού απαλλαγούμε από τα δεσμά της θνητής μας φύσης, να μας παραδώσει αγνούς και καθαγιασμένους στην ανώτερη μας φύση, τη θεϊκή.

Aυτή λοιπόν είναι η ανταμοιβή για όσους είναι ευσεβείς προς τον Θεό και φροντίζουν για τα επίγεια.

Γιατί αντιθέτως για όσους ανθρώπους έζησαν ασεβή ζωή, απαγορεύεται να επιστρέψουν στον ουρανό, και τους επιφυλάσσεται μια επαναφορά στη ζωή μέσα σε άλλα σώματα, που τους αξίζουν έως και ανάξια να διαθέτουν ανθρώπινη ψυχή.

morfeas sky


ΜΕΣΩ Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΕΝΑΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ http://oneirosky.blogspot.gr/2016/08/blog-post_26.html




http://www.diadrastika.com/2016/08/ermis-trismegistos-epigios-anthropos-dimiourgithike-skopo.html

Άναψαν την Λυχνία του Κοινού Θεού… όποιος κι αν είναι αυτός…

Άναψα την Λυχνία του Κοινού Θεού... όποιος κι αν είναι αυτός...

Γράψει ο Σπύρος Μακρής,

Ο Πάπας Francis ανάβει ένα κερί κατά τη διάρκεια της διαθρησκευτικής συγκέντρωσης υπέρ της ειρήνης, έξω από τη Βασιλική του Αγίου Φραγκίσκου της Ασίζης, στην Ιταλία, στις 20/9/2016.

Μαζί με τον Πάπα συνευρίσκονται και διάφοροι θρησκευτικοί ηγέτες διαφορετικών και αντίθετων δογμάτων.


Όλοι μαζί για την καταπολέμηση του «παγανισμού της αδιαφορίας» ! ! !

Ουσιαστικά, όμως, όλοι ανάβουν έναν κοινό λύχνο. Υπέρ ποιανού θεού; Μπορεί όλοι αυτοί να έχουν έναν κοινό θεό;

Φυσικά, όλα γίνονται στο όνομα της Αγάπης, της Ειρήνης και άλλων όμορφων λέξεων χωρίς αντίκρυσμα. Γιατί αν είχαν… θα είχαν και ένα πρακτικό αποτέλεσμα…

Όλα γίνονται στο όνομα μίας κοινής θρησκείας… Μία Πανθρησκείας…

Και κάποια στιγμή μπορεί να ευαρεστηθούν να μας πουν και να μάθουμε ποιός «θεός» κρύβεται από όλα αυτά…

 Άναψα την Λυχνία του Κοινού Θεού... όποιος κι αν είναι αυτός... Άναψα την Λυχνία του Κοινού Θεού... όποιος κι αν είναι αυτός... Άναψα την Λυχνία του Κοινού Θεού... όποιος κι αν είναι αυτός... Άναψα την Λυχνία του Κοινού Θεού... όποιος κι αν είναι αυτός... Άναψα την Λυχνία του Κοινού Θεού... όποιος κι αν είναι αυτός...

Τις φωτογραφίες είδαμε στο katohika.gr από yiorgosthalassis

diadrastika.com ‎

       

Με μια ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗ επιστολή το 1ο δημ. σχολείο Ωραιοκάστρου θέτει τους πάντες προ των ευθυνών τους. Επικαλείται και ενεργοποίηση του άρθρου 120 του Συντάγματος!!!

 
Σχόλιο Ζαχαρία :Όταν φίλος αναγνώστης μου έστειλε την ανακοίνωση - επιστολή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ωραιοκάστρου ειλικρινά ΠΑΝΗΓΥΡΙΣΑ.
Πανηγύρισα γιατί οι...
νομικοί  - γονείς συνέταξαν ένα καταπληκτικό και υπερπλήρες κείμενο το οποίο πλέον αποτελεί μπούσουλα για όλους μας

800 σχολεία  - που θα ανακοινωθούν την Δευτέρα που μας έρχεται - θα φιλοξενήσουν από την μεθεπόμενη εβδομάδα 22.000 παιδιά μεταναστών και προσφύγων.

Τονίζω την απειλή ενεργοποίησης του άρθρου 120 του Συντάγματος γιατί έχει ιδιαίτερη αξία, γιατί ουσιαστικά "απενεργοποιεί νομικά" το δικαίωμα σύλληψης για μια σειρά ποινικών αδικημάτων.


ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΚΥΡΙΟΙ ΚΑΙ ΚΥΡΙΕΣ ΤΟΥ 1ΟΥ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ!!!










kerberos-hellas

Next previous home

Αναζήτηση στο ιστολόγιο

-------\ KRYON IN HELLENIC /-------

-------\ KRYON  IN  HELLENIC /-------
Ο Κρύων της Μαγνητικής Υπηρεσίας... Συστήνεται απλώς σαν βοηθός από την άλλη πλευρά του «πέπλου της δυαδικότητας», χωρίς υλική μορφή ή γένος. Διαμέσου του Λη Κάρολ, αναφέρεται στις ριζικές αλλαγές που συμβαίνουν στη Γη και τους Ανθρώπους αυτή την εποχή.

------------\Αλκυόν Πλειάδες/-------------

------------\Αλκυόν Πλειάδες/-------------
Σκοπός μας είναι να επιστήσουμε την προσοχή γύρω από την ανάγκη να προετοιμαστούμε γι' αυτό το μεγάλο αστρικό γεγονός, του οποίου η ενέργεια ήδη έχει αρχίσει να γίνεται αντιληπτή στον πλανήτη μας μέσα από φωτεινά φαινόμενα, όμορφες λάμψεις, την παράξενη παθητική συμπεριφορά του ήλιου, αύξηση των εμφανίσεων μετεωριτών, διακοπών ρεύματος.. όλα αυτά είναι ενδείξεις της επικείμενης άφιξης της τεράστιας ηλεκτρομαγνητικής του ζώνης η οποία είναι φορτισμένη με φωτονικά σωματίδια, και κάθε ημέρα που περνάει αυξάνονται όλο και περισσότερο.

Οι επισκεπτεσ μας στον κοσμο απο 12-10-2010

free counters