Γονείς του ήταν ο Κρόνος και η Ρέα, τα παιδιά του Ουρανού και της Γαίας, σύζυγος και αδερφή του η Ήρα και τα παιδιά του αμέτρητα! Ο Ζευς ήταν ο ηγέτης μίας ομάδας θεών που αναμφίβολα ενέπνευσαν τους Έλληνες στην καλύτερη εποχή της ύπαρξής τους.
Ο βασιλιάς των θεών και των ανθρώπων, ο Θεός των μετεωρολογικών φαινομένων, ο προστάτης των ξένων και των επισκεπτών. Το όνομα Ζευς προέρχεται από τη ρίζα *dyeu που σημαίνει «λάμπω, αστράφτω». Από την ίδια ρίζα προέρχονται, το ισπανικό dios, το γαλλικό dieu (θεός), το λατινικό dies και το αγγλικό day (ημέρα).
Η αφήγηση για τη γέννηση του Δία ακολουθεί το μοτίβο της διάσωσης του βρέφους που μεγαλώνει, αγωνίζεται και γίνεται βασιλιάς. Τον Δία τον διέσωσε η μητέρα του από την κακή συνήθεια που είχε ο πατέρας του να καταπίνει τα παιδιά του. Μόλις γεννήθηκε ο Δίας, η Ρέα έδωσε στον άντρα της μία πέτρα τυλιγμένη σε ύφασμα, την οποία ο Κρόνος κατάπιε νομίζοντας πως ήταν το νεογέννητο.
Ο μικρός Ζευς θα μεγαλώσει στο Ιδαίον Άντρον, μία σπηλιά στον Ψηλορείτη της Κρήτης, με τις φροντίδες της γιαγιάς του Γαίας και μίας κατσίκας ονόματι Αμάλθεια, γνωστή για το θαυματουργό της κέρατο. Το κέρατο αυτό ήταν δώρο του Δία ως ένδειξη ευγνωμοσύνης για τις υπηρεσίες της. Σήμερα λέμε «Κέρας Αμάλθειας» όταν αναφερόμαστε σε κάτι που παράγει οτιδήποτε σε αφθονία. Τον νεογέννητο θεό προστάτευαν οι Κουρήτες, καλύπτοντας το κλάμα του με τον θορυβώδη χορό τους.
Η Τιτανομαχία και η νέα θεϊκή τάξη
Η μάχη αυτή, η οποία εμπνέει μέχρι σήμερα συγγραφείς και καλλιτέχνες, ξεκίνησε όταν ο Ζευς αποφάσισε να εκθρονίσει τον πατέρα του, αφού τον ανάγκασε να εξεμέσει τα αδέρφια του. Μαζί με αυτά, ο Κρόνος έφτυσε και την πέτρα που είχε καταπιεί αντί για τον Δία. Η πέτρα αυτή έπεσε στους Δελφούς, οι αρχαίοι την είπαν ομφαλό και έγινε το σύμβολο της θνητότητος.
Πριν το ξέσπασμα της μεγάλης μάχης, ο νεαρός Δίας απελευθέρωσε επίσης τους θείους και τις θείες του, τους οποίους ο Κρόνος κρατούσε φυλακισμένους στα Τάρταρα. Αυτοί ήταν οι Γίγαντες, οι Εκατόγχειρες και οι Κύκλωπες, οι οποίοι μαζί με τον Δία και τ’ αδέλφια του αποτέλεσαν το ένα στρατόπεδο. Στο άλλο στρατόπεδο ήταν ο Κρόνος με τα αδέλφια του, η παλιά δηλαδή τάξη θεών που τώρα κινδύνευε ν’ ανατραπεί. Ο Ζευς νίκησε και οι Τιτάνες φυλακίστηκαν στα Τάρταρα, εκτός από τον Άτλαντα και τον Προμηθέα.
Η μάχη αυτή συμβολίζει την επικράτηση της τάξης σε έναν χαώδη κόσμο. Ο Κρόνος δεν είχε κατορθώσει να διαμορφώσει έναν δίκαιο κόσμο, αλλά άφησε την ανθρωπότητα να υποφέρει αφήνοντας τη βία των δυνατών να επικρατήσει.
Ο Ζευς, που συνεργάστηκε με όσους είχαν αδικηθεί από το άθλιο αυτό σύστημα και εγκαθίδρυσε ένα ορθολογικότερο σύστημα εξουσίας, συμβολίζει τη δύναμη της λογικής που αρχίζει σιγά – σιγά να βάζει τάξη στον χαοτικό κόσμο των συναισθημάτων. Έτσι, για πρώτη φορά έχουμε διανομή αρμοδιοτήτων: Ο Δίας κυριαρχεί στον ουρανό, ο Ποσειδών στη θάλασσα και ο Άδης στον Κάτω Κόσμο.
Έχουμε ακόμα συνεργασία μεταξύ και των δώδεκα θεών στα ζητήματα που αφορούν τη γη και τους ανθρώπους, για τα οποία συζητούν, λογομαχούν και αποφασίζουν σε συμβούλια που συγκαλούνται στον Όλυμπο.
http://www.aetos-apokalypsis.com/2017/02/zefs-theos-epevale-taxis.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου