Για δεύτερη φορά μέσα σε έναν μήνα, η Τουρκία προκαλεί εκδίδοντας NAVTEX για εργασίες πόντισης ή επισκευής υποβρυχίων καλωδίων σε σημεία που βρίσκονται στην ελληνική υφαλοκρηπίδα. Όπως αποκαλύπτει το «ΠΑΡΟΝ» με τη νέα NAVTEX (708/15) η Τουρκία ανακοίνωσε τη διενέργεια επισκευαστικών εργασιών σε υποβρύχιο καλώδιο, για το διάστημα από 30 Ιουλίου ως 15 Αυγούστου, από το ειδικό σκάφος C/S «ANTONIO MEUCCI» σε περιοχή της υφαλοκρηπίδας της Ρόδου. Είναι στην ίδια περιοχή για την οποία η Τουρκία έχει δημοσιεύσει στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως την παραχώρηση δικαιωμάτων σεισμογραφικών ερευνών στην κρατική εταιρεία TPAO, κίνηση που πριν από δύο χρόνια είχε οδηγήσει σε κρίση τις σχέσεις των δύο χωρών.
Τον Ιούνιο και πάλι η Τουρκία είχε εκδώσει NAVTEX για την πόντιση καλωδίου από το σκάφος OGS «EXPLORA»σε περιοχές της της ελληνικής υφαλοκρηπίδας. Το τραγικό είναι ότι έπειτα από ελληνικές παρεμβάσεις και διαβήματα η πλοιοκτήτρια εταιρεία, αντί να ζητήσει την έκδοση άδειας από τις ελληνικές αρχές, όπως όφειλε, απέσυρε το ιταλικό σκάφος και αποχώρησε χωρίς να ολοκληρωθούν οι εργασίες.
Στο Αιγαίο, παρά τις προσπάθειες που κατέβαλε ο Νίκος Κοτζιάς, ελπίζοντας αρχικά ότι η διπλωματία των προσωπικών σχέσεων θα απέδιδε, η Τουρκία έχει επιβάλει ένα νέο πεδίο βολής στο κέντρο του Αιγαίου. Αυτό το νέο τετελεσμένο το επέβαλε όταν ο Νίκος Κοτζιά; άνοιξε συζήτηση για νέα ΜΟΕ στο Αιγαίο, στα οποία θα συμπεριλαμβάνονταν και τα πεδία βολής. Καθώς η Τουρκία διέθετε ένα λιγότερο πεδίο βολής απ΄την Ελλάδα, για λόγους προφανείς καθώς το Αιγαίο είναι και ο μοναδικός ζωτικός χώρος για άσκηση των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων, έσπευσε ενόψει διαπραγμάτευσης να δεσμεύσει όλη την περιοχή στο κέντρο του Αιγαίου και μάλιστα για μα περίοδο μέχρι την 1η Δεκεμβρίου 2015.
Την ίδια στιγμή προκαλεί εντύπωση η κλιμάκωση και η ποιοτική αναβάθμιση της αμφισβήτησης της ελληνικής κυριαρχίας από την τουρκική αεροπορία στο Αιγαίο. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε το ίδιο το ΓΕΕΘΑ στη δημοσιότητα, από τον Ιανουάριο μέχρι σήμερα έχουν σημειωθεί 448 παραβάσεις των κανόνων του ICAO εντός του FIR Αθηνών, οι παραβιάσεις του ελληνικού εναέριου χώρου έχουν φθάσεις τις 1071, έχουν σημειωθεί 55 εμπλοκές (από οκτώ που είχαν σημειωθεί σε όλο το 2014) και έχουν σημειωθεί 18 υπερπτήσεις πάνω από ελληνικά νησιά, όταν ολόκληρο το 2014 είχαν σημειωθεί συνολικά μόλις 14.
http://greeknation.blogspot.gr/2015/08/navtex.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου