Πέμπτη 22 Οκτωβρίου 2020

Ακόμη μια χρόνια χωρίς τον Κουρσάρο.

George Gramm 

Λίγα λόγια από μένα.

6 χρόνια συμπληρώθηκαν , από την ''λάθος απόφαση'' (χρησιμοποιώ πάρα πολύ ελαφριές λέξεις) , να αποσυρθεί ένας από τους πιο σημαντικούς και ιδιαίτερους τύπους μαχητικών στην ιστορία της Πολεμικής Αεροπορίας : Το βομβαρδιστικό Α-7 Corsair.
Όλοι ξέρουμε (όσοι ασχολούνται δηλαδή) , ότι αυτό το αεροσκάφος , είχε μία μόνο συγκεκριμένη αποστολή. Καθαρά βομβαρδισμός , με μεγάλο οπλικό φορτίο , τεράστια εμβέλεια , και ένα ακόμη χαρακτηριστικό που του χάρισε την φράση ''Fly Low - Hit Hard'' , δηλαδή να πετάει πολύ χαμηλά ,μέχρι να φτάσει στον στόχο του αφήνοντας τα όπλα του ,αποφεύγοντας την ανίχνευση του εχθρικού ραντάρ.
Την ανοησία (Ξαναλέω , χρησιμοποιώ πάρα πολύ ελαφριές λέξεις) κάποιων να λένε , ότι στο σημερινό πεδίο της μάχης , μαχητικά 2ης και 3ης γενιάς , θα ήταν ''ιπτάμενοι στόχοι'' , την αφήνω λέγοντας το εξής : Το δήθεν και ''μοναδικό προς πώληση μαχητικό'' , ''αόρατο'' , ''5ης γενιάς'' , στην υπηρεσία του ''έξυπνου'' Ισραήλ , που πέταξε πάνω από τον Λίβανο χωρίς να το πάρει είδηση κανείς , το είδε το ραντάρ του συστήματος S-200 , και αμέσως , οι idiot-κτήτες του, δήλωσαν ότι ήταν ''πελαργός'' , αναγκάζοντάς το να κατέβει πάλι κάτω.
Όσο έξυπνος και ενήμερος είναι στα αμυντικά θέματα, αυτός που τα διαβάζει αυτά που λέω , ας τα κάνει έναν υπολογισμό. Αν δεν του αρέσουν , ας βάλει την μάσκα του και να πάει για εμβόλιο.

Συνεχίζω με το Corsair.
Ξέρουμε επίσης , ότι ο αριθμός του συγκεκριμένου τύπου , έφτασε (αν δεν απατώμαι) , γύρω στα 120.
Το πότε έφτασε στα 95, μετά στα 45 και κανένας δεν έλεγε τίποτα , δείχνει μια προφανή απάθεια, στο να συμφωνούν κάποιοι , ότι έπρεπε να αποσυρθεί. Ο αριθμός επίσης μειωνόταν , αλλά ποτέ δεν υπήρχε αντικατάσταση. Απλά οι ανόητοι έμειναν στην φράση , ''Να έχουμε 1-3 τύπους μαχητικών , και οροφή από 150 μέχρι 300 μαχητικά''. Τρικυμία εν κρανίω.
Βασιζόμενο στον ρόλο του και τα χαρακτηριστικά του , το Α-7 Corsair , μπορούσε να φτάσει σχεδόν στο μέσον της τουρκιάς , όπου και βρίσκονται σχεδόν όλες οι πιο σημαντικές εγκαταστάσεις , αεροπορικές βάσεις , αμυντικές βιομηχανίες , στρατόπεδα , υδροηλεκτρικά εργοστάσια κ.α. και να τα καταστρέψει , επιτρέποντας στα υπόλοιπα μαχητικά της ΠΑ , να αναλάβουν άλλο ρόλο , ή απλά αν ήταν κάποια από αυτά (π.χ. Phantom) να βομβαρδίσουν και αυτά , να μοιραστούν οι στόχοι.
Με λίγα λόγια , η τουρκιά και η ''βιομηχανιάρα'' της , θα ήταν πίσω στην εποχή των σπηλαίων αν δινόταν εντολή στις Μοίρες των Corsair να ξεκινήσουν...και να βαρέσουν.
Όχι , θα κάθομαι και θα σχολούμαι πως θα ρίξω τα bayraktάρια , αντι
ΝΑ ΤΙΝΑΞΩ ΣΤΟ ΑΕΡΑ , ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΌ ΤΟΥΣ !
Ο κύριος λόγος που αποσύρθηκε , όπως τον ακούσαμε εμείς προσωπικά , όταν πήγαμε στην απόσυρση , ρωτώντας και συζητώντας με πιλότους και άλλα άτομα σχετικά με το Α-7 , δεν
έχει καμία απολύτως σχέση με την παλαιότητα του τύπου. Ήταν κάτι εντελώς διαφορετικό , και ήταν απίστευτα μικρό όσον αφορά τον οινομικό τομέα του.
Άρα , το A-7 Corsair , είχε πολλά χρόνια ακόμη να προσφέρει στην Ελλάδα.
Όποιος θέλει , ας βρει άτομα που έχουν άμεση σχέση με το Α-7 και ας μάθουν.
ΕΑΝ τους πει ότι έχει σχέση με παλαιότητα , τότε τους το λέει για να το ξεχάσουν.
Δεν συζητάω καν το αντίθετο.Απλά πράγματα.
Μπορώ να γράψω και ένα βιβλίο για το Corsair , αλλά δεν είναι γι αυτήν την ώρα.
Θα τελειώσω , με τον συναισθηματικό τομέα ως προς το Α-7 Corsair.
Η πρώτη φορά που το είδα , ήταν πάνω από τα χωριά μας , όταν ήμασταν μικρά παιδιά.
Τα θυμάμαι επίσης στην παρέλαση στην τηλεόραση , όταν ο εκφωνητής σχολίαζε την διέλευσή τους.
Ως εικόνα , το Α-7 μου έδινε την εντύπωση φορτηγού με φτερά. Σαν μια μηχανή τρένου.
Στα θετικά (για μένα) του αεροσκάφους , ήταν ότι έμεινε με παραλλαγή Βιετνάμ.
Κορυφαία αγαπημένη μαζί με την Aegean Ghost. Ξεχώριζε από μακρυά.
Άρα , την λέξη ''ομορφιά'' (όπως σχολίασε ένας φίλος στα Mirage F-1) την βλέπεις με πολλές γωνιές , άρα ο καθένας το βλέπει αλλιώς. Εγώ , συντάσομαι με αυτούς που το βλέπουν πραγματικά όμορφο.
Δεν το βλέπεις ρε παιδί μου , με την ''Φερραρίσια'' οπτική γωνία που βλέπεις ένα F-16 σε σχέση ...
ξέρω γω... με ένα ας πούμε...Rafale , ή ένα Su-35 , ή ένα F-15.
Το Α-7 είναι σε άλλη κατηγορία.
Τελευταία φορά που είδα Α-7 χωρίς να είναι παρέλαση , ήταν έξω από Λαγκαδά.
Μια ωραία τετράδα , μαζί με μια ακόμη τετράδα F-16 Block 52 advanced.
Το κάτι άλλο , όλα μαζί.
Μακάρι να ήξερα ότι θα ερχόντουσαν , να είχα φωτογραφική μηχανή έτοιμη.
Δεν πειράζει. Έμεινε χαραγμένη στην μνήμη αυτήν η ''εικόνα''.
Όπως και να χει , το συγκεκριμένο μαχητικό/βομβαρδιστικό , θα μείνει στη μνήμη και την καρδιά πολλών Ελλήνων για τον ξεχωριστό χαρακτήρα του.
Δυστυχώς , ο λαουτζίκος δεν μπορεί να αλλάξει τίποτα όσον αφορά αυτά τα θέματα της Άμυνας.
Επίσης , θα θίξω κάτι άλλο , που βλέπω να διατυπώνεται βλακωδώς στο διαδίκτυο.
Η φράση ''Ξέρουμε εμείς , και δεν ξέρουν αυτοί που είναι στα επιτελεία'' , προέρχεται κυρίως από άτομα που ενώ τολμάνε να σχολιάζουν με αναμασημένες τροφές που τους τάισαν τα συστημικά μέσα , που σήμερα ο καθένας (αναλόγως βέβαια την αφύπνισή του) μπορεί να δει προς τα που συγκλίνουν , όταν δεν έχουν πολύ απλά τι άλλο να πουν , νομίζουν ότι ''αυτοί στα επιτελειά'' , ξέρουν τι τους γίνεται.
Μάλλον αυτά τα άτομα , έμειναν πολύ καιρό σε σπήλαιο (Πλατωνικό κυρίως) , και νομίζουν ότι αυτοί που βρίσκονται στα επιτελειά , αποφασίζουν ορθά τι θα γίνει με το υλικό των Ενόπλων Δυνάμεων.
Καταρχήν , δεν αποφασίζουν αυτοί. Άσε το ''ορθά'' , για άλλη χιλιετία.
Αν ήταν δική μου απόφαση για απόσυρση για το Corsair ,
ΠΡΩΤΑ θα καιγόταν η τουρκιά , και μετά θα πήγαινε σε χώρους μουσείων , στατικής έκθεσης κτλ.
Ένα τελευταίο που δεν μου άρεσε καθόλου στην τελετή απόσυρσης , ήταν , ότι ενώ ήταν η μέρα των Corsair , η μόνη πτήση τους ήταν δυο διελεύσεις και μία επίδειξη του F-16 Ζευς.
Τα A-7 έπρεπε να είχαν ξοδέψει όλο το καύσιμό τους , κάνωντας αμέτρητες διελεύσεις και διάφορα άλλα ''κόλπα'' πάνω από την 116 ΠΜ.
Αλλά είπαμε :
<< Αυτοί που είναι στα επιτελεία , ''ξέρουν'' >>.
Λοιπόν.
Εύχομαι στην Πολεμική Αεροπορία πάντα ότι καλύτερο και καλή συνέχεια.
Κουρσάρε , λείπεις ...
ΑΙΕΝ ΥΨΙΚΡΑΤΕΙΝ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου