ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ και ο Φίλιππος Κόρινθος 546 έτη από πρώτης ανανέωσης Ολυμπικών Αγώνων ή 2353 έτη πριν…
[ Όρκος . Ορκίζομαι στον Δία , τη Γαία , τον Ήλιο , τον Ποσειδώνα και όλους τους θεούς και τους θεούς . Θα μείνω πιστός στην κοινή ειρήνη και ότι δε θα σπάσω τη συμφωνία με τον Φίλιππο , ότι δε θα πάρω τα όπλα σε ξηρά και θάλασσα , για να βλάψω κάποιον από εκείνους που συμμετέχουν στους όρκους . Ούτε θα πάρω οποιαδήποτε πόλη ή φρούριο , ή λιμάνι με δόλο ή τέχνασμα , με πολεμική πρόθεση ενάντια στους συμμέτοχους της ειρήνης . Ούτε θα καταλύσω τη βασιλεία του Φιλίππου και των εκγόνων του , ούτε το σύνταγμα κάθε πολιτείας , εφ” όσον ορκίστηκαν τους όρκους της ειρήνης . Ούτε θα πράξω κάτι αντίθετο σε αυτές τις συμφωνίες ούτε θα επιτρέψω να το πράξει κάποιος άλλος . Αλλά αν κάποιος παραβεί την ειρήνη , θα βοηθήσω αν κληθώ , και θα πολεμήσω τους παραβάτες της κοινής ειρήνης , όπως αποφασίστηκε ( από το συνέδριο ) και αν κληθώ από τον ηγεμόνα και δε θα εγκαταλείψω ——–
των Θεσσαλών — των Ελειμιωτών — των Σαμοθράκων και των Θασίων — των Αμβρακιωτών — από τη Θράκη και — των Φωκέων , Λοκρών Οιτέων και Μαλιέων και Αινιάνων — και Αγραίων και Δολόπων — Περραιβών —Ζακύνθου και Κεφαληνίας … ] (αποσπασματική επιγραφή που βρέθηκε στην Αθήνα)
Ο Φίλιππος κάλεσε όλα τα Κράτη της Ηπειρωτικής Ελλάδος στην Κόρινθο . Ο νέος συμμαχικός οργανισμός ονομάστηκε «οι Έλληνες» ( όχι το κοινόν των «Ελλήνων και των Μακεδόνων» ) και καταχρηστικά λέγεται «κοινόν της Κορίνθου»*.
Τα όργανα της διοικήσεως ήταν
«ο Ηγεμόνας , αρχηγός και υπερασπιστής του λαού του , εγγυητής του νόμου και της τάξης , φορέας της θεϊκής ευλογίας , πέρα και πάνω από τους υπηκόους του , ήταν γι’ αυτούς η απτή δήλωση της ισχύος και της σταθερότητας του κράτους . Ένα πρόσωπο-σύμβολο , που έχανε την ιδιωτικότητά του» . Για να διαδηλώσει την ιδέα της πεφωτισμένης εξουσίας του ο Φίλιππος χρειαζόταν ένα ανάκτορο που να συνδυάζει τη λειτουργία της πολιτικής αγοράς και της ιερής ακρόπολης μιας δημοκρατικής πολιτείας και έτσι γεννήθηκε η ιδέα του ανακτόρου των Αιγών , «…που θα γίνει το αρχέτυπο των “βασιλείων” της ελληνιστικής Οικουμένης , με σημερινούς όρους ένα κτίριο όπου συγκεράζονται οι λειτουργίες της Βουλής , του Αρείου Πάγου , του Πενταγώνου και , βέβαια , του μεγάρου Μαξίμου…» .
Το ανάκτορο του Φιλίππου Β’ , συνολικού εμβαδού 12.500 τ.μ. , τρεις φορές σαν τον Παρθενώνα , με ψηφιδωτά δάπεδα εμβαδού 1.500 τ.μ. , δεν φιλοξενούσε καμία προσωπική και οικογενειακή δραστηριότητα του βασιλιά των Μακεδόνων . «Ηταν η έδρα της πολιτικής , θρησκευτικής , νομοθετικής , δικαστικής και πνευματικής εξουσίας , ένα κτίριο με προφανώς δημόσιο χαρακτήρα , που ουσιαστικά βρίσκεται πέρα και πάνω από τον χαρακτηρισμό “οίκος” »
* Οι ξένοι εσφαλμένα αναφέρουν το κοινόν των Ελλήνων ως Κορινθιακή Συμμαχία ( League of Corinth , Ligue de Corinthe , Korinthischer Bund ) . Μετά τον Φίλιππο Β΄ το «καταστατικό» του Κοινού Συνεδρίου των Ελλήνων ανανεώθηκε 4 φορές , από τον Αλέξανδρο , από τον Αντίγονο και τον Δημήτριο , από τον Αντίγονο Δώσονα και από το Φίλιππο Ε΄ αντίστοιχα.
Από την επιγραφή της Επιδαύρου προκύπτει ότι κυρίαρχο σώμα ήταν το Συνέδριο των αντιπροσώπων των κρατών μελών του Κοινού . Το Συνέδριο επόπτευε την τήρηση των συμφωνημένων και επέλυε τις διαφορές , όπως φαίνεται και με προειδοποίηση προς τους Χίους ότι «υπόκεινται στην κρίση των Ελλήνων» και ότι «θα κριθούν από το συνέδριο των Ελλήνων» ( από επιγραφή της Χίου στην οποία βρέθηκε επιστολή του Αλεξάνδρου )
Εάν σήμερα μακρολογούν και ξεπουλούν πατρίδα κάποιοι , δεν είναι σωστό να παραβλέπουμε ότι ήδη από τον 4ο π.Χ. αιώνα υπήρχαν Κοινά , όπου τα επιμέρους κράτη-μέλη είχαν παραιτηθεί από την ανεξαρτησία τους στην εξωτερική πολιτική , ενώ η ιδέα της ένωσης όλων των ελληνικών κρατών και Κοινών είχε διατυπωθεί πριν ένα περίπου αιώνα από τους ρήτορες , Γοργία και Ισοκράτη. Ο Ισοκράτης στον «Πανηγυρικό» του συμβούλευε τους Έλληνες να ομονοήσουν και να πολεμήσουν τους βαρβάρους , στον «προς Φίλιππο» λόγο του προέτρεπε το Μακεδόνα βασιλιά , να ηγηθεί των Ελλήνων κατά των βαρβάρων και ο Γοργίας στον «Ολυμπικό» του λόγο προέτρεπε τους Έλληνες να ομονοήσουν και να πολεμήσουν κατά των βαρβάρων .
Πηγή1
Πηγή 2 Ιστορία του Ελληνικού Έθνους Εκδοτική Αθηνών Τ2
Πηγή 3
Σχετικό θέμα: Αρχαιολογικός Χώρος των Αιγών (σημερινή ονομασία Βεργίνα) ΟΥΝΕΣΚΟ Μνημείο ΠΠΚ
· Ήρθε στο φως αρχαίο τείχος της Βεργίνας
…
[ Όρκος . Ορκίζομαι στον Δία , τη Γαία , τον Ήλιο , τον Ποσειδώνα και όλους τους θεούς και τους θεούς . Θα μείνω πιστός στην κοινή ειρήνη και ότι δε θα σπάσω τη συμφωνία με τον Φίλιππο , ότι δε θα πάρω τα όπλα σε ξηρά και θάλασσα , για να βλάψω κάποιον από εκείνους που συμμετέχουν στους όρκους . Ούτε θα πάρω οποιαδήποτε πόλη ή φρούριο , ή λιμάνι με δόλο ή τέχνασμα , με πολεμική πρόθεση ενάντια στους συμμέτοχους της ειρήνης . Ούτε θα καταλύσω τη βασιλεία του Φιλίππου και των εκγόνων του , ούτε το σύνταγμα κάθε πολιτείας , εφ” όσον ορκίστηκαν τους όρκους της ειρήνης . Ούτε θα πράξω κάτι αντίθετο σε αυτές τις συμφωνίες ούτε θα επιτρέψω να το πράξει κάποιος άλλος . Αλλά αν κάποιος παραβεί την ειρήνη , θα βοηθήσω αν κληθώ , και θα πολεμήσω τους παραβάτες της κοινής ειρήνης , όπως αποφασίστηκε ( από το συνέδριο ) και αν κληθώ από τον ηγεμόνα και δε θα εγκαταλείψω ——–
των Θεσσαλών — των Ελειμιωτών — των Σαμοθράκων και των Θασίων — των Αμβρακιωτών — από τη Θράκη και — των Φωκέων , Λοκρών Οιτέων και Μαλιέων και Αινιάνων — και Αγραίων και Δολόπων — Περραιβών —Ζακύνθου και Κεφαληνίας … ] (αποσπασματική επιγραφή που βρέθηκε στην Αθήνα)
Ο Φίλιππος κάλεσε όλα τα Κράτη της Ηπειρωτικής Ελλάδος στην Κόρινθο . Ο νέος συμμαχικός οργανισμός ονομάστηκε «οι Έλληνες» ( όχι το κοινόν των «Ελλήνων και των Μακεδόνων» ) και καταχρηστικά λέγεται «κοινόν της Κορίνθου»*.
Τα όργανα της διοικήσεως ήταν
- Ένα σώμα που συγκροτούσαν οι αντιπρόσωποι των κρατών μελών του .
- Το προεδρείο του ίδιου σώματος .
- Ο Ηγεμών . Εξελέγη σε ελεύθερη εκλογή ο Φίλιππος .
«ο Ηγεμόνας , αρχηγός και υπερασπιστής του λαού του , εγγυητής του νόμου και της τάξης , φορέας της θεϊκής ευλογίας , πέρα και πάνω από τους υπηκόους του , ήταν γι’ αυτούς η απτή δήλωση της ισχύος και της σταθερότητας του κράτους . Ένα πρόσωπο-σύμβολο , που έχανε την ιδιωτικότητά του» . Για να διαδηλώσει την ιδέα της πεφωτισμένης εξουσίας του ο Φίλιππος χρειαζόταν ένα ανάκτορο που να συνδυάζει τη λειτουργία της πολιτικής αγοράς και της ιερής ακρόπολης μιας δημοκρατικής πολιτείας και έτσι γεννήθηκε η ιδέα του ανακτόρου των Αιγών , «…που θα γίνει το αρχέτυπο των “βασιλείων” της ελληνιστικής Οικουμένης , με σημερινούς όρους ένα κτίριο όπου συγκεράζονται οι λειτουργίες της Βουλής , του Αρείου Πάγου , του Πενταγώνου και , βέβαια , του μεγάρου Μαξίμου…» .
Το ανάκτορο του Φιλίππου Β’ , συνολικού εμβαδού 12.500 τ.μ. , τρεις φορές σαν τον Παρθενώνα , με ψηφιδωτά δάπεδα εμβαδού 1.500 τ.μ. , δεν φιλοξενούσε καμία προσωπική και οικογενειακή δραστηριότητα του βασιλιά των Μακεδόνων . «Ηταν η έδρα της πολιτικής , θρησκευτικής , νομοθετικής , δικαστικής και πνευματικής εξουσίας , ένα κτίριο με προφανώς δημόσιο χαρακτήρα , που ουσιαστικά βρίσκεται πέρα και πάνω από τον χαρακτηρισμό “οίκος” »
* Οι ξένοι εσφαλμένα αναφέρουν το κοινόν των Ελλήνων ως Κορινθιακή Συμμαχία ( League of Corinth , Ligue de Corinthe , Korinthischer Bund ) . Μετά τον Φίλιππο Β΄ το «καταστατικό» του Κοινού Συνεδρίου των Ελλήνων ανανεώθηκε 4 φορές , από τον Αλέξανδρο , από τον Αντίγονο και τον Δημήτριο , από τον Αντίγονο Δώσονα και από το Φίλιππο Ε΄ αντίστοιχα.
Από την επιγραφή της Επιδαύρου προκύπτει ότι κυρίαρχο σώμα ήταν το Συνέδριο των αντιπροσώπων των κρατών μελών του Κοινού . Το Συνέδριο επόπτευε την τήρηση των συμφωνημένων και επέλυε τις διαφορές , όπως φαίνεται και με προειδοποίηση προς τους Χίους ότι «υπόκεινται στην κρίση των Ελλήνων» και ότι «θα κριθούν από το συνέδριο των Ελλήνων» ( από επιγραφή της Χίου στην οποία βρέθηκε επιστολή του Αλεξάνδρου )
Εάν σήμερα μακρολογούν και ξεπουλούν πατρίδα κάποιοι , δεν είναι σωστό να παραβλέπουμε ότι ήδη από τον 4ο π.Χ. αιώνα υπήρχαν Κοινά , όπου τα επιμέρους κράτη-μέλη είχαν παραιτηθεί από την ανεξαρτησία τους στην εξωτερική πολιτική , ενώ η ιδέα της ένωσης όλων των ελληνικών κρατών και Κοινών είχε διατυπωθεί πριν ένα περίπου αιώνα από τους ρήτορες , Γοργία και Ισοκράτη. Ο Ισοκράτης στον «Πανηγυρικό» του συμβούλευε τους Έλληνες να ομονοήσουν και να πολεμήσουν τους βαρβάρους , στον «προς Φίλιππο» λόγο του προέτρεπε το Μακεδόνα βασιλιά , να ηγηθεί των Ελλήνων κατά των βαρβάρων και ο Γοργίας στον «Ολυμπικό» του λόγο προέτρεπε τους Έλληνες να ομονοήσουν και να πολεμήσουν κατά των βαρβάρων .
Πηγή1
Πηγή 2 Ιστορία του Ελληνικού Έθνους Εκδοτική Αθηνών Τ2
Πηγή 3
Σχετικό θέμα: Αρχαιολογικός Χώρος των Αιγών (σημερινή ονομασία Βεργίνα) ΟΥΝΕΣΚΟ Μνημείο ΠΠΚ
· Ήρθε στο φως αρχαίο τείχος της Βεργίνας
…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου