Στα πλαίσια της συστηματικής και συνεχιζόμενης τάσης αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης από την δύσκολη καθημερινότητα της εξαθλιωμένης ζωής του μέσου Ελληνάκου, συζητιέται έντονα κάποιος επικείμενος αντιρατσιστικός νόμος!
Έτσι λοιπόν, σήμερα κατέστη απαραίτητη η προσπάθεια αναζήτησης της αντιμετώπισης της ρατσιστικής βίας και της αναγκαιότητας της, για ποινική καταστολή συγκεκριμένων συμπεριφορών. Γιατί ορθά και πανανθρώπινα ο ρατσισμός και η ξενοφοβία αντίκεινται ευθέως στις αρχές της ελευθερίας, της δημοκρατίας και του σεβασμού των δικαιωμάτων του ανθρώπου. Πράξεις και συμπεριφορές που εδράζονται στον ρατσισμό και την ξενοφοβία συνιστούν απειλή όχι μόνο κατά των προσώπων ή των ομάδων-προσώπων κατά των οποίων στρέφονται, αλλά και της ίδιας της δημοκρατικής ομαλότητας
Η ραγδαία ανάπτυξη της επιστήμης, οι σπουδαίες τεχνολογικές εξελίξεις στα μέσα επικοινωνίας και συγκοινωνίας, η διάδοση της γνώσης και η ορθολογιστική οργάνωση της σύγχρονης ζωής είναι γεγονότα που προωθούν το σύγχρονο πολιτισμό. Παράλληλα, οι σχέσεις ανάμεσα στα έθνη που έγιναν πιο στενές και η συγκρότηση υπερεθνικών κοινοτήτων, της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του Ο.Η.Ε δηλώνουν τη συμφιλίωση των λαών ή τουλάχιστον, τη συνεργασία τους. Μέσα σε αυτές τις συνθήκες είναι κάπως παράδοξο να παρουσιάζεται και να εντείνεται το φαινόμενο του ρατσισμού, που όχι μόνο δεν προωθεί το πολιτισμό, αλλά αντίθετα τον γυρίζει πολλά χρόνια πίσω.
Σύμφωνα λοιπόν, με το “Ελληνικό Λεξικό” και του “Μείζονος Ελληνικού Λεξικού” Τεγόπουλου-Φυτράκη, ως ρατσισμός [<ράτσα <ιταλ.razza] ορίζεται η θεωρία που υποστηρίζει την ανωτερότητα μιας φυλής και αποβλέπει στη διατήρηση της «καθαρότητάς» της και στην κυριαρχία της επί των άλλων | το σύνολο των αντιδράσεων, εκδηλώσεων, ενεργειών κτλ. που συνειδητά ή όχι απορρέουν από την πίστη στην παραπάνω θεωρία | εχθρότητα εναντίον μιας κοινωνικής ομάδας που συν. εκδηλώνεται με ενέργειες είτε βίαιες, είτε που αποσκοπούν στον αποκλεισμό της από τις δραστηριότητες (επαγγελματικές κτλ.) του κοινωνικού συνόλου. Επίσης, συμφωνά με το “Νεοελληνικό Λεξικό” της Ομάδας Φιλόλογων ορίζεται πολύ συνοπτικά, ως η θεωρία και η πρακτική φυλετικών διακρίσεων.
Οι παραπάνω σαφείς ορισμοί της ετυμολογίας δημιουργούν σκέψεις και προβληματισμό για τον σημερινό ελληνικό μίζερο και εξαθλιωμένο τρόπο ζωής του Έλληνα. Διερωτώμαι τι οδήγησε στην έξαρση του ρατσισμού του Έλληνα, ο οποίος έζησε και ξαναζεί ως μετανάστης και το βιώνει ακόμα, και ως ημεδαπός.
Ιστορικά τουλάχιστον, μετά την επανάσταση του 1821 αλλά και τα τελευταία 40 χρόνια της “Ηθικής” Μεταπολίτευσης καλλιεργήθηκαν και άλλες έμμεσες ή έμμεσες ή σιωπηρές μορφές ρατσισμού πέρα από την φυλετική διάκριση, στην ελληνική κοινωνία μας. Συγκεκριμένα, διερωτώμαι ρατσισμός δεν ήταν:
• Η κοινωνική συμπεριφορά του Σουλτάνου και των Ευρωπαϊκών Προστάτιδων Δυνάμεων προς τους επαναστατημένους ξυπόλυτους Έλληνες ραγιάδες?
• Η κοινωνική συμπεριφορά των κοτζαμπάσηδων και των τσιφλικάδων που ασκούσαν την επιρροή τους, στην τότε επαναστατημένη μαχόμενη ελληνική επικράτεια?
• Η αντιμετώπιση των Ελλήνων της Μητέρας Πατρίδας προς τους ξεριζωμένους παλιννοστούντες Έλληνες από την Μικρά Ασία κατά την καταστροφή της Σμύρνης?
• Η συμπεριφορά των δοσίλογων γερμανοτσολιάδων της κατοχής στους εξαθλιωμένους και μαχόμενους για ελευθερία Έλληνες?
• Ο μεταπολεμικός εμφύλιος και ο διχασμός των ελλήνων?
• Οι επιβουλές των χουντικών στην ελληνική κοινωνία?
• Η πολιτική στάση μας απέναντι στο Κυπριακό πρόβλημα?
• Ο διαχωρισμός των “πράσινων” και “γαλάζιων” παιδιών του νεποτισμού της λογικής της διπολικής κομματοκρατίας στην λογική της συνθηματολογίας της “ΑΛΛΑΓΗΣ” και της τότε “ΚΑΘΑΡΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΝΙΔΡΥΣΗΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ” των λαοπλάνων πολιτικών μας?
• Η κοινωνική συμπεριφορά του αλαζόνα Νεοέλληνα Golden Boy της φούσκας του χρηματιστηρίου που ζούσε με εισαγόμενη παραγωγή εις βάρος του ελληνικού συνόλου ελέω πολιτικών καθοδηγητών της εγχώριας διαπλοκής και διαφθοράς?
Σήμερα σιωπηρά φαινόμενα ιδιότυπου ρατσισμού δεν είναι:
• Η αθλιότητα της Φιλανθρωπίας από τους οικονομικά ισχυρούς?
• Η υποτίμηση της μέσης νοημοσύνης των μαζών από την αλαζονική πολυφωνία των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης με ιδιοτέλεια και καιροσκοπισμό να χειραγωγήσουν τις μάζες, ιδιαίτερα των μεγάλων αστικών κέντρων?
• Η πολιτική συμπεριφορά απέναντι σε ορισμένες κοινωνικές ομάδες (π.χ τους πεσόντες υπέρ πατρίδος, τους αυτοκτονημένους, τους άνεργους, τους υγιείς επιχειρηματίες που έβαλαν λουκέτο, τους ασφαλιζόμενυς στα δημόσια ασφαλιστικά ταμεία με τα δομημένα ομόλογα, τους χρόνιους πάσχοντες, τους συνταξιούχους, τους ομολογιούχους, τους ηλικιωμένους, τους ναρκομανείς, τους “καπελωμένους” αγανακτισμένους - οργισμένους, τους άστεγους, τις εργαζόμενες μητέρες, τους μεσήλικες απολυόμενους, τους φορολογούμενους μη προνομιούχους κ.α)?
• Η δημιουργία διαφθοράς ελέω της κατάχρησης της αλαζονικής πολιτικής εξουσίας από επίορκους και της πνευματικής πενίας των πελατειακών σχέσεων των μη συγκροτημένων ψηφοφόρων?
• Η κατάπτωση των Αξιών και Θεσμών και η υποκατάσταση τους από αυτοπροτεινόμενους “καλοθελητές” που εκμεταλλεύονται τις σύγχρονες ανάγκες επιβίωσης απλών ενάρετων ταπεινών ανθρώπων?
• Οι διαπλεκόμενοι (έμμεσα και άμεσα) της διαφθοράς που ψηφίζουν και υπογράφουν Μνημόνια, Νομοσχέδια Εξπρές και Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου μεταμεσονύχτια και Σαββατοκύριακα! Προς τέρψιν των διεθνών χρηματαγορών. Ενώ την ίδια στιγμή επικαλούνται και επαίρονται ότι στα νεανικά τους χρόνια υπήρξαν διαχρονικοί Αντιστασιακοί κατά των ξένων επιβουλών…….?
• Στα πλαίσια της πολιτικής υποκρισίας και αναξιοπιστίας η θεσμοθέτηση νόμων (βλ. χαράτσι) προς τους αδύναμους και ανίσχυρους φορολογούμενους πολίτες υπέρ των οικονομικά ισχυρών?
• Η μεροληψία (με παροχή ασύδοτου κρατικού δανεισμού και δημιουργίας ευνοιοκρατίας νομοθετημάτων) των διεφθαρμένων πολιτικών, σε μεγάλα οικονομικά τραστ που χειραγωγούν την πνευματική πενία των αλαφροΐσκιωτων λόγω του καταιγισμού ειδήσεων και θεαμάτων… ?
• Η άκρατη ασυδοσία και τα διαχρονικά δυσθεώρητα οικονομικά ελλείμματα, των δημοσίων οργανισμών και των άλλοτε κραταιών κομμάτων (110 εκ. ΠΑΣΟΚ και ΝΔ! δεν υπολογίζονται οι λογης λογής μίζες-προμήθειες) με την παράλληλη διακίνηση των ποσών αυτών σε λογαριασμούς του εξωτερικού, εις βάρος των νομοταγών υπηκόων της χώρας?
• Οι μέχρι πρότινος αλαζονικοί πολιτικάντηδες συνδικαλιστές που εκμεταλλευόντουσαν την θέση τους, απέναντι στις διάφορες κοινωνικές ομάδες με γνώμονα το ατομικό τους συμφέρον και όχι το κοινωνικό και εθνικό συμφέρον?.
• Οι μεσάζοντες των κλαδικών δραστηριοτήτων σε όλες της φάσεις της παραγωγικής διαδικασίας, που στον βωμό του κέρδους καταχράστηκαν την ανάγκη του μέσου καταναλωτή λόγω της έλλειψης εφαρμογής των θεσμών διαφάνειας?.
• Η χειραγώγηση των στημένων αθλητικών θεαμάτων και των οπαδών, (π.χ στημένοι αγώνες ποδοσφαίρου), κρατικών παιχνιδιών (π.χ Ξυστό, joker κ.α) απέναντι στις παθητικές κοινωνικές ομάδες που εκμεταλλεύονται τις παράδοξες ανάγκες που τους δημιουργούν
• Οι εξεταστικές επιτροπές αναζήτησης της διαφθοράς των αδιάφ(θ)ορων πολιτικών μας (οπλοφορούντες ή μη, εντός και εκτός Βουλής!), του εθνικού Κοινοβουλίου, οι Γενικοί Γραμματείς, δεν βιάζουν και υποτιμούν την λαϊκή βούληση και νοημοσύνη που τους έχει εκλέξει ως εθνικούς αντιπροσώπους?
• Η πολιτική πρακτική που παρατηρείται τελευταία, της ασύστολης δημιουργίας κομμάτων, αποκομμάτων και κομματιδίων δεν δημιουργεί διακρίσεις με εμφύλιο κίνδυνο? με την παραδοξότητα να συμμετέχουν οι ιδεολογικοί κωλοτούμπες πολιτικοί που κακοδιαχειρίστηκαν τα πολιτειακά μας!
• Η τέταρτη εξουσία που έγινε πρώτη, υποκαθιστώντας της θεμελιακές τρείς εξουσίες (Νομοθετική, Εκτελεστική, Δικαστική) του Συντάγματος, τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης που στον βωμό της πολυφωνίας και της ελευθεροτυπίας τους δημιούργησαν έντεχνα, αποκοιμισμένους προβατοποιημένους τηλεθεατές, ακροατές και αναγνώστες έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου. Που καταναλώνουν παράλογα, τον καταιγισμό πληροφοριών και θεαμάτων χωρίς την διεργασία της εγκεφαλικής σκέψης και της λογικής, με αποτέλεσμα άλλα να βλέπουμε και άλλα να ακούμε και να διαβάζουμε?
Τέλος, ο ιδιότυπος ευρωπαϊκός εξευτελισμός, δεν είναι εξόφθαλμος ρατσισμός των αναπτυγμένων κρατών του Ευρωπαϊκού βορρά σε βάρος του Ευρωπαϊκού νότου με το περιτύλιγμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Νομισματικής Ένωσης που δημιούργησε έντεχνα:
• Τους διαφορετικούς ρυθμούς ανάπτυξης των κρατών μελών με ταυτόχρονη ελεύθερη διακίνηση αγαθών και υπηρεσιών
• Την ομολογία της Τρόικας για συνεχόμενα λάθη στα εφαρμοζόμενα μνημόνια για την αντιμετώπιση της κρίσης, πειραματόζωων κρατών-μελών με την “αποκλειστική” ρετσινιά της Ευρωπαϊκής Διαφθοράς
• Την μη μείωση εδώ 3 χρόνια της οφειλής του Εθνικού Δημόσιου Χρέους από τα 310,3δισ στα 320,4δισ!
• Τα νέα ήθη και έθιμα μακροοικονομίας και μικροοικονομίας (βλ. δημιουργική Λογιστική, Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα, Factoring, Leasing Πακέτα Delor, Santer, ΕΣΠΑ, ασυδοσία στοιχημάτων, φούσκα χρηματιστηρίων, ελεύθερη αγορά και πώληση χρυσού κ.α)
• Τα φαρμακευτικά, ιατρικά, διατροφικά, διατραπεζικά, φοροδιαφυγής, “νοθευμένα” ή χειραγωγημένα εκλογικά αποτελέσματα των κρατών-μελών με αυτοσκοπό την ένταξη της εκάστοτε υποψήφιας χώρας (π.χ την σοσιαλιστική Ευρώπη στα τέλη της δεκαετίας του ΄90) σκάνδαλα, που εμπλέκονται ακόμη και τα ίδια τα μέλη της Ε.Ε που υπηρέτησαν στις επιτροπές και τα όργανα της
• ελάχιστους πλούσιους & πλεονάζοντες φτωχούς, κατοίκους & άποικους, ιθαγενείς & βαρβάρους, επιστήμονες & μορφωμένους, πολιτισμένους & απολίτιστους, δανειστές & δανειζόμενους, μνημονιακούς & αντιμνημονιακούς, ελέγχοντες & ελεγχόμενους, παραγωγούς & καταναλωτές, άνεργους & υποαπασχολούμενους, εργαζόμενους & εργάτες, ζωντανούς νεκρούς & απονενοημένους αυτοκτονημένους, χρεωμένες νέες γενιές των κρατών -μελών κ.α
Επεξεργάζεται λοιπόν, τον αντιρατσιστικό νόμο η Κυβέρνηση των Εξαρτημένων Συνεταίρων, ενώ την ίδια στιγμή ζει με το Κινέζικο Όνειρο ή άλλως Success Story κάνοντας όμως τον Κινέζο στα προβλήματα εξαθλίωσης και επιβίωσης των Ελλήνων υπηκόων στο εσωτερικό της χώρας
Συμπερασματικά με το αρχικό ερώτημα, τι είναι ο ρατσισμός μπαμπά, τι να απαντήσω-εξηγήσω σύμφωνα με τα παραπάνω, εγώ ο μακροχρόνιος άνεργος Κος ετών 40 στα παιδιά μου, όταν αύριο με ρωτήσουν, εάν ακόμα ζω ανεξάρτητα με την τότε επαγγελματική και κοινωνική μου θέση?
Ομολογώ, ότι θα δυσκολευτώ να εξηγήσω όλα αυτά που ζούμε, από την στιγμή που δεν έχουμε ακόμη αποπροβατοποιηθεί και αποπαθητικοποιηθεί τόσο δια της κοινωνικής αντίδρασης από την αγέλη των κοινωνικών στρεβλώσεων και μοχλεύσεων εγχώριων και ευρωπαϊκών, όσο και από την απαγκίστρωσή μας από την εφήμερη ιδιοτελή ατομική άνεση μας (όσοι την έχουν ακόμη!)
Θα προσπαθήσω όμως, να εξηγήσω ότι ο σύγχρονος ρατσισμός δεν περιορίζεται μόνο στις φυλετικές διακρίσεις και οι αξίες της ισότητας, της δικαιοσύνης, της ειρήνης, του σεβασμού είναι πανανθρώπινες. Ο φανατισμός, θρησκευτικός ή εθνικός υποκινείται επίσης από ποικίλες σκοπιμότητες, οικονομικές ή πολιτικές, απάνθρωπων υπανθρώπων. Εγκυμονώντας απρόβλεπτους κινδύνους για μια κοινωνία, για ένα έθνος, επειδή οι έντονες διακρίσεις μπορεί να οδηγήσουν σε εκμετάλλευση κοινωνικών ομάδων, σε διχασμό και αναταραχές
Τέλος, θα υπερτονίσω να μην αφήνονται όλα στην τύχη και στην ψυχική διάθεση των εκάστοτε Κυβερνόντων οι οποίοι είναι εκλεγμένοι και ελεγχόμενοι. Η απόκτηση γνώσης είναι δύναμη που εξαλείφει τις ρατσιστικές αντιλήψεις και διακρίσεις για να διαπιστώσουν, πως κάθε λαός έχει τη δική του συνεισφορά στην ανάπτυξη του ανθρώπινου πολιτισμού.
Είναι υποχρέωσή μας, προς τις επόμενες γενιές στα πλαίσια και της αειφόρου ανάπτυξης του άνθρωπου, να ζει ελεύθερος σε μια κοινωνία που δεν θα υφίστανται τις διακρίσεις και το ρατσισμό. Γιατί όλοι οι άνθρωποι έχουν δικαιώματα και υποχρεώσεις, γιατί όλοι είναι ΙΣΟΙ με ένα και μοναδικό βιολογικά κοινό χαρακτηριστικό το αίμα όλων, ανεξαρτήτως ιδιαιτεροτήτων, είναι κόκκινο.
Πότε δεν πρέπει να πραγματοποιούμε διακρίσεις ανάμεσα στους ανθρώπους. Δεν επιλέγουμε εμείς το χρώμα, τη φυλή, το φύλο και την καταγωγή μας. Γι’ αυτό “απαγορεύεται” να κατακρίνουμε τον πλησίον μας για τέτοια θέματα. Εξ’ άλλου Θεός δεν έπλασε τους ανθρώπους σε βαθμίδες…..!
Εν κατακλείδι, ο Έλληνας γνωρίζει ιστορικά τι σημαίνει Ανθρωπιά, Αξιοπρέπεια, Φιλότιμο, και επιβάλλεται να ξαναβρεί την ψυχική του διάθεση και το χαμόγελό του, το οφείλει στο Γένος του αλλά και στην Συνέχεια του…….
Γιώργος Ε. Δεκάριστος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου