Η αίσθηση ότι η Πολεμική Αεροπορία βάλλει και καταρρίπτει, είναι ηχηρότατο μήνυμα στον εχθρό, διπλωματικό, στρατιωτικό, πολιτικό, κυριαρχικό.
Πριν από καιρό, οι Τούρκοι έστειλαν για πρώτη φορά drone για να παραβιάσει τον ελληνικό εναέριο χώρο. Όχι μόνον το έπραξε , αλλά πέταξε και πάνω από ελληνική νησίδα. Η κίνηση αυτή φαίνεται πως δεν αναμενόταν από ελληνικής πλευράς, επειδή υπήρξε αμηχανία ως προς τον τρόπο αντίδρασης. Και τελικά δεν υπήρξε καμία αντίδραση.
Ήταν επόμενο, να συνεχίσουν οι Τούρκοι να μας επιτίθενται -περί αυτού πρόκειται- και με τα drone, με συνεχώς αυξανόμενο ρυθμό. Κατά τις τελευταίες ημέρες η τουρκική αεροπορία χρησιμοποίησε για την πραγματοποίηση των παραβιάσεων μη επανδρωμένα αεροσκάφη (UAV). Η συγκεκριμένη πρακτική τείνει να γίνει ολοένα και πιο τακτική, γεγονός το οποίο αυξάνει ιδιαίτερα την ανησυχία της Π.Α., καθώς η αύξηση του ρυθμού χρήσης UAV από τους Τούρκους φαίνεται να αλλάζει τους όρους του παιχνιδιού στο Αιγαίο.
Αυτό δεν το πράττουν μόνον στο Αιγαίο, αλλά και στην ανατολική Μεσόγειο πέριξ της Κύπρου, με τα μη επανδρωμένα κατασκοπευτικά αεροσκάφη Anka. Αυτά τα αεροσκάφη διαθέτουν το σύστημα ραντάρ SAR, μεγάλου βεληνεκούς, και έχουν την δυνατότητα φωτογράφισης και επόπτευσης μεγάλων εκτάσεων, ενώ έχουν την δυνατότητα συνεχούς πτήσεως 15 ώρες.
Το πιο επίμαχο είναι ότι όπως αναφέρουν τουρκικές πηγές, είναι εφοδιασμένα και με ειδικά πυραυλικά συστήματα που μπορούν να πλήξουν τον αντίπαλο σε καίριες θέσεις. Δεν είναι επομένως παιχνιδάκια, αλλά άκρως επικίνδυνα επιθετικά όπλα.
Βεβαίως, η κατάρριψη ενός μαχητικού αεροπλάνου, με πιθανό τον θάνατο του πιλότου, είναι πολύ σοβαρή υπόθεση, και ενδεχομένως να επιφέρει ανάλογες απαντήσεις, με προβλέψιμες εξελίξεις. Τα drone όμως είναι άψυχα αντικείμενα. Είναι επιθετικά όπλα και δεν παραβιάζουν μόνον την εθνική κυριαρχία, αλλά και την αξιοπρέπειά μας.
Προ ενός έτους περίπου, με την πρώτη πτήση τουρκικού drone στο Αιγαίο, ο Ευάγγελος Αθανασιάδης, συνταγματάρχης ε.α. έγραψε ένα άρθρο στο OnAlert, με τίτλο «Τα drones που παραβιάζουν πρέπει να καταρρίπτονται άμεσα». Το μελέτησα εμβριθώς και το κράτησα στο αρχείο μου. Αποσπώ ορισμένα αποσπάσματα, προς κρίση των αναγνωστών.
Αρκετά θέματα γύρω από τα drone, γράφει ο Ευ. Αθανασιάδης, δεν είναι πλήρως νομικά νομοθετημένα και οριοθετημένα, αλλά η αντιμετώπισή τους προκύπτει από τη διεθνή νομική πρακτική και τους γενικούς κανόνες ασφαλείας και ελέγχου εναερίου κυκλοφορίας.
Το φαινόμενο-απειλή πρέπει να οριοθετηθεί εν τη γενέσει του, τώρα στην αρχή. Εάν γίνει κατεστημένο, status quo, συνήθης πρακτική, τότε τα πράγματα θα είναι δύσκολα αντιμετωπίσιμα. Όπως τώρα γίνεται με τις αεροπορικές παραβάσεις και παραβιάσεις. Δηλαδή έχουν περιπέσει σε μια κατάσταση που οπωσδήποτε ανεχόμαστε και εν τοις πράγμασι αποδεχόμαστε.
Η αναγνώριση και αναχαίτιση μη επανδρωμένων αεροσκαφών από επανδρωμένα δικά μας είναι μια ανεπίτρεπτη τακτικά μέθοδος που προσκρούει σε σοβαρές δεοντολογικές αρχές και ασύμβατη χρησιμοποίηση της Πολεμικής Αεροπορίας. Δημιουργείται μια ασύμφορη-ασύμβατη σχέση όσον αφορά την αμοιβαιότητα: Μέσων, κόστους, διακυβεύματος, απασχολήσεως-καταπονήσεως μέσων και προσωπικού, αύξηση επικινδυνότητας, υποβάθμιση και υποτίμηση του διακυβεύματος, δημιουργίας μιας φτηνής απειρίας απειλών.
Τα ανωτέρω, όπως περιγράφηκαν, οδηγούν στην οριοθέτηση νομικού καθεστώτος. Απαιτείται τώρα να συγκροτηθεί ένα σκεπτικό νομικής υποστήριξης του θέματος και να λάβει γνώση επ’ αυτού ο εχθρός και η διεθνής κοινότητα. Κατ’ αρχάς, δεν πρέπει να αποκαλούνται αεροσκάφη, επειδή αυτά υπόκεινται και αντιμετωπίζονται με συγκεκριμένη διεθνή νομοθεσία.
Ουσιαστικώς πρόκειται για τηλεκατευθυνόμενα βλητικά συστήματα, όπως πύραυλοι κ.λπ., επικίνδυνα για την αεροπλοΐα και αγνώστου βαθμού (αλλά οπωσδήποτε υψηλής) επικινδυνότητας για εναέρια - θαλάσσια μέσα αλλά και επίγεια σημεία και περιοχές, όπως και ατόμων, συνόλων (επιβάτες αεροσκαφών και πλοίων), πληθυσμών και εγκαταστάσεων.
Η Ελλάδα, ως αποκλειστικά υπεύθυνο κράτος για το FIR Αθηνών, έχει νομική υποχρέωση να εξασφαλίζει ασφαλείς αερομεταφορές και εξ αυτού είναι υποχρεωμένη και εξουσιοδοτημένη να τα καταρρίπτει. Αλλά και σύμφωνα με την διεθνή πρακτική, που εφαρμόζεται σήμερα, και είναι αποδεκτή και επιβεβλημένη, για την αντιμετώπιση απειλών διεθνούς τρομοκρατίας
Η αίσθηση ότι η Πολεμική Αεροπορία βάλλει και καταρρίπτει, είναι ηχηρότατο μήνυμα στον εχθρό, διπλωματικό, στρατιωτικό, πολιτικό, κυριαρχικό.
από Μακεδών
Πηγή: voria.gr
http://www.ksipnistere.com
Πριν από καιρό, οι Τούρκοι έστειλαν για πρώτη φορά drone για να παραβιάσει τον ελληνικό εναέριο χώρο. Όχι μόνον το έπραξε , αλλά πέταξε και πάνω από ελληνική νησίδα. Η κίνηση αυτή φαίνεται πως δεν αναμενόταν από ελληνικής πλευράς, επειδή υπήρξε αμηχανία ως προς τον τρόπο αντίδρασης. Και τελικά δεν υπήρξε καμία αντίδραση.
Ήταν επόμενο, να συνεχίσουν οι Τούρκοι να μας επιτίθενται -περί αυτού πρόκειται- και με τα drone, με συνεχώς αυξανόμενο ρυθμό. Κατά τις τελευταίες ημέρες η τουρκική αεροπορία χρησιμοποίησε για την πραγματοποίηση των παραβιάσεων μη επανδρωμένα αεροσκάφη (UAV). Η συγκεκριμένη πρακτική τείνει να γίνει ολοένα και πιο τακτική, γεγονός το οποίο αυξάνει ιδιαίτερα την ανησυχία της Π.Α., καθώς η αύξηση του ρυθμού χρήσης UAV από τους Τούρκους φαίνεται να αλλάζει τους όρους του παιχνιδιού στο Αιγαίο.
Αυτό δεν το πράττουν μόνον στο Αιγαίο, αλλά και στην ανατολική Μεσόγειο πέριξ της Κύπρου, με τα μη επανδρωμένα κατασκοπευτικά αεροσκάφη Anka. Αυτά τα αεροσκάφη διαθέτουν το σύστημα ραντάρ SAR, μεγάλου βεληνεκούς, και έχουν την δυνατότητα φωτογράφισης και επόπτευσης μεγάλων εκτάσεων, ενώ έχουν την δυνατότητα συνεχούς πτήσεως 15 ώρες.
Το πιο επίμαχο είναι ότι όπως αναφέρουν τουρκικές πηγές, είναι εφοδιασμένα και με ειδικά πυραυλικά συστήματα που μπορούν να πλήξουν τον αντίπαλο σε καίριες θέσεις. Δεν είναι επομένως παιχνιδάκια, αλλά άκρως επικίνδυνα επιθετικά όπλα.
Βεβαίως, η κατάρριψη ενός μαχητικού αεροπλάνου, με πιθανό τον θάνατο του πιλότου, είναι πολύ σοβαρή υπόθεση, και ενδεχομένως να επιφέρει ανάλογες απαντήσεις, με προβλέψιμες εξελίξεις. Τα drone όμως είναι άψυχα αντικείμενα. Είναι επιθετικά όπλα και δεν παραβιάζουν μόνον την εθνική κυριαρχία, αλλά και την αξιοπρέπειά μας.
Προ ενός έτους περίπου, με την πρώτη πτήση τουρκικού drone στο Αιγαίο, ο Ευάγγελος Αθανασιάδης, συνταγματάρχης ε.α. έγραψε ένα άρθρο στο OnAlert, με τίτλο «Τα drones που παραβιάζουν πρέπει να καταρρίπτονται άμεσα». Το μελέτησα εμβριθώς και το κράτησα στο αρχείο μου. Αποσπώ ορισμένα αποσπάσματα, προς κρίση των αναγνωστών.
Αρκετά θέματα γύρω από τα drone, γράφει ο Ευ. Αθανασιάδης, δεν είναι πλήρως νομικά νομοθετημένα και οριοθετημένα, αλλά η αντιμετώπισή τους προκύπτει από τη διεθνή νομική πρακτική και τους γενικούς κανόνες ασφαλείας και ελέγχου εναερίου κυκλοφορίας.
Το φαινόμενο-απειλή πρέπει να οριοθετηθεί εν τη γενέσει του, τώρα στην αρχή. Εάν γίνει κατεστημένο, status quo, συνήθης πρακτική, τότε τα πράγματα θα είναι δύσκολα αντιμετωπίσιμα. Όπως τώρα γίνεται με τις αεροπορικές παραβάσεις και παραβιάσεις. Δηλαδή έχουν περιπέσει σε μια κατάσταση που οπωσδήποτε ανεχόμαστε και εν τοις πράγμασι αποδεχόμαστε.
Η αναγνώριση και αναχαίτιση μη επανδρωμένων αεροσκαφών από επανδρωμένα δικά μας είναι μια ανεπίτρεπτη τακτικά μέθοδος που προσκρούει σε σοβαρές δεοντολογικές αρχές και ασύμβατη χρησιμοποίηση της Πολεμικής Αεροπορίας. Δημιουργείται μια ασύμφορη-ασύμβατη σχέση όσον αφορά την αμοιβαιότητα: Μέσων, κόστους, διακυβεύματος, απασχολήσεως-καταπονήσεως μέσων και προσωπικού, αύξηση επικινδυνότητας, υποβάθμιση και υποτίμηση του διακυβεύματος, δημιουργίας μιας φτηνής απειρίας απειλών.
Τα ανωτέρω, όπως περιγράφηκαν, οδηγούν στην οριοθέτηση νομικού καθεστώτος. Απαιτείται τώρα να συγκροτηθεί ένα σκεπτικό νομικής υποστήριξης του θέματος και να λάβει γνώση επ’ αυτού ο εχθρός και η διεθνής κοινότητα. Κατ’ αρχάς, δεν πρέπει να αποκαλούνται αεροσκάφη, επειδή αυτά υπόκεινται και αντιμετωπίζονται με συγκεκριμένη διεθνή νομοθεσία.
Ουσιαστικώς πρόκειται για τηλεκατευθυνόμενα βλητικά συστήματα, όπως πύραυλοι κ.λπ., επικίνδυνα για την αεροπλοΐα και αγνώστου βαθμού (αλλά οπωσδήποτε υψηλής) επικινδυνότητας για εναέρια - θαλάσσια μέσα αλλά και επίγεια σημεία και περιοχές, όπως και ατόμων, συνόλων (επιβάτες αεροσκαφών και πλοίων), πληθυσμών και εγκαταστάσεων.
Η Ελλάδα, ως αποκλειστικά υπεύθυνο κράτος για το FIR Αθηνών, έχει νομική υποχρέωση να εξασφαλίζει ασφαλείς αερομεταφορές και εξ αυτού είναι υποχρεωμένη και εξουσιοδοτημένη να τα καταρρίπτει. Αλλά και σύμφωνα με την διεθνή πρακτική, που εφαρμόζεται σήμερα, και είναι αποδεκτή και επιβεβλημένη, για την αντιμετώπιση απειλών διεθνούς τρομοκρατίας
Η αίσθηση ότι η Πολεμική Αεροπορία βάλλει και καταρρίπτει, είναι ηχηρότατο μήνυμα στον εχθρό, διπλωματικό, στρατιωτικό, πολιτικό, κυριαρχικό.
από Μακεδών
Πηγή: voria.gr
http://www.ksipnistere.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου