Σάββατο 24 Δεκεμβρίου 2016

Μήπως ψάχνετε να βρείτε από που αντέγραψαν και τροποποίησαν τα Ευαγγέλια τους???

Συναφή δρώμενα Ευαγγελίου Μάρκου – Οδύσσειας Ομήρου (1)

Τα Πάθη του κατά Μάρκον Ιησού
 Του Μανώλη Σκαρσουλή

Τα Πάθη του κατά Μάρκον Ιησού ήταν παρόμοια με αυτά του καθ’ ΄Ομηρον Οδυσσέα. Αμφότεροι βρέθηκαν μπροστά σε υπερφυσικές αντιδράσεις: ο Οδυσσέας από την Καλυψώ, την Κίρκη, τον Ποσειδώνα και τον Πολύφημο.  Ο Ιησούς από δαίμονες και έναν άγριο δαιμονιζόμενο.  Αμφότεροι ταξίδευαν με συντρόφους ανήμπορους ν’ αντέξουν τις δοκιμασίες του ταξιδιού.  Αμφότεροι επέστρεψαν  για να βρουν το σπίτι τους κατειλημμένο από αντιπάλους που προσπάθησαν να τους σκοτώσουν μόλις τους αναγνώρισαν.  Αμφότεροι οι ήρωες επέστρεψαν ζωντανοί από τον Άδη. Όμως τα πάθη του Ιησού ήταν ακόμα πιο ακραία από του Οδυσσέα. Όταν ο ομηρικός ήρωας επέστρεψε στην Ιθάκη, έσφαξε τους αντιπάλους του. Όταν η Ιησούς επέστρεψε στην Ιουδαία, οι αντίπαλοί του τον έσφαξαν.
Πολλές πλευρές αυτού του κειμένου κινούνται παράλληλα προς την περιγραφή του ομήρου για τον Οδυσσέα τον οποίο οι μακρινοί Φαίακες «τιμούσαν σαν να ήταν θεός», αλλά, όταν επέστρεψε στην πατρίδα του, υπέστη διώξεις, ταπεινώσεις και ατίμωση (ψ 339).  Τριάντα τέσσερις φορές, όταν ο Όμηρος μιλά για την επιστροφή του Οδυσσέα, χρησιμοποιεί τη φράση ες πατρίδα γαίαν, κάτι παρόμοιο με την εισαγωγή του Μάρκου σ’ αυτή την περικοπή: Ο Ιησούς επέστρεψε εις τηη πατρίδα αυτού.  Επιπλέον, όταν ο Όμηρος, περιγράφει όσα υπέστη, ο Οδυσσέας στην πατρίδα του, συχνά χρησιμοποιεί την ίδια ρίζα που χρησιμοποίησε ο Μάρκος για τον Ιησού: α τιμ. Ο βασιλιάς της Ιθάκης ατιμάστηκε από τους μνηστήρες τους συγγενείς του και άλλους στο σπίτι του.  Μπορεί κανείς να πει για τον Οδυσσέα αυτό που είπε ο Μάρκος για τον Ιησού: ότι δεν ήταν «άτιμος ει μη εν τη πατρίδι αυτού και εν τοις συγγενέσι και εν τη οικία αυτού».

Οδύσσεια κ

Μάρκος 5, 1-20
Ο Οδυσσέας και το πλήρωμά
του έφτασαν με πλοίο στην
Αιαία.
Η Κίρκη μεταμόρφωσε τους
άντρες του σε γουρούνια.
Όταν ο Οδυσσέας τράβηξε το
σπαθί του, εκείνη έτρεξε προς
το μέρος του, γονάτισε, τον
φώναξε με το όνομά του και
ζήτησε να τη λυπηθεί.
Ο Οδυσσέας ζήτησε από την
Κίρκη να ορκιστεί ότι δεν θα
του έκανε κακό.
Ο Οδυσσέας ζήτησε από την
Κίρκη να κάνει τα γουρούνια
πάλι ανθρώπους, και εκείνη
δέχτηκε, αλλά αργότερα
αυτοί θα πνίγονταν στη
θάλασσα.
Ο Οδυσσέας και το πλήρωμά
του έφυγαν με  πλοίο.
Ο Ιησούς και οι μαθητές του
πήγαν με πλοίο στη χώρα
των Γεργεσηνών.
Όταν ο Ιησούς διέταξε τον
δαίμονα να φύγει, ο
δαιμονιζόμενος έτρεξε προς το
μέρος του, γονάτισε, τον
φώναξε με το όνομά του
και παρακάλεσε
για έλεος.
Ζήτησε από τον Ιησού να
υποσχεθεί, ότι δεν θα του
έκανε κακό.
Η λεγεών των δαιμόνων
ζήτησε να σταλεί στα
γουρούνια, και ο Ιησούς το
δέχτηκε, μετά όμως έστειλε
και τις δύο χιλιάδες στη
θάλασσα και τα έπνιξε.
Ο Ιησούς και οι μαθητές του
έφυγαν με πλοίο.

Οδύσσεια  : 101-565 Μάρκος 5, 1-20
Ο Οδυσσέας  και το πλήρωμά
του, σε νηοπομπή, έφτασαν
στη γη των Κυκλώπων.
Στα βουνά έβοσκαν
«αμέτρητα αγριοκάτσικα».
Ο Οδυσσέας και το πλήρωμα
αποβιβάστηκαν.
Συνάντησαν έναν άγριο
γίγαντα που ζούσε σε μια
σπηλιά.
Ρώτησε αν ο Οδυσσέας ήρθε
να του κάνει κακό.
Ο γίγαντας ρώτησε το όνομα
του Οδυσέα.
Ο Οδυσσέας απάντησε:
«Κανένας».
Ο Οδυσσέας νίκησε τον
γίγαντα με βία και
εξαπάτηση. [Η Κϊρκη μεταμόρ-
φωσε τους συντρόφους του
Οδυσσέα σε χοίρους].
Ο βοσκός φώναξε τους
γείτονές του.
Οι Κύκλωπες έφτασαν
ρωτώντας για τα
αιγοπρόβατα του πολύφημου.
(Ο Πολύφημος συνήθως
παρουσιαζόταν γυμνός).
Ο Οδυσσέας και το πλήρωμά
του επιβιβάστηκαν και πάλι
στα πλοία.
Ο Οδυσσέας είπε στον
γίγαντα να διακηρύξει ότι
αυτός ήταν που τον είχε
τυφλώσει.
Ο γίγαντας ζήτησε από τον
Οδυσσέα, που βρισκόταν
πλέον πάνω στο πλοίο, να
επιστρέψει.
Ο Οδυσσέας αρνήθηκε.
Ο Οδυσσέας και το πλήρωμά
του απέπλευσαν.
Ο Οδυσσέας ξύπνησε κατά
τη διάρκεια καταιγίδας στη
θάλασσα, στο επεισόδιο που
ακολουθεί την ιστορία του
Κύκλωπα.
Ο Ιησούς και οι μαθητές του
σε «άλλα πλοία» έφθασαν
στη χώρα των Γεργεστηνών.
[Στα βουνά έβοσκαν δύο
χιλιάδες χοίροι].
Ο Ιησούς και οι μαθητές του
αποβιβάστηκαν.
Συνάντησαν έναν άγριο
δαιμονιζόμενο που ζούσε στις
σπηλιές.
Ζήτησε από τον Ιησού να
μην τον βασανίσει.
Ο Ιησούς ρώτησε το όνομα
του δαιμονισμένου.
Ο δαιμονιζόμενος απάντησε:
«Λεγεών».
Ο Ιησούς  νίκησε τα
δαιμόνια με θεία δύναμη
και τα έστειλε στους
χοίρους και μετά στη
θάλασσα.
Οι χοιροβοσκοί φώναξαν τους
γείτονές τους.
Οι Γεργεσηνοί πήγαν να δουν
για τους χοίρους τους.

Ο δαιμονιζόμενος, πριν λίγο
γυμνός, τώρα ήταν  ντυμένος.
Ο Ιησούς και οι μαθητές του
επιβιβάστηκαν και πάλι
στα πλοία.
[Ο Ιησούς είπε στον
θεραπευμένο δαιμονιζόμενο να
διακηρύξει ότι αυτός τον είχε
θεραπεύσει].
Ο δαιμονιζόμενος ρώτησε τον
Ιησού, ο οποίος είχε πλέον
επιβιβαστεί στο πλοίο, αν
μπορεί να πάει μαζί του.
Ο Ιησούς αρνήθηκε.
Ο Ιησούς και οι μαθητές του
απέπλευσαν.
[Ο Ιησούς ξύπνησε κατά τη
διάρκεια  καταιγίδας στη
θάλασσα και κατασίγασε τον
άνεμο και τα κύματα, πριν
εξορκίσει τον δαιμονιζόμενο].

Οδύσσεια Μάρκος 6, 17-29
Ο Όμηρος διηγήθηκε την
ιστορία ως αναδρομή.
Η Κλυταιμνήστρα πρόδωσε
τον άντρα της για τον
εξάδελφό του.
Η Κλυταιμνήστρα ήθελε να
σκοτώσει τον Αγαμέμνονα
που αποτελούσε κίνδυνο για
τη σχέση της.
Ο Αίγισθος παρέθεσε
συμπόσιο και κάλεσε τον
βασιλιά και τους στρατιώτες
του.
Ο Αγαμέμνων σφαγιάστηκε
ανάμεσα σε πιατέλες και πιάτα.
Η γιορτή σπιλώθηκε από
έναν φόνο.
Ο φόνος του Αγαμέμνονα
προεξαγγέλλει τους κινδύνους
που θα αντιμετωπίσει ο
Οδυσσέας.
Ο Μάρκος διηγήθηκε την
ιστορία ως αναδρομή.
Η Ηρωδιάς πρόδωσε τον
άντρα της για τον αδελφό
του.
Η Ηρωδιάς ήθελε να
σκοτώσει τον Ιωάννη που
αποτελούσε κίνδυνο για τη
σχέση της.
Ο Αντίπας παρέθεσε
συμπόσιο και κάλεσε
επισήμους.

Ο Ιωάννης αποκεφαλίστηκε,
και το κεφάλι του
παρουσιάσθηκε επί πίνακι.
Η γιορτή σπιλώθηκε από
έναν φόνο.
Ο φόνος του Ιωάννη του
Βαπτιστή προεξαγγέλλει τους
κινδύνους που θα
αντιμετωπίσει ο Ιησούς.

Οδύσσεια Μάρκος
Η ΠΡΩΤΗ ΓΙΟΡΤΗ
Ο Τηλέμαχος και η Αθηνά
έφτασαν με πλοίο και
αποβιβάστηκαν.
Βρήκαν ένα μεγάλο πλήθος
στην ακτή, 4.500 άντρες.
Όλοι κάθονταν σε παρέες,
εννέα ομάδες από 500.
Ο Πεισίστρατος είπε στους
φιλοξενούμενούς του να
καθίσουν.
Ο Νέστωρ έκανε θυσία και οι
άλλοι προσευχήθηκαν.
Πήρταν το κρέας και μοίρασαν
το ψωμί.
Όλοι έφαγαν και χόρτασαν.

Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΓΙΟΡΤΗ
Ο Τηλέμαχος και ο
Πεισίστρατος πήγαν στη
Σπάρτη από ξηράς.
Ο Μενέλαος αρνήθηκε να
τους διώξει νηστικούς.

Κάθισαν όλοι, άντρες και
γυναίκες.
Πήραν ψωμί, κρασί και κρέας
και τα μοίρασαν.
Έφαγαν όλοι και χόρτασαν.
Ο Όμηρος χρησιμοποίησε τα
γεύματα για να διδάξει στον
Τηλέμαχο τη φιλοξενία.
Η ΠΡΩΤΗ ΓΙΟΡΤΗ
Ο Ιησούς και οι μαθητές του
έφτασαν με πλοίο και
αποβιβάστηκαν.
Βρήκαν ένα μεγάλο πλήθος
στην ακτή, 5.000 άντρες.
Κάθισαν όλοι σε συμπόσια
και πρασιές ανά 100 ή 50.
Ο Ιησούς είπε στον κόσμο
να καθίσουν.

Ο Ιησούς ευχαρίστησε τον
Θεό.
Ο Ιησούς πήρε τα καρβέλια
και τα ψάρια και τα μοίρασε.
Όλοι έφαγαν και χόρτασαν.

Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΓΙΟΡΤΗ
Ο Ιησούς και οι μαθητές
πήγαν στη Γαλιλαία από
ξηράς.
Ο Ιησούς αρνήθηκε να διώξει
νηστικούς τους
φιλοξενούμενούς του.
Κάθισαν όλοι, προφανώς
άντρες και γυναίκες.
Ο Ιησούς πήρε ψωμί και
ψάρια και τα μοίρασε.
Όλοι έφαγαν και χόρτασαν.
Ο Μάρκος χρησιμοποίησε τα
γεύματα για να δείξει τη
φιλοξενία του Ιησού και να
εκπαιδεύσει τους μαθητές του
σχετικά με την γενναιοδωρία
και τη δύναμη.

Οδύσσεια ζ και η Μάρκος 11, 1-14
Ο Οδυσσέας έφτασε στο νησί
των Φαιάκων ταλαιπωρημένος
και μόνος.
Η Αθηνά είπε στη Ναυσικά
να ζητήσει από τον πατέρα
της μουλάρια και άμαξα.
Η Ναυσικά είπε στον πατέρα
της ότι χρειάζεται την άμαξα
για το πλύσιμο των ρούχων.
Ο Αλκίνοος της έδωσε τα
μουλάρια.

Η Ναυσικά πήγε στην ακτή
να πλύνει τα ρούχα κι εκεί
βρήκε τον Οδυσσέα.
«Δίπλωσε τα ρούχα, τα
έβαλε στο ωραίο αμάξι, έζεψε
τα σκληρόνυχα μουλάρια κι
ανέβηκε κι αυτή στην
άμαξα».
Ο Οδυσσέας, μολονότι
βασιλιάς, μπήκε στην πόλη
φορώντας ξένα ρούχα πίσω
από μιαν άμαξα που την
έσερναν μουλάρια και
μετέφερε πλυμμένα ρούχα.
Η Ναυσικά θεώρησε τον
ερχομό του Οδυσσέα θέλημα
των θεών, και οι Φαίακες
θεωρούσαν πως είναι θεϊκός.
Μπήκε στην πόλη σε
προχωρημένη ώρα.  Ο
Οδυσσέας στάθηκε και
παρατηρούσε τα ωραία κτίρια
και τα δέντρα, ανάμεσα στα
οποία μια συκιά που
καρποφορούσε όλο τον χρόνο.
Ο Ιησούς έφτασε στην
Ιουδαία χωρίς χρήματα
ή οικοδεσπότη.
Ο Ιησούς είπε σε δύο
μαθητές του να βρουν ένα
πουλάρι και να του το πάνε.
Οι μαθητές είπαν στους
ιδιοκτήτες του πουλαριού ότι
«το χρειάζεται ο Κύριος».
Εκείνοι τους επέτρεψαν να το
πάρουν.





«΄Εφεραν τότε το πουλάρι
του Ιησού, έβαλαν πάνω σ’
αυτό τα ρούχα τους
και εκείνος κάθισε
πάνω του».
Ο Ιησούς, μολονότι γιός του
Θεού, μπήκε στην πόλη
ταπεινά, πάνω σ’ ένα δανεικό
πουλάρι που για σέλα είχε τα
ρούχα των μαθητών.
Τα πλήθη φώναζαν:
«Ευλογημένος ο ερχόμενος
εν ονόματι Κυρίου»

Ο Ιησούς μπήκε στο ναό
σε προχωρημένη ώρα και
κοίταζε το καθετί ολόγυρα.
Την επομένη, καταράστηκε
τη συκιά που δεν είχε
καρπούς, παρ’ ότι δεν ήταν
εποχή για σύκα.

Πηγή   : Τα Ομηρικά έπη και το κατά Μάρκον Ευαγγέλιο. Εκδόσεις ΚΑΚΤΟΣ


http://rethemnosnews.gr/2011/04/2011-04-20-23-27-46/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Next previous home

Αναζήτηση στο ιστολόγιο

-------\ KRYON IN HELLENIC /-------

-------\ KRYON  IN  HELLENIC /-------
Ο Κρύων της Μαγνητικής Υπηρεσίας... Συστήνεται απλώς σαν βοηθός από την άλλη πλευρά του «πέπλου της δυαδικότητας», χωρίς υλική μορφή ή γένος. Διαμέσου του Λη Κάρολ, αναφέρεται στις ριζικές αλλαγές που συμβαίνουν στη Γη και τους Ανθρώπους αυτή την εποχή.

------------\Αλκυόν Πλειάδες/-------------

------------\Αλκυόν Πλειάδες/-------------
Σκοπός μας είναι να επιστήσουμε την προσοχή γύρω από την ανάγκη να προετοιμαστούμε γι' αυτό το μεγάλο αστρικό γεγονός, του οποίου η ενέργεια ήδη έχει αρχίσει να γίνεται αντιληπτή στον πλανήτη μας μέσα από φωτεινά φαινόμενα, όμορφες λάμψεις, την παράξενη παθητική συμπεριφορά του ήλιου, αύξηση των εμφανίσεων μετεωριτών, διακοπών ρεύματος.. όλα αυτά είναι ενδείξεις της επικείμενης άφιξης της τεράστιας ηλεκτρομαγνητικής του ζώνης η οποία είναι φορτισμένη με φωτονικά σωματίδια, και κάθε ημέρα που περνάει αυξάνονται όλο και περισσότερο.

Οι επισκεπτεσ μας στον κοσμο απο 12-10-2010

free counters