Στην τελική φάση της
οργάνωσης/προσομοίωσης Ορκωτών Δικαστηρίων προχωρά το Πατριωτικό Μέτωπο,
με βάση πάντα το Νέο Σύνταγμα Άμεσης Δημοκρατίας που κατέθεσε εδώ και
χρόνια στον ελληνικό Λαό το Κίνημα.
Τα Ορκωτά αυτά Δικαστήρια, θα δικάσουν κατ’ αρχήν ποινικές διώξεις κατά
των πολιτικών, οι οποίες θα ασκηθούν από τους Αιρετούς Εισαγγελείς οι
οποίοι επίσης θα εκλεγούν μέσα από τις Διαδικασίες του Νέου
Αμεσοδημοκρατικού Συντάγματος. Να πούμε εδώ πως η όλη αυτή διαδικασία
προσομοίωσης, είναι εδώ και χρόνια και γνωστή και αποδεκτή σε
ανεπτυγμένες χώρες του κόσμου, όπως ο Καναδάς, οι ΗΠΑ κλπ.
Η αξία αυτής της επιλογής του Κινήματος, έγκειται στο ότι μέσα από την
διαδικασία αυτή προσομοίωσης, γίνεται ευρύτερα γνωστό, το τι θα γίνονταν
αν είχαμε πραγματική Δημοκρατία σε αυτόν τον τόπο, με τις εξουσίες –
όπως σε αυτήν την περίπτωση της Δικαιοσύνης - περασμένες στον Λαό. Πως
για παράδειγμα θα αντιμετώπιζε το Ορκωτό Δικαστήριο τις περιπτώσεις
Τσουκάτου (1 εκατομύριο στα ταμεία του ΠΑΣΟΚ), Μαντέλη (Ζήμενς),Στέγκου
(σκάνδαλο Σιθωνίας), Λαλιώτη (Εθνικό Κτηματολόγιο), Σημίτη
(Χρηματιστήριο) κλπ γνωστά σκάνδαλα, τα οποία οδήγησαν τη χώρα στο χάλι
που βρίσκεται σήμερα.
Παράλληλα, μέσα από τις διαδικασίες της προσομοίωσης και την υλοποίηση
σε πραγματικές συνθήκες των σχετικών άρθρων του Νέου Αμεσοδημοκρατικού
Συντάγματος, θα εμπειριώσουμε το πώς δίκαζαν στην αρχαία Ηλιαία οι
Έλληνες και πως δικάζουν σήμερα τα Ορκωτά Δικαστήρια λχ των ΗΠΑ.
Ταυτόχρονα, στο πλαίσιο της πρόσκλησης προς τον ελληνικό Λαό, για Λαϊκή
Συντακτική Εθνοσυνέλευση, (η οποία κάθε μέρα και περισσότερο εννοείται
ως άμεση αναγκαιότητα για να απαλλαγούμε από το κομματικό κράτος), θα
προετοιμαστούμε για τις δικονομικές αλλά και ουσιαστικές εκείνες
τροποποιήσεις που χρειάζονται, για τη δημοκρατικότερη και
αποτελεσματικότερη λειτουργία του Ορκωτού Δικαστηρίου των Λαϊκών
Δικαστών.
Για τη συγκρότηση του Ορκωτού Δικαστηρίου, καλούμε όλους τους Έλληνες
πολίτες με καθαρό ποινικό μητρώο, καθώς και τους δικηγόρους και τους
συνταξιούχους δικαστές και εισαγγελείς, να δηλώσουν συμμετοχή, έτσι ώστε
να στελεχώσουν το πρώτο 15μελές Δικαστήριο Λαϊκών Δικαστών, το οποίο θα
συνεδριάσει για πρώτη φορά, εντός μερικών εβδομάδων.
Να προσθέσουμε εδώ πως η βροχή μηνύσεων στο πλαίσιο της τακτικής
ελληνικής Δικαιοσύνης - την οποία δοκιμάσαμε ως Κίνημα και κατά κόρον
από το 2010 - κατά των πολιτικών, απέδειξε πως δεν φέρνει σχεδόν κανένα
αποτέλεσμα, δεδομένου του δικαιοδοτικού/δικονομικού συστήματος της
χώρας. Δυστυχώς αυτή η πρακτική, ενώ δοκιμάσθηκε από σοβαρούς νομικούς
όπως ο κ. Ανδριόπουλος και με θετικά σε κάποιο βαθμό αποτελέσματα, έγινε
(όπως συνήθως γίνεται σε αυτόν τον τόπο στον οποίο ανθεί η φαιδρά
πορτοκαλέα) και αντικείμενο δημαγωγίας/εκμετάλλευσης από γραφικούς
τύπους, με πομπώδη τρόπο (μαζικές μηνύσεις κατά πάντων για εσχάτη
προδοσία!!!) και μηδενικά – φυσικά - αποτελέσματα.
Δείτε παρακάτω, τα κυριότερα σχετικά με την απονομή δικαιοσύνης Άρθρα
του Αμεσοδημοκρατικού Συντάγματος. Το πλήρες Σύνταγμα Άμεσης
Δημοκρατίας, μπορείτε να το βρείτε στην ηλεκτρονική διεύθυνση
http://www.pamet.gr/constitution.php
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 54.
Οργάνωση και δικαιοδοσία των Δικαστηρίων
Άρθρο 283.
6. Τα δευτεροβάθμια Δικαστήρια, συγκροτούνται:
Α. Από τον τακτικό Δικαστή και τη Γραμματεία του Δικαστηρίου. Ο τακτικός
Δικαστής, τηρεί την προβλεπόμενη δικονομική τάξη και η Γραμματεία του
Δικαστηρίου τη Γραμματειακή υποστήριξη.
Β. Από το Σώμα των Ενόρκων το οποίο αποτελείται από δεκαπέντε
Ορκωτούς-Λαϊκούς Δικαστές, οι οποίοι αποφασίζουν για την ενοχή ή την
αθωότητα του κατηγορουμένου, αποφασίζουν για την αποδοχή ή μη των αγωγών
αστικών απαιτήσεων και επιβάλλουν τις προβλεπόμενες από το Σύνταγμα και
τους Νόμους ποινές, τα ανώτατα και κατώτατα όρια των οποίων
ανακοινώνονται σε αυτούς, από τον Τακτικό Δικαστή, Προεδρεύοντα του
δευτεροβάθμιου Δικαστηρίου.
Γ. Διακρίνονται σε Μονομελή Ορκωτά Δικαστήρια, ήτοι: 1. Μονομελή Ορκωτά
Οικογενειακά Δικαστήρια 2. Μονομελή Ορκωτά Δικαστήρια Ανηλίκων 3.
Μονομελή Ορκωτά Διοικητικά Δικαστήρια 4. Μονομελή Ορκωτά Πολιτικά
Δικαστήρια 5. Μονομελή Ορκωτά Δικαστήρια Εργατικών Διαφορών, 6. Μονομελή
Ορκωτά Πλημμελειοδικεία και 7. Μονομελή Ορκωτά Κακουργιοδικεία.
Συγκρότηση του Σώματος των Ενόρκων.
Άρθρο 284.
1. Το Σώμα των Ενόρκων, συγκροτείται με κλήρο από ειδικό κατάλογο ο
οποίος συντάσσεται στο Υπουργείο Δικαιοσύνης από Έλληνες Πολίτες όπως
αυτοί ορίζονται από τα άρθρα 38 και 42 του παρόντος Συντάγματος, δεν
έχουν καταδικασθεί για κανένα ποινικό αδίκημα σε βαθμό κακουργήματος,
και δεν τους έχουν στερηθεί τα πολιτικά τους δικαιώματα.
2. Για τον ορισμό του Πολίτη ως Ενόρκου, είναι απαραίτητη η δημόσια και
ενώπιον του Δευτεροβάθμιου Δικαστηρίου συγκατάθεση τόσο της Διωκτικής
Αρχής, όσο και της Υπεράσπισης του κατηγορουμένου.
3. Οι συνεδριάσεις των Ορκωτών Δικαστηρίων είναι δημόσιες.
4. Απαγορεύεται η χρήση οπτικοακουστικών μέσων εντός των Δικαστηρίων,
εξαιρουμένων της καταγραφής των πρακτικών, από τη Γραμματεία των.
5. Κάθε απόφαση των ενόρκων, απαγγέλλεται σε δημόσια συνεδρίαση.
6. Το Κράτος έχει υποχρέωση να προστατεύει τους Ορκωτούς Δικαστές, στο
πλαίσιο της εξάσκησης των καθηκόντων τους. Νόμος ορίζει την υποχρέωση
αυτή.
7. Όποιος και για οποιονδήποτε λόγο, εμποδίζει την ελεύθερη έκφραση του
Ορκωτού Δικαστή ή εμποδίσει, παρενοχλήσει, εκβιάσει, πιέσει, επιχειρήσει
να χρηματίσει τον Ορκωτό Δικαστή, καταδικάζεται σε φυλάκιση τουλάχιστον
15 ετών, μη εξαγοράσιμη και χωρίς αναστολή.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 55.
Αιρετός Εισαγγελέας.
Άρθρο 287.
1. Ο Αιρετός Εισαγγελέας, είναι ο επικεφαλής της Διωκτικής Αρχής σε κάθε
Νομό της χώρας. Εκλέγεται κατευθείαν από τον ελληνικό Λαό και τους
εγγεγραμμένους ψηφοφόρους του κάθε Νομού, για τετραετή περίοδο.
2. Το αξίωμα του Αιρετού Εισαγγελέα είναι ασυμβίβαστο με οποιοδήποτε άλλο αξίωμα, θέση ή έργο.
3. Η περίοδος εκτέλεσης των αρμοδιοτήτων του, αρχίζει από την ορκωμοσία του Αιρετού Εισαγγελέα.
4. Επανεκλογή του ίδιου προσώπου επιτρέπεται μία φορά μόνο.
Άρθρο 288.
Αιρετός Εισαγγελέας, μπορεί να εκλεγεί όποιος είναι Έλληνας Πολίτης,
έχει γεννηθεί στην Ελλάδα, έχει πατέρα και μητέρα Έλληνες Πολίτες, έχει
συμπληρώσει το τριακοστό έτος της ηλικίας του, έχει τη νόμιμη ικανότητα
του εκλέγειν, έχει διατελέσει ενεργός Δικηγόρος, είτε ως υπεράσπιση είτε
ως πολιτική αγωγή για δέκα τουλάχιστον έτη και είναι εγγεγραμμένος
στους καταλόγους των Δικηγορικών Συλλόγων της Επικράτειας.
Άρθρο 289.
1. Η εκλογή του Αιρετού Εισαγγελέα γίνεται με μυστική-καθολική ψηφοφορία
από τους εγγεγραμμένους ψηφοφόρους του Νομού, παράλληλα με τις εκλογές
για την Ανάδειξη των εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α’ και Β’
Βαθμού.
2. Σε περίπτωση οριστικής αδυναμίας του Αιρετού Εισαγγελέα να εκπληρώσει
τα καθήκοντά του, καθώς επίσης και σε περίπτωση που ο Αιρετός
Εισαγγελέας παραιτηθεί, πεθάνει ή κηρυχθεί έκπτωτος κατά τις διατάξεις
του Συντάγματος και των Νόμων, αναπληρώνεται αμέσως από τον επιλαχόντα
στις εκλογές του Νομού στον οποίο εξελέγη και αναδείχθηκε.
3. Η εκλογή του Αιρετού Εισαγγελέα γίνεται σε κάθε περίπτωση για πλήρη θητεία.
4. Αιρετός Εισαγγελέας εκλέγεται εκείνος που συγκέντρωσε την πλειοψηφία
του 50+1% του συνόλου των εγκύρων ψηφοδελτίων των εκλογέων ανά Νομό.
5. Αν δε συγκεντρωθεί η πλειοψηφία αυτή, στην πρώτη εκλογική αναμέτρηση,
η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται την επόμενη Κυριακή, μεταξύ των δύο
επικρατέστερων υποψηφίων.
6. Ο εκλεγόμενος Αιρετός Εισαγγελέας αναλαμβάνει την άσκηση των
καθηκόντων του από την επομένη της ημέρας που έληξε η θητεία του
απερχόμενου Αιρετού Εισαγγελέα, σε όλες τις άλλες περιπτώσεις από την
επομένη της εκλογής του.
7. Η χορηγία του Αιρετού Εισαγγελέα, δεν μπορεί να υπερβαίνει το μισθό του Εφέτη Τακτικού Δικαστή.
Άρθρο 290.
1. Τον Αιρετό Εισαγγελέα, όταν απουσιάζει στο εξωτερικό περισσότερο από
δέκα ημέρες, αν πεθάνει, παραιτηθεί, κηρυχθεί έκπτωτος ή αν κωλύεται για
οποιονδήποτε λόγο να ασκήσει τα καθήκοντά του, τον αναπληρώνουν
προσωρινά οι Βοηθοί Εισαγγελείς.
2. Αν η αδυναμία του Αιρετού Εισαγγελέα να ασκήσει τα καθήκοντά του
παρατείνεται πέρα από τριάντα ημέρες, αναπληρώνεται αμέσως από τον
επιλαχόντα υποψήφιο, στις εκλογές για την ανάδειξή του.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 56.
Ειδικές ευθύνες του Αιρετού Εισαγγελέα.
Άρθρο 291.
1. Ο Αιρετός Εισαγγελέας ευθύνεται οπωσδήποτε για πράξεις που έχει
ενεργήσει κατά την άσκηση των καθηκόντων του, για έσχατη προδοσία,
παράβαση καθήκοντος, απιστία κατά την υπηρεσία, διασπάθιση δημοσίου
χρήματος ή παραβίαση του Συντάγματος.
2. Τα Ορκωτά Δικαστήρια Δευτέρου Βαθμού σε πρώτο βαθμό και τα αρμόδια
Ανώτατα Δικαστήρια, το Ανώτατο Συνταγματικό Δικαστήριο, ο Άρειος Πάγος
και το Συμβούλιο της Επικρατείας σε δεύτερο βαθμό, κρίνουν και
αποφασίζουν για τις πράξεις του Αιρετού Εισαγγελέα, μετά από μηνυτήρια
αναφορά την οποία υποβάλλει, ο Γενικός Εισαγγελέας της Δημοκρατίας ή
οποιοσδήποτε από τους Αιρετούς Εισαγγελείς των Εφετειακών Περιφερειών
των Νομών της Χώρας.
3. Η πρόταση για κατηγορία και παραπομπή Αιρετού Εισαγγελέα σε δίκη
μπορεί να γίνει μετά από Δημοψήφισμα, με μυστική-καθολική ψηφοφορία στο
Νομό στον οποίο εξελέγη, το οποίο μπορεί να προκαλέσει με συλλογή
υπογραφών, το 3% των εγγεγραμμένων ψηφοφόρων του Νομού στον οποίο
εξελέγη και με τις διαδικασίες που ορίζονται στο άρθρο 88 του παρόντος
Συντάγματος.
5. Αν η πρόταση γίνει αποδεκτή, ο Αιρετός Εισαγγελέας παραπέμπεται στα Δευτεροβάθμια Ορκωτά Δικαστήρια κατά περίπτωση.
6. Αφότου παραπεμφθεί, ο Αιρετός Εισαγγελέας απέχει από την άσκηση των
καθηκόντων του και αναπληρώνεται, από τους Αναπληρωτές Βοηθούς
Εισαγγελείς του Νομού στον οποίο εξελέγη.
7. Ο Αιρετός Εισαγγελέας, αναλαμβάνει πάλι τα καθήκοντά του, αφότου το
Ανώτατο Συνταγματικό Δικαστήριο, ο Άρειος Πάγος ή το Συμβούλιο της
Επικρατείας εκδώσουν κατά περίπτωση απαλλακτική απόφαση και εφόσον δεν
εξαντλήθηκε η θητεία του.
8. Από τη στιγμή της παραπομπής του, η διαδικασία για την ολοκλήρωση της
αποπομπής ή της απαλλαγής του, δεν μπορεί να ξεπερνά τους δύο μήνες.
9. Σε κάθε περίπτωση, αν ο Αιρετός Εισαγγελέας αποπεμφθεί από το αξίωμά
του, πέρα από τις ποινές τις οποίες θα επιβάλλουν τα αρμόδια Δικαστήρια,
στερείται και του δικαιώματος να κατέλθει ως υποψήφιος, για οποιοδήποτε
αιρετό αξίωμα της Δημοκρατίας.
Αρμοδιότητες του Αιρετού Εισαγγελέα.
Άρθρο 292.
Είναι αρμοδιότητες του Αιρετού Εισαγγελέα:
1. Να διατάσσει και να διευθύνει στην περιοχή αρμοδιότητος του, την
ποινική έρευνα για τα ποινικά αδικήματα, ανεξαιρέτως όλων των Ελλήνων
πολιτών και των αιρετών ή διορισμένων Δημόσιων Λειτουργών, με σκοπό τη
διαλεύκανση όλων των περιστάσεων που μπορούν να επηρεάσουν τον
προσδιορισμό και την ευθύνη των αυτουργών και των λοιπών συνεργών και τη
διαφύλαξη των ενεργών και αδρανών αντικειμένων που σχετίζονται με τη
διάπραξη του αδικήματος.
2. Να ασκεί στο όνομα του Ελληνικού Λαού ποινική δίωξη στις περιπτώσεις
στις οποίες δεν απαιτείται πρωτοβουλία από πλευράς ενός εκ των μερών,
προκειμένου να ξεκινήσει ή να συνεχιστεί μία τέτοια δίωξη.
3. Να συγκεντρώνει και να παρουσιάζει ενώπιον της Δικαιοσύνης όλα τα αποδεικτικά στοιχεία της ενοχής του κατηγορουμένου.
4. Να συμμετέχει στη διαδικασία επιλογής Ενόρκων Δικαστών, σε συνεργασία
με την Υπεράσπιση του Κατηγορουμένου, ως το Άρθρο 284 παρ. 2 του
παρόντος Συντάγματος ορίζει.
5. Να διορίζει τους Αναπληρωτές του Βοηθούς Εισαγγελείς, από Δικηγόρους της περιφέρειας αρμοδιότητάς του.
6. Να διορίζει το Διευθυντή της Δημοτικής και Κοινοτικής Αστυνομίας των Δήμων και των Κοινοτήτων της περιοχής αρμοδιότητάς τους.
7. Να προΐσταται όλων των διωκτικών αρχών της περιφέρειας αρμοδιότητος του.
8. Νόμος προβλέπει τη στελέχωση των Υπηρεσιών του Αιρετού Εισαγγελέα.
Πατριωτικό Μέτωπο
Πολιτικό Κίνημα Άμεσης Δημοκρατίας
Συνδεδεμένο Μέλος της Ευρασιατικής Ένωσης