Ζήνων Διοκλής Θεσσαλός
Τεράστιες ευθύνες προκύπτουν για το Υπουργείο Πολιτισμού σε ότι αφορά την ανάλυση των οστών του τάφου της Αμφίπολης με τις ευθύνες να βαραίνουν αποκλειστικά τη Γενική Γραμματέα Μαρία Βλαζάκη.
Τεράστιες ευθύνες προκύπτουν για το Υπουργείο Πολιτισμού σε ότι αφορά την ανάλυση των οστών του τάφου της Αμφίπολης με τις ευθύνες να βαραίνουν αποκλειστικά τη Γενική Γραμματέα Μαρία Βλαζάκη.
Η υποστηρίκτρια της ρωμαϊκής δημιουργίας του Μακεδονικού μνημείου στον Καστά για μια ακόμη φορά φανερώνει σε όλους ότι οι διαθέσεις της και κατ επέκταση οι ενέργειες της όχι μόνο φιλικές δεν είναι απέναντι στην μεγάλη ανακάλυψη της Αμφίπολης αλλά αντιθέτως στρέφεται εναντίον του, προκειμένου να εξυπηρετήσει μικροπολιτικές σκοπιμότητες.
Από το 2015 η κυρία Βλαζάκη είχε στη διάθεση της μια προγραμματική σύμβαση ύψους 236.697 ευρώ για την ανάλυση 300 σκελετών της Αμφίπολης μεταξύ αυτών και του Καστά που χρονολογούνται από το 1000.πΧ έως το 200 πΧ και όχι μόνο την έβαλε επιδεικτικά στο συρτάρι αλλά κωφεύει συστηματικά τόσο η ίδια όσο και η πολιτικοί της προϊστάμενοι.
Η προγραμματική σύμβαση του συγκεκριμένου ερευνητικού προγράμματος έφερε ήδη την υπογραφή της Γενικής Διευθύντριας Αρχαιοτήτων ΄Ελενας Κόρκα και του Γενικού Διευθυντή Οικονομικών Γιώργου Λιόντα, απόδειξη ότι τα χρήματα είχαν εξασφαλιστεί για την περαιτέρω μελέτη και έρευνα από την προηγούμενη διοίκηση επί υπουργίας Κωσταντίνου Τασούλα.
Η σύμβαση υπεγράφη στις 13 01 2015 και όταν στο τιμόνι της Γ. Γ του ΥΠΠΟ ήταν ακόμη η Λίνα Μενδώνη ενώ η έρευνα ήταν διάρκειας δυο ετών. Ωστόσο φτάνουμε στη λήξη της στις 30 Ιουνίου του 2017 χωρίς να έχει γίνει το παραμικρό. Ο πρώην Υπουργός Πολιτισμού Νίκος Ξυδάκης όταν επισκέφτηκε την Αμφίπολη το 2015 είχε κάνει αναφορά στην έναρξη του ερευνητικού προγράμματος αλλά οι δηλώσεις του αποδείχτηκαν τελικά ένα ακόμη ψέμα της πολιτικής του συγκεκριμένου υπουργείου.
Τον κύριο Ξυδάκη διαδέχθηκε ο κύριος Αριστείδης Μπαλτάς και τώρα στην ίδια πολιτική θέση η καλλιτέχνης Λυδία Κονιόρδου. Για το συγκεκριμένο ζήτημα όμως όλοι τους τήρησαν και εξακολουθούν να τηρούν "σιγή ιχθύος" όπως και η αρχαιολόγος Κατερίνα Περιστέρη. Πληροφορίες μάλιστα αναφέρουν ότι η επιστημονική έρευνα δεν ξεκίνησε ποτέ με υπαιτιότητα της ίδιας της κυρίας Περιστέρη γιατί αντιδρούσε στη συμμετοχή μιας συγκεκριμένης γυναίκας επιστήμονος από την Καβάλα ,αίτημα που κατά τι ίδιες πληροφορίες κατέθεσε στην κυρία Βλαζάκη μόλις ανέλαβε τα καθήκοντα της.
Το σενάριο όμως αυτό φαντάζει ανήκουστο για να είναι πραγματικό .
Στόχος του προγράμματος ήταν η παρουσίαση αλλά και η σε βάθος διερεύνηση των βιολογικών παραμέτρων που μπορούν να παρατηρηθούν στα σκελετικά και οδοντικά κατάλοιπα σε σχέση με τα αρχαιολογικά δεδομένα, όπως αυτά αντανακλώνται στο τελετουργικό της ταφής.
Η επιστημονική έρευνα θα τεκμηριωνόταν για πρώτη φορά στην Ελλάδα μέσα από μια συνδυαστική εφαρμογή καινοτόμων αναλυτικών μεθόδων σε ένα ευρύ δείγμα πληθυσμού των ιστορικών χρόνων και τα αποτελέσματα της έρευνας θα προσέθεταν πολλά και χρήσιμα στοιχεία στους σκελετούς του τάφου της Αμφίπολης αλλά θα βοηθούσαν και τους αρχαιολόγους να έχουν μια καλύτερη εικόνα για τις ταφές.
Η έρευνα ανατέθηκε στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης με επιστημονικά υπεύθυνη την επίκουρη καθηγήτρια του τμήματος Ιστορίας – Αρχαιολογίας Σεβαστή Τριανταφύλλου και στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο με επιστημονικά υπεύθυνη την επίκουρη καθηγήτρια του τμήματος Ιστορίας - Εθνολογίας Χριστίνα Παπαγεωργοπούλου.
Κατόπιν επικοινωνίας με τις επιτροπές ερευνών και των δυο πανεπιστημίων επιβεβαιώνεται ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα δεν ξεκίνησε ποτέ, παρότι ήταν διασφαλισμένα τα χρήματα. Όπως είναι αναμενόμενο, πολλά είναι τα ερωτήματα για τα κίνητρα που ωθούν την κυρία Βλαζάκη να κρατά μία τέτοια στάση.
Πώς είναι δυνατόν, να βρισκόμαστε μπροστά σε μία τόσο σπουδαία αρχαιολογική ανακάλυψη που θα προάγει ακόμη περισσότερο τον ελληνικό πολιτισμό διεθνώς και το ίδιο το υπουργείο, να ακυρώνει μελέτες που θα το αποδείκνυαν ; Αν και ηθοποιός η Υπουργός, η υποκριτική στάση της Γενικής Γραμματέως του Υπουργείου Πολιτισμού είναι αυτή που εντυπωσιάζει περισσότερο!
του Γιώργου Ροδάκογλου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου