Ο κόμπος έφτασε στο
χτένι. Ο κόσμος δεν έχει να πληρώσει τα χρήματα που ζητάει το κράτος με
αποτέλεσμα να διογκώνεται ένα ποτάμι προσφυγών κατά του Ενιαίου Φόρου
Ιδιοκτησίας Ακινήτων.
Χιλιάδες συμπολίτες
μας που δεν έχουν φοροδοτική ικανότητα θέλουν να αμφισβητήσουν τη
νομιμότητα και τη συνταγματικότητα των εκκαθαριστικών του ΕΝΦΙΑ,
προκειμένου να απαλλαγούν από την καταβολή του. Ήδη μετά την πρωτοβουλία
που έλαβε μέσω της ιστοσελίδας του ο Δικηγορικός Σύλλογος της
Αθήνας....
που ενημερώνει τους πολίτες για την νομική διαδικασία των προσφυγών,
πάνω σε αυτή την κατεύθυνση έχουν αρχίσει να δραστηριοποιούνται και
Ενώσεις Καταναλωτών αλλά και ενώσεις φορολογουμένων.
Όπως αναφέρει και ο σύλλογος «Έλληνες Φορολογούμενοι»:
«Επί αιώνες, υπάρχουν
δύο βασικές αρχές της δημοσιονομικής επιστήμης, οι οποίες πηγάζουν από
την κυριαρχική εξουσία του Κράτους και τις οποίες θα πρέπει πάντα να
έχουμε υπ' όψη μας:
1) Το Κράτος έχει το (θεωρητικό) δικαίωμα να νομοθετεί και να φορολογεί απεριόριστα.
2) Το Κράτος έχει τη δύναμη να εισπράξει ακόμη και έναν εξόφθαλμα παράνομο φόρο.
Ο τρόπος που ένα Κράτος εφαρμόζει τις αρχές αυτές, προσδιορίζει τη δημοκρατικότητα της διακυβέρνησης, αλλά και το βαθμό εκσυγχρονισμού του.
2) Το Κράτος έχει τη δύναμη να εισπράξει ακόμη και έναν εξόφθαλμα παράνομο φόρο.
Ο τρόπος που ένα Κράτος εφαρμόζει τις αρχές αυτές, προσδιορίζει τη δημοκρατικότητα της διακυβέρνησης, αλλά και το βαθμό εκσυγχρονισμού του.
Αναφέρουμε το
παραπάνω, για να δώσουμε την πραγματική διάσταση των ζητημάτων της
φορολογίας στη σημερινή Ελλάδα. Είναι πολύ δύσκολο να νικήσει κάποιος το
Κράτος, κυρίως μέσα στο δικό του "σπίτι" (δηλαδή, στις δικές του
υπηρεσίες και στα δικά του δικαστήρια). Όμως, μπορεί να γίνει. Κυρίως
όταν στην προσπάθεια αυτή συμμετέχουν πολλοί (γι' αυτό και χαρήκαμε με
τη διαπίστωση ότι και ο Δ.Σ.Α. κινείται προς την ίδια κατεύθυνση).
Επίσης, σημαντικό ρόλο παίζει και η "ποιότητα" των επιχειρημάτων».
Μαζικότητα στη
συμμετοχή και ποιότητα επιχειρημάτων. Αυτά είναι τα κλειδιά για την
επιτυχία του αγώνα κατά της υπερβολικής και της άδικης φορολογίας.
Δεν ξέρουμε ποιά μπορεί τελικά να είναι τα αποτελέσματα αυτών των δράσεων. Όλα όσα συμβαίνουν σήμερα είναι πρωτόγνωρα (οι φόροι, ο τρόπος προσφυγής, αλλά και οι ανάγκες των πολιτών). Όμως, είμαστε πεπεισμένοι ότι, ένας μεγάλος αριθμός προσφυγών τελικά θα έχουν θετικό αποτέλεσμα.
Δεν ξέρουμε ποιά μπορεί τελικά να είναι τα αποτελέσματα αυτών των δράσεων. Όλα όσα συμβαίνουν σήμερα είναι πρωτόγνωρα (οι φόροι, ο τρόπος προσφυγής, αλλά και οι ανάγκες των πολιτών). Όμως, είμαστε πεπεισμένοι ότι, ένας μεγάλος αριθμός προσφυγών τελικά θα έχουν θετικό αποτέλεσμα.
Τί προσφυγές μπορούν να γίνουν:
Οι πολίτες μπορούν να προσφύγουν για μία ή για περισσότερες από τις παρακάτω περιπτώσεις:
α) στην περίπτωση που
κρίνουν ότι δεν έχουν τη δυνατότητα (λόγω έλλειψης φοροδοτικής
ικανότητας) να πληρώσουν τον ΕΝΦΙΑ, αιτούμενοι την κατάργηση ή τη μείωσή
του.
β) στην περίπτωση που επιβαρύνονται με συμπληρωματικό φόρο και οφείλουν κάποιο ποσό σε ενυπόθηκο στεγαστικό δάνειο.
γ) στην περίπτωση που
κάποιος συμφωνεί με την άποψη στην οποία βασίσαμε τη μηνυτήρια αναφορά
κατά του Υπουργού Οικονομικών, ότι δηλαδή, το συνολικό ποσό που
καταλογίστηκε ως φόρος (φθάνει ή και υπερβαίνει τα 3,2 δισ. ευρώ)
υπερβαίνει το ποσό το οποίο ενέκρινε η Βουλή μέσω του Προϋπολογισμού και
συνεπώς αντίκειται στην παρ. 2 του άρθρου 79 του Συντάγματος.
Η πρώτη περίπτωση
προσφυγής (λόγω έλλειψης φοροδοτικής ικανότητας) εκτιμούμε ότι είναι και
η πιο συχνή. Είναι η περίπτωση που χρησιμοποίησε και ο Δικηγορικός
Σύλλογος Αθηνών, βασιζόμενος σε σκεπτικό που συχνά έχουμε αναπτύξει και
εμείς (άλλωστε, οι συνεργαζόμενοι με μας δικηγόροι, είναι και μέλη του
Δ.Σ.Α.).
Εκτιμούμε ότι, όταν
τα στοιχεία που αναφέρονται στην κάθε προσφυγή δείχνουν ότι όντως
υπάρχει έλλειψη φοροδοτικής ικανότητας, έχουν πάρα πολλές πιθανότητες να
ευδοκιμήσουν.
Η δεύτερη περίπτωση
προσφυγής (αφαίρεση του ποσού ενός δανείου από το σύνολο της περιουσίας)
είναι πιο δύσκολη περίπτωση. Όμως, αυτό δε σημαίνει ότι δε μπορεί να
γίνει δεκτή, είτε από τις υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών, είτε από
ένα δικαστήριο. Σε κάθε περίπτωση, το ζήτημα είναι σοβαρό και θα πρέπει
να υπάρξουν προσφυγές, έτσι ώστε να δοκιμασθούν και να αρχίσει να
παράγεται νομολογία επί του ζητήματος αυτού, που πιθανότητα εμφανίζεται
για πρώτη φορά ενώπιον της δικαιοσύνης.
Η τρίτη περίπτωση
προσφυγής (λόγω υπέρβασης του συνολικού ποσού του καταλογισθέντος φόρου,
σε σχέση με αυτό που ψήφισε η Βουλή) είναι ίσως ακόμη πιο δύσκολη. Όχι
επειδή η Κυβέρνηση έχει ...παράδοση στις υπερβάσεις των εξουσιοδοτήσεων
της Βουλής, αλλά επειδή είναι η πρώτη φορά που κάποιος διαμαρτύρεται για
το ζήτημα αυτό. Όμως, είναι μία προσφυγή "εύκολη" να πραγματοποιηθεί,
αφού δε χρειάζονται πολλά στοιχεία και έγγραφα. Στα δικαστήρια, επειδή
εκεί θα καταλήξει, θα έχει έναν "τροχιοδεικτικό" ρόλο. Δηλαδή, θα
δημιουργήσει νομολογία η οποία θα εφαρμοστεί στο μέλλον. Κατά την άποψή
μας, είναι σημαντικό να υπάρξουν όσο το δυνατό περισσότεροι πολίτες που
θα κάνουν αυτή την προσφυγή. Τελικά, στην περίπτωση που απορριφθούν
(κατά την άποψή μας είναι το πιθανότερο να συμβεί) μερικοί πολίτες, θα
πάμε την υπόθεση πιο πέρα, στα διοικητικά δικαστήρια, ή τελικά σε
Ανώτατο Δικαστήριο για να αποφασίσουν αυτά.
Στους παρακάτω συνδέσμους, δείτε την κάθε περίπτωση προσφυγής, ξεχωριστά.
1) Προσφυγή λόγω έλλειψης φοροδοτικής ικανότητας (http://www.forologoumenoi.gr/permalink/3115.html)
2) Προσφυγή λόγω ύπαρξης δανείου (http://www.forologoumenoi.gr/permalink/3116.html)
3) Προσφυγή λόγω υπέρβασης της εξουσιοδότησης της Βουλής (http://www.forologoumenoi.gr/permalink/3117.html)
2) Προσφυγή λόγω ύπαρξης δανείου (http://www.forologoumenoi.gr/permalink/3116.html)
3) Προσφυγή λόγω υπέρβασης της εξουσιοδότησης της Βουλής (http://www.forologoumenoi.gr/permalink/3117.html)
Πηγή: Σύλλογος «Έλληνες Φορολογούμενοι» και ΔΣΑ
http://skeftomasteellhnika.blogspot.gr/2014/09/blog-post_632.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου