Ο Νίκολα Τέσλα, ένας από τους μεγαλύτερους εφευρέτες του 20ου αιώνα γεννήθηκε το 1856 στην περιοχή Λίκα της σημερινής Κροατίας. Ανήκε στη Σερβική κοινότητα της τότε Αυστριακής Αυτοκρατορίας με πατέρα ιερέα, η σχέση του με τον οποίο ήταν προβληματική.Η παιδική του ηλικία, αλλά και η μετέπειτα πορεία της ζωής του σημαδεύτηκε από τον θάνατο του αδερφού του. Παρόλα αυτά από πολύ μικρός έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον για τις εφευρέσεις και αγαπούσε τα βιβλία.
Οι σπουδές του
Ο Νικολά Τέσλα ήθελε να γίνει ηλεκτρολόγος μηχανολόγος. Διάβαζε ασταμάτητα και μιλούσε περισσότερες από 7 γλώσσες, ενώ οι δάσκαλοί του τον κατηγορούσαν ότι αντέγραφε, επειδή έλυνε πολύ γρήγορα τα προβλήματα. Φοίτησε στην Ανώτατη Πολυτεχνική Σχολή του Γκρατς της Αυστρίας και στη Φυσικομαθηματική Σχολή της Πράγας, χωρίς όμως να πάρει πτυχίο από καμία από τις δύο.
Κατά τη διάρκεια της μαθητείας του στη σχολή του Γκρατς άρχισε να ασχολείται με την ανάπτυξη ενός κινητήρα με χρήση εναλλασσόμενου ρεύματος, που θα τον απασχολούσε και τα επόμενα χρόνια. Ενώ είχε μεγάλο ζήλο στην αρχή για τη σχολή του κατέληξε να την παρατήσει στο τρίτο έτος, αφού το είχε ρίξει στα χαρτιά κι έκανε άσωτη ζω
Οι πρώτες του δουλειές
Εργάστηκε αρχικά ως τεχνικός σχεδιαστής στο Κεντρικό Τηλεγραφικό Γραφείο της Ουγγαρίας κι απέκτησε πολύτιμη εμπειρία. Στη συνέχεια απασχολήθηκε στο τηλεφωνικό κέντρο της Βουδαπέστης και βελτίωσε τον εξοπλισμό του, τελειοποιώντας έναν τηλεφωνικό ενισχυτή, που ήταν πρόγονος του σημερινού ηχείου.
Στην πορεία προσελήφθη στην Ηλεκτρική Εταιρεία Έντισον στα περίχωρα του Παρισιού, όπου απέκτησε μεγαλύτερη γνώση για τις γεννήτριες και τους κινητήρες, ενώ ήρθε σε επαφή με το έργο του Έντισον. Επισκεύασε τον ηλεκτρικό σταθμό του Στρασβούργου κι άρχισε να πραγματοποιεί πειράματα πάνω στην ιδέα του για τον κινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος.
Η άφιξή του στην Αμερική
To 1884 φτάνει στη Νέα Υόρκη και επισκευάζει τις γεννήτριες του πλοίου Oregon εντυπωσιάζοντας τον Έντισον, που τον προσλαμβάνει στην εταιρία Edison Machine Works. Ο Τέσλα παραιτείται και ιδρύει τη δική του εταιρία, λίγους μήνες μετά, όταν ο Έντισον αρνείται την αμοιβή που του είχε προτείνει. Ο Tesla υποστήριζε τη χρήση του εναλλασσόμενου ρεύματος σε αντίθεση με τον Έντισον, που ήταν υποστηρικτής της χρήσης του συνεχούς ρεύματος. Και κάπως έτσι ξεκίνησε «ο πόλεμος των ρευμάτων».
Οι εφευρέσεις του
Το 1883 κατασκεύασε τον επαγωγικό κινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος (AC). Ο κινητήρας που δημιούργησε, “φιλοξενείται” στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, που πήρε το όνομά του από τον δημιουργό του ως ένδειξη θαυμασμού. (stay tuned, γιατί ακολουθεί κι άλλο άρθρο για τα αυτοκίνητα Tesla😊). Το 1893 εφηύρε το πρώτο ραδιόφωνο, κατασκευάζει ακόμα τον πρώτο υδροηλεκτρικό σταθμό παραγωγής εναλλασσόμενου ρεύματος στους καταρράκτες του Νιαγάρα, μια συσκευή ακτινών Χ, έναν ηλεκτρικό λαμπτήρα που άναβε χωρίς καλώδια κι έκανε πειράματα, για να αποδείξει την ύπαρξη μικρών σωματιδίων με φορτίο.
Το 1898 παρουσίασε τον τηλεχειρισμό ενός πλοιάριου, ο κόσμος όμως το θεώρησε απάτη. Εφηύρε την ασύρματη επικοινωνία και ήθελε δωρεάν και ανεξάντλητη ενέργεια για όλο τον πλανήτη. Για να αντιμετωπίσει τις κατηγορίες, ότι το εναλλασσόμενο ρεύμα είναι επικίνδυνο, γίνεται ο ίδιος πειραματόζωο και αφήνει να περάσει μέσα του εναλλασσόμενο ρεύμα εντάσεως χιλιάδων βολτ.
Υποστήριζε ότι ήταν υπεύθυνος για το μικρό σεισμό που συνέβη στη Νέα Υόρκη, χρησιμοποιώντας μία συσκευή τηλεγεωδυναμικής, αλλά και για την έκρηξη της Τουνγκούσκα της Σιβηρίας που κατέστρεψε 1.000 τ.χλμ. δάσους. Ισχυριζόταν ακόμα ότι είχε στα χέρια του ένα υπερόπλο, την «ακτίνα θανάτου» που θα μπορούσε να καταστρέψει τα πάντα σε ακτίνα 200 μιλίων.
Μία ιδιαίτερη προσωπικότητα
Ο Νικολά Τέσλα ήταν μία πολύ εκκεντρική προσωπικότητα που υποστήριζε ότι είχε καταγωγή από εξωγήινους. Μαγνήτιζε το ωραίο φύλο, παρέμεινε όμως αμετανόητος εργένης. Έψαχνε κι έβρισκε χρηματοδότες για τις ιδέες και τα πειράματά του, κάποιοι από τους οποίους εκμεταλλεύονταν τις πατέντες του. Είχε εμμονή με τον αριθμό 3 και λατρεία για τα περιστέρια. Ήταν υποχόνδριος και φοβόταν τα μικρόβια και τα μαργαριτάρια. Πέθανε μόνος του και πάμφτωχος, καταφέρνοντας όμως να αλλάξει οριστικά την ιστορία του κόσμου μας.
Ίσως χωρίς τη βοήθεια των εφευρέσεων του Νίκολα Τέσλα να είχε καθυστερήσει ακόμα περισσότερο η κατασκευή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που πρόκειται να αλλάξουν τον τρόπο που μετακινούμαστε, χαρίζοντάς μας μεγαλύτερη οικονομία, ευκολία και καλύτερη ποιότητα ζωής. Για αυτό και η Anytime περνάει στην ηλεκτρική εποχή και είναι δίπλα στους κατόχους ηλεκτρικών οχημάτων, προχωρώντας και στην ασφάλιση των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων.
https://blog.anytime.gr