Άγιος Κωνσταντίνος, στη παραλιακή κωμόπολη της Φθιώτιδας. ΤΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΤΣΙΜΕΝΤΟΠΛΟΙΑ
Όταν ξεσπά ένας πόλεμος, υπάρχουν βλέψεις και οικονομικά οφέλη, από ένα κράτος εις βάρος κάποιου άλλου. Όμως οι Γερμανοί κατακτητές αντιμετώπισαν στην Ελλάδα το πρόβλημα της ανεύρεσης πρώτων υλών και προσωπικού. Η Ελλάδα δεν είχε ανεπτυγμένη βαριά βιομηχανία ούτε εργοστάσια για να τα επιτάξουν. Οπότε οι Γερμανοί επιτάσσοντας συνεργεία από Έλληνες, ναυπηγούσαν για λογαριασμό της Βέρμαχτ, τσιμεντόπλοια, μεσαίας μεταφορικής ικανότητας, -από 250 έως και 700 τόνους- χρησιμοποιώντας οπλισμένο σκυρόδεμα. Αυτά τα πλοία σύμφωνα με γερμανικά αρχεία, επειδή οι ανάγκες για συνεχή εφοδιασμό των στρατευμάτων τους ήταν πιεστικές, είχε καταρτιστεί πρόγραμμα ναυπήγησης 34 τέτοιων σκαφών, αξίας 120.000 χρυσών λιρών Αγγλίας και με την υποχρέωση, να καταβάλλουν αυτά τα χρήματα τα κατεχόμενα κράτη, από τον προϋπολογισμό τους, για τη χρηματοδότηση του γερμανικού στρατού! Στο πρόγραμμα ναυπήγησης τέτοιων τσιμεντόπλοιων, απασχολούνταν 3.000 εργαζόμενοι και συμμετείχαν μεγάλες κατασκευαστικές και εργολαβικές εταιρείες δημοσίων έργων, επίσης η σιδηροβιομηχανία και η υλοτομική βιομηχανία της χώρας. Ήταν μια επικερδής επιχείρηση για όλους τους εμπλεκομένους. Τα κονδύλια αυτά κατέβαλε το ελληνικό κράτος, μέσω των εξόδων Κατοχής, που με το πληθωριστικό χρήμα, επέτειναν τον τρομερό πληθωρισμό του 1941 – 1944. Και αυτά τα χρήματα δεν έφταναν απευθείας στους Γερμανούς κατακτητές. Πρώτα περνούσαν από ελληνικά χέρια, φουσκώνοντας το κόστος. Κάποιες από αυτές τις εταιρείες που αποκόμισαν πολλά κέρδη, και δικάστηκαν μεταπολεμικά στα Ειδικά Δικαστήρια Δωσίλογων.
Οι δικογραφίες για τις μεγαλύτερες κατασκευαστικές εταιρίες έφτασαν στα δικαστήρια, αλλά ο Εμφύλιος και η συνειδητοποίηση πως μεγάλο μέρος των συμπολιτών τους, συνεργάστηκαν με τους Γερμανούς, οδήγησε στην ουσιαστική αθώωσή τους.
Η έρευνα στα ύφαλα απέδειξε, πως το πλοίο δεν έχει ρήγματα, και δεν κτύπησε σε κάποιο ύφαλο. Το γερμανικό τσιμεντόπλοιο, βυθίστηκε από βομβαρδισμό. Η ομάδα του ερευνητή Αλέξη Παπαδόπουλου έχει ολοκληρώσει μια ακόμα αποστολή της με επιτυχία. Και στην ανάδυση υπάρχουν ανάμεικτα συναισθήματα. Ικανοποίηση γιατί ο στόχος πραγματοποιήθηκε, και περισυλλογή, για την ματαιότητα του πολέμου.
ΑΛΕΞΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
http://http—ellinon-anava.pblogs.gr/2012/11/ta-germanika-tsimentoploia-toy-hitler-kai-ta-ellhnika-dikasthria.html
http://alfeiospotamos.gr/?p=17709
Όταν ξεσπά ένας πόλεμος, υπάρχουν βλέψεις και οικονομικά οφέλη, από ένα κράτος εις βάρος κάποιου άλλου. Όμως οι Γερμανοί κατακτητές αντιμετώπισαν στην Ελλάδα το πρόβλημα της ανεύρεσης πρώτων υλών και προσωπικού. Η Ελλάδα δεν είχε ανεπτυγμένη βαριά βιομηχανία ούτε εργοστάσια για να τα επιτάξουν. Οπότε οι Γερμανοί επιτάσσοντας συνεργεία από Έλληνες, ναυπηγούσαν για λογαριασμό της Βέρμαχτ, τσιμεντόπλοια, μεσαίας μεταφορικής ικανότητας, -από 250 έως και 700 τόνους- χρησιμοποιώντας οπλισμένο σκυρόδεμα. Αυτά τα πλοία σύμφωνα με γερμανικά αρχεία, επειδή οι ανάγκες για συνεχή εφοδιασμό των στρατευμάτων τους ήταν πιεστικές, είχε καταρτιστεί πρόγραμμα ναυπήγησης 34 τέτοιων σκαφών, αξίας 120.000 χρυσών λιρών Αγγλίας και με την υποχρέωση, να καταβάλλουν αυτά τα χρήματα τα κατεχόμενα κράτη, από τον προϋπολογισμό τους, για τη χρηματοδότηση του γερμανικού στρατού! Στο πρόγραμμα ναυπήγησης τέτοιων τσιμεντόπλοιων, απασχολούνταν 3.000 εργαζόμενοι και συμμετείχαν μεγάλες κατασκευαστικές και εργολαβικές εταιρείες δημοσίων έργων, επίσης η σιδηροβιομηχανία και η υλοτομική βιομηχανία της χώρας. Ήταν μια επικερδής επιχείρηση για όλους τους εμπλεκομένους. Τα κονδύλια αυτά κατέβαλε το ελληνικό κράτος, μέσω των εξόδων Κατοχής, που με το πληθωριστικό χρήμα, επέτειναν τον τρομερό πληθωρισμό του 1941 – 1944. Και αυτά τα χρήματα δεν έφταναν απευθείας στους Γερμανούς κατακτητές. Πρώτα περνούσαν από ελληνικά χέρια, φουσκώνοντας το κόστος. Κάποιες από αυτές τις εταιρείες που αποκόμισαν πολλά κέρδη, και δικάστηκαν μεταπολεμικά στα Ειδικά Δικαστήρια Δωσίλογων.
Οι δικογραφίες για τις μεγαλύτερες κατασκευαστικές εταιρίες έφτασαν στα δικαστήρια, αλλά ο Εμφύλιος και η συνειδητοποίηση πως μεγάλο μέρος των συμπολιτών τους, συνεργάστηκαν με τους Γερμανούς, οδήγησε στην ουσιαστική αθώωσή τους.
Η έρευνα στα ύφαλα απέδειξε, πως το πλοίο δεν έχει ρήγματα, και δεν κτύπησε σε κάποιο ύφαλο. Το γερμανικό τσιμεντόπλοιο, βυθίστηκε από βομβαρδισμό. Η ομάδα του ερευνητή Αλέξη Παπαδόπουλου έχει ολοκληρώσει μια ακόμα αποστολή της με επιτυχία. Και στην ανάδυση υπάρχουν ανάμεικτα συναισθήματα. Ικανοποίηση γιατί ο στόχος πραγματοποιήθηκε, και περισυλλογή, για την ματαιότητα του πολέμου.
ΑΛΕΞΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
http://http—ellinon-anava.pblogs.gr/2012/11/ta-germanika-tsimentoploia-toy-hitler-kai-ta-ellhnika-dikasthria.html
http://alfeiospotamos.gr/?p=17709
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου