Το
πρώτο πλοίο που μπορεί να κινηθεί με ηλεκτροκινητήρα και μπαταρίες
είναι το Viking Lady το οποίο είναι Νορβηγικής εταιρίας Eidesvik
Offshore. Όμως το πλοίο αυτό έχει Ελληνική σφραγίδα αφού σχεδιάστηκε από το τμήμα "Έρευνας και Καινοτομίας" στην Ελλάδα (DNV)....
Ο διευθυντής του τμήματος, Νικόλαος Κακαλής είπε: «Η καινοτομία μας μπορεί να εφαρμοσθεί είτε σε καινούργια είτε σε ήδη υπάρχοντα σκάφη, τα οποία βασίζονται σε ηλεκτρική πρόωση. Κεντρικό ρόλο έχει μία μπαταρία που εγκαθίσταται στο καράβι, ώστε να αποθηκεύεται σε αυτήν η περίσσεια της ηλεκτρικής ισχύος από τις γεννήτριες του πλοίου. Έτσι, τη στιγμή που το πλοίο θα χρειασθεί μεγάλη ισχύ (π.χ. κάνοντας ελιγμούς στο λιμάνι), ένα μέρος της θα προέλθει από την μπαταρία και όχι από τις γεννήτριες, οι οποίες για να την εξασφαλίσουν θα έπρεπε να καταναλώσουν ακόμη περισσότερα καύσιμα».
Οι ειδικοί λένε πως αυτός ο σχεδιασμός είναι κάτι ιδανικό για τα πλοία τα οποία κάνουν πολλά δρομολόγια στο Αιγαίο και το Ιόνιο και χρειάζεται να κάνουν ελιγμούς.
Το πλοίο λειτουργεί εδώ και ένα χρόνο και κάνει εξοικονόμηση καυσίμου 15% και μειώνει και τους ρύπους.
Η μπαταρία φορτίζεται με γεννήτριες τις οποίες έχει το πλοίο.
Τέλος, Επιστήμονες ισχυρίζονται ότι οι Έλληνες επιστήμονες του DVN είναι από τους λίγους και σπάνιους επιστήμονες ανά τον κόσμο και πως συμμετέχουν σε ακόμα ένα διεθνές πρότζεκτ όπου κατάφεραν να σχεδιάσουν μια νέα γενιά φορτηγών πλοίων όπου μεταφέρει υγροποιημένο φυσικό αέριο (LGN).
http://skeftomasteellhnika.blogspot.gr/2016/01/blog-post_532.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου